Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


Så to filmer i går.

Den første var A Serbian film. Den inneholdt noe av de verste og mest grafiske scenene jeg noengang har sett på film, blant annet en fødsel og voldtekt av den nyfødte ungen, blodig nekrofili og blodig incest (5 år gammel unge involvert).

Den andre var Eat Pray Love. Den handlet om Julia Roberts som var så lei av sitt kjedelige dagligliv og reiste til eksotiske land for å finne seg selv, i beste reklamefilmestetikk med overbelyste bakgrunner og mye påklistret smiling.

Jeg vet ikke hvilken av dem som gjorde meg mest uvel.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Siterer Skreifiskaren:
Jeg vet ikke hvilken av dem som gjorde meg mest uvel.


Du er meg en røver du.

Role Models. Småartig komedie, god underholdning med kompiser for en fredagskveld. Ellers ikke noe særlig spesielt.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Hot FUZZ
¨
Et ord: Genialt!! 10/10
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
Trick 'r Treat

En film som blir bedre etterhvert. Blandingen av svart komedie og skrekk gir den et unikt preg. De første delene av filmen var ifølge min smak litt vemmelige, og inneholdt noen unødvendig brutale scener. Men det er jo selvfølgelig å forvente av en slik film. Manuset er originalt skrevet og scenene skifter tid og sted i bra tempo. Alt i alt en utrolig kul film som overrasker. Den er mer morsom enn skummel og ga god Halloween-stemning da jeg så den 31. august!

8/10
  • 0
  • Los
  • Los
Trolljegeren

Denne var bra! Morsom, spennende og en film som benytter min barndommlige frykt for troll til å drive seg fremover. Det tar meg tilbake til barndommen, på en mesterlig måte, og klarer både å få meg til å le og knipe meg fast. Mest skeptisk var jeg til Otto Jespersen, fordi jeg tvilte på at han kom til å levere det som trengtes..men det gjør han! Otto Jespersen får +10 i boka og rykker opp. Hvorfor har ingen brukt ham før?

Jeg lo, jeg holdt meg fast og hadde det kjempe kjekt på kino. Og til sist er det det det handler om, å ha det gøy! Anbefales sterkt!
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Siterer Los:
Trolljegeren


Enig! Ble veldig imponert over hvor frisk en norsk film kunne være. Den var både morsom, spennende og interessant. Litt treg i starten, men når den kom i gang, var det underholdende hele veien. Otto Jespersen, som du sier, gjorde et veldig realistisk uttrykk i denne mockumentaren. Anbefales, anbefales!

8/10
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Trolljegeren

Tror ikke jeg har kost meg så mye med en norsk film siden Max Manus, ble faktisk overasket over hvor vellaget trollene var, og ble faktisk en smule nervøs under noen deler av filmen, frykten min for troll i barndommen kan vel ha noe med det å gjøre. Dessuten ble jeg svært overasket over Otto Jespersen, han leverte strålende, og klarte fint å blande den seriøse, barske trolljegeren, med den til tider spydige Otto vi kjenner.

Det må nevnes at filmen gav meg ett ekstra "impact" da de ti første minuttene er fra området jeg er ifra, så det var jo litt artig å for èn gangs skyld kjenne seg veldig godt igjen i en film.

Svært god film, som anbefales sterkt.
8/10
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
  • Ine
  • Ine
Husker ikke alle filmene jeg har sett i det siste, jeg... Noen av dem er i hvert fall:

Fear And Loathing in Las Vegas

Genial film! Helt absurd, meningsløs og fantastisk morsom. Dette er etter min mening Depps beste rolle noensinne. Strålende underholdning hele veien.

8/10

Silence Of The Lambs (igjen) - 10/10

Eyes Wide Shut

Vet ikke hvor bra moralen i denne historien var, menneh... Helt grei film. Langt fra Kubrick's beste for å si det sånn.

6/10

The Devil's Advocate

For en møkkafilm. Al Pacino var jo morsom som alltid, men ellers... Blææ... Treig, klisjéfylt, Keanue Reeves... Meh. Denne var dårlig.

4/10
Riddle me this
  • 0
Granted ikke en film men fortjener ros uansett:

The Walking Dead

Holy shit! Jeg tror aldri jeg har suttet på enden av setet og følgt med så intenst på en serie før.. Første episode er et absolutt mesterverk... FANTASTISK makeup også.. makeup teamet forjener veldig med ros for dette

første episode: 10/10
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Siterer Ine:
Vet ikke hvor bra moralen i denne historien var
Kubrick holdt seg for god til simpel moralisering a la Paul Haggis.

Jeg synes forøvrig den er blant hans beste, og det sier jo sitt. Denne, Strangelove, 2001 og Clockwork er jo helt "der oppe".
End of line, be excellent to each other.
  • 0
  • Ine
  • Ine
De tre andre du nevnte der er nettopp mine favoritter Kanskje ikke så rart, da.
Riddle me this
  • 0
Scream

God grøsser. En smule morsom, men ikke så veldig skremmende. For å være en klassiker i slasherfilmer, så synes jeg det finnes bedre. Men den blander inn filmreferanser godt, og den var underholdende. Åpningscenen er også skikkelig bra. Morderen gjentar dette knepet ved å ringe å skremme gjennom alle filmene, så det ble litt kjedelig etter hvert, men den første gangen er det treffsikkert og creepy.

7/10

Scream 2

Skumlere, morsommere og mer underholdende enn originalen. Digget den.

8/10

Scream 3

Ikke noe nytt her, bare gjentagelser av de forrige. Jeg skjønte alt som skjedde meg skvettesekvenser og sånn, så den var ikke noe skummel. Underholdende var den, og en grei avslutning.

6/10

The Ugly Truth

Klisjefylt romantisk komedie som ikke gjør noe nytt. Sett det fra før av, og skjønte hvordan filmen slutta etter 10 minutter.

5/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
  • Zook
  • Zook
Natt til lørdag arrangerte Bergen Kino Ringenes Herre-maraton i den største salen, og jeg var selvsagt tilstede. Kult å endelig ha sett filmene på kino, men foretrekker nok å gjøre slikt hjemme så jeg kan pause når jeg vil, strekke på beina oftere etc.

Lagt til 2010-11-07 19:12:
Ja, selve filmene; Treern er nok min favoritt. Episk til tusen og en maksimalt tilfredsstillende slutt på trilogien.
You're sleeping over, right?
  • 0
  • Zook
  • Zook
Kung Fu Panda
Den overrasket meg veldig. Godkjent plott, morsom og skikkelig underholdende. Fantastisk koreografi i kampscenene og dritfett å se på. En av de beste Dreamworks-filmene (ikke at det er så mange virkelig bra å velge mellom).
Sterk 7/10
You're sleeping over, right?
  • 0
  • Ine
  • Ine
Inside Man

Wow, jeg digget dialogen xD Skikkelig morsom og rasistisk som fy Ganske ordinært plott og litt dårlig slutt også... Men for meg spilte det egentlig ingen rolle. Var som en slags "moden" komedie i en seriøs setting. Absolutt likbar ^^

7/10
Riddle me this
  • 0
Trolljegeren

Her har vi en Cloverfield-kopi uten like. Men, jeg elsker Cloverfield, og jeg elsker norske troll så dette ble jo egentlig ganske perfekt. Hvorfor ingen har tenkt på Otto Jespersen i en slik rolle før er meg helt uforstått. Kameraarbeidet var fantastisk og hele filmen var vel strengt tatt godt gjennomført
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
The Green Mile

Fantastisk på alle punkter. Tre timer bare raser forbi. Jeg har liksom ikke mer å si, bare; Se den! Selv om alle har det.

9/10
Heihei
  • 0
Gråt du også på slutten eller?

Gossip Girl: Season 2

Bedre enn den første på alle punkter; Bedre historier, faktisk litt spennende til tider og velspilt som bare det. Bare å legge vekk all tvil: Gossip Girl er verdt din tid.

9/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Bare å legge vekk all tvil: Gossip Girl er verdt din tid.
Takk, skal huske på det når valget står mellom å se resten av Sopranos og begynne på Gossip Girl.

Uenig angående The Green Mile også, gitt. Uhemmet sentimentalitet av verste sort, samtidig som den har en viss "jeg er viktig"-eim over seg. Synes faktisk Darabont lagde en bedre film da han lagde The Mist, også, selv om den er fjollete til tusen. Uansett, skal ikke syte og klage, for jeg så nettopp en ganske sweet film.

The Long Goodbye, en neo-noir av Robert Altman (McCabe and Mrs. Miller). Veldig chill, veldig ironisk, veldig lettsindig, veldig VELDIG kul hovedperson. Sterling Hayden er også med, og han er artigere enn vanlig. Og han er artig til vanlig. Sånne filmer liker jeg.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
  • Los
  • Los
The Walking Dead Ep. 2

God oppfølger episode. Ikke på det legendariske nivået til den første, men ganske bra. Den følger litt tegneserien og spytter i litt selv, og blandingen blir ganske bra. Likte ikke den klart rassistiske nye karakteren som ikke var med i tegneserien, men det gikk helt fint.

Denne serien har desverre bare 6 episoder i sesong 1, så håper det blir mer en "ganske bra" i de neste episodene. Er jo tross alt halvveis neste mandag!
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Zombieland

Kul film. Den skal jeg se igjen.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Så nettopp Identity

Faen for en idiotisk slutt, men grei film

6/10
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer Skreifiskaren:
Citerer Predator:Bare å legge vekk all tvil: Gossip Girl er verdt din tid.Takk, skal huske på det når valget står mellom å se resten av Sopranos og begynne på Gossip Girl.


Har du ikke sett ferdig serien? Siste sesongen er jo dritbra

Mulholland Dr

Veldig bra film, men er usikker på hva den handler om

9/10
We could have arranged to have you carried
  • 0
Siterer Ine:
Inside Man

Wow, jeg digget dialogen xD Skikkelig morsom og rasistisk som fy Ganske ordinært plott og litt dårlig slutt også... Men for meg spilte det egentlig ingen rolle. Var som en slags "moden" komedie i en seriøs setting. Absolutt likbar ^^

7/10


Er enig med alt du sier unntatt karakteren. Den skal opp!
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer Junior Sopranos:
Har du ikke sett ferdig serien? Siste sesongen er jo dritbra
Har liksom aldri fristet. Bra serie, da. Veldig bra.
End of line, be excellent to each other.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!