Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


A Bronx Tale

Nice.
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
Siterer bygdefjompen:
Hell Ride - Dra meg heller med på et tuppervarepartey med sputnik på scena!

Omtale:
http://skrotorama.com/?p=2319


Jeg syns den var konge!

7/10
  • 0
Harry Potter And The Half-Blood Prince

Harry Potter er aldri kjedelig. Endelig begynner det å bli mere Story. Og vi får vite mye mere om Harry Potters verden.
Sterk 8/10

Forrest Gump

Uffatellig kul film. Tom Hanks viser sine utrolige skuespiller "skills" (Pga. denne rollen vant han Oscar for "Beste Mannlige skuespiller 2 år på rad!) når han spiller en dum bondeknøl som sitter på en bussholderplass og forteller om livet sitt. Morsom, spennende og i overkant trist.
svak 10/10!
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaand... you fail. Epic pwnage
  • 0
Gran Torino

Sinnsykt bra. Bra og sterk historie som er mesterlig fortalt, og det ser ikke ut som om alderen hindrer Clint Eastwood. De kinesiske skuespillerne er supre, og jeg koste meg rett og slett gjennom hele filmen. Se den.

9/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Mr. Nice Guy

Hadde endel forventninger til denne. Uheldigvis levde de ikke helt opp, men det var morro for det!

Terningkast: 4

Tropic Thunder

Herlig action og humor. Tidvis sært, men alltid morro.

Terningkast: 5
Daylight come and we wanna go home.
  • 0
Misery


*POTENSIEL SPOILER*



Ahhh, slutten er deilig, jeg fikk skikkelig hevn følelse!

8/10
"get poor die tryin"
  • 0
Siterer hack shack:
Misery



Ahhh, slutten er deilig, skikkelig hevn følelse!



8/10


Den er bra!
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
Push, ganske bra film.

8/10
  • 0
Siterer Taxta:
Citerer hack shack:Misery



Ahhh, slutten er deilig, skikkelig hevn følelse!



8/10

Den er bra!


Ja, hehe. Spurte på filmdiskusjon tråden i stad om hva den het. sist jeg så de var vel for nærmere 10 år siden.
"get poor die tryin"
  • 0
Siterer hack shack:
Misery

Ahhh, slutten er deilig, skikkelig hevn følelse!

8/10


Ikke spoil da.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Øh spoil med hva da?
"get poor die tryin"
  • 0
Du spoiler slutten, hvis en er smart nok til å lese gjennom linjene dine. Noe som ikke burde være vanskelig.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
at jeg fikk ****følelse har vel ikke noe med slutten å gjøre vel? kanskje jeg skrev det fail.
"get poor die tryin"
  • 0
Syns ikke det var noe spoiler. Verre vist han faktisk sier hva som skjedde. Nå er det jo kanskje noen som har lest boken og. Og vet hva som skjer.
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
Siterer Predator:
De kinesiske skuespillerne er supre


Nei, de var ganske dårlige. Ødela filmen littegrann for min del.
Heihei
  • 0
Public Enemies

Gidder ikke skrive noen anmeldelse, men elsker du gangsterfilmer bør du gå og se denne på kino øyeblikkelig.

8/10(Sterk)
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
The Hangover

SYKT BRA og morsom!! En av sommerens must see!
min anmeldelse

Sterk 9/10
Living so the last night feels like a past life
  • 0
The Karate Kid

Konge!

Sterk 7/10
Heihei
  • 0
Awrite. Så jeg og noen tapere bestemte oss for å se hver eneste fucking Harry Potterfiiiilm. Hadde sett de fleste fra før men huska cirka jackshit, så her er mine TANKER OK

Philosophers Stone
Not bad, syntes jeg. Var jo underholdende nok. Mye kiddiefriendliness, men filmen strekker seg til en bred målgruppe så selvsagt kan ikke hver eneste scene appellere for meg. Gidder ikke nevne at effektene og skuespillet og musikken og alt det er bra, for det vet du. Alt jeg ikke nevner er tipptopp. Det jeg nevner, derimot, er at jeg syntes filmen var litt for uinspirert. Med mindre du har ett bedre ord? Altså. Uten å ha lest boken merket jeg likevel at filmen følger en veldig streng rekke regler. Fikk inntrykk av at filmen anstrenger seg for å være så trofast til boken som mulig. Noe som desverre førte til at filmen føltes noe "episodisk" og litt sært regissert i selveste scenene. Ble kanskje litt lang til å ha ett så simpelt plot. Men jeg likte det likevel og jeg syntes at filmen hadde sjarm. Eller. Filmen føltes litt vel klisjè på flere punkter, innenfor den britiske komedie/eventyrsjangeren. Som om filmen ikke riktig enda har funnet sin identitet. Ellers, wicked film.

Emma Watson-skala: 2/10
Hun er grim og det ser ikke ut som hun kommer til å utvikle seg til noe bra. Ser heller ingen småripsverdi, men 11 er selvsagt litt ungt selv for det. Liker ikke hårfrisyren heller.

Chamber Of Secrets
Déjà vu. Dersom man sier at den første filmen er ett spill så er toern bonuspakken. Mer av det samme, med litt mer "omlag". Selve strukturen er helt lik og scenene føles ut som scenene fra den første filmen. Ting blir konstant introduserte og er magiske og alt. Bare at det er nye ting som blir introdusert. Nye brikker som blir plassert for å sette opp til nok ett klimaks på slutten. Hadde jeg ikke visst bedre ville jeg ha fryktet at alle filmene skulle følge den samme formelen, etter å ha sett de to første. Føles heller ikke ut som om filmene har funnet sin egen identitet enda og imotsetning til den første filmen så fikk jeg ikke inntrykk av at denne filmen førte plottet fremover på en merkverdig måte. Men siden denne er lik den første filmen og den første filmen var awrite så er selvssagt denne òg det.

Emma Watson-skala: 3/10
Trynet er hakket mindre rundt og håret er ikke fullt så jævla stygt. Men likevel lite forbedring fra den forrige filmen, og jeg ser fortsatt ikke noe tro om at hun eventuelt skal bli pen.

Prisoner Of Azkaban
Oooh. Nå begynner det å ligne på noe. Mye mer original og interresant film. Fjerner mange av elementene fra de to forrige filmene og erstatter de med kreativitet og dybde. Tvinger ikke seg selv til å bygge opp ett fullt så episodebasert klimaks og velger heller å presse frem historien og fokusere litt mer på personene i den. Syntes først nå at det hele faktisk begynner å bli mer interressant enn bare "wicked! magisk verden!". Ligger liksom noe mer i det hele. Definitivt en av de mer underholdende, selv om den likevel føltes som ett noe mellomledd mellom det mer kickass som kommer etter at plottet virkelig begynner å bygge opp. Dette er òg den første filmen jeg cara i. De gangene de to første filmene var mer dramatiske enn kiddie-vennlige var det alltid sånn «lol emotions», men med denne var det faktisk ganske feeling-ish. Han der Daniel Radcliffe er faktisk en sykt bra skuespiller.

Emma Watson-skala: 6/10
I likhet med filmen ser det ut som Emma Watson òg begynner å ta form. Både i ansikt og figur så ligner det mindre på en liten drittunge og mer på noe bra. Litt søtt, men fortsatt bare i utviklingsstadium. Var etter denne filmen veldig spent på hvordan hun kom til å se ut som 17åring.

Harry Potter and the Goblet of Fire
Definitivt ikke ett tilbakesteg. Filmen lærer av treern og tillater seg selv å vokse, uten å overdrive. Filmen har mye mørkt og bad i seg, men legger òg til mye lightheartedness. Syntes det var en veldig god balanse mellom eeek og yey. Burde fortsatt funke som en familiefilm ala de to første, om kanskje en helvete så skummel en. (for de mindre, selvsagt. *kremt*) Likte å se Ralph Fiennes som Voldemort. Frem til nå har alltid Voldemort vært en noe kjedelig superevil person, men når Ralph Fiennes endelig får overta rollen så blir det noe mer. Selvsagt en pur jævel, men har mye oppi seg som hindrer ham fra å være en kjedelig Sauron 2. En slags lekenhet, nesten. Synd han er så lite med, men ble fucking hypa på å se mer av ham. Likte òg å se at hovedrollene ikke lenger blir behandlet som småunger, men at filmen tar hensyn til at de går over til å være ungdommer. Ellers bryter filmen strukturen fra de to første filmene enda sterkere, og det er definitivt en positiv ting.

Emma Watson-skala: 7/10
Pulbart. Tror hun var over 15 i denne filmen, så det er offisielt smårips.

Order Of The Phoenix
Nice. Den gradvise utviklingen fra de første og over til noe eget er nå komplett. Ingen heroiske kamper mot monstre eller huler å utforske. Dette har selvsagt vært veldig klart med treern og firern, men jeg syntes det virkelig nådde frem med denne. Denne filmen bruker heller mye mer tid på å utforske alle personlighetene og "coming of age"-aspektet av hele historien. Fikk inntrykk av at dette er filmen som legger frem det store klimakset. Filmen klarer faktisk likevel være sånn familie-vennlig, nesten mer enn den forrige. Lurer på en måte småguttene til å like drama. Sleipt. Må forresten peke ut hun lærerdama. Kjenner meg så sykt godt igjen i hun der. Har hatt alt for mange slike lærere, og det er tydelig at hun der Rowling-dama har hatt noen slike hun òg. Elska forresten "bruken" av Voldemort i denne filmen. Etter å ha blitt establisert som en skikkelig person i den forrige filmen så syntes jeg denne filmen virkelig pressa ham inn i plottet på en tøff måte. Alle glimtene av ham var høydepunktet med denne filmen for meg.

Emma Watson-skala: 8/10
Nå er hun faktisk ganske nice. Søt og sexy. Men hun blonde jenta som dukker opp i denne var òg jævlig nice.

The Half-Blood Prince
Gøy film. Ikke den beste, men veldig bra. Lite eventyr, lite action. Mye.... humor? Den første halvparten av filmen kunne likesågreit vært en tenåringskomedie. Men jeg klager absolutt ikke. Var underholdende, så absolutt. Og hver gang man begynner å få inntrykk av at man ikke ser en eventyrfilm så kommer det en god scene med Voldemort ellerno. Praktisk. Og at de klarer gjøre filmen så light-hearted nå som det hele ser ut til å bli mørkere og mørkere er for meg ikke negativt. Liker ikke når ting utvikler seg til å bli noe helt annet enn det man opprinnelig forelsket seg i. Men filmen forblir ikke sånn teenage-y igjennom hele filmen. Tar en vending mot det nå godt utlagte plottet og gir deg en definitivt verdig avslutning. Syntes egentlig filmen var knall, og jeg elsker hvordan det hele har utviklet seg fra å være en kjip fantasy-historie til å være noe mer eget. Min eneste klage med denne filmen er at Ralph Fiennes bare bli sett i en kvartedel av ett sekund. Anntar likevel at det kommer til å bli helt omvendt i neste film (har hørt at den blir om til to?), og det gjør at jeg... gleder meg sykt? Ja, fan. Kjeften.

Emma Watson-skala: 9/10
Ikke bare nice, men faktisk jææævlig gudd. Sånn at man faktisk får sykt lysst på henne. Og ikke nok med det, men så er ei annen jente som har vært med i alle filmene plutselig òg blitt sykt sexy. Aner ikke hva som skjedde. Og hun blonde fra forrige film er fortsatt med. Yey.


Sånn, omtrent. Feel free to laugh, men jeg syntes det var ganske bra filmer. Nevnte jeg forresten at Alan Rickman faen er kickass? Var dobbelt så konsentrert i hver eneste scene han kunne bli sett, selv om han bare stod i bakgrunnen og pissa bak på enn busk elns. Gidder ikke gi karakter på filmene.
http://www.youtube.com/watch?v=pCWxNgvFbew&feature=plcp
  • 0
Utrolig bra anmeldelser, Cladeus. Lo masse på Emma Watson skalaen

Uansett:

Ed Wood

Akkurat som jeg forventet: En vellaget, velspilt og underholdende biografi-film signert Tim Burton og Johnny Depp. Morsom til tider, og det var interessant å se Ed Wood lage filmene sine og sin kjærlighet til film. Pluss for solid skuespill også, Johnny Depp briljerer, som vanlig. Alle sidekarakterer gjør også en bra jobb, mest Martin Landau i rollen som Bela Lugosi. Var også kult at den ble filmet i svart-hvitt. Jeg vet ikke hvorfor, men synes svart-hvitt er sjarmerende og kult. Fantastisk film, se den.

9/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
  • Zook
  • Zook
Siterer Cladeus:
(har hørt at den blir om til to?)


Jess. Del 1 kommer i november neste år, og del 2 i sommeren 2011.

Dette er for å få med alt fra bøkene. Og tjene dobbelt så mye penger.

Har også sett alle Harry Potter-filmene på nytt. Gjorde det rett før 6 kom på kino. Liker 3 og 5 best. 3 er veldig spesiell. Er noe med stemningen, filmingen og musikken som skiller seg ut fra resten av filmene. Virker ikke like mainstream, eller hvordan jeg skal si det. Noen som skjønner hva jeg mener?
You're sleeping over, right?
  • 0
Cladeus:


The International

Kul film med et bra plott.

8/10


Transformers

*Mulige spoilers*

Flotte effekter og generelt sett bra action. Hadde ikke behøvd å dra ut kampscenen på slutten forferdelig mye. I tillegg når først Megan Fox er med, kunne de brukt henne litt bedre enn det de gjorde.

8/10
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Siterer -sebastian-:
Transformers

*Mulige spoilers*

Flotte effekter og generelt sett bra action. Hadde ikke behøvd å dra ut kampscenen på slutten så forferdelig mye. I tillegg når først Megan Fox er med, kunne de brukt henne litt bedre enn det de gjorde.

8/10

Oh no, nå spoila du hele filmen.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Hide and Seek

Plotet virket litt cliche.

5/10
"get poor die tryin"
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!