Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


Siterer Thorn:
Interstellar


Nå ble jeg raskt enda mer interessert. Jeg forventet Nolan-grandiosen som han har vartet opp med i Inception, men bare i verdensrommet. Ser ut til at dette er noe annet.

Hvor rangerer du Dark Knight, forresten??
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Hvor rangerer du Dark Knight, forresten??


1. Memento/Interstellar
2. The Dark Knight
3. Inception
Der hvor alle tenker likt, tenker ingen særlig mye.
  • 0
1. Dark Knight
2. Memento
3. Inception

Blir spennende å se hvor Interstellar ender opp hos meg. Er spent.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
1. Dark Knight
2. Memento
3. Inception

Blir spennende å se hvor Interstellar ender opp hos meg. Er spent.


Håper den faller i smak.
Der hvor alle tenker likt, tenker ingen særlig mye.
  • 0
The Fault in Our Stars

Fantastisk, er den. Like emosjonelt slående som første gang. Utrolig sterkt skuespill av Shailene Woodley og Ansel Elgort, de har en kjemi og en troverdighet som gjør filmen så fascinerende effektiv som den er. I tillegg er manuset veldig balansert av emosjon og humor, mens karakterene holder seg realistiske. Musikkvalget er nydelig og utviklingen av de to hovedpersonene likeså - men jeg må bare trekke frem kjemien mellom Woodley og Elgort igjen. Det der er ekte kjærlighet.

9/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Jeg så Lucy i går, Det at Scarlett Johansson er heit er vel det som holdt hele filmen gående. For herregud den var sær. Temaet om hva som skjer om man klarer å bruke mer enn 4% av hjernen virket for min del veldig interessant. Men jeg satt bare der og tenkte, hva faen er dette for noe. Virkelig skuffende hele filmen.
  • 0
The Good, the Bad and the Ugly

"God is not on our side because he hates idiots also."/10
  • 0
Siterer LesMiserable:
"God is not on our side because he hates idiots also."/10


Jeg ser ikke greia med å gi sitat/10. Betyr det toppscore? Merkelige saker.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Jeg ser ikke greia med å gi sitat/10. Betyr det toppscore? Merkelige saker.


Hvorfor bryr du deg?
  • 0
Siterer LesMiserable:
Hvorfor bryr du deg?


Fordi det er weird.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Fordi det er weird.


Synd for deg.
  • 0
  • Los
  • Los
Interstellar

Når jeg gikk ut av kinosalen var jeg kjempe glad! En film jeg har ventet så lenge på, og var overbevist om at den kom til å skuffe meg, også traff den rett på! Jeg elsket den filmen! Skuespillet er solid, historien er både god sci-fi og en flott film om mennesker. Det er den beste filmen jeg har sett på en god stund! Og jeg må bare nevne musikken! Fantastisk! For en deilig film!

9/10!
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Interstellar

Mektig.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Jeg har sett Interstellar og her er en minianmeldelse:

La meg ta det gode med filmen først. Skuespill, musikk og cinematografien fantastisk. Jeg vil faktisk gå så langt som å si at skuespillet og reasjonene mellom karakterene er det som bærer denne filmen, og ikke space eventyret (som man ville forventet).

Så til det som ikke fungerer så godt. Plottet er overraskende enkelt til å være en Nolan film, men prøver hele tiden på å late som at den er avansert. Det er også skuffende at at de prøver å gjøre filmen mer troverdig ved å stadig forklare fysikk og teori (som at de ikke stoler på at filmen de har laget er troverdig nok) og når noe da skjer som er virkelig sprøtt så føles det ekstremt urealistisk og man kan bli trukket ut av opplevelsen. Musikken er fantastisk men det er dessverre alt for mye av den. Disse to tingene er ekstra frustrerende etter å ha sett Gravity som får til bruken av lyd (eller mangelen på lyd) mye bedre og føles langt mer troverdig uten å stirre inn i kameraet og forklare til oss i salen at: "Jo, dette kan kanskje være mulig!".

Plottet har et godt utgangspunkt, men føles til slutt ut som et litt repeterende dataspill eller en kakeoppskrift. "Gå hit, gjør sånn. Gå dit, gjør sånn." Helt til filmen tar slutt. Det er ikke en lang reise der videre hendelser bygger på de forrige. Det føles mer fragmentert. Den siste delen av filmen skal jeg ikke si for mye om, men jeg følte rett og slett at den ikke passet inn i filmen.

Nå høres det sikkert ut som jeg hatet filmen og det gjorde jeg faktisk ikke. Filmen oppleves som et episk eventyr og jeg koste meg veldig da jeg så den. Men de negativene jeg har nevnt her trakk meg hele tiden ut av opplevelsen og jeg ble minnet på at "det bare er en film", og det skulle jeg ønske at ikke skjedde. Filmen er lang, men føles ikke så lang som jeg trodde den ville. Dette er selvsagt positivt.

Jeg vil anbefale filmen, men sørg for å se den på kino. Dette er en typisk kinofilm. Der den mektige opplevelsen kommer til å sette filmen i et positivt lys.

7/10 fra meg.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Interstellar - 10/10. Traff meg rett på. Topp 10 lista mi har fått en ny film.
Dallas Buyers Club - 8.5/10. Godgod film.
Edge of Tomorrow - 8.3/10.
The D' is silent.
  • 0
Interstellar

Space Adventure: Cry Edition. Now with math and physics for retards.
  • 0
Jeg så Interstellar en gang til.

Vettafaen hva jeg synes egentlig. Utrolig ambisiøs og velspilt. Visuelt slående og med helt utrolig musikk. Visse scener er utrolig emosjonelt ladede, og slikt liker jeg. I tillegg er den sjelden kjedelig, med så fantastisk kinematografi. Likevel blir det hele litt for søkt, spesielt mot slutten, og litt dratt ut.

Tror jeg gir den noe mellom 7.5 og 8. Vanskelig ass.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer LesMiserable:
Space Adventure: Cry Edition. Now with math and physics for retards.
/10?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Siterer LesMiserable pace Adventure: Cry Edition. Now with math and physics for retards. /10?


Samme som Predator. 7,5 eller 8.
  • 0
Friends <3 Elsker det, så siste episoden i går, utrolig dumt at det ikke er noe mer enn sesong 10 :/
  • 0
Begotten
At regissøren har fått gjennomslag i Hollywood etter filmen er egentlig ganske utrolig. Begotten er det motsatte av underholdning, hva nå ordet på det er. Overholdning? Misnøye? Kunst? En form for anti-underholdning. Den har ikke dialog, lydsporet er sporadisk og minimalistisk, og det er kontentum av sirisser som spiller gjennom hele filmen. Som om ikke det var nok er filmen svart/hvitt i såkalt "reverse film", så det ser ut som filmen er fra 1902. Den er fra 1990. Man kan kalle det en skrekkfilm, selv om den ikke er direkte skummel så har den noe av de mest groteske og visuelt motbydelige scenene jeg har sett. Det blir bare dratt så jævla langt, alt sammen. Mye lenger enn man er komfortabel med. Ja, og filmen handler om Gud som skjærer ut innvollene sine og moder jord som gjør seg gravid på spermen hans. Mye tortur hele filmen gjennom, ble litt fysisk uvel.
7/10
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Taxi Driver

Endelig fikk jeg sett denne, og skjønner absolutt dens rykte. Veldig mange gode og upretensiøse scener. Musikken synes jeg enkelte ganger var litt overdramatisk, men ellers var det en topp opplevelse. Sterk slutt.

9/10
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer LesMiserable:
Interstellar

Space Adventure: Cry Edition. Now with math and physics for retards.


Legend of Galactic Heroes er fortsatt bedre.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer gnyg:
Legend of Galactic Heroes er fortsatt bedre.


Som om noe slår LOGH.
  • 0
Drive

Elsk <3
9/10
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!