LIVE
HQ
logo hd live | Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Norsk
      Nyeste
      Atrás

      Film og Musikk

      Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

      Megadeth


      • Yayo
      • Yayo
      Føler at musikkforumet er litt tomt uten Megadeth. Bandet som sammen med Slayer, Anthrax og Metallica har definert thrash metal.

      Bandet ble startet i 1983 av Dave Mustaine, tidlige gitarist i Metallica, men han ble sparket på grunn av at han var en skikkelig drittsekk i fylla(og han var i fylla ofte).

      Gjennom årene har Megadeth hatt mange medlemmer, og Mustaine er det eneste originale medlemmet som er igjen.

      Jeg synes den beste lineupen deres var:
      Dave Mustaine
      Marty Friedman
      David Ellefson
      Nick Menza

      De har lagd en haug med bra sanger, og jeg synes den beste plata de har lagd er Rust In Peace.

      Noen av favorittsangene:
      Hangar 18
      Tornado Of Souls
      In My Darkest Hour
      99 Ways To Die
      Sweating Bullets
      Countdown To Extinction
      Symphony Of Destruction
      Holy Wars... The Punishment Due

      Men, nok om meg, hva synes dere om bandet? Favorittsanger osv?
      You better check yourself, before you wreck yourself
      • 0
      Megadeth är grymma.
      • 0
      Megadeth er kjempebra.
      Mustaine, Friedman, Ellefson og Menza er også min favoritt lineup og Rust In Peace er vel et av trash-metal historiens viktigste album sammen med Slayer's Reign In Blood og Metallica's Master Of Puppets.

      Favoritt sanger er:
      Hangar 18(11 soloer...)
      Sweating Bullets
      Peace Sells
      Angry Again
      A Tout Le Monde
      Trust
      Kill The King
      Mechanix
      Rust In Peace...Polaris
      Symphony Of Destruction
      She-Wolf
      Holy Wars...The Punishment Due

      Tenk på hva vi hadde gått glipp av om ikke Mustaine hadde blitt kastet ut av Metallica?
      Blå...
      • 0
      Siterer Aleksander_M:
      Hangar 18(11 soloer...)

      Den låten SUGER i Guitar Hero II. Jag kan aldrig få in de där jävla solona.

      Siterer Aleksander_M:
      Tenk på hva vi hadde gått glipp av om ikke Mustaine hadde blitt kastet ut av Metallica?

      Metallica hade haft en urgrym gitarrist och Megadeth skulle aldrig ha funnits, men många av de här låtarna skulle troligtvis spelats av Metallica?
      • 0
      • Yayo
      • Yayo
      Siterer Neppy:
      men många av de här låtarna skulle troligtvis spelats av Metallica?

      Maybe, maybe not.

      Men, Metallica har jo en dritbra gitarist, og hvis ikke Metallica hadde sparket Mustaine, så hadde vi ikke fått oppleve den snerrende vokalen til Mustaine.

      Btw, sjekk den scenen i Some Kind Of Monster hvor Lars Ulrich snakker med Dave Mustaine som en del av terapi.
      You better check yourself, before you wreck yourself
      • 0
      Tenk på dette. hvis ikke Megadeath hadde blitt dannet. så hadde de ikke vært noe Enter Sandman
      RAP = Retards Attempting Poetry
      • 0
      Siterer halyng:
      Tenk på dette. hvis ikke Megadeath hadde blitt dannet. så hadde de ikke vært noe Enter Sandman

      Horray! Då hade Metallica fortsatt thrasha världen... Kanske.
      • 0
      Megadeth er fantastisk bra Veldig enig i Alexanders liste over sanger.

      Kansje viss Dave ikke hadde blitt kastet ut/gått ut av Metallica så kunne det vært at de aldri hadde blitt noe bedre, eller de kunne blitt bedre. Vanskelig å vite. Men det som skjedde gjorde ihvertfall att de har blitt 2 bra band :=)
      ZoMG"$)(092r HaXZzOOORzzz
      • 0
      Siterer Yayo:
      Citerer Neppy:

      men många av de här låtarna skulle troligtvis spelats av Metallica?


      Det er vel heller sånn at Megadeth, eller ihvertfall Mustaine, skulle spilt en del av Metallicas første sanger? Man kan ihvertall nevne Phantom Lord, Ride the Lightning og Jump in the Fire.

      Gleder meg veldig til det nye albumet, som visstnok skal være en blanding av Cryptic Writings og Countdown to Extinction, men med litt tyngre elementer. Sudden Death, Never Dead (det man får hørt) og Public Enemy No.1 er alle solide sanger, men jeg kan ikke si at det er det beste jeg har hørt. Jeg er ganske sikker på at det er sanger som vokser på meg etterhvert, men førsteintrykket var ikke veldig bra, dessverre, men helt greit.

      En annen ting som bekymrer meg er at cden, som Mustaine sa, ble spilt inn på rekordtid. Det er ikke nødvendigvis noe negativt, men det får vi nå se.

      TH1RT3EN ventes i månedsskiftet Oktober/November.
      "When you are sick in US and A, you don't drink soup from retard boys' pubics, instead you go to a magician called a doctor."
      • 0
      Siterer VaultDweller:
      Det er vel heller sånn at Megadeth, eller ihvertfall Mustaine, skulle spilt en del av Metallicas første sanger? Man kan ihvertall nevne Phantom Lord, Ride the Lightning og Jump in the Fire.


      Ride The Lightning kom jo ikke før i det andre albumet da, men hva vet vel jeg?


      Både Megadeth og Metallica er flinke band som lager god musikk
      "I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
      • 0
      Mustaine kom med ideer for flere av sangene på de to første albumene, noe man virkelig kan høre.
      Et veldig godt eksempel er Mustaines spiderchord, som blir brukt i Ride the Lightning.

      Siterer RockFuzzEleven:
      Citerer VaultDweller:

      Både Megadeth og Metallica er flinke band som lager god musikk


      Ja, for all del. Metallicas tidlige arbeid er det ikke noe å si på.
      "When you are sick in US and A, you don't drink soup from retard boys' pubics, instead you go to a magician called a doctor."
      • 0
      • gnyg
      • gnyg
      Alle soloene til Kill Em All er vel Mustaine sine?

      Liker Rust In Peace skiva best. Holy wars er beste låt på albumet.

      Er ellers enig med beste line-up. Digger måten Friedman spiller på.

      Noen som vet hva 44 Minutes handler om?
      Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
      • 0
      Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror den handler om en skuddveksling mellom noen bankranere og politifolk, der politifolka blir skutt ihjel.

      Det eneste jeg vet sikkert er at sangen er inspirert av en sann historie.
      "When you are sick in US and A, you don't drink soup from retard boys' pubics, instead you go to a magician called a doctor."
      • 0
      Den handler om "North Hollywood Shootout". Som varte i 44 minutter. xD
      First time I heard Five finger death punch in my friends car stereo, I shot that piece of shit like Harvey Keitel in Bad Lieutnant. Cuz Im one tough champion of survivalism and no pussy. bro
      • 0
      • gnyg
      • gnyg
      Nice. Takk for svar. Liker refrenget.

      Noen her som var å så på Megadeth på European Carnage sammen med Slayer 20 mars på sentrum scene?
      Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
      • 0
      Er vel ikke så lenge siden jeg begynte å høre på Megadeth (mener jeg skaffet meg et par plater i slutten av August), og har vel hørt gjennom det meste opp til Youthanaisia. Må derimot gå litt i mot strømmen her, da jeg selv mener at Peace Sells... But who's Buying?-albumet er det beste albumet i mine ører. Rust in Peace er også et godt album er også et sterkt album, men mener selv at Peace Sells har flere sterke låter.

      Etter å ha vært Metallica-fan i flere år nå så må jeg si at jeg lo godt første gang jeg hørte "Mechanix" fra det første albumet til Megadeth.
      What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
      • 0
      Nå er det faktisk Mechanix som er orginalen, Ach.

      Og ja, Peace Sells er et utrolig sterkt album, som alt annet Megadeth har gitt ut. Sanger som Wake up dead, My Last Words og tittelsangen slår aldri feil!
      "When you are sick in US and A, you don't drink soup from retard boys' pubics, instead you go to a magician called a doctor."
      • 0
      Jeg er fullstendig klar over at Mechanix ble skrevet av Mustaine før han ble med i Metallica. Jeg bare fant det underholdene da jeg hørte den første gang at de har to så godt som identiske låter. Det var vel noen konflikter mellom Mustaine og resten av Metallica om at de ikke skulle bruke hans låter når de spilte inn plate i studio, derfor virker det som at når da Megadeth gir ut sin første plate to år senere, bruker den bare for å vise finger'n til Metallica.
      What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
      • 0
      Digger Megadeth.

      Favoritt sanger:

      Sweating Bullets,
      Duke Nukem Theme,
      Symphony of Destruction,
      44 minutes,
      Peace Sells.
      • 0
      Hører på en god del The System Has Failed fpr tiden. Utrolig bra album, undervurdert til de grader. Folk som sier at United Abominations var Megadeths comebacke kan ta seg en bolle.

      Favorittene mine fra TSHF er Die Dead Enough, Truth be Told, Something That I'm Not og Of Mice and Men.
      "When you are sick in US and A, you don't drink soup from retard boys' pubics, instead you go to a magician called a doctor."
      • 0
      Siterer Yayo:
      Bandet ble startet i 1983 av Dave Mustaine, tidlige gitarist i Metallica, men han ble sparket på grunn av at han var en skikkelig drittsekk i fylla(og han var i fylla ofte).


      Vel det er ikke hele historien om Dave Mustaines avskjed fra metallica.

      En dag Dave Mustaine møtte opp på øving hadde han med seg den ene hunden sin som la potene på bassist Ron Mcgowneys bil.James Hetfield sparket hunden vekk.Det førte til en slåsskamp mellom Dave Mustaine og James Hetfield,det endte med at Dave Mustaine slo til Hetfield og de sparket han ut.
      Neste Dag ba Mustaine om unnskyldning og fikk være med igjen.

      Ron Mcgowney sluttet pågrunn av at Mustaine helte en øl over bassen hans.

      Metallica dro til New York for å spille inn platen Kill em' all hvor dave Mustaine hadde skrevet eller bidratt til å skrive en del av låtene.Om morgen når Dave Mustaine sov braste de andre medlemmene inn på rommet hans og vekket han og ga han sparken,Hetfield kjørte han til bussen hjem til L.A.

      Det var ikke bare Mustaine som hadde problemer med dop.Resten av metallica brukte også dop og drakk masse.Det verste var at de stjal mustaines sanger selv om Mustaine hadde sagt at de ikke fikk bruke hans sanger.

      Lagt til 2012-09-26 13:27:
      Siterer AcH Clawed:
      Jeg er fullstendig klar over at Mechanix ble skrevet av Mustaine før han ble med i Metallica. Jeg bare fant det underholdene da jeg hørte den første gang at de har to så godt som identiske låter. Det var vel noen konflikter mellom Mustaine og resten av Metallica om at de ikke skulle bruke hans låter når de spilte inn plate i studio, derfor virker det som at når da Megadeth gir ut sin første plate to år senere, bruker den bare for å vise finger'n til Metallica.


      Det var nok ikke at han viste fingeren til metallica.For Mechanix var Dave Mustaines låt.Han skrev musikken,han skrev teksten.
      Så han hadde all rett til å bruke den.
      De som egentlig kunne latt være var metallica.

      Lagt til 2012-09-26 13:31:
      Siterer Yayo:
      Men, Metallica har jo en dritbra gitarist, og hvis ikke Metallica hadde sparket Mustaine, så hadde vi ikke fått oppleve den snerrende vokalen til Mustaine.


      Alle megadeth gitaristene er bedre enn Kirk.
      James Hetfield er faktisk den beste gitaristen i metallica.
      Kirk har ganske enspora soloer og han er ikke den beste rytmegitaristen heller.

      Jeg tror vi uansett hadde fått Megadeth før eller siden.Han ville sannsynligvis ha sluttet selv etterhvvert tatt i betraktning stilendringen metallica foretok seg etter Cliffs død.
      • 0
      • Missing Avatar
      • Vado
      synes bandet er helt ok, har en favorittl[t som heter Tornado of Souls
      • 0

      For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!