Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


The Raid

Kom for kampscenene, kom under kampscenene. Rett og slett helmaks.

7/10

Jodorowsky's Dune

Denne Jodorowsky er virkelig en interessant figur. Merker jeg fikk lyst til å ta en titt på en av hans tidligere verk etter dette, men er redd det blir litt for sært.

Edit: Formulerte meg litt rart der. Poenget var at jeg har lyst til å se en av filmene hans.

9/10


The Man from Earth

Unik film med et unikt konsept. Veldig interessant.

8/10

Crazy, Stupid, Love.

Overraskende morsom.

8/10
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Detachment - 8/10
Matchstick Men - 9/10
The Hunter - 8/10
Donnie Brasco - 8/10
Midnight Express - 8/10
Point Blank (2011) - 8/10
The Muppets - 7.5/10
Annie Hall - 9/10
Blue Is the Warmest Colour - 10/10
Rett og slett en magisk film som viser to menneskers kjærlighet på en romantisk men samtidig realistisk måte. Vakkert filmet og utrolig bra spilt av de to hovedrolleinnehaverne.
12 Angry Men (1957) - 9/10
  • 0
Guardians of the Galaxy

Good stuff. Really good stuff.

9/10
  • 0
Død Snø 2

Som forventet. Grei start, dabber av og går over i det veldig forutsigbare i andre halvdel. Eneren var bedre.
  • 0
The Longest Yard (2005)

Standard komediefilm hvor mye er forutsigbart og lite morsomt, men den glimper til innimellom og er alt i alt en grei komedie.

6/10
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Jericho, sesong 2

Består av kun 7 episoder, og gir serien en grei avslutning. I utgangspunktet skulle jeg ønske at serien fikk flere sesonger, men med tanke på den retningen sesong 2 tok det hele er det nok greit at det endte der det endte. Spoiler:Hadde man fortsatt videre med det postapokalyptiske hadde det vært morsomt med flere sesonger, men når alt går tilbake til normalt forsvinner litt av drivkraften og spenningen i denne postapokalyptiske serien.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Guardians of the Galaxy

Soundtracket var så inni helvetes bra.

Resten av filmen var veldig bra.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Hercules (2014)

Morsomt å se de to nordmennene i forholdsvis store roller. De gjør en bra jobb, men det hjelper ikke så mye når resten av filmen kjører seg selv mer og mer ned i grøfta. Den åpner helt greit og holder seg der helt til plottvistet, hvor resten blir en begredelig opplevelse. Det er for mange karakterer med og ingen av dem får skinne noe særlig. Om Herkules er en mann eller en myte er veldig uavklart i filmen og kunne blitt etablert bedre. Historien er elendig hvis man tar et skritt tilbake og ser helheten. Bare verdt å se for nordmennenes skyld.

4/10
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
The Shining

8/10
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
  • RDB
  • RDB
Space Jail (Lockout)

Presidenten sin datter er fanga av inmates på *dandan* SPACEJAIL og kun Guy Pearce kan sneake seg inn og redde henne. Hva kan gå galt? Tydeligvis hver eneste ting, utenom Guy Pearce, som lett holder filmen oppe og gjør det hele tolererbart. Filmen er likevel verdt å se som en "funnybad" film, og er på sin egen lille måte helt fantastisk.

The Killer

Som forventet; mindre action enn Hard Boiled, men bedre historie. Hard Boiled er nok likevel favoritten min av de to, men jeg er overfladisk.

gardiansofgalaxyyyh4ry

Jeg likte den selvfølgelig. For alle som vil se en på noen måter lignende, men samtidig helt annerledes superhelt av samme regissør så anbefaler jeg "Super".

Escape From LA

Jeg lolla masse. Det er som den forrige, men med mer transvestites, surfing, hanggliding og dårlig grusom CGI. Og så er plottet cirka nøyaktig samme, selvsagt, men filmen føles nesten ut som en parodi av seg selv. Tror hele effekten er veldig bevisst, og nå når begge filmene er gamle kan man vurdere de mer objektivt. Både denne og forgjengeren er i mine øyne veldig verdt å se, spesielt for "filmfans", da de veldig godt representerer tidsperioden de tilhører, men også hvordan å lage en helt lik oppfølger hvor omtrent nøyaktig samme ting skjer, men som likevel føles helt annerledes ut.

Anbefales til filmnerder, tror jeg.

Adaptation

Denne likte jeg veldig godt; mye bedre enn jeg husket.
Anbefaler den likevel ikke til deg, for du er ikke smart nok til å sette pris på den.
  • 0
Poetry

Vakker film om en gammel dame med alzheimer som begynner fatte interesse for diktning.
Mens hun begynner å dyrke sine poetiske evner er barnebarnet involvert i en gruppevoldtekt som leder til et tragisk selvmord. Til tross et vanskelig liv og et barnebarn med tvilsom moral, oppdager hun at i poesiens verden finnes det skjønnhet under all ondskapen. Fin og rolig film som anbefales til de tålmodige.
Der hvor alle tenker likt, tenker ingen særlig mye.
  • 0
  • Los
  • Los
The Grand Budapest Hotell

Mmmmmmmm... Yes!
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Hercules

Så denne i forrige uke, og ble positivt overrasket. Ikke hva jeg hadde forutsett for en Hercules film, noe som gjorde den litt bedre i mine øyne. Så som en ren avslappende actionfim sammen med en kompis fungerte den godt!

7/10

Star Trek (2009)

Har bare tatt meg 5 år å få sett en film jeg egentlig skulle ha sett på kino når den kom. Men nå har jeg endelig sett den og hatt mitt første møte med Star Trek, og jeg likte filmen veldig godt.

8,5/10
  • 0
The Raid: Redemption

Bravo.
  • 0
Star Trek: Into Darkness

Når en først har sett nr.1, så kan en like greit se den neste. Likte denne også veldig godt, ikke like god som 1ern, men herregud som jeg digger Benedict Cumberbatch i hans rolle og rollen hans generelt. Så siden jeg finner den bare så vidt litt dårligere enn den første.

8/10
  • 0
  • Los
  • Los
Guardians Of The Galaxy

Trenger vel ikke utdype, men jeg elsket den! Jeg håper de nye Star Wars filmene blir like underholdende. Det eneste jeg har å sette fingeren på er at jeg ikke ser hvordan dette skal passe godt sammen med the Avengers. Jeg liker begge universelle hver for seg, men er redd for at sammensetningen skal ende med at ingen passer sammen.. Men vi får se! Gleder meg i allefall til GotG2!
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Rope (1948 )

Hitchern gjør sin greie. Veldig spennende, selv om hovedpersonene er så dumme og arrogante at det gjør vondt i sjela. 7/10

Rise of the Planet of the Apes

Merker veldig godt at dette er en origin-film. Føles veldig forutsigbart osv. Håper oppfølgeren er bedre. 6/10

Clerks

Noe av det morsomste jeg har sett på lenge. Ganske vulgært, men det funker hele veien. 8/10

The Place Beyond the Pines

Digget den. Følte at det meste kunne skje i den og jeg synes det var vanskelig å forutse hva som kom til å skje videre. Litt svakere mot slutten, men den avsluttet greit det som hadde skjedd tidligere i filmen. 8/10
  • 0
Allerede fått sett fire filmer på den korte tiden siden The Raid, LesMiserable?

Ride Along

Så den utelukkende på grunn av Ice Cube, så det kom som en ekstra overraskelse at også Kevin Hart leverte varene. Ser frem til oppfølgeren, som kommer først i 2016.

7/10

Malavita

Har ikke sett særlig med mafiafilmer tidligere, så jeg tenkte det var på tide å begynne et sted, og gjerne ikke helt på toppen, for så å bevege seg nedover i næringskjeden. Spesielt volden i filmen traff meg på en god måte, og jeg likte kjemien mellom enkelte av karakterne godt.

8/10

Misery

Kathy Bates, trenger jeg å si noe mer?

8/10
  • 0
Siterer SirThomas:
Allerede fått sett fire filmer på den korte tiden siden The Raid, LesMiserable?


Ja, faktisk.
  • 0
Så nettopp ferdig the school of rock med jake Blake i hovedrollen.
8/10
"Be carefull out there! we dont want to see you go holowed" -Andrew of Astora
  • 0
Guardians Of The Galaxy

9/10
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Mad Max

Heftig og sær actionfilm som jeg tror selv de som ikke er så altfor glad i kjøretøy (inkludert meg), vil like godt. Mel Gibson spiller i hovedrollen og fikk sitt gjennombrudd etter denne filmen.

9/10
  • 0
Siterer Superdaniel:
Mad Max


Godt å høre, bestilte meg nylig alle tre filmene i en samleboks.
  • 0
Kommer definitivt til å kjøpe en samleboks med alle tre jeg også ;) Nummer to skal visst være bedre enn eneren.
  • 0
Scary Movie 5

Trengte noe hjernedødt en sen lørdagskveld, og det kom som bestilt. Jeg erindrer at jeg likte de foregående Scary Movie-filmene mer, men jeg fikk dratt litt på smilebåndet nå og da, og måtte til og med le en og annen gang. Dette er det ultimate av filmskvip, men likevel setter jeg pris på slike filmer en sjelden gang.

Surrogates

Et spennende konsept, men utførelsen er langt fra så god som jeg håpet på. I stedet for en god dystopi, følte jeg at vi ikke fikk dykket dypt nok inn i noen av aspektene ved filmen. Denne folkelige motstanden mot surrogater skraper vi så vidt overflaten av, og det slitte forholdet mellom mann og kone som kun kommuniserer gjennom sine surrogater blir heller ikke utforsket grundig nok til at jeg føler hverken for eller mot for dem. Dette blir en nesten-film, som gjerne skulle vart en halvtime lenger og gått dypere inn i temaene som filmen åpenbart ønsker å utforske.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!