Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


Siterer Predator:
Jeg er fremdeles i post Breaking Bad-depression.....


Drøyt.
  • 0
Har akkurat sett Tim Burton`s Batman og Batman Returns på nytt.
Der Batman (1989) er en fjollette film med en overspillende Jack Nicholson og en regissør som ikke helt kjenner universet er Batman Returns(1992) en visuell nytelse med tanke på foto og scenografi. Selv om historien er noe "ullen" og enkelte sener burde vært klippet bort.

BATMAN RETURNS : Anbefalt !
The gavel corrupts
  • 0
The Wolf of Wall Street

Vel, etter å ha utsatt denne i lange tider, så valgte jeg å se den filmen flere jeg kjenner omtaler som fjorårets beste film. Ikke at jeg kan skryte på meg at jeg har sett altfor mange filmer av de som kom i fjor, i alle fall som jeg husker. Så ut i fra det er det ingen tvil for meg at dette er fjorårets beste film. De snaue 3 timene gikk over på et blunk og jeg sitter nå igjen med en følelse av jeg må se filmen igjen om ikke altfor lenge.

9,5/10
  • 0
Føler meg alene i når det gjelder å synes WoWS var en medioker affære
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
  • Los
  • Los
Patch Adams

Jeg har aldri sett den før. Jeg var aldri stor på Robin Williams. Men denne filmen var skikkelig feel good. Den var deilig og morsom. Den var ikke revolusjonerende, men den lyste opp lørdagskvelden min og jeg koset meg masse.
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Cockneys vs Zombies.

Gøy med filmer som er laget på gøy uten snev av pathos og selvhøytidlighet
The gavel corrupts
  • 0
  • Los
  • Los
Jeg så første episode av både Constantine og Gotham i dag, back to back. Gotham tar nok seg selv for seriøst, og når serien bare er en midt på treet krim-greie med Batman-navn klistret på så klarer jeg ikke helt å bli engasjert i det hele. Så jeg tror denne forblir usett. Constantine likte jeg bedre. Den har litt mer humor, en god hovedkarrakter og eb spennende setup. Noen av effektene er litt bobbob, men det går. Denne skal jeg følge videre.

I tillegg så jeg tredje episode av Star Wars: Rebels. En god episode med mye moro. Jeg liker Rebels veldig godt, syntes det var helt rett å avslutte Clone Wars og ta fatt på noe nytt.
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Fight Club

Briljant!

10/10
  • 0
Siterer ElGamer:
Fight Club - 10/10


Serr? Det er til og med høyere enn jeg har gitt den, 9/10 her
  • 0
Jakten

Mads Mikkelsen gjør en særskilt bra rolle i denne hjerterystende filmen. Han spiller en barnehageonkelen som får falske anklager av å ha forgrepet seg på en unge av en venn. Deretter handler filmen om hans sak og lidelser for noe han ikke har gjort. Mange sterke og ekte scener her, så jeg brukte litt tid på å komme meg etterpå. Absolutt en av de beste filmene jeg har sett det siste året.

9/10
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
22 Jump Street.

Wow, denne var ræva. 3/10
The D' is silent.
  • 0
Following

Christopher Nolan's debutfilm. Filmen har en ulineær handling; scenene går fram og tilbake i tid av og til. Spennende neo-noir som varer bare 70 minutter. Har du ikke sett Memento, anbefaler jeg å se denne først. Memento bruker noe av den samme stilen, men er en mye bedre film som jeg ga 10/10.

8.5/10
  • 0
L'eclisse
Michelangelo Antonioni skal visstnok være en av tidenes største regissører og L'eclisse er en del av den anerkjente trilogien han har laget. Denne filmen er en av Martin Scorseses største inspirasjoner pågrunn av måten den forteller en historie på, eller måten den ikke forteller en historie på. Som film er denne elendig og jeg anbefaler ingen å se den. Som et eksperiment innenfor filmskaping og storytelling er denne interessant og nyskapende. Den finnes ikke underholdende, ingen av karakterene utvikler seg, plottet utvikler seg ikke, reaksjonene og handlingene til karakterene føles tilfeldige og meningsløse. Denne filmen serverer et antiplott, og det er jævlig kjedelig, akkurat slik de fleste italienske filmer med antiplott er.
3/10

Lagt til 2014-10-30 23:56:
Adaptation
Charlie Kaufman skriver en film om hvordan Charlie Kaufman (spilt av Nicholas Cage) ikke klarer å skrive en film etter Being John Malkovich. Screenplayet Kaufman skriver i filmen forteller om hendelser som skjer i filmen og hvordan han mangler inspirasjon til å fullføre manuset, og han mener at screenplayet ikke skal ha noe sex, skyteepisoder, biljakter eller lignende fordi det er klisjéfylt. Mot slutten av filmen skjer alle disse hendelsene og som et resultat skriver han de inn filmen alikevel.
Synecdoche, New York var fetere/10
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Frozen

En av de bedre animasjonsfilmene jeg har sett på lenge, men ser fortsatt ikke hvorfor den er så ekstremt spesiell som internett vil ha det til.

7/10

Incidious

En helt okay film.

5,5/10

Detektiv Downs

Likte filmen godt, da spesielt til norsk film å være.

7,5/10
  • 0
  • Los
  • Los
Captain America: The Winter Solider

Veldig god action. Underholdt stort, og brukte Captain America veldig effektivt. Jeg vil si at den er på delt tredje beste Marvel-film, med Guardians og Avengers over og like bra som Iron Man.

8/10

Men er det bare jeg som begynner å bli litt mettet av Marvel greiene? Jeg leste om phase 3 filmene og jeg er ikke giret mer. Kommer til å se Avengers 2 og følge med Guardians, men jeg føler det begynner å bli så mange filmer og ulike tråder at jeg ikke gidder følge med. Bare meg?
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Expendables III - 7/10. Antonio Banderas eier filmen i mine øyne.
The D' is silent.
  • 0
The Conjuring

Har ikke sett mange grøssere, men synes ikke denne var så verst. Godt skuespill og dialoger og spennende handling, selv om noen elementer føltes unødvendig, men de er vel der fordi det angivelig skal være basert på en sann historie. Bruker sikkert alle klisjeene, men de var ikke patetiske. Synes slutten var litt utilfredsstillende, men verdt en titt hvis man vil bli litt skremt.


7/10
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
The Raid: Redemption

Dette må være den aller aller heftigste actionfilmen jeg har sett på evigheter. Nuff said!

8,5/10
  • 0
Siterer ElGamer:
The Raid: Redemption -
Siterer ElGamer:
8,5/10


NØYAKTIG samme karakter som jeg ga den! It's not over yet!
  • 0
Avatar The Legend of Korra. Jeg var storfan av orginalserien, og denner er akkurat like artig. Et fantastisk univers, med fantastiske karakterer.
  • 0
All the Boys Love Mandy Lane

lol

The Final

lol

Cabin Fever

lol

Would You Rather

lol

Species

Heey, den var jo faktisk litt gøy.
Der hvor alle tenker likt, tenker ingen særlig mye.
  • 0
Siterer Thorn:
Would You Rather


Den har jeg faktisk sett, er det nå vi skal diskutere slutten?
  • 0
Siterer SirThomas:
Den har jeg faktisk sett, er det nå vi skal diskutere slutten?


Er det så mye å diskutere der?
Konseptet i filmen var greit nok, men utførelsen var lite fengende. Konseptet åpner for spennende utforskning av menneskelig psykologi og sosial moral, men den dropper ballen helt. Synd.
Der hvor alle tenker likt, tenker ingen særlig mye.
  • 0
Waltz With Bashir

En utmerket krigsfilm om Israel-Lebanon konflikten på 1980-tallet. En animasjonsfilm uten sidestykke som er både emosjonelt brutal og personlig innviklet i den kompliserte konflikten som fremdeles pågår i Midt-Østen.

8/10
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Interstellar

Da lysene ble skrudd på tok jeg tak i jakken min og reiste meg med et glis om munnen. Jeg hadde ingen forventninger i forkant til visningen, annet enn at jeg gledet meg til å se Nolans nyeste film. Mens jeg satt i kinosalen tenkte jeg støtt og stadig på Kubricks 2001: A Space Odyssey; hvor lik kinematografien ofte var, og hvilken prominent rolle soundtracket hadde. Likhetene er der, men samtidig er Interstellar helt annerledes, selvom jeg satt igjen med den samme følelsen jeg gjorde da jeg så Kubricks film. 2001: A Space Odyssey var for meg en kunstnerisk reise, mens Interstellar var en rørende og emosjonell reise om kjærlighet og tid. Selv i gigantisk kosmisk skala er det de enkle følelsene - det som definerer oss som mennesker, som driver oss videre. Sterkt skuespill, nydelige visuelle bilder drevet av et mektig stykke orgelspill, samt et jordnært og menneskelig narrativ gjorde inntrykk på meg. Jeg vet at meningene om denne filmen kommer til å være delte, særlig om en sekvens mot slutten av filmen, men Interstellar er min nye Nolan-favoritt sammen med Memento.
Der hvor alle tenker likt, tenker ingen særlig mye.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!