Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


Prozac Nation (2001).
Ok skuespill. ELENDIG manus ! Kjedelig.

Better Call Saul E.1,2og 3.
Ja ja.. vi får gi det noen episoder til..
The gavel corrupts
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Ja ja.. vi får gi det noen episoder til..


Blir fort en hel serie
  • 0
  • Los
  • Los
Så X-Men: Days Of Future Past i går. Grei nok, kul action til tider. Jeg er nok ikke den største X-Men fanen, men men. Likte First Class bedre.
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Fifty Shades of Grey

Vi dro for å de "kontroversielle" scenene og for å le av hva som vi regnet ville være veldig morsom dialog. Begge deler skuffet i store grader. Altså - filmen var ikke så pinlig dårlig at den ble morsom å se (ala Twilight), så hva vi her er bare en dårlig film, rett og slett.

4/10
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Premium Rush

Grei søndagsunderholdning, fornøyelig Joseph Gordon-Levitt i hovedrollen.

7,5/10

Rush

Game of Thrones på hjul? Så jævlig intenst!

9/10
  • 0
Birdman - 9/10

Herlig film. Glad den fikk noen Oscar priser for det fortjente den. Edward Norton og Emma Stone er noen av mine favoritter når det gjelder skuespillere. Micheal Keaton var også spesielt god. Alt i alt, en film jeg anbefaler. Lo ganske ofte også.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
True Detective

Bedre sent enn aldri. Faen så bra.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Nightcrawler.

Wow.
The D' is silent.
  • 0
Birdman

Bra film, men etter å ha hatt Oscar-forventninger, ble jeg litt skuffet. Imponerende godt skuespill og kameraføring. Mange morsomme scener og replikkvekslinger, men jeg satt på føleslen av at noe var uforløst på slutten. Jeg likte f.eks. The Imitation Game eller Boyhood bedre, men dette er absolutt en god film også. Morsomt at Michael Keaton faktisk spiller seg selv nærmest, og at denne filmen faktisk får han fram i lyset. Han spiller bedre her enn i Batman ...

8/10
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siste episode av Agent Carter: Nok et bevis på at alt Marvel gjør for tiden blir gull. og denne får nok lett en sesong til
  • 0
Sett en del filmer siden sist jeg skrev her, men vil nevne de jeg har gitt 10/10:

Uncle Boonme Who Can Recall His Past Lives

Spesiell filmopplevelse fra Filippinene. Overnaturlig drama med konseptet om at de døde kommer tilbake til bekjente som "spøkelser". Filmen er magisk for min del, med vakre scener og rørende handling. Vant Gullpalmen i 2010.

Tree of Life

Hadde store forventninger til denne, og det er akkurat den type film som føles totalt verdig toppkarakter. Ambisiøs, rørende og åndelig, med utrolig bra kinematografi (kjøp den på Blu-ray). Kommer til å se flere verk av Terrence Malick i fremtiden. Vinner av Gullpalmen i 2011.
  • 0
Kingsman: The Secret Service

Haha, for en gledelig overraskelse! Dette er spionsjangerens "Guardians of the Galaxy". Dette er en film som handler om én ting: moro! Den tar seg selv aldri høytidelig, og med tonnevis av referanser til andre filmer gjør den narr av seg selv. Soundtracket er herlig med sanger som "Free Bird" og "Money for nothing", og volden er overraskende brutal. Jeg husker spesielt en scene i en kirke som var så hysterisk artig at jeg smilte fra øre til øre. Vittig humor og mesterlig action. Jeg falt virkelig for denne filmen, så den anbefales!
Der hvor alle tenker likt, tenker ingen særlig mye.
  • 0
X-Men: The Last Stand

Likte de foregående filmene, og likte denne sånn passe.

X-Men: Days of Future Past

Med det var alle X-Men filmene sett, og likte denne ganske mye mer enn Last Stand.

Zombieland

Meh, helt grei å se når det ikke gikk noe annet på TVen, men ikke noe mer enn det.
  • 0
Kingsman: The Secret Service:

Okei.. Hmm.. Hva skal en si? Jeg elsket de første tre kvarterene-timen der det hadde sine feil, men jeg synes det var et kult konsept som ikke tok seg selv seriøst med superkule gadgets og latterlig kule slåssescener. Colin Firth er bare herlig og alle andre gjør en god jobb sånn sett. Men midt inn i der snur det seg. Etter en ganske lang og jeg vil si smakløs actionsekvens satt i en kirke (ganske så kontroversiell sånn sett siden den er kuttet ut av utgivelsen i flere land) så snudde tonen seg. Veldig. Plutselig forsvinner all vittigheten der man nesten skulle tro Michael Bay stjal og omskrev andre halvdel. Det er som at humoren prøver på å bli svart der volden blir smakløs og ikke like vittig som før, og når den ekstremt hullete og dårlig skrevne planen til skurken blir satt i gang.. Seriøst? Det er som at filmen plutselig tar seg selv seriøst som gir nada mening med tanke på hvor useriøst den tok seg selv til å starte med. Det hele blir bare til et katastrofalt rot! Jeg satt i kinosetet og gremmet meg. Jeg skammet meg på vegne av filmen når den svenske prinsessen sier til helten: "If you save the world, we can do it in the ass." Morsomt? Nei! Slutten var som et takras, rett og slett. Ikke vittig i det hele tatt og bare så utrolig dum at jeg lurer på hvordan i helvete dette manuset ble godkjent?!

Ser ut til at jeg er den eneste med sinnet og en viss kritisk sans i boks når kvinneobjektifiserende og så hullete filmer får lov til å komme ut. Den har sine høydepunkt, og jeg skulle med glede gått i dybden for å få dere til å forstå hvor jeg kommer i fra bedre. Et bortkastet potensial deluxe. Dette er sikkert gøy for actionkåte menn, men ellers er dette en skikkelig nedtur som sier imot seg selv i både tone og plott. Uansett, hvem elsker ikke CGI-trackingshots?

2/5
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Jeg tar poengene dine, Cherno, men det virker som om du prøver å gjøre filmen til noe den ikke er. Filmen tar oss tilbake til den tid da spionfilmer var morsomme, kreative og uselvhøytidelige, ikke seriøse og realistiske som dagens spionfilmer er. Plottet er helt klart ikke noe å rope hurra for(som de gamle James Bond-filmene), og filmen følger det samme tradisjonelle spion-narrativet, men uten de vanlige plott-klisjeene(som også blir poengtert i filmen).

Angående kirkescenen er det en av de beste actionscenene jeg har sett noensinne. Skulle tro den var tatt rett ut av Matrix-universet. Om volden var smakløs kan diskuteres, men jeg så på scenen som en latterliggjøring av religiøse ekstremister som dreper hverandre for ingen grunn(høres kjent ut?).

Siterer Cherno:
Jeg skammet meg på vegne av filmen når den svenske prinsessen sier til helten: "If you save the world, we can do it in the ass." Morsomt?


Om du ikke forstod at det var en referanse eller et stikk til den åpenbare sexismen i Bond-filmene(som filmen parodierer gang på gang), så kan jeg skjønne at filmen ikke var noe for deg.
Der hvor alle tenker likt, tenker ingen særlig mye.
  • 0
Gone Girl

Er fortsatt mange av fjorårets mest omtalte filmer jeg ennå ikke har sett, men denne er helt klart blant de beste av de jeg har. Likte denne et hakk eller to bedre enn Finchers tre foregående.

8/10

Boyhood

Ganske skuffet. Relativt overfladisk og uinteressant tematikk, ofte klisjé, sterkt varierende både skuespill og dialog, samt en kjedelig protagonist. At den er filmet over 12 år er et spennende eksperiment, men ikke så mye mer enn det.

6/10

Deadwood sesong 1

Fantastisk. Den konkurrerer om en plass blant mine fem favorittserier etter bare én sesong. Sannsynligvis den beste dialogen i en TV-serie, pluss det klart beste skuespillet fra et samlet cast. Har ikke vært borte i en annen serie der nesten hver eneste karakter er spilt til perfeksjon på denne måten.

9/10

Sherlock sesong 1-3

Blant det bedre jeg har sett av "ordinære" detektivserier. Skarp dialog, godt skuespill fra hovedpersonene og gjennomgående interessante mysterier. Den forviller seg inn på litt for tåpelige og fantasifulle territorier ved et par anledninger, men dette er tross alt Sherlock Holmes. Kjipt med ventetiden frem til neste sesong.

8/10
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Better Call Saul: Halveis i første sesong nå, og den her kommer til å gå lenge, mark my words. Bob Odenkirk gjør en fantastisk jobb. og utviklingen som gjør Jimmy McGill til Saul Goodman skjer sakte men sikkert. Herlig at vi endelig begynner å få se litt mer til Mike Ehrmantraut. Som egentlig bare har vært en bakgrunnskarakter.

Tror ikke det har vært en spin off som har kunnet måle seg med orginalen før Better Call Saul kom ut
  • 0
Starter på Breaking Bad for noen dager siden. Utrolig bra. Anbefales for de som ikke har sett den. Men alle har vel det.
''eh'' - Link
  • 0
Så første episode av Better Call Saul i går. Tenkte at det var på tide å begynne med denne serien med tanke på at Breaking Bad er min favorittserie. Synes første episode var meget bra, og gleder meg til å se mer. Starter på episode 2 nå.
  • 0
Siterer Ole-Christian:
uinteressant tematikk


Livet er da uinteressant! Hva forventet du?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Livet er da uinteressant! Hva forventet du?


Touché.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer remote:
Livet er da uinteressant! Hva forventet du?


Holdt på å si det samme. Jeg synes likevel filmen kunne vært bedre, men har ikke noen konkrete ting å peke på. Filmen viser livet slik det er for mange.
  • 0
Siterer Superdaniel:
Holdt på å si det samme. Jeg synes likevel filmen kunne vært bedre, men har ikke noen konkrete ting å peke på. Filmen viser livet slik det er for mange.


Faktumet at det viser et vanlig liv kan avfeie alle argumenter ... Jeg likte filmen godt, men noen mente at slutten var unødvendig (siste sekvensen), noe jeg kan si meg litt enig i. Men om man vil ha et komplett vanlig liv (over en mindre periode) anbefaler jeg Mot naturen. Der synes jeg (i alle fall tankenes banalitet) er ødeleggende for filmen. I Boyhood godtok jeg det ordinære stort sett.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Big Hero 6
Veldig kul!
  • 0
Inherent Vice

Årets hipsterfilm for JoEy_Odd

8.5/10

Satan's Little Helper

Eh ja, Katheryn Winnick utgjør en fin grunn til å se denne filmen. Sweet Ending!

6/10
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!