Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


Prison Break Season 2 - 8/10

Spoiler:Ja, folkens! Det går an å fortsette serien uten å være i fengsel en hel sesong, selv om navnet tilsier noe annet.
The D' is silent.
  • 0
Fire, Ice & Dynamite

Gode stunts, dårlig ellers.

5/10
  • 0
Deadpool

En overraskende morsom film. Mange av vitsene er faktisk veldig morsomme og veldig meta. Visste forresten ikke at Deadpool var en del av X-men, men nå vet jeg det. Kunne ha vært et bedre samspill mellom de karakterene der. Avslutningen kunne vært bedre. Ellers en god film.

8/10

Han er her igjen (2015)

Hitler er tilbake, ja. En morsom film med samfunnskritikk på flere nivå. Hitler er litt av en type, og skuespillet er bra, men blir litt babling en del ganger. En grei film.

7/10


Donald Trump's The Art of the Deal: The Movie (2016)

Skal vi kalle dette en kortfilm? Spiller utrolig bra på vintage-opplegget, og kamerafilteret de bruker er utrolig treffende. Et gøyalt innslag som treffer Trump ganske bra.

8/10
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Sing Street

En av årets beste filmer.
  • 0
Suicide Squad

Selv etter å ha senket forventninger til null, er dette en av de verste filmene jeg har sett. Det beste var egentlig Dunkirk-teaseren som ble spilt før filmen. Suicide Squad er et rot uten like som sjeldent engasjerer, misbruker rock n' roll- og rap-musikk, har massevis av generisk action der alt topper seg med en av de verste avslutningene jeg har sett og et manus som bommer totalt med humoren sin. Harley Quinn burde aldri gjøres i live-action-format, det er umulig å ta henne seriøst eller synes at hun er morsom. Spesielt bedre er ikke Jokeren i filmen, og det er flere scener som er så-dårlig-at-det-er-bra-materiale. Will Smith som Deadshot er det eneste lyspunktet i denne filmen samt de første 10-15 minuttene som brukes som introduksjon. 3/10
  • 0
Siterer LesMiserable:
Suicide Squad


Våre meninger er så og si identiske, bortsett fra at jeg likte det vi så av Joker godt. Gav den 3/10 myself.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Predator:
Våre meninger er så og si identiske, bortsett fra at jeg likte det vi så av Joker godt. Gav den 3/10 myself.


Det gjør meg så trist at de bommet så jævlig grovt. Denne hadde skikkelig godt potensiale.

Stranger Things:

Flott liten serie, som jeg ble over gjennomsnittet hekta på. Perfekt mengde med 80-talls referanser (i form av musikk og stilen), og den er superspennende og morsom. 9/10

Breaking Bad:

Andre gjennomgang av alle sesongene. Fremdeles tidenes serie. 10/10
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Prison Break Season 3 - 8.5/10

Eneste sesongen med "bare" 13 episoder, i forhold til de andre 3 som har 22 hver. På grunn av at sesongen er såpass kort så skjer det mye på liten tid, og holder seg ganske sterk i mine øyne. Sona er et farlig sted.
The D' is silent.
  • 0
War Dogs

Ingen tvil om at jeg falt for denne filmen! Jeg fikk øynene opp for Miles Teller etter å ha sett Whiplash, og jeg liker Jonah Hill bedre og bedre - kjemien dem i mellom var en fryd å se på.

8/10
  • 0
The Lobster

En fantastisk sær seanse som jeg vil anbefale til alle som elsker film. Den er både morsom og tragisk på samme tid. Den er interessant hele veien med unntak av de siste 5-10 minuttene. Da ville den fått ett poeng mer. Må være en av årets filmer.

8/10
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Crimson Peak 2015

20 år gamle Marlboro hadde ELSKET denne filmen.
Den hyller Hammer Film Studios og det de gjorde på 60/70 tallet så skamløst og fult av kjærlighet av det er en sann glede. Den er så vakker og grandios i sin gotiske skjønnhet at jeg skal si noe jeg sikkert kommer til å angre på:

Jeg skulle ønske jeg hadde sett denne på kino !

Synd at en god historie blir bittelitt klønete og uinspirert fortalt (for så vidt i klassisk Hammer Studio stil) og at noe av CGI bruken virker litt unødvendig.

Jeg likte denne filmen !

Men Jeg skjønner også tanken bak den veldig godt.
Hammer Film homager har blitt gjort bedre før.
Men bare to ganger.
The gavel corrupts
  • 0
  • Los
  • Los
Kan du si hvilke to ganger? jeg elsket Crimson Peak, så da liker jeg sikkert de to andre (?).
Vis vinden løye går e rett på tryne
Dawn of the planet of the apes - 8/10

Fikk endelig satt meg til å se denne lille luringen. Ganske treigt, med tanke på at jeg elsker den forrige. Men uansett, nå er den sett og jeg gleder meg til neste film neste år! Blir knæll!
The D' is silent.
  • 0
Siterer Los:
Kan du si hvilke to ganger? jeg elsket Crimson Peak, så da liker jeg sikkert de to andre (?).


Da sikter jeg til Dracula (1992) regissert av Francis Ford Coppola.
Og, Interview with the Vampire (1994)

Begge de filmene oser av det litt teatralske og ekstremt gotiske. Og begge de filmene er noe av det beste jeg vet og jeg ser de om og om igjen. Hvis du likte Crimson Peak og ikke har sett de to nevnte anbefaler jeg dem på det varmeste.
The gavel corrupts
  • 0
12 Angry Men ( 1957 )

Klarer ikke gi den noen karakter føler jeg, hvertfall ikke enda. Men anbefaler den varmt.
The D' is silent.
  • Los
  • Los
Siterer Marlboro Red:
Da sikter jeg til Dracula (1992) regissert av Francis Ford Coppola.
Og, Interview with the Vampire (1994)

Begge de filmene oser av det litt teatralske og ekstremt gotiske. Og begge de filmene er noe av det beste jeg vet og jeg ser de om og om igjen. Hvis du likte Crimson Peak og ikke har sett de to nevnte anbefaler jeg dem på det varmeste.


Jeg regnet med at Dracula var en av dem, fantastisk film. Interview with a Vampire har jeg ikke sett..men mener faktisk at jeg har den liggende i en bunke filmer jeg kjøpte en gang men aldri så.. den skal rotes frem
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Siterer Finalfantasyfrelst:
12 Angry Men ( 1957 )

Klarer ikke gi den noen karakter føler jeg, hvertfall ikke enda. Men anbefaler den varmt.



Den er skambra!
Siterer Los:
Interview with a Vampire


Det er en av mine favorittfilmer gjennom tidene
The gavel corrupts
  • 0
Blade II

Så denne filmen sist for godt og vel 14 år siden da den kom ut.
Hele filmens uttrykk er erketypisk tidsånden og kan sikkert virke litt ut-datert på mange.
Når det er sagt så kan godt dagens tegneserie adapsjoner kaste et blikk over skulderen og lære litt av både denne og andre filmer i samme genre fra tidlig 2K-tall. For enn hvor teit historien er, så er den effektivt fortalt og har god rytme.

Karakter: Fett nok.
The gavel corrupts
  • 0
Siterer SirThomas:
Ingen tvil om at jeg falt for denne filmen! Jeg fikk øynene opp for Miles Teller etter å ha sett Whiplash, og jeg liker Jonah Hill bedre og bedre - kjemien dem i mellom var en fryd å se på.


Synes War Dogs var veldig god underholdning, men morsom var den ikke. Den hadde så lite comical relief.

Siterer Finalfantasyfrelst:
Klarer ikke gi den noen karakter føler jeg, hvertfall ikke enda. Men anbefaler den varmt.


Jeg så den selv på lørdag. Herregud, for en god film. Det må være primaeksempelet på hvordan man skal introdusere og bygge opp karakterer. Elsket den.
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
The Nice Guys - Plis ikke kom en 2'er.

Fyfaen, jeg er glad jeg ikke så denne på kino, fordi jeg var så nære!
Filmen prøver altfor hardt på å være morsom, og har noen helt latterlige scener, som er så dårlig at jeg flere ganger ville slå av filmen.

Really, Gosling? I had faith in you.

2/10 - Hadde det ikke vært for litt tits, så hadde filmen fått 1/10.
The D' is silent.
  • 0
Siterer A to the H:
Synes War Dogs var veldig god underholdning, men morsom var den ikke. Den hadde så lite comical relief.


Jeg lo et par ganger - spesielt av latteren til Jonah Hill, og i starten når han skulle kjøpe Spoiler:kjøpe hasj.

Siterer Finalfantasyfrelst:
The Good Guys - Plis ikke kom en 2'er.


Dude, what the hell man? Regner med vi snakker om samme film, altså The Nice Guys. Filmen har jo en hel haug av usannsynlige WTF-øyeblikk med komisk timing som man bare må le av. Knakk så jævlig når Gosling Spoiler:falt ned fra balkongen og Spoiler:fant liket, eller når de kastet det over gjerdet.

Fikk en gjennomgående følelse av Murphy's Law av hele filmen - alt som kan gå galt går galt, det er som om filmen bare er gjort feil, og finner sin egen vei rundt alle scenarioene. Både Russell Crowe og Ryan Gosling fungerer som en duo, mens Gosling gjør en skikkelig god rolle som den klassiske detektiven man har minst tro på.
Good Will Hunting. Bortsett fra litt patetisk skuespill fra Ben Assfleck og han der missformede svensken.. Beste filmen jeg har sett på en stund
Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
Kingsglaive: Final Fantasy XV

Bare det å kunne se denne på kino gjorde det verdt turen. Selv om det gjorde en ting jævlig. For Final Fantasy XV kan ikke komme fort nok!

8/10
  • 0
This is the End

Andre gangen jeg ser Seth Rogen & co fester der helvete bryter løs, men det var ikke like morsomt. Emma Watson føltes helt utrolig random i filmen - kanskje de var like kåt på henne som Predator.

6/10

Moneyball

Ikke en dårlig film, men jeg hadde liten interesse i å se Pitt bygge opp et lag av elendige spillere. Gamechanger.

7/10

London Has Fallen

Gjorde lite research før jeg hoppet rett inn i denne, så det var først etter å ha sett filmen jeg fant ut at den hadde en forløper kalt Olympus Has Fallen. Måtte spinne hodet litt før jeg skjønte greia, og da koste jeg meg med det filmen hadde å presentere. Glem historie og skuespillerprestasjoner. Denne filmen prøver kun å gi deg god action, og den gjør jobben sin. Har et par bekjente som helst vil se verden brenne, og her man i hvert fall se London gjøre akkurat det.

7/10

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!