Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


Tony har en mor. Hun er tilfeldigvis med i den siste episoden. Spoiler? :p
Heihei
  • 0
Du sier at det skjer noe med mora og han i siste scene. Noe stort, tydeligvis. Jeg ser på det som en spoiler, faktisk.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Du sier at det skjer noe med mora og han i siste scene. Noe stort, tydeligvis. Jeg ser på det som en spoiler, faktisk.


+ 1
We could have arranged to have you carried
  • 0
Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides
Tja, hva skal jeg si om denne filmen? Den er underholdende, uten tvil, men den er LANGT i fra så bra som de første tre. I motsetning til resten av serien har jeg i denne filmen følelsen av at ting bare skjer, uten noe som helst grunn. Filmen henger liksom ikke på greip. Men den er forsåvidt både morsom og actionfylt, og Johnny Depp er awesome som vanlig, så det er fortsatt en film jeg ville anbefalt å se.
7/10
Kept you waiting, huh?
  • 0
Melancholia

En dramatisk film med mange tragikomiske innslag, en etter hvert dyster og spent stemning tar over i siste halvdel. Kameraføringene er imponerende og handlingen glir lett og ledig. Spennende og gripende.

8/10
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
  • Los
  • Los
Siterer Predator:
Du sier at det skjer noe med mora og han i siste scene. Noe stort, tydeligvis. Jeg ser på det som en spoiler, faktisk.


Vel, det trenger vel ikke være noe stort. Kan være spennende, bra spilt, kult satt opp, overraskende, morsomt.. Og vi er fortsatt ikke i nærheten på å finne ut hva som skjer.. Så noen stor spoiler er det ikke akuratt.. Men men..du skal få si hva du vil...
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Siterer Dump Truck:
men den er LANGT i fra så bra som de første tre.


Implying at 2eren og 3eren faktisk var bra.

Vis den ikke er så bra som de 3 første og at filmen ikke henger på greip, hvordan ender den opp med 7/10 ?
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
7/10 = Bra
Filmen er bra, den bare gir ikke mening til tider. Den er ikke like bra som de tre første, men så syns jeg også at de tre første alle er utrolig bra filmer. Skulle jeg karaktersatt de ville det nok blitt 9/10 til den første og 8/10 til de to neste. Ser at du ikke syns den tredje og fjerde var no bra, deg om det, da kommer du mest sannsynlig ikke til å like 4ern.
For å prøve å oppsummere det hele så er Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides en morsom, actionfylt og underholdende film, men som ikke alltid gir like mye mening og ikke når helt opp til nivået de første tre filmene hadde. Det betyr ikke nødvendigvis at det er en dårlig film.
Kept you waiting, huh?
  • 0
Tror du har før lav standard til filmer for å være ærlig Men dette kan også bare være meg.
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
Siterer remote:
Melancholia

En dramatisk film med mange tragikomiske innslag, en etter hvert dyster og spent stemning tar over i siste halvdel. Kameraføringene er imponerende og handlingen glir lett og ledig. Spennende og gripende.

8/10
Von Trier sin?
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Siterer NewAge:
Tror du har før lav standard til filmer for å være ærlig Men dette kan også bare være meg.


Vi trenger ikke alle være hyperkritiske filmfanatikere. Hvis en film påvirker meg, enten det er ved å få meg til å le, gråte, grøsse eller ved hjelp av halsbrekkende actionscener, mener jeg det er en film det er verdt å se. Alle filmer trenger ikke å ha en dyp mening eller politiske undertoner. Jeg mener Pirates of the Caribbean-serien er en lett fordøyelig, men høyst underholdende filmserie, og jeg ser ingen grunn til å overanalysere den, bare for å finne feil. Det er godt mulig jeg har lave standarder, men jeg vil heller klare å nyte en underholdende film, enn å måtte kreve at en film skal være perfekt for at jeg skal ta glede av den.
Kept you waiting, huh?
  • 0
Siterer Dump Truck:
Hvis en film påvirker meg, enten det er ved å få meg til å le, gråte, grøsse eller ved hjelp av halsbrekkende actionscener, mener jeg det er en film det er verdt å se.


Hva om den får deg til å gråte av fortvilelse?

Siterer Dump Truck:
Det er godt mulig jeg har lave standarder, men jeg vil heller klare å nyte en underholdende film, enn å måtte kreve at en film skal være perfekt for at jeg skal ta glede av den.


Det finnes ikke perfekte filmer. Jeg har ikke problemer med å se verken underholdningsfilmer eller filmer med faktisk verdi, enten i form av ideologi, tematikk, kinematografi, mise-en-scène, lydbruk eller annet. Jeg synes dog ikke underholdende filmer er gode i en verdifull forstand, da de som regel tar i bruk konvensjonelle metoder som er lite nyskapende eller byggende for sjangeren. Så det handler vel egentlig ikke om å være hyperkritisk filmfanatiker, heller å verdsette intellektuelle filmer. Jeg tror det smarteste man kan gjøre er å være åpen for alt, det er da man får innsikt.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer Skreifiskaren:
Von Trier sin?


Jepp Den er splitter ny!
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Jepp Den er splitter ny!
Dæven døtte, var ikke klar over at den var kommet enda. Takk for den indirekte påminnelsen. Nå vet jeg hva jeg skal se i morgen.
End of line, be excellent to each other.
  • 0
Sin Nombre

Spennende og realistisk film om en ung gangster i Sør-Mexico som møter på motgang i gjengen der han tar valg som får konsekvenser for livet hans.

8/10
  • 0
Deep blue Sea
Morsom og underholdene.
8/10
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
Siterer Elektro Banana:
Deep blue Sea
Morsom og underholdene.
8/10


Dritlenge siden jeg så den, men husker den var sykt cheesy :p "We're not gonna fight, ANYMORE!" *glefs*

Deliverance

Wow, denne klarte virkelig å skremme meg. Skal ikke spoile noe, men enkelte scener her er rett og slett bare vanskelige å se på. Herlige skuespillerprestasjoner fra Burt Reynolds, Jon Voight og gjengen, og godt regissert av John Boorman.

Ihvertfall på topp-listen over forstyrrende filmer.

8/10
Heihei
  • 0
Hangover
Awsome film terningskast 6
  • 0
Prince of Persia: The Sands of Time

Spesialeffektene og actionscenene var greie, men jeg blir minnet på ordet klisjé altfor ofte.

5/10
  • 0
Reservoir Dogs

For meg var denne filmen bare tomt prat og kjefting og lite handling. Men på mange måter en dramaturgisk annerledes film. Setter den likevel på sekseren.

6/10

Inception

Nesten like bra som forrige gang.

9/10
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Reservoir Dogs

For meg var denne filmen bare tomt prat og kjefting og lite handling. Men på mange måter en dramaturgisk annerledes film. Setter den likevel på sekseren.

6/10

Inception

Nesten like bra som forrige gang.

9/10


Finnes det en 1-er av inception med et annet navn!!? Tell me!!
  • 0
The Hangover: Part 2:
Haha! Fy faen for en film! Ja, det er en blåkopi av eneren, men det driter jeg ærlig talt lang marsj i. Tror ikke jeg har ledd så mye noen gang før. The Hangover: Part 2 perfeksjonerer alt det den første filmen gjorde så godt, og det resulterer i den morsomste komedien jeg har sett!
10/10
Kept you waiting, huh?
  • 0
The Hangover: Part II

Jeg ble utrolig skuffa. Grunnen til at Hangover var så fantastisk var at den klarte å overraske hele tiden, og at du aldri visste hva som skulle skje. Men det eneste toern gjør, er og ta alle hendelsene, alle scenene fra eneren er gjort om litt, satt til Thailand og gjort det mindre morsomt. Jeg fikk latterkrampe en gang, ellers var det bare noen smil og munnen. Zach Galifina...whatever skuffet, han var overdreven og var altfor mye fokus. Part II var en utrolig unødvendig oppfølger, og den er rett og slett HELT lik eneren. God damn.

Pluss for Leslie Chow, den karakteren er genial.

5/10

The Hangover

Classic

9/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides

Huff. Filmen skuffet veldig, uten å være direkte dårlig. Jeg satt igjen med følelsen av at Disney trodde de var tomme for penger, og desperat trengte mer penger i kassa. Blackbeard kunne ha blitt en mer spennende karakter enn hva han var, og både Barbossa og Jack Sparrow har gått et skritt ned karaktermessig. For Jacks del så er det at han virker mindre "mystisk" (vet ikke om det er helt riktig ord) enn hva han tidligere har vært. Alle handlingene hans blir forklart og hintet til på forhånd. Det blir bare for dumt. Ikke likte jeg dette sub-plottet angående presten og havfruen heller. De gjorde for lite ut av det til at det var viktig.

Resultatet er kort og godt en helt middelmådig film som jeg godt kunne ha vært foruten. Ikke var 3D-en særlig bra heller.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
  • Los
  • Los
Siterer Felespelaren:
Finnes det en 1-er av inception med et annet navn!!? Tell me!!


Han har sett samme film to ganger...
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!