Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Game of Thrones (GOT) -tråden


Så at vi ikke hadde en tråd for Game of Thrones.

Nå, den 6. april, starter sesong 4. Jeg gleder meg som en unge, ettersom dette er den serien jeg mener er suverent best.

Så langt har de 3 første sesongene dekket omtrent 2 og en halv bok i serien til George R.R Martin, som sliter meget med å produsere flere bøker. Vi er alle meget spente på hva han kan klare.

Hva er deres håp om sesong 4, og hva synes du om de foregående sesongene?
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Har ikke sett Game of Thrones, men mange har anbefalt den. Hvorfor burde jeg se Game of Thrones?
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Siterer Ash Ketchum:
Hvorfor burde jeg se Game of Thrones?


Jeg skal ta å innrømme med en gang at jeg ikke har sett Sesong 1, så jeg vier min ekspertise til 2 og 3.

Uansett.

Mine tanker om serien er disse: Game of Thrones klarer ikke måle seg opp mot manuset eller stilen til mange andre store serier nå til dags. Breaking Bad er et godt eksempel på en serie som fokuserer tungt på slik. Det Game of Thrones derimot vinner så absolutt på er at historien er så utrolig god. I et TV-serie klima der produsentene klinger seg til hovedpersoner så er Game of Thrones fryktløs når det kommer til å ta valg som får deg til å hoppe opp av TV-sofaen din. Det er forviklinger, intriger, drap og generelt et utrolig høyt spenningsnivå fordi man aldri vet når den neste personen kommer til å dø, eller hvem det kommer til å være. Det føles nærmest givende å se en av trådene i historien bli sluttet med et blodbad av episke proporsjoner.

Karakterene i serien er veldig gode, skuespillet likeså, men historien skinner rett og slett som seriens store stjerne.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer Ash Ketchum:
Har ikke sett Game of Thrones, men mange har anbefalt den. Hvorfor burde jeg se Game of Thrones?


Det JoEy skriver. I samme slengen, så kan jeg legge til at serien er en visuell godtebit!

Siterer JoEy_Odd:
Jeg skal ta å innrømme med en gang at jeg ikke har sett Sesong 1, så jeg vier min ekspertise til 2 og 3.


Hva i helvete? Man kan ikke skippe første sesong i noen serier. Hva slags idioti er dette?!
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Siterer A to the H:
Siterer JoEy_Odd:Jeg skal ta å innrømme med en gang at jeg ikke har sett Sesong 1, så jeg vier min ekspertise til 2 og 3.

Hva i helvete? Man kan ikke skippe første sesong i noen serier. Hva slags idioti er dette?!


This.
The D' is silent.
  • 0
Siterer A to the H:
Hva i helvete? Man kan ikke skippe første sesong i noen serier. Hva slags idioti er dette?!


Det var egentlig ikke helt frivillig. Jeg hoppet også på Game of Thrones vogna litt sent og innen den tid hadde jeg fått spoilet ca. alt som kunne spoiles med sesong 1. Jeg hadde kun sett små klipp fra de 2-3 siste episodene i sesongen, så da boksen til sesong 2 var i huse leste jeg meg opp på det jeg kunne ha gått glipp av og begynte rett på sesong 2. Det er lite jeg har gått glipp av bortsett fra fyllet.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
Det var egentlig ikke helt frivillig. Jeg hoppet også på Game of Thrones vogna litt sent og innen den tid hadde jeg fått spoilet ca. alt som kunne spoiles med sesong 1. Jeg hadde kun sett små klipp fra de 2-3 siste episodene i sesongen, så da boksen til sesong 2 var i huse leste jeg meg opp på det jeg kunne ha gått glipp av og begynte rett på sesong 2. Det er lite jeg har gått glipp av bortsett fra fyllet.


Jeg hadde samme forutsetninger, men jeg endte opp med å se sesong 1 uansett. Det er en viktig sesong når det kommer til relasjoner mellom deg og karakterer.
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Siterer A to the H:
Hva er deres håp om sesong 4, og hva synes du om de foregående sesongene?


Det kommer sikkert ikke som noen overraskelse at jeg virkelig elsket de første sesongene. Sesong 1 var litt treig rett etter starten, men det vi får vite der spiller en utrolig stor rolle for hva som skjer videre, samtidig som at det virkelig tar seg opp etter det, og bare bygger videre ut sesong 3.

Hva sesong 4 angår, så har jeg veldig god peiling på hva vi får se. Og jeg gleder meg virkelig!!! Masse som kommer til å skje, og mange overraskelser i vente. Det kan jeg love!

Siterer A to the H:
Hva i helvete? Man kan ikke skippe første sesong i noen serier. Hva slags idioti er dette?!


Samme jeg tenkte. Her må Joey skjerpe seg!

Siterer JoEy_Odd:
Det var egentlig ikke helt frivillig. Jeg hoppet også på Game of Thrones vogna litt sent og innen den tid hadde jeg fått spoilet ca. alt som kunne spoiles med sesong 1. Jeg hadde kun sett små klipp fra de 2-3 siste episodene i sesongen, så da boksen til sesong 2 var i huse leste jeg meg opp på det jeg kunne ha gått glipp av og begynte rett på sesong 2. Det er lite jeg har gått glipp av bortsett fra fyllet.


Vel, skjønner den og kan vel nesten godta at du valgte det sånn, MEN:
Siterer A to the H:
Jeg hadde samme forutsetninger, men jeg endte opp med å se sesong 1 uansett. Det er en viktig sesong når det kommer til relasjoner mellom deg og karakterer.


Skjerp deg Joey og følge Holebass. Han vet best på akkurat dette. Og sesong 1 og info vi har fått der kommer til å spille en viktigere rolle i sesong 4 og utover enn en skulle ha trodd. Om ikke alt, så en god del av det.
  • 0
Takk, ElGamer. Godt å se at du er enig.

Nå er det faktisk bare noen få dager til sesongstart. Ehrmagerd.!!!!!!
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Siterer A to the H:
Takk, ElGamer. Godt å se at du er enig.


Kan ikke si imot noe som det. Når det gjelder Game of Thrones og din gode grunngiving på såpass viktige ting, er det umulig å ikke være enig.

Siterer A to the H:
Nå er det faktisk bare noen få dager til sesongstart. Ehrmagerd.!!!!!!


Gleder meg som en liten unge. Tenkte å se i gjennom hele sesong 3 innen søndag, før jeg skaffer meg et HBO Nordic abonnement for tiden fremover, så jeg kan se hver episode samme natt som Episoden går på lufta i USA.
  • 0
Siterer ElGamer:
Og sesong 1 og info vi har fått der kommer til å spille en viktigere rolle i sesong 4 og utover enn en skulle ha trodd. Om ikke alt, så en god del av det.


Da burde jeg vel kanskje se det. Men nå er jo mye av gleden tatt ut av det da. Vet jo nøyaktig hva som kommer til å foregå.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
Da burde jeg vel kanskje se det. Men nå er jo mye av gleden tatt ut av det da. Vet jo nøyaktig hva som kommer til å foregå.


Din egen feil, burde gjort det fra starten av. Gir mye mer glede ut av serien enn du har nå vil jeg tro.
The D' is silent.
  • 0
Siterer Finalfantasyfrelst:
Din egen feil, burde gjort det fra starten av. Gir mye mer glede ut av serien enn du har nå vil jeg tro.


Et veldig godt poeng, jeg er klar over det. Det var rett og slett da sesong 2 så meg rett inn i øynene og jeg visste nøyaktig hva som hadde hendt i foregående sesong var det vanskelig å motstå fristelsen.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
Da burde jeg vel kanskje se det. Men nå er jo mye av gleden tatt ut av det da. Vet jo nøyaktig hva som kommer til å foregå.


Ja, og nei. Selv om du vet hva som foregår, så utarter nok ting seg litt annerledes enn det en ser seg ut. Så uansett så burde du se den.
  • 0
Siterer ElGamer:
Så uansett så burde du se den.


Will do, Spoiler:så kan jeg endelig finne ut hvorfor Ned Stark ble borte før sesong 2 startet.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Har sett alle tre sesongene, og det er en svært engasjerende tv-serie.

Selv har jeg ikke gjort det, men er det noen som har lest bøkene og kan si noe om hvordan serien er forskjellige fra dem? Har hørt at alt som skjer og alle forhold er mer detaljert beskrevet, noe man kan forvente seg, men er det deler ved historien som er helt annerledes?
  • 0
Pleier å se de forrige sesongene på nytt før hver nye, men nå har premieren på ses 4 sneket seg litt på meg, så jeg tror ikke jeg har tid til å gjøre det i år. Kanskje jeg bare skal se sesong 3 igjen, for å friske opp.

Har egentlig ikke sansen for å følge pågående serier, fordi jeg er for utålmodig til å vente ei uke på hver episode, men GoT er en av få serier hvor jeg ikke har annet valg.
Jeg kan ikke vente til hele sesongen er ute.
For ikke å snakke om at det er umulig å unngå spoilere i dagene etter hver nye episode.
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
Will do, Spoiler


Du får veldig lett vite hvorfor.

Siterer Mexis:
Selv har jeg ikke gjort det, men er det noen som har lest bøkene og kan si noe om hvordan serien er forskjellige fra dem?


Sesong 1 er ikke noe særlig forskjell. Den er så og si tro imot boka gjennom hele. Så klart litt frihet siden den er en serie.
Sesong 2, er også ganske tro imot boka, men et par klare forskjeller, blant annet hva som skjer i Harrenhal og litt andre små ting.
Sesong 3 er vel den som har størst forskjeller. Noen forskjeller egentlig litt over hele, men da mest under RW episoden.
Men alt er gjort såpass smart i serien, at det ikke ødelegger noe.

Siterer Tommy Kvaernerud:
Pleier å se de forrige sesongene på nytt før hver nye, men nå har premieren på ses 4 sneket seg litt på meg, så jeg tror ikke jeg har tid til å gjøre det i år. Kanskje jeg bare skal se sesong 3 igjen, for å friske opp.


Har gjort det for hver sesong selv, men i år har tiden forsvunnet til så mye annet. Så har begynt på sesong 3 nå, og skal se den ferdig før søndagsnatta. Håper noe inderlig at episoden slippes på HBO Nordic før jeg tar kvelden. Noe jeg tror skjer.
  • 0
Siterer ElGamer:
Har gjort det for hver sesong selv, men i år har tiden forsvunnet til så mye annet. Så har begynt på sesong 3 nå, og skal se den ferdig før søndagsnatta. Håper noe inderlig at episoden slippes på HBO Nordic før jeg tar kvelden. Noe jeg tror skjer.


24 timer etter amerikansk release, så den kommer den 7ende.
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Siterer A to the H:
24 timer etter amerikansk release, så den kommer den 7ende.


Det er det som står, men sesong 3 kom episodene ganske raskt etterpå. Så håper det samme skjer denne gangen.
  • 0
Idag skjer det. DAMDAMDAAAAAM
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Siterer A to the H:
Idag skjer det. DAMDAMDAAAAAM


I natt* skjer det! Gleder meg som en liten unge akkurat nå. Til og med skaffet HBO Nordic for this.
  • 0
Siterer ElGamer:
I natt* skjer det! Gleder meg som en liten unge akkurat nå. Til og med skaffet HBO Nordic for this.


Hatt det i en halv måned. Glaeder meg-
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Siterer A to the H:
Hatt det i en halv måned. Glaeder meg-


Skaffet det tidligere i kveld for GoT. Så kan jeg se andre serier/filmer som frister fremover når jeg har tid. Men Game of Thrones først.

Men har du noe tro/håp om at vi kanskje kan få episoden i løpet av natta? Eller blir det ikke før utpå ettermiddagen i morra?
  • 0
Siterer ElGamer:
Skaffet det tidligere i kveld for GoT. Så kan jeg se andre serier/filmer som frister fremover når jeg har tid. Men Game of Thrones først.


Jeg måtte jo se sesong 1-3, noe jeg gjorde i slutten av mars. Så alle episodene på 3 dager. Ehehehe. Blant annet en 14 timers maraton på en mandag jeg hadde fri.

Har også fått sett True Detective, imens jeg hadde kontoen. Er å anbefale!

Siterer ElGamer:
Men har du noe tro/håp om at vi kanskje kan få episoden i løpet av natta? Eller blir det ikke før utpå ettermiddagen i morra?


Den kommer imellom 12-15 sa HBO Nordic på facebooken deres.
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!