Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


  • gnyg
  • gnyg
Slipp jimmy fri - Passe slitsom film. Med noen bra kommentarer en gang. 4/10
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Scott Pilgrim

Ffffuuuu, kanskje jeg burde ha spilt flere old-school spill og lest flere tegneserier før jeg så denne, for jeg tok ca. ingen av referansene. Og filmen ER referansene. Ellers: ganske kjedelig. Hele greia føltes som en to timer lang hipstertrailer, med vitser som "tenåringer" skal like. Følte meg jævlig gammel når jeg så denne, enda jeg sannsynligvis er yngre enn den relativt smale målgruppen. NOEN vitser virket, da, uten at jeg gidder å komme med eksempler.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Enig med deg Skreifiskaren, filmen ble bare litt for cheesy. Virket egentlig som en klassisk "fjortis film" med noen nye elementer.
  • 0
Som Skreifiskaren sier så har den mye referanser og vis du ikke spilte mye old school spill og leste noe tegneserier back in the day så er det nokk ikke filmen for deg vis du ikke ser den bare for spesial effektene da..

Selv elsket jeg det og tok de fleste referansene som ble sagt.. Absolutt en av de beste filmene fra 2010 for meg
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Jonah Hex

Blah... dette var en skuffende film.
Har ikke noe kjenskap til tegneserien, så jeg kan ikke sammenligne dem.
Men det jeg kan si er at den var veldig tam.

Karakterene og storyen er kjedelig.
Musikken fungerer ikke.

Jeg er ikke streng når jeg gir den 3/10
  • 0
Predator
Originalen er flere hakk bedre enn den spirituelle semi-oppfølgeren som gikk på kino for et par måneder siden. Schwarzenegger spikrer jobben som den frykteløse liksom-kyniske krigeren som bløtes opp etter hvert. Cheesy åttitalls stemning, men ellers synes jeg de gjør hele greia med Predator i overkant mystisk uten at de klarer å ha en tiltrekkende atmosfære hele veien, litt av det samme som gjorde Alien filmen litt dårligere enn Aliens. Ellers var det en god film, kommer mest sannsynlig ikke til å se den igjen med det første.
7/10.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Resident Evil Afterlife

Her har vi en film som bruker slow motion mer enn alle matrix filmene tilsammen.
Og det blir tullete.

Mr bad guy i denne filmen er kanskje den minst gjennomtenkte jeg noen gang har sett i en film. For en ræva karakter.

Og slutten er bare

2/10
  • 0
Siterer Tommy Kvaernerud:
Resident Evil Afterlife

Her har vi en film som bruker slow motion mer enn alle matrix filmene tilsammen.
Og det blir tullete.

Mr bad guy i denne filmen er kanskje den minst gjennomtenkte jeg noen gang har sett i en film. For en ræva karakter.

Og slutten er bare

2/10


Ganske enig, selv om filmen til tider kunne være litt underholdende. Likevel var det en utrolig dum film. Synes det overall var dårlig selv, men ikke helt på nivået til en 2/10.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer NewAge:
Som Skreifiskaren sier så har den mye referanser og vis du ikke spilte mye old school spill og leste noe tegneserier back in the day så er det nokk ikke filmen for deg vis du ikke ser den bare for spesial effektene da..

Selv elsket jeg det og tok de fleste referansene som ble sagt.. Absolutt en av de beste filmene fra 2010 for meg


Det har jo ikke bare noe med referansene å gjøre da, en film burde klare å stå på egne ben slik folk kan kalle den bra uten å ha lest tegneserier og spilt gammle spill.
  • 0
Siterer Zyrocz:
Det har jo ikke bare noe med referansene å gjøre da, en film burde klare å stå på egne ben slik folk kan kalle den bra uten å ha lest tegneserier og spilt gammle spill.

Jeg har ikke noe spesielt kjærlighet for arkadespill og tegneserier, og jeg digga filmen noe helt sinnsykt. Minna meg litt om Grindhouse-filmene, på en noe absurd måte. Er den mest underholdende filmen jeg har sett på lenge, og definitivt den beste filmen med Michael Cera (som jeg forsåvidt ikke er noe fan av). Er ikke noe spørsmål om at filmen er laget for en noe spesiell målgruppe, men jeg mener ikke at denne målgruppen er folk som nødvendigvis har gama mye arkade eller sett mye tegneserier, eller nødvendigvis har ett sterkt forhold til spill i det hele tatt. Syntes filmen var god på stil og bra (tidsløs) humor, selv om jeg forstår hvordan mange kan mislike den, men syntes ikke man kan kritisere dem på det grunnlaget som dere gjør.
http://www.youtube.com/watch?v=pCWxNgvFbew&feature=plcp
  • 0
Siterer Cladeus:
syntes ikke man kan kritisere dem på det grunnlaget som dere gjør.
Hvilket annet grunnlag finnes det? Filmen er jo soleklart godt laget, og treffer nok blink for mange (derfor har jeg fortsatt minst like mye respekt for Edgar Wright som før) men det er faktisk en ganske "smal" film - muligens den smaleste mainstreamfilmen jeg har sett, om det gir mening.

Én annen ting skal filmen ha: alle referansene blir aldri brukt for å øke kredibiliteten til filmen (som i Juno, for å ta det verste eksempelet av alle). Derfor ble det aldri plagsomt, men jeg satt hele tiden med følelsen av at jeg gikk glipp av noe.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Jeg satt hele tiden med følelsen av at de som redigerte den var høy og så double rainbows hele veien gjennom filmen.
  • 0
Jurassic Park

Spielberg kan stave blockbuster.
Fikk frysninger av første scene med T-Rex bare fordi det var så sinnsykt kult.

Siterer Skreifiskaren:
Hvilket annet grunnlag finnes det? Filmen er jo soleklart godt laget, og treffer nok blink for mange (derfor har jeg fortsatt minst like mye respekt for Edgar Wright som før) men det er faktisk en ganske "smal" film - muligens den smaleste mainstreamfilmen jeg har sett, om det gir mening.
.
Selv om jeg er enig i det du sier syntes jeg likevel filmen står på egne bein som en artistisk representasjon (for mangel på bedre ord) av hele den sub-kulturen, og ikke som en film laget for denne kulturen. Ikke eklusivt. Lengre enn bruken av zelda-musikk i èn scene og at alle bossene blir om til mynter (og hele konseptet med bossfights, selvsagt) syntes jeg ikke at det er langt å strekke seg for å "forstå" filmen.

Ikke at dette er en film å analysere på noen som helst måte. For meg var det som sagt underholdning på samme måte som Grindhouse-filmene og lignende. Når jeg tenker at filmen ikke er for alle tenker jeg mer det at filmen er, vel, absurd. Den følger ikke reglene man forventer når man ser film, og fungerer vel nesten mer som en musikal hvor folkene dreper hverandre istedenfor å synge.

Siterer Zyrocz:
Jeg satt hele tiden med følelsen av at de som redigerte den var høy og så double rainbows hele veien gjennom filmen.

Hah. So what?
http://www.youtube.com/watch?v=pCWxNgvFbew&feature=plcp
  • 0
Scott Pilgrim er et av årets høydepunkt for min del. Elsket den helt syke visulle stilen. Falt helt pladask, selv om jeg ikke har spilt så mye arcade eller whatnot. Uten tvil en av de fem beste i år, hittil.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Cladeus:
klipp
Zing. Bra sagt.

Joda, jeg har ikke spesielt lyst til å kritisere filmen på noe annet felt enn det subjektive. Det er en av de beste filmene jeg ikke har likt.

Ellers var det litt treffende når lillebroren min kom inn på rommet mens jeg så filmen og spurte hva slags reklame det var jeg så på.

Siste film (delvis): Enter the Void, årets art-house-begivenhet av Gaspar Noe, han som lagde Irreversible. Her kan man kanskje skylde på den forferdelige versjonen jeg så, men dette var smertefullt. Mye høylytt filosofering blandet med "pulserende" bilder kan ofte fungere, men filmen var faktisk helt majestetisk teit - jeg kom meg bare en time inn, så på klokken, så at jeg ikke engang var halvveis... FML. Har hørt at den slutter med Spoiler:en POV-fødsel, som visstnok skal være hovedpersonen født på ny - i så fall, herregud. Prøver Noe seg på 2001? Jeg vet at han digger den, men...
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Så The Ghost Writer for noen uker siden. Den var fantastique. Dialogen falt i smak, og det samme gjorde historien. Terningkast 19
Jeg glemmer aldri et ansikt, men i Deres tilfelle er jeg villig til å gjøre et unntak.
  • 0
Forrest Gump

Morsom og ikke minst vakker film.

8/10
Det er bedre å tisse på bæsjen enn å bæsje på tissen
  • 0
  • Los
  • Los
Reservior Dogs

Jeg er skuffet...over at jeg ikke så denne filmen før! Flott film! Tarantino er en mester på rå action fortalt på en genial måte, og her er intet untak. Om du, som meg, er litt treg og ikke har sett den: Se den nå! Om du har sett den, så vet su mest sansynlig hva jeg prater om
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
  • Zook
  • Zook
Scott Pilgrim vs. The World
Kul film.
You're sleeping over, right?
  • 0
Salt¨

Overraskende bra, men litt kort og forutsigbar

Terningkast 4

Centurion

Gud, for en tam film. Tror det var et par regissører som sov i timen når det ble undervist om begrepet klimaks.
There is a sufficiency in the world for man's need but not for man's greed ~ Mohandas K. Gandhi
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Shaun Of The Dead

Zombiefilm. Zombiefilmer har trekk som går om og om igjen. Det gjør det i denne også. Mange morsomme kommentarer.

7/10
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
"Red" (2010)

Ble lurt med på kino for å se denne filmen.
Hadde negative forventninger, men jeg ble positivt overrasket. Veldig underholdende og velspilt action-komedie, med en del kule action-sekvenser.
Enkelte klisjeer finnes her og der, men det ødelegger ikke så alt for mye. Kanskje ikke den mest engasjerende historien, men nok til at jeg har lyst til å se den ferdig.
7/10

Nerd-fact: Dette er faktisk den andre filmen med tittelen "Red" hvor Brian Cox har en rolle.
Den andre er forresten en undervurdert dramafilm om en gammel mann som mister sin beste venn. Ett par hakk bedre enn denne, og anbefales på det sterkeste.
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
  • Los
  • Los
Nokas

Dette er en vanskelig film å bedømme.. Som rans film og underholdning er den selvfølgelig tammere enn mange andre, fordi det er et ekte ran. Men som en film som dokumenterer det største ranet i norges historie er den veldig bra!

Skulle likt å se mer av planleggings fasen, men skjønner at dette ble utelatt. Filmen er godt spilt, men noe kaotisk filmet. Det er vel for å få en viss "look" på filmen, som ikke helt funket om du spør meg. Samtidig har filmen noen scener som var ekstremt bra! Som når de skrubbet seg ned før ranet, de første slagene mot ruta og oppsumeringen på slutten er fantastiske! Men resten er bare midt på treet..

Vanskelig! Jeg anbefaler folk å se den, slik at dere ser hva som skjedde den dagen. Men ikke forvent en fantastisk film. Som film er den midt på treet, som "dokumentar" er den flott!
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Så Predators i går. Kul film, men forventet egentlig litt mer.

4/6
^ Dette er GULL folkens
  • 0
  • Los
  • Los
The Dark Knight

Den er AWESOME! Elsker Batman, elsker plotet, elsker Jokeren, elsker musikken, elsker skuespillet!

10/10, eller terningkast: BATMAN!
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!