Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


Ja, hvilken film eller serie har du nettopp sett? Er det noen filmer/serier du syntes andre bør se eller noen som folk bør holde seg unna?

Så nettopp Ondskapens Hotell. En grei film, men uten den SYKT gode spillingen til Jack Nicholson hadde den ikke vært så bra.

4/5

Moderator-edit: Endret til å også omfatte serier. /Ole-Christian
Laos
  • 0
ser clerks 2 akkurat nå!
6\6!!!!
de beste filmene noensinne er laget av kevin smith!
kødder ikke!
Har nettopp sett "Hitler: The rise of evil" og "Tigerland". Begge får terningkast 5 av meg! Anbefales...
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Så Der Untergang idag, sterk femmer.
Free to those that can afford it, very expensive to those that can't.
  • 0
Så Cinderella man i kveld, fantastisk film. Klar sekser...
Hitch
  • 0
Så mission impossible 3 istad. Grei film men ikke et must.....
  • 0
så nettop stadup show av Pablo Francisco, genial fyr, bør sjekkes ut hvis du ikke vet hvem det er.
før det så jeg Silent Hill, kul film vet ikke hva folk som faktisk har spilt spille syns men jeg syns den apsolutt var underholdende.
  • 0
Kan inneholde SPOILER hvis du er pirkete.

Masters of Horror: Takashi Miike - Imprint - Startet veldig bra, og lå ann til nesten topp karakter en god stund. Skikkelig menneskelig, naturlig og forstyrrende. Men tapte seg mot slutten, da den tapte det naturlige og tok en veldig dårlig vending. Skuffende Miike, men fortsatt et bra bidrag til en ikke så utrolig bra serie hvor det trengs flere virkelige mestere. 7/10

Carnivàle: Season 1 - Spennende og utrolig flott serie. 8/10

Carnivàle: Season 2 - Her forsetter serien veldig sterkt, og blir bare mer og mer spennende. Utrolig bra. Men irriterende slutt. 9/10

Three Extremes:

-Dumplings - Helt greit. Visse scener fikk meg til å rynke litt på nesa. 6/10

-Cut - Ikke helt det store. Ikke noe særlig bra musikk. Skuespillet og dialogen grenser til kjedelig. Dette kunne absolutt vært bedre utført. 5/10

-Box - Så var det Takashi Miike sin tur. Merkelig at han kan få en kortfilm på 40 minutter til å bli nesten et kunstnerisk univers. Absolutt det beste segmentet i denne filmen. 8/10

-------

Walk The Line - Utrolig flott film. Johnny Cash kommer alltid til å være en av de største personene som noen gang har eksistert. Joauqiun Phoenix gjør en utrolig skuespiller prestasjon. Og selvom jeg tvilte på hvordan Reese Witherspoon skulle takle rollen, så ble jeg også imponert av henne. 9/10

Hatchet for the Honeymoon - Ikke helt det store fra Mario Bava. Har sett bedre. Men dette funker fint. Bra skuespill og noen flotte scener. 7/10

The Devil's Sword - Indonesisk Sword and Sorcery er veldig artig ja. Dette var både små komisk til tider og veldig underholdene. Bare man ikke tar disse filmene for seriøst, så er de faktisk ganske underholdene. 7/10

The Untold Story - Ikke helt det jeg hadde forventet. Men det var fortsatt en bra film. Gode effekter til tider og bra skuespill. Fin blanding av humor og vold. 7/10

Alt om min far - Det skal mye til for at jeg liker en dokumentar, og denne falt ikke helt i smak. Den var jo veldig særegen, særlig til å være norsk, men å mange måter var den typisk norsk. Og litt kjedelig. 5/10

Lagt til 2006-10-30 02:56:
Siterer Imagination:
ser clerks 2 akkurat nå!
6\6!!!!
de beste filmene noensinne er laget av kevin smith!
kødder ikke!


Gleder meg enormt til jeg får sett denne. 1'ern er jo en av verdens mest geniale filmer.
''Got some rare things on sale stranger!''
  • 0
så hostel for et par dager sia
bra hvis du liker sex/komedie de første 10 minuttene, så gradvis over til syk slakting. ( tenk borr, smeltede øyne og syke kirurger )
personlig synes jeg det var en 2/6. er ikke så glad i syk slakt og det var ikke så ekstremt bra plot at det gjorde noe.

vel... i morgen skal jeg se istid to da
"9x-7i>3(3x-7u)" finn i
  • 0
Det var nok ikke bare 10 minutter med sex og komedie. Det var over 90% av filmen som var stappfull av det. Kan ikke forventet noe annet av karen som lagde Cabin Fever.
''Got some rare things on sale stranger!''
  • 0
Skal se Monsterhouse på lørdagen (med ei jente ) (ikke at den er skummel nei..)
Skal si hva jeg mener da, hvs jeg får tid.
Children of Bodom <3
  • 0
Har så lyst til å se den på kino. Men i og med at den bare har Norsk tale, så forhåndsbestilte jeg den fra england bare. Noe som er kjedelig, fordi jeg hadde veldig lyst til å se den på kino. Men den kommer ikke ut på dvd før 12 desember. Så tipper den blir koseligere å se da, nå som det nærmer seg jul. Robert Zemeckes (husker ikke helt hvordan det skrives) lagde en av de skummleste segmentene i første sesong av Tales from the Crypt. Så jeg ser virkelig frem til denne.
''Got some rare things on sale stranger!''
  • 0
Så zathura i går: ganske søt film som minte meg om min søte barndomsfantasi.
Brysomme mannen: david lynch på norsk, men var litt skuffet over slutten.
Capote: Phillip Seymore Hoffman i toppform i denne litt spesielle filmen om forfatteren bak boken In Cold Blood.
Solaris: trodde jeg skulle bli skuffet, men dett var helt fantastisk sci-fi surrealisme!! Anbefales ikke for de som bare vil ha sci-fi action, men likte du 2001 Space Odyssey: så ja!!
-->>ToTaL AnArChY iS uPoN uS<<--
  • 0
Dark Waters - Dette er ikke den japanske filmen. Men en italiensk film som ble laget lenge før den. Jeg ble egentlig veldig skuffet her. Forventet så utrolig mye mer en det som ble servert. Film var treg og kjedelig. Den hadde sine øyeblikker, men ikke nok til å løfte den noe særlig opp. 3/10
''Got some rare things on sale stranger!''
  • 0
Så Mission Impossible ||| og Memento i går, to gode filmer mener nå jeg. MI3 blie litt for mye syns jeg, men underholdende var. Memento var bare genial, andre som har sett den?
Hitch
  • 0
Så "The Thin Red Line" går... Bra film, men kanskje litt langtråki (vet ikke hvordan man skriver det) til tider... Var litt vanskelig å fatte poenget synes nå jeg!
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Har nettopp sett ferdig "The DaVinci Code" og anbefaler den på det sterkeste

Terningkast: 6
Enough is enough! I have had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane!
  • 0
Memento er fantastisk genial! Terning 6!

Da-Vinci Koden som film var svært skuffende når man hadde lest boken på forhånd..
-->>ToTaL AnArChY iS uPoN uS<<--
  • 0
Så akkurat War of the Worlds..

Den er grei nok.. Tom Cruise eier !

  • 0
Siterer LadyLiberty:
Memento er fantastisk genial! Terning 6!


Når jeg så denne så var allerede den type film oppbrukt. Så jeg syns den var ganske kjedelig.
''Got some rare things on sale stranger!''
  • 0
  • Ole
  • Ole
Hva slags andre filmer som ligner på Memento, sier du?

Den ukronologiske delen av filmen er jo sjenial.
The Fun Machine Took A Shit And Died.
  • 0
Sånn, kom nettopp hjem etter å ha sett Monsterhouse.
Ganske bra film.
Children of Bodom <3
  • 0
Siterer SlippY:
Så akkurat War of the Worlds..

Den er grei nok.. Tom Cruise eier !


Husker jeg så den filmen på kino .. Den suger jo ! Syns aldri den nådde en spenningstopp, og det andre var ikke sååå kult heller .. Veldig lavt matriell fra Spielberg og Cruise ..
Veni vidi vici
  • 0
The Devil Rides Out - Et genialt mesterverk fra Hammer horror films. Veldig kontroversiell i sin tid, men stemningen lever fortsatt videre. Jeg har aldri hatt så mye gåsehud på kroppen. Visse scener var så intense at jeg så meg rundt selvom det var på lyseste dagen. Toppkarakter i min bok. 10/10
''Got some rare things on sale stranger!''
  • 0
Hei! I kveld er det både Excorsisten og Evil Dead på TV.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!