Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


Sett ferdig de 6 første episodene av Better Call Saul må si at jeg er veldig imponert over og fornøyd med hvor bra denne serien faktisk er.
  • 0
Captain America: The First Avenger

Som oppvarming til Avengers filmen som kommer i mai, må jeg kanskje begynne å få sett de Marvel filmene jeg til nå ikke har sett, så startet her. Filmen er grei underholdning den, til tider irriterende med de konstante slow-mo sekvensene som ble for mye. Ellers helt grei.

6,5/10
  • 0
Så hele sesong 1 av True Detective i løpet av tre dager denne uken, og for en serie. Mest imponerende er skuespillet til Matthew McConaughey og Woody Harrelson, hvor førstnevnte spiller en karakter jeg ble veldig fascinert av. Handlingen er veldig spennende og dyster, og scenene er effektivt støttet av musikk som får nervene til å krible. Jeg velger å gi denne serien toppkarakter fordi manuset er så bra, skuespillet er så bra, atmosfæren er så bra, og serien er rett og slett et minneverdig detektivdrama. Det eneste jeg ikke setter så stor pris på er sex-scenene, som er typisk HBO. Det blir for overdrevent, og de kunne nøyd seg med en eller to scener. Men uansett stiller serien mange meningsfulle spørsmål om menneskets drifter og meningen med livet. Gleder meg til sesong 2!

10/10
  • 0
Song of the Sea

Fjorårets beste animasjonsfilm.
  • 0
Interstellar, 9/10. Nei dette var ikke en normal filmopplevelse. Nolan har overrasket oss gang på gang, men personlig tror jeg at dette ble siste gang. Humøret er det samme i vær eneste film han lager, mørk undertone med et lite hint av glede på bunden. Mangel på variasjon vil jeg si.
Vi har sett det før, og det eneste som skiller Interstellar fra Memento er rollelisten, budsjettet og delvis sjangeren. Stemningen er mer eller mindre lik vær gang, hovedkarakteren er en slags helt/anti-hero type som har store problemer med seg selv og sin egen tilværelse.

Although jeg liker stilen til Nolan, velger jeg å tro at han er utbrent. Er ikke så mye mer den mannen kan putte på lerretet som han ikke allerede har gjort.
Han har en begrenset fantasi og det begynner å synes.

Fortsatt, et mesterverk av en film med helt sinnsyke effekter som fortjener 9/10.. Som etter norsk standard ville blitt terningkast 5
Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
  • 0
The Hunger Games: Mockingjay - Part 1

Jennifer Lawrence stående med et sjokkert uttrykk i ødelagte omgivelser blir veldig gammelt veldig kjapt. Det er svært lite substans her, og den er trukket ut omtrent halvannen time for lenge og mangler et klimaks. En set-up-film på verst tenkelig måte. Den er dessuten skikkelig cheesy.

4/10

American Hustle

Velkjent plot som vi alle har sett flere ganger før, men likevel godt nok gjennomført til at den for det meste holder interessen løpet ut.

6/10
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Moonraker.
Underholdene film for all del, men begynner å bli virkelig lei av Roger Moore knulle alle damer han møter
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
Siterer Elektro Banana:
Underholdene film for all del, men begynner å bli virkelig lei av Roger Moore knulle alle damer han møter


Er det hull er det håp. Moore er vel strengt tatt den største skjørtejegeren av alle som har hatt rollen som 007.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Captain Phillips

Meget spennende og intens film. Det aller meste sitter som det skal. Paul Greengrass har til og med prestert å regissere en film uten shaky-cam i annenhver scene. Tom Hanks gjør muligens sin beste rolle siden Cast Away, og nykommeren Barkhad Abdi er også svært overbevisende. Anbefales.

7/10
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer Ole-Christian:
Captain Phillips

Meget spennende og intens film. Det aller meste sitter som det skal. Paul Greengrass har til og med prestert å regissere en film uten shaky-cam i annenhver scene. Tom Hanks gjør muligens sin beste rolle siden Cast Away, og nykommeren Barkhad Abdi er også svært overbevisende. Anbefales.

7/10


Sjekk ut 'Kapringen' av Vinterbergs protege Tobias Lindholm. Bedre etter min mening. Får deg og til å glede deg til årets 'Krigen' med samme regissør og hovedrolle ;)
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Siterer Cherno:
Sjekk ut 'Kapringen' av Vinterbergs protege Tobias Lindholm. Bedre etter min mening. Får deg og til å glede deg til årets 'Krigen' med samme regissør og hovedrolle ;)


Godt mulig at jeg sjekker den ut. Litt kjipt å høre på dansk i halvannen time dog.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer Ole-Christian:
Litt kjipt å høre på dansk i halvannen time dog.


Nesten like mye engelsk ;)
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Fikk sett Furious 7.
Helt sykt overdrevet, men det er hva man kan forvente av Furious serien. Mange bra scener da.
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
Fast & Furious 7

Som Elektro Banana sa, så er den syk overdrevet akkurat som forventet. Kort forklart er filmen en overdrevet, actionfylt actionfilm med heftige biler, mange råe scener og en avsluttning som stilnet kinosalen totalt. Jeg likte det!

7,5/10
  • 0
I dag så jeg filmen It Follows på kino. Planen var at meg og en kompis egentlig skulle se Fast and Furious 7. Jeg har aldri sett en Fast n Furious film, så da vi fant ut at det var helt utsolgt for billetter til forestillingen vi hadde tenkt å se ble jeg ikke så veldig skuffet. Vi prøvde dermed å finne en annen, og vi snublet så over en film ingen av oss hadde hørt om før, nemlig It Follows . Jeg sjekket den opp på metacritic, og fant ut at den hadde 83/100 poeng som er en relativt bra score for en ny film. Så derfor bestemte vi oss for å se den.

Jeg likte denne filmen utrolig godt. Den var ganske rar, og jeg liker rare filmer.

8/10
  • 0
Siterer SirGalahad:
Sett ferdig de 6 første episodene av Better Call Saul må si at jeg er veldig imponert over og fornøyd med hvor bra denne serien faktisk er.


Samme her, sesongavslutning kommer i morra! (i dag blir det) Forrige episode (9) er virkelig hjerteskjærende.
  • 0
It Follows

Hva skal man si? Ble skuffet. Den var veldig spennende, og måten musikken/lydene ble brukt på var ganske bra - men utenom det... jeg savnet klimakset, rett og slett.

6/10

Siterer Superdaniel:
Forrige episode (9) er virkelig hjerteskjærende.


Det kan jeg skrive under på, gleder meg til siste episode idag!
  • 0
Her

Flott kinematografi og settdesign, Joaquin Phoenix er like god som alltid og den stiller svært interessante spørsmål om menneskets natur, våre interaksjoner med hverandre og fremtiden. Forfriskende med noe litt annerledes i science-fiction-sjangeren. Den falt inn i for mange tradisjonelle forholds-klisjéer, men blir ikke dratt ned for mye på grunn av dem.

8/10

Prisoners

En solid og godt gjennomført thriller. Den føles imidlertid aldri som noe annet enn en velkjent kindnappingsfilm med få uventede eller tematisk interessante vendinger. Hugh Jackman skinner i rollen som den desperate faren.

7/10

Kick-Ass 2

Gjennomsnittlig på alle måter. Svakere enn forgjengeren.

5/10

Nightcrawler

Fikk endelig sett den. Lever opp til forventningene om en mørk, satirisk og stilisert thriller, med en svært god jobb av Gyllenhaal som anker. Har sett mange sammenligninger med filmer som Drive og American Psycho, og kan lett se hvorfor. Den er ikke helt på høyde med sistnevnte, men foretrekker den over Drive. Jeg fikk nesten umiddelbart lyst til å se den igjen, hvilket sier det meste.

8+/10
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Da har man sett ferdig hele førstesesongen av Better Call Saul

Den leverte, som bare pokkern. Jeg vil til og med påstå at den er bedre enn Breaking Bad, Bob Odenkirk og Jonathan Banks leverte episoder hvor de spilte karakterne bedre enn de noengang klarte på hovedserien, er utrolig gøy å se Saul Goodman med den naive personligheten. Han blir svindlet og trampet på gang etter gang, og man sitter der og vil gi ham en klem. Jeg skjønner lett hvordan han kunne bli den kyniske svindleren Saul Goodman er i Breaking Bad, og episoden hvor man får bakgrunnshistorien til Mike Ehrmantraut. Får ikke Jonathan Banks Emmy nominasjon for den er det noe alvorlig galt med amerikansk TV industri

Bare så kjipt at det er et år til neste sesong

10/10
  • 0
Siterer SirThomas:
jeg savnet klimakset, rett og slett.


No pun... intended?
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Daredevil - Sesong 1

Gledet meg ikke særlig til dette for å være ærlig. Trodde det ikke skulle bli noe særlig bra i tillegg til at jeg ikke har noe erfaring med tegneserien. Men endte opp med å elske det. Herlig første sesong med gode karakterer og flinke skuespillere. Skurken er også utrolig kul.

9/10
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Siterer stikox93:
Da har man sett ferdig hele førstesesongen av Better Call Saul

Den leverte, som bare pokkern. Jeg vil til og med påstå at den er bedre enn Breaking Bad, Bob Odenkirk og Jonathan Banks leverte episoder hvor de spilte karakterne bedre enn de noengang klarte på hovedserien, er utrolig gøy å se Saul Goodman med den naive personligheten. Han blir svindlet og trampet på gang etter gang, og man sitter der og vil gi ham en klem. Jeg skjønner lett hvordan han kunne bli den kyniske svindleren Saul Goodman er i Breaking Bad, og episoden hvor man får bakgrunnshistorien til Mike Ehrmantraut. Får ikke Jonathan Banks Emmy nominasjon for den er det noe alvorlig galt med amerikansk TV industri

Bare så kjipt at det er et år til neste sesong

10/10


Er helt enig! Bob Odenkirk gjør en fantastisk jobb, og det er en veldig fengslende serie for min del Har blitt en fast dag disse tirsdagene når nye episoder kommer ut. Lager meg en skikkelig middag om kvelden og ser den nyeste episoden.
"Nemo me Impune Lacessit" - ("No one harrases me and gets away with it")
  • 0
Game of Thrones: Season 1-4

Fortsatt klart den beste TV-serien jeg har sett.

10/10

Game of Thrones: Season 5, episode 1

Vente tiden endelig over, og fy for en episode og for en start på den nye sesongen! Bare resten av sesongen leverer nå!
  • 0
Siterer ElGamer:
Vente tiden endelig over, og fy for en episode og for en start på den nye sesongen! Bare resten av sesongen leverer nå!


Kan ikke nekte på at starten var ganske tam..
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
  • Los
  • Los
Det var mange oppdateringer på ulike karakterer uten den store viktigheten av mye. Men med en så stor serie og med så mange tråder er det å forvente av en sesongåpner
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!