Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


Oldboy

Dette var litt av en opplevelse for meg. Jeg er svært begeistret for Asiatisk kultur, og denne filmen traff meg midt i blinken. Jeg lo flere ganger, og synes filmen var utrolig kul. Digger konseptet, og skuespillet er meget bra.


9/10
  • 0
Da var andre episode av Empire sett. Serien virker fortsatt utrolig lovende. Liker alt jeg har sett så langt, og gleder meg til neste episode.
  • 0
Sett to episoder av Transparent nå.
  • 0
Så på Top Gear for ca. ein halv time siden. Når dei skulle kjøre fra Basel i Sveits til Blackpool i England på ein heil tank.
Rainbow Mushroom
  • 0
  • Los
  • Los
Jurassic World

Den dummeste filmen jeg har sett på lenge!

SPOILERE
1: Jeg betalte for å se en film om dinosaurer og fikk en monster film med en magisk trylle dinosaur som kunne dra magiske krefter ut av rompa når filmen krevde det, men som glemte å bruke dem etter det var etablert at den hadde dem.
2: En gigantisk park full av dinosaurer har absolutt ingen plan for å evakuere 22000 turister når ting går til helvete? Det er bokstavlig talt det første man planlegger når man lager en slik park!
3: Den magiske fantasidinosauren som hele filmen er etablert som større og sterkere enn en t-rex blir slått av en t-rex med litt støtte i en liten raptor?
4: Hvorfor i alle dager er det så viktig for Chris Pratt å få ta i den jævla rifla når de prøver å gjemme seg? De har allerede prøvd å skyte den med maskingevær, og det hjalp ikke det spor!
5: Ikke en karakter brydde jeg meg om! Alle som døde var redshirts...
6: Det blir sagt at den magiske fantasidinosauren dreper for sport, og det er skummelt. Men hvorfor er de raptorene så køen på å jage alle menneskene da? For sport!

Dette er ikke Jurassic Park! Du kunne byttet ut den store skumle dinosauren med hva som helst! Den hadde alle de triksene den trengte for å drive filmen fremover, men bare en gang! Det var ingen spenning fordi den magiske fantasidinosauren kunne gjøre alt den ville når det trengtes, men var hjelpeløs når den måtte være det, og da blir det ikke "realistisk" nok til at jeg kjøper det. Jurassic Park var så bra fordi dinosaurene var konsistente og opptrådte som svært skumle og farlige dyr, ikke magiske fantasivesen!
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Siterer Los:
Den dummeste filmen jeg har sett på lenge!


Jeg var ganske skuffet jeg også.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Los:
Den dummeste filmen jeg har sett på lenge!


Ga denne filmen 8.5/10 jeg.
Så er helt uenig i det du sier selvfølgelig
The D' is silent.
  • 0
Så ferdig først sesong av Transparent i natt. For en fantastisk morsom serie. Gleder meg virkelig til sesong 2 kommer! Humoren er fantastisk, og det er karaktergalleriet og.

9/10
  • 0
Siterer Los:
Jurassic World

Den dummeste filmen jeg har sett på lenge!


Forventet du en "smart" blockbuster? O.o
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Kingsman: The Secret Service

This ain't that kind of movie, bruv.

8/10
  • 0
  • Los
  • Los
Siterer Cherno:
Forventet du en "smart" blockbuster? O.o


Nei, jeg forventet en film om dinosaurer...
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Das Boot

Til å være en tysk film på tre og en halv time, satt utelukkende i en klaustrofobisk ubåt under andre verdenskrig, er dette en av de mest intense og spennende filmene jeg har sett på svært lang tid. Utvilsomt tidenes beste ubåtfilm, og helt i toppen blant de beste krigsfilmene punktum. Man bør ikke la seg skremme bort av spilletiden eller språket.

9/10

Ex Machina

En av de beste sci-fi-filmene på flere år. Nydelig kinematografi, imponerende roboteffekter, interessant tematikk og overbevisende skuespill. Dette årets Moon.

8/10

Whiplash

Jeg har ingen problemer med å kalle dette den mest intense musikkfilmen jeg har sett. Fremragende skuespill av J.K. Simmons, som fullstendig stjeler enhver scene han er med i. Miles Teller har i hovedrollen sitt gjennombrudd som en dramaskuespiller verdt å følge med på.

Det er en ganske kjent og kjær historie som de fleste av oss har sett i ymse former tidligere, men sjelden like godt gjennomført som dette. Likevel snubler manusforfatterne litt en gang iblant, og tyr til enkle utveier som eksempelvis et flatt dekk på verst tenkelig tidspunkt. Lignende tilfeldigheter gjennom hele filmen er synd, men dette er fortsatt blant de klart beste filmene fra 2014.

8/10

Bram Stoker's Dracula

Jeg hadde ikke sett denne siden jeg var altfor ung, så plukket den opp igjen for et par dager siden. Jeg har store problemer med å ta dette som en seriøs film. Ekstremt cheesy, og samtlige av skuespillerne er omtrent ti hakk for hammy. Bortsett fra Keanu Reeves, som er ute av stand til å være noe annet enn stiv og uinteressant. Winona Ryder er helt forferdelig som Mina. Selv Gary Oldman i tittelrollen er ikke spesielt overbevisende.

Interessante kostymer og sett, men effektene er veldig ujevne. Imponerende i én scene, før de plutselig er på linje med noe fra en film 40 år eldre. Scenene med fokus på skyggene er svært gode, og det er synd at de ikke befinner seg i en bedre film. Det er ikke et godt tegn når jeg lengter etter rulleteksten før filmen er halvveis. Jeg føler meg i overkant snill når jeg gir den en svak:

4/10
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Ant-Man

Ekstremt god underholdning, likte den veldig godt. God balansegang mellom action, komedie og drama. Kule actionsekvenser.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Ex Machina

4/10, ganske kjedelig film. Hadde fått 2/10, men den får 2 i pluss for at deler av den er spilt inn i Norge + nakne damer.
The D' is silent.
  • 0
Birdman

Interessant film. Jeg kommer garantert til å se den igjen om ikke så altfor lenge. Mistenker at dette er den typen film som tar seg opp en god del andre og tredje gang.

8/10
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Pitch Perfect og Pitch Perfect 2

Overraskende underholdende filmer. Det er morsomme filmer, nummer én langt mer enn nummer to. Det er humor, men få LOL-moments. De lykkes med de humoristiske scenene som settes opp og de føles ikke krampeaktig, bortsett fra et par scener i 2eren. Ikke eksepsjonelle filmer, men mer enn brukbar underholdning.

7/10 og 6/10
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Rush

Navnet beskriver filmopplevelsen ganske godt. Tror dette må være den beste racing-filmen jeg har sett. Hemsworth gjør en god jobb som James Hunt, men det er Daniel Brühl i rollen som Niki Lauda som stjeler filmen. Regissør Howard skaper fornyet interesse og dybde i en allerede velkjent og enkel historie. Den løftes ytterligere av utmerket kinematografi og en overbevisende helhetlig presentasjon. Verdt å se uansett om man liker Formel 1 eller ikke. Jeg hadde i hvert fall ikke noe nevneverdig forhold til sporten fra før av.

8/10
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Helt enig OC! Rush er knallbra!

Jeg så Dallas Buyers Club her om dagen og visste ikke helt hva jeg forventet. Oscar filmer kan enten være knallbra eller litt pretensiøse men jeg like filmen veldig godt.

8/10
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Har nettopp sett Inside Out. Likte filmen veldig, veldig godt. Lo godt under fler anledninger, og den er veldig pen å se på.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Inside Out var en fantastisk bra film. Noe av det beste Pixar har lagd på lenge, kanskje siden Up. Den får lett 9/10 av meg.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Ant-Man - Jeg har spilt Payday 2 i flere uker nå, og denne filmen ga meg bare enda mer lyst til å spille, lol. Uansett jævla bra film, for å si det mildt. 8.7/10.

The Loved Ones - Spesiell og syk film, glad kjerringa mi ikke er som ho. 7.5/10.

Human Centipede III - 1'ern og 2'ern påvirket ikke meg noe særlig, men fy faen denne filmen var nasty i forhold til de andre. Og den var ræva. 1/10.
The D' is silent.
  • 0
Walk the Line

Vellaget drama med gode musikalske innslag. Den er aldri kjedelig, men de færreste biografier er i stand til å rive seg løs fra sjangerens iboende begrensninger. Denne er dessverre ikke blant dem. Godt skuespill av Phoenix og Witherspoon.

6/10
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Raising Arizona

Denne er så Coen som det får blitt. Ser man vekk ifra The Big Lebowski er den brødrenes morsomste produksjon, samt en av de mest surrealistiske. Premisset er villedende enkelt, det visuelle er tidvis hypnotiserende og Nicholas Cage gjør en av sine karakteristiske offbeat rollefigurer. Hvis man liker Coens øvrige filmer, spesielt The Big Lebowski eller Fargo, så vil man trolig like denne også. Både Lebowski og Fargo er dog et strå eller to hvassere.

7.5/10
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer Ole-Christian:
Raising Arizona


Husker jeg lånte masse Coen-filmer av en filminteressert fyr på videregående, og da så jeg først Raising Arizona, Miller's Crossing og Fargo. Absolutt gode filmer, og Cage gjør en god jobb i førstnevnte. Enig?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Fury

Underholder hele veien, men er slående urealistisk og frustrerende klisjé. Skuespillet er ofte en smule problematisk. Overspilt og tilsynelatende tilfeldig i hvilke følelser de forsøker å kommunisere. Shia LaBeouf er nesten like irriterende som vanlig.

Den er satt i andre verdenskrig, men gir oss ingenting vi ikke allerede har sett i andre filmer og dokumentarer. Plottet ville fungert like godt i en oppdiktet konflikt på Mars. Ikke noe mer enn en halvseriøs popcorn-film.

5/10

Siterer remote:
Husker jeg lånte masse Coen-filmer av en filminteressert fyr på videregående, og da så jeg først Raising Arizona, Miller's Crossing og Fargo. Absolutt gode filmer, og Cage gjør en god jobb i førstnevnte. Enig?


Alle tre er svært gode, ja. Miller's Crossing er et lite hakk bedre enn Raising Arizona, og Fargo er igjen et hakk bedre enn Miller's Crossing. Cage gjør en god jobb i Raising Arizona. Da den kom ut var det ennå en stund til han ble en vits.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!