Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


Full Metal Jacket

Kanskje den beste krigsfilmen jeg har sett; Flott historie, morsomme og varierte karakterer, bra dialog og heseblesende actionscener. Stanley Kubrick vise at han mestrer flere sjangrer, og Full Metal Jacket er en must-see.

9/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Luftslottet som sprengtes

Okay film som nøster opp trådene og avslutter trilogien. Den har mange fantastiske øyeblikk, men dessverre også ett par kjedelig partier der det ikke skjer stort.

7,5/10
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
The Shawshank Redemption (For tredje gang)

Den rørte meg mye mer denne gangen, enn forrige gang jeg så den. Alle vet jo hvor fantastisk denne filmen er.

Sterk 9/10
Heihei
  • 0
Siterer Predator:
Full Metal Jacket

Kanskje den beste krigsfilmen jeg har sett; Flott historie, morsomme og varierte karakterer, bra dialog og heseblesende actionscener. Stanley Kubrick vise at han mestrer flere sjangrer, og Full Metal Jacket er en must-see.

9/10


Uenig. Synes historien er middelmådig, i alle fall når de er i Vietnam. Synes også at noen krigsscener er ekstremt dårlig laget der fienden fungerte mer som en blink. (Når basen der Joker var ble angrepet)
We could have arranged to have you carried
  • 0
Siterer Junior Sopranos:
Uenig. Synes historien er middelmådig, i alle fall når de er i Vietnam. Synes også at noen krigsscener er ekstremt dårlig laget der fienden fungerte mer som en blink. (Når basen der Joker var ble angrepet)


Likte spesielt den delen når soldatene trenes var bra, da. Synes også det i Vietnam rulte. Synes også actionscenene mot slutten sparket baller.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Paulie:
The Shawshank Redemption (For tredje gang)

Den rørte meg mye mer denne gangen, enn forrige gang jeg så den. Alle vet jo hvor fantastisk denne filmen er.

Sterk 9/10


Jeg synes også det er en god film, men jeg synes det er merkelig at den ligger på topp på IMDB. Det er for all del en god film, men jeg synes ikke den er fantastisk på noen måter. Det er vanskelig å kritisere eller komme med noe negativt om filmen, men den har ikke det lille ekstra som gjør den til noe fantastisk. Derfor stiller jeg meg også kritisk til IMDB's lister over de beste filmene. Jeg er vell ikke den eneste som mener det vell?
Jævelhøns
  • 0
Siterer Baardern:
Jeg synes også det er en god film, men jeg synes det er merkelig at den ligger på topp på IMDB. Det er for all del en god film, men jeg synes ikke den er fantastisk på noen måter. Det er vanskelig å kritisere eller komme med noe negativt om filmen, men den har ikke det lille ekstra som gjør den til noe fantastisk. Derfor stiller jeg meg også kritisk til IMDB's lister over de beste filmene. Jeg er vell ikke den eneste som mener det vell?

100% enig. Altså, jeg ser på den som fin underholdning med godt skuespill og flink slutt, men... tidenes beste? Den allmektige filmen som ruver over alt annet i filmhistorien? No way. IMDb er forholdsvist sprøtt på akkurat det punktet. Synes heller den hører hjemme blant de 50 siste på topp 250, eller ikke i det hele tatt på listen. At den er på toppen er ufattelig. Har sikkert noe med appellen å gjøre, da, ettersom alle kan "like" den. Uansett, dette gjør ikke en film verdig en såpass prestisjetung ... tittel.

Noe annet som er snålt, er at den har flest stemmer på hele topp 250, med veldig god margin. Det virker ganske usannsynlig at det er den mest sette (selv hadde jeg aldri hørt om en gang før jeg sjekket listen. Verdt å nevne at dette var for en god del år siden). Men seriøst, den knuser bl. a. Star Wars med over 150 000 stemmer. Det er noe som ikke stemmer helt, der.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Billy Madison

Noen ganger er skikkelig teit Adam Sandler humor, festlig.
Denne hadde sine øyeblikk, men ble litt i overkant dum.

Karakter: 6/10
  • 0
Grunnen til at Shawshank Redemption ligger på topp tror jeg ikke er fordi flest personer har den som favorittfilm, men fordi det er en film som alle kan like godt, og dermed gir "alle" den en høy karakter. Og da får den et høyt snitt også.
  • 0
Jeg synes at Shawshank er en fantastisk film, men jeg er enig i at filmen ikke fortjener status som tidenes beste.
Heihei
  • 0
Vals im Bashir

fantastisk animert dokumentar.
En eksellent kommentar på libanon krigen i 82

10/10
fargen på denne teksten matcher bildet mitt
  • 0
Clerks

10/10
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0
I går så jeg Public Enemy! Den var drit bra
I'm gonna brestfeed you with bullets!
  • 0
den siste filmen jeg så var transformers 2 revenge of the fallen.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Oldboy

En film jeg virkelig setter pris på. Nydelig musikk, flott skuespill og god historie gjør dette til en flott film.

9/10
Jævelhøns
  • 0
Zombieland

For oss som elsket Død Snø!

8/10
XBL: iR0N M4N MP PSN: WannabeKrokianer [They call me evergreen, I got leafs all year round]
  • 0
Siterer SrgtResnov:
I går så jeg Public Enemy! Den var drit bra


Synes selv den var helt ok, men alt i alt skuffende. Synes den er ganske mye dårligere enn Heat når det gjelder skuespill, karakterer, historie og underholdning. Effektene i filmen var overlegent da i alle fall.

Siterer mek001:
Zombieland

For oss som elsket Død Snø!

8/10


Noe som strengt talt ikke var mange
We could have arranged to have you carried
  • 0
Siterer SrgtResnov:
I går så jeg Public Enemy! Den var drit bra


Jeg regner med at du mener den med James Cagney fra 1931? : D

A Clockwork Orange

En bitteliten skuffelse. Jeg klarer ikke helt å sette fingeren på hva jeg ikke likte med den, men den falt ikke like mye i smak som den gjør til så mange andre.

7/10
Heihei
  • 0
Mallrats

8/10
"You were born free, you got fucked out of half of it and you wave a flag celebrating it." - Doug Stanhope
  • 0
Rocky IV for ørtende gang! Blir aldri lei av de filmene

9/10
De sa jeg hadde uvanlig høy IQ. Jeg hadde ingen anelse om hva IQ var, men siden de smilte, smilte jeg tilbake.
  • 0
Luftslottet som sprengtes

En OK slutt på trilogien. Jeg synes ikke den var spennende, men jeg synes den var heller kjedelig. Det var overveldende mange karakterer å holde styr på, og det gikk helt i surr for meg. Holdt nesten på å sovne rundt i midten av filmen. Den tar seg opp mot slutten, med noen gode scener i en rettsal. Og Noomi Rapace leverer en glimrende prestasjon som Lisbeth Salander.

6/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
The Wire sesong 1

En veldig god serie på mange måte, god historie, overbevisende skuespill og flott skildring av narkomiljøet og hvordan politiarbeid virkelig fungerer. Rett før denne serien så jeg Sopranos, ville ikke kalt det akkurat en nedtur, men for meg ligger Sopranos noen hakk over. Ikke nødvendigvis fordi kvaliteten er så mye bedre, men Sopranos er meg på en måte.

8/10
Jævelhøns
  • 0
Siterer Baardern:
The Wire sesong 1

En veldig god serie på mange måte, god historie, overbevisende skuespill og flott skildring av narkomiljøet og hvordan politiarbeid virkelig fungerer. Rett før denne serien så jeg Sopranos, ville ikke kalt det akkurat en nedtur, men for meg ligger Sopranos noen hakk over. Ikke nødvendigvis fordi kvaliteten er så mye bedre, men Sopranos er meg på en måte.

8/10


Er ikke helt enig med deg, men på grunn av det store persongalleri, blir det litt kjedelig av og til. Sesong 2 er ette rmin mening enda svakere enn sesong 1, men de 3 resterende er det beste jeg noen gang har sett!
Det er bedre å tisse på bæsjen enn å bæsje på tissen
  • 0
Siterer sofus_tha_beast:
Er ikke helt enig med deg, men på grunn av det store persongalleri, blir det litt kjedelig av og til. Sesong 2 er ette rmin mening enda svakere enn sesong 1, men de 3 resterende er det beste jeg noen gang har sett!


Har The Wire egentlig noe større persongalleri enn Sopranos? Sånn i slengen hadde jeg tippet omvendt.
Jævelhøns
  • 0
Siterer Paulie:
Jeg synes at Shawshank er en fantastisk film, men jeg er enig i at filmen ikke fortjener status som tidenes beste.


Når fikk den den statusen?
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!