Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


Due Date

Selvom det er en komedie er det greit å vite at Zach Galifinakis kan gjøre annet enn bare funny all the time... Filmen i segselv hadde mange morsomme moments og noen der du faktisk syntes synd på begge karakterene..

Fun tiems..

8/10

Streetdance 3d (men i 2d)

Jeg liker somregel danse hip hop filmer Step Up filmene er vel de beste i sjangeren men denne var ikke akkuratt dårlig denne heller..
Syntes whatsherface som spiller hovedrollen virker for "søt" til å være en hardcore street danser.. Du sa det i filmen at du må ha attitude noe som ikke hun har, du kan ikke bare hive en caps på en person å tro de er "hip hop" eller whatever... Elelrs var filmen helt grei, klisje histore men det er vel ikke derfor jeg så den heller.. Dansingen var kul og likte at de blandet ballet og streetdance...

6/10
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Big Jake

En grei western helt på det jevne. Den er ganske rutinemessig uten overraskelser, men har sine øyeblikk og sjarm.

Svak 7/10
Heihei
  • 0
  • Zook
  • Zook
Black Swan
Minst like bra som forventet. Ekstremt bra filmteknikk, spennende og urovekkende stemning hele veien, og fantastiske skuespillerprestasjoner. En av de beste filmene fra 2010 og en film egentlig alle bør se. Sterk 8/10.
You're sleeping over, right?
  • 0
Siterer Zook:
Black Swan

Minst like bra som forventet. Ekstremt bra filmteknikk, spennende og urovekkende stemning hele veien, og fantastiske skuespillerprestasjoner. En av de beste filmene fra 2010 og en film egentlig alle bør se..


What he said only 9-10/10 .. Shit blew my mind, yo! WTFek så sinnsvakt mange ganger, støkk mange ganger.. Loooved it! (Fyi: ikke sånne filmer jeg normalt ser som kanskje er grunnen til at jeg elsket den så mye Requiem for a dream next then...)
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
  • Los
  • Los
Black Swan

Jeg følger tydligvis en trend, men fy faen! Det er den sykeste kino-opplevelsen jeg har hatt ever! Og jeg følte meg fysisk mishandlet når jeg kom ut av salen! En opplevelse av de sjeldene, og skuespillerbragder i alle bauer og kanter! Men spotlighten blir tatt av Portman som ettertrykkelig får frem tvangstanker og handlinger på en brutal måte. Et fantastisk stykke film, som bryter ned sinnet til både karakteren og publikum! Jeg hadde forventet mye, men den treffer så sykt bra at det rister i hode nå. Darren Aronofsky treffer blink, og bruker et perfekt bakteppe til å sette opp en psykologisk berg og dal-bane som jeg aldri har sett maken til.

10/10, en av mine ynglings filmer! Og uten tvil den beste kino-opplevelsen i mitt liv!
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
chill guys

Outpost
2.4
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Pan (1995)

Gir et godt inntrykk av boka og inneholder veldige sterke stemninger.

8/10
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Pan (1995)


Husker vi så den på ungdomsskolen. Har fortsatt traumer.
Heihei
  • 0
Barnetraumer kan da også være positivt. Ikke vær så negativ da, mann!
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Gladiatoren, sitter og ser den nå. Fantastisk film hvis du er inni den sjangeren, og det er jeg 8/10
  • 0
The silence of the lambs (Nattsvermeren)

En god klassiker som ikke er proppfull med med dårlig skuespill. Anthony Hopkins som Lecter er noe av det beste med denne filmen. Rette mann for rollen som en meget bestialsk seriemorder. Skjønner hvorfor denne fikk Oscar for beste film i 1991. Anbefales for dem som liker gode thrillere og godt skuespill.

Terningkast 6, 10/10, 100/100, 1000/1000 etc.
  • 0
Faster



Har rock vært bedre før? O_O



8/10
You have to learn the rules of the game. And then you have to play better than anyone else.
  • 0
Dinner for Schmucks

Halvmorsom komedie. Grei å se med en gjeng venner, men ikke ellers.

5/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Black Swan

Tror dette kan regnes som definisjonen av "kunst" når det kommer til film.

9-10/10
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Viljens Triumf

Koslig film med nazitaler og marsjering i to timer... sånn circus. Ikke sett noe så spennende siden jeg så våt maling tørke, eller kanskje Avatar. Jommen artig å ha som pensum i filmhistorie!
I bet Darth Vader listens to Slayer.
  • 0
Skal se Black Swan nå tenkte jeg. har noen sett den? hva synes dere?
You either die as a real gamer, or you live long enough to see yourself becoming a fanboy.
  • 0
Siterer ps3 er bra:
Skal se Black Swan nå tenkte jeg. har noen sett den? hva synes dere?


Laveste noen har gitt den her inne tilnå er en sterk8/10
Absolutt en film du bør se!
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Siterer NewAge:
Laveste noen har gitt den her inne tilnå er en sterk8/10
7/10 for min del, hihi.

Love Streams
10.0
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Siterer Skreifiskaren:
7/10 for min del, hihi.


Well you was too late
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Filmer, filmer filmer filerfilmermfil

Che (del 1 og del 2)

Autobiografi-greie om Ernesto Che Guevara, av han kisen som laga Oceans Eleven-filmene, med Benicio Del Toro i hovedrollen. IKKE dårlig i det hele tatt, til tross for en lengde på godt over 4 timer, over to deler. Denne filmen fikk meg til å innse hvor ufattelig klisjè sånne oscar-vinnende autobiografi-filmer (og de er faen i tonnevis) faktisk er, selv om de er super store suksesser og alle sier de er must-see og blbalablablal

"Åpne med scene av hovedrollen som kid, hvor han lærer en moral."

"En scene hvor man får se hovedrollen gjøre det han gjør best, satt til dramatisk og positiv musikk."

"Scener hvor han møter motstand, men likevel klarer komme igjennom til slutt, selv om vedkomne ender opp hakket verre enn han var før."

Og selvsagt: "En slutt med masse tekst som forteller oss hva som skjedde i etterkant og hvor viktig denne autobiografiverdige personen har vært for historien."

Filmen om Che Guevara fikk meg til å tenke på dettte nettopp fordi den IKKE hadde noe som helst av dette, utenom kanskje det at det slutter med hans død (men ingen reflekterende nyhetsreportasje eller dramatiske greier i etterkant, heldigvis), men det var håndtert på en god nok måte. Filmen handler bare om hans revolusjon i Cuba, og etterpå hans mislykede revolusjon i Bolivia. Ingenting nevnes om Congo eller hans tid som ambassadør eller noe som helst som ikke er relevant for det filmen faktisk handler om, som er en kis som prøver å være revolusjonær to ganger og failer andre gangen fordi han ikke har støtte fra folket. Veldig bra og anti-typiskdramatisk stil på disse filmene. Forfriskende autobiografi, med tanke på at jeg egentlig syntes autobiografier er uinteressante som f til vanlig.

Back To The Future

Fortsatt veldig kul og veldig funny.
http://www.youtube.com/watch?v=pCWxNgvFbew&feature=plcp
  • 0
Siterer ps3 er bra:
Skal se Black Swan nå tenkte jeg. har noen sett den? hva synes dere?
Les to kommentarer opp så står det jo noe om Black Swan!
  • 0
Siterer Tyranus:
Black Swan

Tror dette kan regnes som definisjonen av "kunst" når det kommer til film.

9-10/10

Så den idag, må si meg enig i det du sier
You either die as a real gamer, or you live long enough to see yourself becoming a fanboy.
  • 0
Splice

Spennende film. Liker temaet, kloning av mennesker. Fikk litt Species vibber av filmen også.

Håper det kommer en oppfølger.

7/10
"get poor die tryin"
  • 0
Black Swan

Fyyy for en drøy film. Sier meg enig med alt annet som som står skrevet her. En av de aller ypperste filmene fra 2010.

8/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Jeg reiser alene (superduper førpremiere)

En veldig morsom film, som ikke holder et like godt nivå når den prøver å være alvorlig. Men for all del: den er rørende. Og ikke så dårlig for å være norsk. Skuespillet var overraskende bra, men unntak av et par stykk.

7/10
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!