LIVE
HQ
logo hd live | Pepper Grinder
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Norsk
      Nyeste
      Atrás

      Film og Musikk

      Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

      Hvilken film/serie så du sist?


      Siterer LesMiserable:
      Siterer remote:Jeg kjenner tross alt regissøren.

      Snakker du ofte med døde regissører?


      Ja.
                                         «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
      • 0
      Spring Breakers
      Misunner ikke de som ser denne filmen uten å vite om bakgrunnen til Harmony Korine og filmer som Gummo, Trash Humpers og Kids. Denne filmen er absurd på så mange plan, og den nihilistiske følelsen i form av en flytende visuell strøm går gjennom filmen fra start til slutt. Filmens protagonist forsvinner halvveis ut i filmen, de andre fortsetter sin "selvrealiserende" reise. Filmen er en audiovisuell tour de force, der amerikansk ungdomskultur og Disney/MTV-generasjonen møter brilijant satire. Man ser filmen og hater kulturen. Man hater det hyperseksuelle universet, dopen som florerer og ungdommer som tenker at spring break er stedet man realiserer seg selv på, samtidig som det er helt nydelig å se James Franco synge Britney Spears' "Everytime" og spille piano mens de maskerte tenåringsjentene slow-dancer med pumphagler i solnedgangen. Filmen er utrolig polariserende, noe man ser både i innhold og mottakelse.

      Spring break. Spring break. Spring break forever.
      8/10

      Lagt til 2014-11-30 18:25:
      Siterer Thorn:
      Anbefales til deg, The Heretic.


      Men var det en bra film?
      he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
      • 0
      Siterer The Heretic:
      Men var det en bra film?


      Den var bra, ja. Gir litt samme vibber som "We need to talk about Kevin", om du har sett den.

      Siterer The Heretic:
      Spring Breakers


      +1
      Der hvor alle tenker likt, tenker ingen særlig mye.
      • 0
      Siterer Thorn:
      Den var bra, ja. Gir litt samme vibber som "We need to talk about Kevin", om du har sett den.


      Lest boka og sett filmen. Jeg synes ikke filmen var spesielt bra, bare litt over gjennomsnittet. Den var altfor fragmentarisk, og den klarte ikke fange ondskapen til Kevin på langt nær så godt som boken.
      he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
      • 0
      Interstellar

      Fikk sett den med klassen for halv pris selv om jeg allerede så den på premièren. Jeg mener den verken er et mesterverk eller makkverk som majoriteten krangler om, jeg syntes den egentlig bare er ganske enjoyable når alt kommer til alt. Er tross alt ikke ofte man for se filmer om romfart på kino.
      You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
      • 0
      Mou gaan dou
      Spennende thriller der et simpelt plott kompliseres til et spill mellom politi og kjeltring. Bordene blir snudd hele tiden underveis i filmen, og det som gjør filmen såpass spennende er at seeren vet hva som foregår hele tiden. Det var denne filmen The Departed var inspirert av. Solid, men sliter litt den første halvtimen. Et par melodramatiske scener kunne også blitt tonet ned.
      8/10

      Lagt til 2014-12-02 21:13:
      Tenkû no shiro Rapyuta
      Som med filmen over sliter denne litt i starten. Det går en stund før ting blir engasjerende, men når det først skjer så skinner filmen virkelig. Virkelig varm film og et nydelig univers, spesielt delen som foregår på slottet og på reisen dit. Nydelig hvordan Myiazaki trekker inspirasjon fra havet når han skapte himmeluniverset. Mononoke-hime og Sen to Chihiro no Kamikakushi er fortsatt mine Myiazaki-favoritter, men denne kommer på en solid tredjeplass.
      Sterk 8/10
      he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
      • 0
      Siterer The Heretic:
      Mononoke-hime og Sen to Chihiro no Kamikakushi


      Asshole-alarmen min går hver gang noen bruker Miayzakis titler på originalspråket som ingen andre i hele verden gjør.
      "Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
      • 0
      Siterer Cherno:
      Asshole-alarmen min går hver gang noen bruker Miayzakis titler på originalspråket som ingen andre i hele verden gjør.


      Jeg skriver alle titler etter originaltittelen. Ghibli-filmer er ikke noe unntak. Det er dessuten logisk at jeg bruker originaltittelen når jeg ser filmen på samme språk, så ingen tror at jeg ser en dubbet versjon. Det ville vært katastrofe.
      he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
      • 0
      Fortellingen om prinsesse Kaguya

      Svært vakker og troskyldig film med enkle streker. Kommer til å treffe den sentimentale i både glede og sorger. Mange morsomme scener og mange livlige sprell. En mindre teknisk Ghibli-film, men den bærer studioets kvalitet like fullt. En film alle kan se uavhengig av alder.

      8/10
                                         «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
      • 0
      Siterer remote:
      Fortellingen om prinsesse Kaguya


      Og så har man remote som er douche nok til å skrive alle titler på norsk.
      he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
      • 0
      Siterer The Heretic:
      Og så har man remote som er douche nok til å skrive alle titler på norsk.


      Jeg liker å være tilgjengelig for folket. Dessuten kopierer jeg titlene fra Imdb som har begynt å ha alle titler på det språket fra landet man er i. Wind-wind situation.

      Lagt til 2014-12-03 22:06:
      Åkei, jeg gir meg. Fra nå av skal jeg også skrive titler på originalspråket. Den siste filmen jeg så var da かぐや姫の物&#3548
      6;.

      Det vil si: http://ja.wikipedia.org/wiki/かぐや姫
      の物語
                                         «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
      • 0
      Siterer remote:
      Åkei, jeg gir meg. Fra nå av skal jeg også skrive titler på originalspråket. Den siste filmen jeg så var da かぐや姫の物&#3548
      6;.


      Jeg tar Gamereactors mangel på unicode over den norske oversettelsen av This is Spinal Tap, "Hjelp, vi er i musikkbransjen!" når som helst.

      Happiness
      En film som uttrykker alt annet enn lykke i det vi følger livene til en rekke tragiske mennesker, der historien veves sammen gjennom relasjonene deres. Den er nitrist, men samtidig dypt humoristisk. En dødelig kombinasjon. Det er sjelden jeg ler høyt når jeg ser film alene, men scenen en av karakterene svarer "I'd rather jerk off instead" var hysterisk, selv om konteksten er supertragisk og seriøs.
      8/10
      he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
      • 0
      Siterer The Heretic:
      Jeg tar Gamereactors mangel på unicode over den norske oversettelsen av This is Spinal Tap, "Hjelp, vi er i musikkbransjen!" når som helst.


      Jeg tror «Hjelp»-perioden i norsk filmoversettelsesbransje var et skjult rop om flere midler, men den er heldgivis over.

      «Hjelp, jeg er prinsesse Kaguya» og «Hjelp, vi er ikke lykkelige» er fine titler det også da men.
                                         «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
      • 0
      • gnyg
      • gnyg
      Siterer Cherno:
      The Maze Runner:

      1/5


      Jeg er enig. Leste boken først for en gangs skyld og fant det til å være en rimelig grei bok. Filmen derimot, jeg har aldri sett en film som har så mye å kritisere mens man ser filmen. Det er så teit hvordan det er minimalt med karakterbygging, noe man ser godt på slutten. Utover det så går ting på kryss av tvers på rekkefølgen i filmen. Ikke at jeg mener at en film skal følge en bok 100% riktig. Men noen ting er viktigere enn andre. Rett og slett penger de tenker på her.
      Blir nok ikke å se de neste filmene med det første.
      Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
      • 0
      En due satt på en gren og funderte over tilværelsen

      Virkelig noe for seg selv. Anbefales av alle som vil ha en annerledes filmopplevelse. Scenene, med stille kamera i totalbilder, tar for seg mange ulike karakterer som går igjen i ulik grad. Alle er karakteristiske og bidrar til det komitragiske. Jeg har sett en del filmer i det siste med mange tause scener (og har kanskje blitt litt utålmodig av det), så for meg ble slutten litt kjedsommelig. Ellers en virkelig kinoopplevelse!

      8/10
                                         «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
      • 0
      Orange is the new black season 2: Så hele sesongen på en dag, 13 episoder. 8.5/10

      Arrow season 1: Endelig fått starta på serien, grei start. 7,5/10
      The D' is silent.
      • 0
      The Hobbit: The Battle of the Five Armies

      En grei avslutning jevnt over, men samtidig var det noen punkter som skuffet litt:

      Spoiler:Selve slaget var tidvis litt tamt og ikke fullt så episk som jeg hadde sett for meg. Sammenlignet med Battle of Pelennor Fields, var det ikke veldig ofte jeg fikk frysninger opp etter nakkehårene her. Fra tidligere filmer har jeg vel også blitt vant med at enkelte karakterers rolle reduseres eller elimineres fullstendig, men jeg synes Beorn skulle fått lov til å rekte litt mer enn de 10 sekundene han var på skjermen (hvorfor skulle plutselig Legolas drepe Bolg...). Synes ikke akkurat dette rettferdiggjorde den heftige fremstillingen han har i boka. Det gjorde vel ikke måten Kili og Fili døde på heller, når jeg tenker meg om.

      Jeg likte forsåvidt koblingen til Ringens Brorskap på slutten, men avslutningen generelt føltes også litt rushed. Hobbiten har naturligvis ikke en like omfattende avslutning som Atter en Konge, men sammenlignet med nevnte så var denne slutten usedvanlig lite følesespreget.


      Skal også sies at jeg brukte tidenes mest begredelige 3D-briller som nærmest gjorde hele filmen svart/hvitt og teksten tidvis uleselig. Så antageligvis ser jeg den på nytt innen ganske kort tid.

      Anyways, vanskelig for meg å ikke like filmen generelt sett og litt vemodig er det jo at det nå er over etter 13 år. Ser ikke helt for meg at det kan lages flere filmer basert på Tolkien's univers. Silmarillion bør få ligge urørt.
      "But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
      • 0
      The Hobbit and the insane amounts of action

      70 minutter med innhold (if that) halet ut til nesten 2 og en halv time. Episk underholdning, selvsagt, og jeg har jo et emosjonelt bånd til Middle-earth at det er, som Glorfindel påpekte, vanskelig for meg å ikke like dem. Likevel var dette underveldende, noe som er kjipt med tanke på den svært sterke toeren. Det var en rimelig grei avslutning, men tja. Ikke noe mer. Bare action, action, action for å rettferdigjøre valget jeg nå er overbevist om kun var for finansielle grunner - gjøre boken til trilogi. Likevel ble jeg jo faen så underholdt.

      6.5/10

      Spoiler:gud bedre så skuffet jeg ble over kampen mot Smaug forresten. Dør etter fem jævla minutter?
      Emma Watson er skikkelig digg.
      • 0
      The Hobbit: The Battle of the Five Armies

      Som de over meg har nevnt, så er det et emosjonelt bånd knyttet til Middle-Earth, noe som gjør at jeg mest sannsynlig ikke er den en må høre på når det gjelder anbefaling av filmen, for jeg likte den og enda litt til. Men så kommer spørsmålet om jeg kan begrunne hvorfor jeg virkelig likte denne filmen så mye som jeg gjorde. Og svaret er nei, for jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal si. Men nå som oppspillet etter å ha sett filmen har lagt seg, så sitter jeg igjen med en tom følelse. Ene og alene fordi det er (etter alt å dømme) slutt. Noe som er vemodig når en så gjerne vil ha mer fra Middle-Earth.
      • 0
      True Detective

      HBO gjør greia si.
      • 0
      Arrow - Sesong 2
      Deathstroke is bad as fuck. 8.5/10
      The D' is silent.
      • 0
      Gone Girl.
      Så den på kino i selskap av SirThomas.
      Hadde ingen forventninger før filmen. En virkelig bra film som fenget.

      The Raid Redemption.
      En film som handler om action fra start til slutt. Enkelt og greit. Ble kanskje litt mye slåssing til tider, men ellers veldig bra.

      Kjøpte meg også hele James bond serien på Blu ray. Begynte med Dr. no i dag. Klassiker med noen Jump cut som aldri ville vært lovlig å gi ut på dagens filmer.
      I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
      • 0
      Jeg så den siste Hobbit filmen. Mange bra scener men helhetlig syns jeg ikke det var en veldig sterk film. Helt klart den jeg har likt minst. Kan sikkert ha en lang "rant" men det gidder jeg ikke. Men jeg er overrasket over av userscoren på IMDB er 8.1. Det er tydelig at folk flest har mye høyere tanker om denne filmen og de andre Hobbiten filmene enn jeg. Oh well, LOTR filmene er fremdeles fantastiske.
      "Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
      • 0
      Elf
      Den har sklidd inn i rekken av filmer jeg MÅ se før jul, enten jeg kjenner på julestemningen eller ei. Nightmare Before Christmas og Muppet's Christmas Carol spares dog til lille julaften.
      • 0
      Hobbiten: Femhærerslaget

      Hørte mye negativt om denne filmen, men jeg synes ikke det var så mye galt med den. Alt som skjer tror jeg neppe skjer i boka, men det er lenge siden jeg har lest den. Mye action og for sjangeren er den veldig bra. Hobbiten kan ikke måle seg med RH-trilogien, men det er en solid trilogi som nok kommer til å bli en klassiker. De er i hvert fall mye bedre enn de nyeste Star Wars-filmene. Selv om dette kanskje er den svakeste av de tre, så er den like fullt god. Har sett at jeg har gitt de andre ni av ti, og vi får se om det står seg ved et gjensyn.

      8/10
                                         «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
      • 0

      For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!