Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


Kan hende at dette er utdatert for de fleste og i min alder er det vel høyst uvanlig å se på sånne Gamle ting men jeg synes ihvertfall Miss. Marple er veldig spennende.

8/10 Til deg.
"Be carefull out there! we dont want to see you go holowed" -Andrew of Astora
  • 0
Spy kids: 3 Game over.

Anbefalles for de som liker å se spillrelaterte filmer

9/10
"Be carefull out there! we dont want to see you go holowed" -Andrew of Astora
  • 0
Game of Thrones - Sesong 1-3

Fantastisk! 8.5/10

Generation Kill

8/10
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Harry potter and the deathly hallows.

7/10

Anbefalles.
"Be carefull out there! we dont want to see you go holowed" -Andrew of Astora
  • 0
The Amazing Spider-Man 2

Så utrolig mye tapt potensiale. Hvorfor er Electro med? Ubrukelig skurk som i utgangspunktet er dårlig castet, og har forferdelige motivasjoner. De skulle fokusert på forholdet mellom Harry Osborn og Peter, som var interessant, men som selvfølgelig ikke ble utnyttet godt nok da de måtte vie tid til Electro som depper over at ingen liker han. Veldig klisjé ting å trekke for tenker jeg, men det er virkelig filmens problem: Marc Webb stuffer alt for mye inn i én film, og resultatet er deretter.

Når det er sagt, så er kjemien mellom Andrew Garfield og Emma Stone helt fantastisk. Jeg nøt hver eneste sekund de delte, og redder filmen. Harry Osborn var strålende, det er bare så kjipt han ble brukt for lite, og humoren er mer treffsikker enn den første filmen. I tillegg sporter den et veldig kult visuelt look, som gjør filmen veldig pen å se på. Flashy og kult. Jeg elsket måten Spider-Man konverserer med folk, spesielt barn. Når alt kommer til alt så hadde denne filmen masse potensiale som blir sløst vekk, og ender opp som en underutviklet suppe av en film.

Filmens positive sider, forholdet mellom Peter og Gwen, skuespillet til Garfield, Stone og Dane DeHaan, og humoren gjør filmen hakket mer underholdende enn originalen. Liten forbedring altså, men jeg skulle så sykt ønske filmskapere kan roe ned kuken og ha færre, men mer velutviklede karakterer og skurker, enn å bare se hvor mye de kan stappe inn i én film.

Det er igrunn trist. To strake middelmådige Spider-Man-filmer.

Svak 6 er inntrykket jeg setter igjen med nå.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
  • Missing Avatar
  • furu
Ser for tiden gjennom 24-sesongene igjen som en oppvarming til den kommende.Samtidig sees det selvsagt på klassikerne(South Park,The Mentalist, Supernatural,The Blacklist, Person of Interest,Big Bang Theory,Robot Chicken og Castle)
  • 0
Siste filmen jeg så var Speed. En helt grei film.
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Sword of the Stranger

Denne glir inn på topp 10-listen min over animerte filmer. Bones vet hva de driver med, og dette er noe av det beste som har kommet fra dem. Action-scenene er noe av det beste man finner innen anime, koreografien på sverdkampene er hakket bedre enn dem man ser i Samurai Champloo. Musikken er helt vilt storslagen og alltid passende. Joda, det er noen klisjéer her og der i historien, men det kan jeg tilgi.
  • 0
Siterer LesMiserable:
Denne glir inn på topp 10-listen min over animerte filmer.


Inkluderer den lista egentlig noen filmer som ikke er japanske?;P
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Inkluderer den lista egentlig noen filmer som ikke er japanske?;P


Bare et par stykker.
  • 0
Siterer LesMiserable:
Bare et par stykker.


Nå er jeg spent.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Nå er jeg spent.


Ok.
  • 0
Siterer LesMiserable:
Ok.


#KillingTheMood
  • 0
Siterer LesMiserable:
Ok.


Din dritt.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Din dritt.


Hva? Kan jeg noe for at du er spent?
  • 0
Captain Phillips

Jeg har fint lite å trekke denne filmen for, men jeg fikk heller ikke den magiske 10/10 følelsen som Terje beskriver i sin anmeldelse. Kan heller ikke si at jeg reflekterte spesielt, men det kan ha noe med tidspunktet og stemningen da jeg så filmen. Tross alt var det absolutt film med imponerende atmosfære, selv om jeg ikke ser tilbake på den som en av de beste filmene jeg har sett.

8/10

The Amazing Spider-Man & The Amazing Spider-Man 2

Jeg så begge filmene så å si rett etter hverandre igår. Det er jævlig vanskelig å sette en karakter på rebooten av filmene når jeg ikke har sett Sam Raimi's trilogi enda, som jeg sannsynligvis burde gjøre snarest. I likhet med andre superhelter, har jeg vel ikke fått laget meg en skikkelig definisjon på HVEM som er Spider-Man. Men jeg likte filmene og så på dem som god underholdning, om dette så blir min foreløbige karakter.

7/10
  • 0
An Inconvenient Truth
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Siterer Victorfinne:
An Inconvenient Truth


Har du ingen kommentar til den?
  • 0
Siterer SirThomas:
Har du ingen kommentar til den?


nei.
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Siterer Victorfinne:
An Inconvenient Truth


Best "sett på kino sammen med skolen" movie ever! Sammen med Metropolis. Og kanskje Der Untergang
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Best "sett på kino sammen med skolen" movie ever! Sammen med Metropolis. Og kanskje Der Untergang


Joda, joda
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
  • RDB
  • RDB
A Bittersweet Life

Veldig bra, sørkoreansk hevnthriller (hva ellers?). Stilmessig veldig pen og elegant og kult laget. Personlig foretrekker jeg filmene i Park Chan-wook sin hevntrilogi over denne, så langt som "tragediske, asiatiske blodbad" går, men dette er likevel en veldig gøy og litt mer "appelerende" film enn de.

Stoker

Park Chan-wook sin engelskspråklige debut, og absolutt ikke dårlig i det hele tatt. Forventer kindof at når utenlandske regissører skal gjøre hollywood-bizniz så produserer det ofte deres dårligste verk, men denne filmen var faktisk veldig god. Diskrè og old-school thriller. Kunne fort blitt veldig konvensjonell, men med regissørens distinkte stil og den veldig forfriskende simpelheten til det hele gjør den verdt å se for fans av kanskje litt mer eldre thrillere.

Blue Ruin

Nok en hevnthriller om en fyr som skal hevne forelrene sine, men suger veldig hardt til det. Minner stilmessig veldig mye om "No Country For Old Men", og bare dette, kombinert med god, svart humor, gjør den til minst 8/10 i min bok. Selv om historien føles kjent ut er den strukturert på en måte som gjør at den aldri føles klisjè eller forutsigbar ut, og jeg var underholdt fra første til siste scene.

Shield Of Straw

En av Takashi Miikes nyeste og mer konvensjonelle filmer; en massemillionær lover flere millioner til hver eneste person som hjelper å drepe kisen som voldtok og drepte barnebarnet hans. 5 politimenn må transportere morderen til rettsak mens hele landet prøver å drepe han.

Premisset er forsåvidt noe klisjè, og filmen kjører det veldig straight gjennom første tredjedel, men tar en noe tankevekkende vending og setter på spørsmål nettopp hvorfor det er verdt å beskytte denne personen på en måte mer moden enn filmen kanskje først gir inntrykk av.

Ikke Takashi Miikes beste verk. Fans av filmene hans vil kanskje bli skuffet av mangelen på "ekstremt" innhold, og de som går inn med forventninger om en konvensjonell actionthriller vil kanskje oppleve at filmen ikke leverer så mye "mass appeal" som de hadde forventet. Men med rette innstilling (ellers kanskje ingen forventninger) vil jeg påstå at dette er en veldig gøy film som absolutt er verdt å se.

Captain America 2

Forsåvidt ikke dårlig i det hele tatt. God film og alt det, men jeg sovna 3 ganger. Der hvor jeg vil reviewe de fleste Marvel-filmene med en simpel "meh" kan jeg erkjenne at denne filmen derimot fortjener en solid "eh".

Tae Guk Gi: The Brotherhood of War

Likte ikke denne helt. Forutsigbar historie og alt for mye melodrama for min smak. Still, bra skuespill og actionsekvensene fortjener skryt.

Festen

Så teit som jeg føler meg for å nå ha sett en dogme 95-film må jeg likevel peke ut at det iallefall ikke var spesielt merkerdig i denne filmen. Settingen er simpel og historien er fortalt veldig "rent". Historien og dialogen balanserer mellom klein drama og svart komedie mesterlig, og får vår egen filmkultur til å se patetisk ut.

Jagten

Samme regissør som Festen (Thomas Vinterberg). Tror kanskje dette er den mest "modne" filmen av alt jeg har sett fra han. En veldig bra fortalt historie som ikke prøver å "plage" seeren på noen måte. Fikk veldig sterke, old school skandinavia-historie-vibber fra filmen. Ibsen-esque, kanskje? (sorry...)
Uansett max rage, men max bra film og.

Six Shooter

30 min kortfilm fra fyren som laget In Bruges og Seven Psychopaths. Ikke like bra som filmene hans, men gøyal liten svart komedie med nok innhold mellom linjene til å være verdt å se to ganger.

Four Lions

Evig bra, svart komedie. Satirisk og alt det, men i tillegg overraskende menneskelig. Er nok en av de 10 beste komediene jeg har sett.

12 Angry Men

På tide jeg fikk sett denne. Selvsagt veldig bra film, Som forventet ikke utdatert pga den simple stilen hvor hele filmen egentlig bare hviler på dialogen og skuespillet (som begge er top-notch). Vil du kunne skryte over å ha sett en film fra 50-tallet UTEN å kjede deg masse så kan du ikke gjøre bedre enn denne.

Lesson Of The Evil

Sykeste filmen jeg har sett. Vet ikke helt hva mer jeg kan si, egentlig.

Taxidermia

Æsj. Men bra.

Zatoichi: The Blind Swordsman

Visstnok sånn reboot av en gammel, japansk filmserie ellerno. Kjenner ikke til det, men filmen minnet mye om de gamle westernfilmene, med en rolig helt som kommer inn i en liten landsby og fikser shit. Det som gjorde den verdt å se forutenom dette er den veldig spesielle, ofte absurde stilen som veldig elegant mikser en rolig og fredelig stil med både overdrevet vold og absurd humor. Ganske gøy, men kanskje litt mer niche stil enn jeg hadde forventet.
  • 0
Siterer RDB:
Festen - Historien og dialogen balanserer mellom klein drama og svart komedie mesterlig, og får vår egen filmkultur til å se patetisk ut.


Ah, jeg anskaffet meg ganske tilfeldig en film som heter Studentfesten, er det samme film?

Går forresten muligens litt off-topic, men er ikke du heller fan av å gi karakterer, RDB?
  • 0
  • RDB
  • RDB
Dette er filmen jeg snakker om. Har ikke hørt om den du nevner, men håper du skriver noe om hvorvidt den er bra eller ikke da.

Og jeg personlig er ikke imot å gi karakterer, tror jeg. Gir veldig godt mening for profesjonelle anmeldere, eller for å bare gi en litt mer klar oversikt over hvor godt du likte filmen. For min del blir det litt feil å gi karakter, da jeg ikke syntes man alltid kan vurdere kvaliteten på en film i skala. Blir mer subjektivt hvem jeg anbefaler en film til; smak og behag er en fin måte å si det på. Er ikke alle som er like interessert i film, og jeg pleier ikke for eksempel anbefale sære "mindfuck"-filmer til vennene mine som ikke ser like mye på film som meg.

Er ikke sånn at jeg syntes folk som gir karakter er lusr, bare, dunno, gidder ikke Duda?

Kjapp filmreview for å gjøre posten min legit:

Letters From Iwo Jima

Veldig bra. Har ikke sett Flags Of Our Fathers, men blir vel nødt til å se den og nå. Har hørt at Letters From Iwo Jima er den beste, og kan fint se for meg at det stemmer. Egentlig lettere å heie på Spoiler:den tapende siden, bare by default. Pluss for å være cirka ingenting "moapy" og subtil både i skuespill og bruken av actionsekvenser. Føltes veldig respektful ut, men kanskje japanere vil være uenige. Anbefales uansett til alle som liker krigsfilmer, eller velskrevne filmer som behandler materialet med seriøsitet og respekt, uten å føles selvhøytidelig ut.
  • 0
Siterer RDB:
heie på Spoiler:den tapende siden,


Sykeste spoileren ever lol
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!