Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


Siterer Skreifiskaren:
Den har jo skyhøy klassikerstatus, så den er definitivt verdt en titt. Har nok utsatt den litt for lenge selv, men fire timers stumfilm er jo ikke akkurat noen lettvekter. Regner forøvrig med at du mener den første Mabuse-filmen.


Vet ikke helt om jeg orker å se filmen bare for å se den, føler det ihvertfall blir slik med denne filmen. Og ja, det er den fra 1922, eller noe. Hva med Metropolis, sett den? Har den og stående.
Jævelhøns
  • 0
Siterer NewAge:
alt jeg kan si er at for meg er inception beste filmen av 2010 og det beste nolan har gjordt til nå.. TDK står ikke sjangs i min bok...

og skreifiskaren, nolan begynte på filmen 10 år siden så det er meget mulig han har tatt insprasjon fra filmer som Solaris

BTW: noen som kan foreslå noen mindfuck tenkefilmer?


Kan anbefale Waking life Den er vel i "tenkefilm-sjangeren" Ganske interessant synes nå jeg, og siden det tydeligvis er populært med drømmefilmer om dagen pga. inception passer den nok bra. Så den for en del år siden og skjønte ikke en dritt, men jeg har sett den et par ganger senere og funnet ut at den er ganske så filosofisk. Den snuser på en del temaer som eksistiensialisme, virkelighetsoppfattning, fri vilje og meningen med livet.
  • 0
Siterer Baardern:
Hva med Metropolis, sett den? Har den og stående.
Tja... du har nok hørt plottet før, i alle fall. Gal vitenskapsmann, robot i menneskeform, dystopi etc. Jeg liker den. Imponerende effekter osv. Dette er jo sci-fi-filmen over alle sci-fi-filmer, vil mange hevde. Min Fritz Lang-favoritt er M, bare så det er sagt.

Siste film: Dogtooth. Interessant og fascinerende, pervers og nøktern. Følte dessverre at noe manglet, og at filmen føles litt uferdig. Den burde vært en halvtime lenger, som helst burde gått med på å utdype karakterenes historie.

Siterer Lonestarr:
Waking life
End of line, be excellent to each other.
  • 0
The Grudge. Fy faen så teit og dårlig. Hadde håpet på noen skremmende scener, men det hele ble bare så teit at jeg endte opp med å le under mange av de scenene som liksom skulle være skumle.
Yet another quest to defeat an evil pig and obtain triangular cheese
  • 0
Siterer NewAge:
BTW: noen som kan foreslå noen mindfuck tenkefilmer?


Slenger meg på Zook sin anbefaling av Mulholland Dr. Den var ekstremt mindfuck og ellers veldig bra

Australia

Helt grei film egentlig. Meget bra skuespill av han lille gutten

6/10
We could have arranged to have you carried
  • 0
  • Ine
  • Ine
"Where is me? I'm an australian, who played an australian in a movie called Australia..."
Riddle me this
  • 0
On the Waterfront

Bra film med bra skuespill.

Sterk 7/10
We could have arranged to have you carried
  • 0
Shutter Island

Likte den veldig godt og slutten kom helt uventet på meg! DiCaprio er en jævlig god skuespiller, både i Shutter Island og Inception

Terningkast 5
Just kill him with your awesome
  • 0
Siterer Baardern:
Bogart er en fantastisk skuespiller


Du har skjønt det ;D
Heihei
  • 0
Knight and Day

Var vel egentlig som forventet: Forglemmelig, men underholdende popcornunderholdning. Det er vel egentlig alt som kan bli sagt. Har sett det før, men den hadde noen morsomme øyeblikk og helt ok actionscener.

6/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
How to train your dragon (2010)

Forventet en instruksjonsvideo som kunne være til hjelp om jeg noensinne skulle trene dragen min, men i stedet fikk jeg et lite informativt barneeventyr.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Siterer Skreifiskaren:
How to train your dragon (2010)

Forventet en instruksjonsvideo som kunne være til hjelp om jeg noensinne skulle trene dragen min, men i stedet fikk jeg et lite informativt barneeventyr.


Du vet at den forsvinner fra IMDB lista etter hvert ja?

Scarface 1983

Liker filmen veldig godt, men skjønner fremdeles ikke hvordan han tålte så mye på slutten der

Sterk 8/10
We could have arranged to have you carried
  • 0
Siterer Junior Sopranos:
Du vet at den forsvinner fra IMDB lista etter hvert ja?
Hvor i regelboken står det?
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Siterer Skreifiskaren:
Citerer Junior Sopranos u vet at den forsvinner fra IMDB lista etter hvert ja?Hvor i regelboken står det?


Filmene har alltid høyest rating når de går på Kino. Public Enemies, Shutter Island og Harry Potter 6 var også ganske høyt oppe i starten, men de kommer sakte men sikkert lenger ned på lista etter hvert. Bare vent å se
We could have arranged to have you carried
  • 0
  • Los
  • Los
Batman (1989)

Veldig bra! Jeg må innrømme at jeg ikke tenkte på de gamle Batman-filmene som gode før. Når jeg var liten var det morsomt å se, men etter det har jeg helt avfeid dem som gamle og glemverdige filmer. Men i min nye Batman-frelste tilstand er jeg mektig imponert over hva Tim Burton gjorde med the Dark Knight i -89. Den er voksen, mørk og i rett stemning. Ikke det mest fantastiske skuespillet, men bra nok. Og effektene er jo som ventet, men de trenger ikke være mer. Det beste i denne filmen er Jokeren, som blir spilt og framsatt på en fantastisk måte!

Som alltid: Terningkast: BATMAN!!
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Inception

Sinnsykt god underholdning! Blir kjedelig å beskrive hva som var bra med den, men det var så og si alt!

9/10
Heihei
  • 0
Inception

Sliten etter å ha sett den. Kan ha med forholdene å gjøre. Jeg satt 6 meter unna skjermen, lyden var ekstremt høy. Og inne i kinosalen var det type 60 grader.

Men over til filmen. Den var veldig rotete. Satt med en følelse av at den prøver og være dyp osv. Men det funker ikke hos meg. Har sett mye bedre fra Nolan. De kunne egentlig ha kuttet ut den ekstremt dumme James Bondish scenen med vinterlandskapet og bullshit. Ble gærn. Ble irritert over hun jenta (Ariadne) som var totalt fremmed for Cobb. Men skulle liksom skjønne hvordan han hadde det. Og hvordan forholdet var mellom kona and shit.

Gaah. Trur forholdene var dårlige for å se den i dag. Skal nok kjøpe den på dvd når den kommer. Blir sikkert en bedre opplevelse da.

Gir den 3-4/6
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
Så nettop Inception og må bare få lov til å si at dette er den nest best filmen EVAR!
  • 0
  • Zook
  • Zook
Orker ikke å skrive noe særlig nå, så jeg nøyer meg med å gi kun karakter:

Airplane! - 8/10

Airplane II: The Sequel - 6/10

Cars (sett før) - 7/10

Get Smart - 3/10

Gamer - 5/10

Fear and Loathing in Las Vegas - 8/10
You're sleeping over, right?
  • 0
Siterer Junior Sopranos:
Filmene har alltid høyest rating når de går på Kino. Public Enemies, Shutter Island og Harry Potter 6 var også ganske høyt oppe i starten, men de kommer sakte men sikkert lenger ned på lista etter hvert. Bare vent å se
Akkurat denne filmen skulle ikke forundre meg om ble på listen. Generelt meget gode omtaler, appellerer til mange, og lignende. Jeg likte den ikke, da. Formulaiske greier som ikke nådde høyere enn BarneTV-nivå. De filmene du nevner fikk jo blandet mottagelse. Og det finnes jo (altfor) mange filmer av nyere kaliber som startet høyt og er der fortsatt.

Changeling
Denne gjorde meg irritert på alle karakterene: Jolies hovedperson som ikke greide å overbevise noen, politiet, ungen, disse sykepleierne (blir alltid forbannet på disse misantropiske robotene, der de går rundt med tvangstrøyene og morfinen sin og tror alle andre er idioter som må bures inne), osv.

The Proposition
Veldig kompromissløse saker. I tillegg til å være brutalt underholdende har den en slik småpoetisk Malick-ish atmosfære, som man også kan finne i The Assassination of JJ etc, uten at tempoet blir for lavt. Det er en relativt vanskelig balanse å finne, men her funker det. Det eneste jeg synes var litt rart er at det ikke er noen enkeltscener som sitter igjen, men snarere en slags følelse av at man har sett noe av verdi. Det er en av disse filmene som er mer enn summen av delene. Bra film, absolutt.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Matrix
9/10

Battle Royale
7/10

The Longest Yard
6/10

Constantine
8/10

Condemned
4/10

El Mariachi
7/10

Desperado
9/10

Once Upon A Time In Mexico
8/10
  • 0
What About Bob?

En film som starter litt slapt, men som virkelig tar seg opp. Bill Murray er glimrende som vanlig, og Richard Dreyfuss er også veldig morsom.

7/10
Heihei
  • 0
Shine a Light

Scorsese er jo fantastisk og Stones er fantastisk. Så dette er et sikkertstikk. Flott film! Savnet noen låter, men ellers en ganske så plettfri oppvisning av Stones.

Svak 9/10
Heihei
  • 0
Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl (lol)

Liker den ganske godt. Noen scener er ekstremt kjedelig og actionscenene blir litt for mye noen ganger

7/10

Trainspotting

Bedre enn jeg husket. Mange gode virkemidler. Bra story og skuespill

Sterk 8/10
We could have arranged to have you carried
  • 0
One Hour Photo
8/10

Point Break
5/10

Unbreakable
8/10
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!