Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


  • Los
  • Los
The Hobbit: There and Back Again (Jo..)

De to første Hobbiten filmene har gått ned i min bok som svake, de mangler en følelse av at ting står på spill og har ikke været stort mer en to lange reiselogger med action kun i sidesprang som ikke påvirket hverken historien i filmen eller reisen de gjorde i nevneverdig grad, og med gode sekvenser her og det (Gollum, Samug osv). Den tredje filmen der i mot leverer bedre for meg, med spektakulær action og en spennende handling. underlig dårlig CGI gjennom hele serien har gjort at jeg falt ut at filmene flere ganger, og det gjelder helt klart i denne filmen også, som ofte ser ut som en cutscene fra et spill. Men jeg klarte likevel å bli invistert i karakteren denne gangen, noe som har manglet i de to første for meg. Thorin tok for meg spottlyset med sin "kongen elsker gull"-bit. Det skjer også mange ting som jeg føler ikke er del av bøkene, men som rett ut er fanservice, men hey jeg er jo en fan. Til sist vil jeg si at de to første Hobbit-filmene ikke når høyere enn ok, men denne når helt klart kategorien god.
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Hobbiten: Femhærerslaget
Har akdri hatt noe til overs for Peter Jackson, eller LOTR for den del. Men kommer til og ha enda mindre pent og si om nevnte tidssløsing etter og ha set denne filmen.
Et eksempel på dette, er den overdevne bruken av CGI og ligende, det og at hoved personene i filmen mer eller mindre slakter hundrevis av fiender uten av og bli spessielt sliten. Det og presentasjoen av Dvergene......Makan til rot.

1/10
When I die I don't want no part of heaven I would not do heaven's work well I pray the devil comes and takes me To stand in the fiery furnaces of hell
  • 0
Siterer Temujin:
1/10


Da lurer jeg på hva du gir de dårlige filmene?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer Temujin:
det og at hoved personene i filmen mer eller mindre slakter hundrevis av fiender uten av og bli spessielt sliten.


Ehh.....hæ?
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer remote:
Siterer Temujin:1/10

Da lurer jeg på hva du gir de dårlige filmene?


Hobbiten var en dårlig film, men passer sikkert til de som elsker slikt søppel

Siterer Glorfindel:
Siterer Temujin:det og at hoved personene i filmen mer eller mindre slakter hundrevis av fiender uten av og bli spessielt sliten.

Ehh.....hæ?


Calm down fanboy
When I die I don't want no part of heaven I would not do heaven's work well I pray the devil comes and takes me To stand in the fiery furnaces of hell
  • 0
Siterer Temujin:
Calm down fanboy


Er like rolig som natten jeg. Bare synes de argumentene der var litt snåle.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Temujin:
Calm down fanboy


Siterer Glorfindel:
Er like rolig som natten jeg. Bare synes de argumentene der var litt snåle.


Haters gonna hate, hate, hate, but you just gonna shake, shake, shake, shake it off, shake it off, ooouuu-uuu
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Fikk siste delen av Hobbiten spoilet av en kvinnelig såkalt sosiopat.
  • 0
Siterer Temujin:
1/10


Om du virkelig hater ting fra Tolkien så mye, og tydeligvis har gjort det en stund, så lurer jeg på hvorfor du frivillig kaster bort tiden din på denne måten.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Siterer Temujin:1/10

Om du virkelig hater ting fra Tolkien så mye, og tydeligvis har gjort det en stund, så lurer jeg på hvorfor du frivillig kaster bort tiden din på denne måten.


Fordi når man har en samboer som vil se slikt søppel, så må man av og til lide.

Lagt til 2014-12-21 14:56:
Siterer Predator:
Siterer Temujin:Calm down fanboy

Siterer Glorfindel:Er like rolig som natten jeg. Bare synes de argumentene der var litt snåle.

Haters gonna hate, hate, hate, but you just gonna shake, shake, shake, shake it off, shake it off, ooouuu-uuu


Forstår det nå, de som liker elendige filmer, digger tydeligvis også elendig liste pop!
When I die I don't want no part of heaven I would not do heaven's work well I pray the devil comes and takes me To stand in the fiery furnaces of hell
  • 0
Siterer Temujin:
Forstår det nå, de som liker elendige filmer, digger tydeligvis også elendig liste pop!


Må være veldig vanskelig for samboeren din å bo med deg.

Men ja, jeg elsker både Middle-earth og Taylor Swift.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Temujin:
Forstår det nå, de som liker elendige filmer, digger tydeligvis også elendig liste pop!


Smaken er som baken er det et flott ordtak som sier.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Predator:
Siterer Temujin:Forstår det nå, de som liker elendige filmer, digger tydeligvis også elendig liste pop!

Må være veldig vanskelig for samboeren din å bo med deg.

Men ja, jeg elsker både Middle-earth og Taylor Swift.


Har vært sammens i snart sju år, så nei. Vi er vell mer enig om å være uening når det kommer til sånt
When I die I don't want no part of heaven I would not do heaven's work well I pray the devil comes and takes me To stand in the fiery furnaces of hell
  • 0
Siterer Glorfindel:
Smaken er som baken er det et flott ordtak som sier.


Dessverre er det færre og færre som mener det. Liker ikke en det, så må det jo være søppel for andre, og gjerne rakke litt ned på de som liker det når en først er i gang.

Horrible Bosses 2

Etter å ha sett eneren, som jeg fant morsom, ble turen i dag tatt til kinosalen for å se 2ern sammen med en kompis. Filmen falt ikke i like god smak som eneren, men den har sine øyeblikk. Langt i fra komedien jeg håpet på, men nærmere komedien jeg forventet.

5/10
  • 0
The Imitation Game

Fantastisk skuespill av Benedict Cumberbatch, som virkelig fortjener en Oscar. Ellers en spennende drama-thriller basert på virkelige hendelser. Regissert av Morten Tyldum, mannen bak filmatiseringen av Hodejegerne.

9/10
  • 0
Nightcrawler
Veldig kul!
  • 0
Lone Survivor

Falt virkelig i smak. Anbefales som en av de ganske gode Afghanistan krigsfilmene.

8,5/10
  • 0
The imitation game. OMG.
10/10
The D' is silent.
  • 0
Transformers: Age of Extinction

Nåja, syns "Revenge of the Fallen" er den beste enda. Men 4ern var god og fylt med action.

8.5/10

The Hobbit: The Battle of the Five Armies

Som den "Middle-Earth" elskeren eg er, så syns eg alle filmene er veldig gode. Blant dem syns eg "Atter En Konge" er den desidert beste og min favoritt film. The Hobbit: Battle of the Five Armies syns eg var god og som alle dei andre filmene var den fylt med spenning og action.

9/10
Rainbow Mushroom
  • 0
Whiplash

Wow, jeg er helt utslitt, både mentalt og fysisk. Musikkfilmer har en tendens til å bli kjedelige, og få filmer rundt temaet klarer å dra meg inn i alvoret(Amadeus), men jeg lurer sannelig på om jeg har fått en ny filmfavoritt. Skuespillet er fantastisk, musikken likeså, og kinematografien er nydelig med intense close-ups som fanger svetteperler, blod og beskrivende ansiktsutrykk. Det er en mektig vise på hvor langt noen er villige til gå for å oppnå storhet. J.K Simmons er fantastisk som den sadistiske jazz-elitisten, og gjør livet til den unge trommestudenten, Andrew, til et sant helvete for å pushe ham til å prestere best mulig. Det er en mesterlig film, rett og slett. Se den!
Der hvor alle tenker likt, tenker ingen særlig mye.
  • 0
Whiplash

Enig med Thorn i alt han sier. Dette er hvorfor jeg elsker film.

10/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Guardians of The Galaxy

Virkelig en av fjorårets beste filmer!

9/10
  • 0
  • Los
  • Los
Edge of Tomorrow

Faktisk overraskende bra. Jeg hadde ikke forventet så mye, selv etter alle hadde sagt den var bedre enn den så ut som. Den er på ingen måte revolusjonerende eller et mesterverk, men den er godt over gjennomsnittlig underholdende.

8/10
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
The Imitation Game

Dette må være en av de beste filmene laget av en nordmann. Den er i hvert fall på min topp to-liste. Spennende karakterer og smart dialog og sceneoverføringer. En gjennomarbeidet film. Det eneste var svake CGI-effekter som kunne vært laget på nittitallet, men det er en bagatell. Rett og slett spennende og underholdende. Anbefales på det sterkeste, og den fortjener alle priser den kan få.

9/10
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer Mexis:
Nightcrawler
Veldig kul!


Jeg gleder meg helt vanvittig til å se den! Gledet meg lenge, bare synd den aldri kom på kino i Norge.

Siterer ElGamer:
Lone Survivor

Falt virkelig i smak. Anbefales som en av de ganske gode Afghanistan krigsfilmene.

8,5/10


Bestilte den noen dager siden, bra å høre at folk liker den.


Selv har jeg fått sett Leon. Jeg likte stemningen i hele filmen og spesielt Gary Oldman gjorde en veldig bra performance i filmen. Hun jeg så den med synes den var litt treig, så er vel ikke en film for alle.
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!