Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Game of Thrones (GOT) -tråden


Siterer stikox93:
Exactly. Døtrene til Oberyn Martell. De som skal ta Myrcella


Åja, de var jeg ikke så veldig imponert over.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer stikox93:
Herregud The Sandsnakes er elendig castet, de har klart å få noen av de mest interessante bikarakterene i bøkene til å være gørrkjedelig


Enig, er skremmende dårlig casta til GoT å være. Og måten storyen er lagt opp på kronta bøkene hjelper ikke noe særlig til heller.
  • 0
Yes! "My name is Tyrion Lannister". Så hype.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Siterer albaga:
Yes! "My name is Tyrion Lannister". Så hype.


Håper det bygges opp til noe tjohei kjøttdeig denne sesongen, slik at vi ikke må vente til neste....
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Game of Thrones beginner dessverre å bli veldig predictable, det har ikke skjedd noe hele sesongen, bare character development og character development. Håper Stannis kamp om Winterfell blir et stort blodbad, siden det er siste håpet for en sesong som har vært treg og forutsigbar
Siterer stikox93:
Håper Stannis kamp om Winterfell blir et stort blodbad, siden det er siste håpet for en sesong som har vært treg og forutsigbar


Om det i det hele tatt skjer denne sesongen da. Om ikke, så tror jeg nok den ender opp som en liten skuffelse for flere av oss
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Om ikke, så tror jeg nok den ender opp som en liten skuffelse for flere av oss


Pffh, skuffelse? En roligere sesong som bygger opp til noe svært, etter de heseblesende sesongene 3 og 4 var. Synes det hele er helt greit, men så liker jeg den stadige utviklingen på karakterene og historiene rundt som bygger seg opp.
  • 0
Siterer ElGamer:
Pffh, skuffelse? En roligere sesong som bygger opp til noe svært, etter de heseblesende sesongene 3 og 4 var. Synes det hele er helt greit, men så liker jeg den stadige utviklingen på karakterene og historiene rundt som bygger seg opp.


http://cdn.meme.am/instances/500x/62567868.jpg
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer stikox93:
Game of Thrones beginner dessverre å bli veldig predictable, det har ikke skjedd noe hele sesongen, bare character development og character development. Håper Stannis kamp om Winterfell blir et stort blodbad, siden det er siste håpet for en sesong som har vært treg og forutsigbar


Helt enig. Dessverre er også karakterutviklingen problematisk da mange av dem allerede har utviklet seg "ferdig" fra de 4 forrige sesongene. Vi lærer ikke noe nytt om bakgrunnen til karakterene, for den har vi allerede blitt fortalt, og ingen av karakterene har faktisk "utviklet seg" utover det de var "ment å gjøre" fra slutten av sesong 4.

Det er helt utrolig, men serien ingen trodde kunne bli dårlig og kjedelig har faktisk blitt nettopp det.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Det er helt utrolig, men serien ingen trodde kunne bli dårlig og kjedelig har faktisk blitt nettopp det.


Må nesten spørre om denne kommentaren er basert på mangelen av action og ekstreme hendelser som var å forvente etter sesong 3 og 4, eller om det er andre grunner til det?
  • 0
Jeg vil ikke si at den er dårlig. Plottet beveger seg ikke fremover for øyeblikket, det er bare karakterskildring på karakterskildring og unyttig info. ETter to sesonger som var veldig action og intense er det uvant med en så stille sesong
  • 0
Siterer stikox93:
ETter to sesonger som var veldig action og intense er det uvant med en så stille sesong


Det må jeg si meg enig i, selv om en også kanskje kunne se det komme. Med tanke på at ganske mye ble "avsluttet" på en rolig måte mot slutten av sesong 4, så lo det litt i korta at ting kom til å bli roligere i sesong 5, i alle fall i starten. Så enten blir vi blåst av stolen/sofaen/senga de neste episodene, eller så får vi så mange cliffhangers og en oppbygging som gjør at sesong 6 vil føles evigheter unna.
  • 0
Og de begynner nå virkelig å tre vekk fra bøkene, må begynne å se på TV serien og bøkene som to forskjelig ting, bare ikke så enkelt
  • 0
Siterer ElGamer:
Må nesten spørre om denne kommentaren er basert på mangelen av action og ekstreme hendelser som var å forvente etter sesong 3 og 4, eller om det er andre grunner til det?


Å nei, tvert imot. Men det skjer heller ikke noen faktisk utvikling i "karakterutviklingen", dramaet er litt tamt og historien tar ingen spennende vendinger. Karakterene gjør ekstremt lite og da blir det kjedelig. Enten så sitter de på rumpa der de sluttet i sesong 4 eller så reiser de mot det målet de satte seg i slutten av sesong 4. Den eneste som gjør noe "nytt" er Jamie, men der har også historien vært veldig predictable. Og det er vel der problemet ligger. Det er mye spennende som kan skje uten action, faktisk så er det dramaet jeg liker best men dramaet går ingen vei og forholdet mellom karakterene er heller ikke i endring.

Siterer stikox93:
Jeg vil ikke si at den er dårlig.


Nei altså "dårlig" er å ta i litt, for det er selvfølgelig ekstremt høy kvalitet på skuespill og slikt. Men hvis det blir kjedelig så har dette lite å si.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer stikox93:
Og de begynner nå virkelig å tre vekk fra bøkene, må begynne å se på TV serien og bøkene som to forskjelig ting, bare ikke så enkelt


Det er den vanskeligste tingen, å skille de to. Mange ting jeg hadde håpet på å få se i fra bøkene, som nok aldri kommer. Så må bare leve med det og innse at bøkene og serien har gått fra hverandre.

Siterer Crazy Kraken:
Å nei, tvert imot. Men det skjer heller ikke noen faktisk utvikling i "karakterutviklingen", dramaet er litt tamt og historien tar ingen spennende vendinger. Karakterene gjør ekstremt lite og da blir det kjedelig. Enten så sitter de på rumpa der de sluttet i sesong 4 eller så reiser de mot det målet de satte seg i slutten av sesong 4. Den eneste som gjør noe "nytt" er Jamie, men der har også historien vært veldig predictable. Og det er vel der problemet ligger. Det er mye spennende som kan skje uten action, faktisk så er det dramaet jeg liker best men dramaet går ingen vei og forholdet mellom karakterene er heller ikke i endring.


Da skjønner jeg. Og du er inne på noe også. Kunne godt ha gjort ting mer spennende og interessant flere steder og mindre predictable. Men jeg skal ikke klage noe særlig, nyter hver episode jeg, uansett om ting kunne ha blitt gjennomført bedre.
  • 0
Om dagens episode faktisk sier noe om hva som er å forvente av de siste 2 episodene som nå gjenstår, så fytte faen for en avslutning vi kommer til å få.
  • 0
For en kald episode!
  • 0
Spoiler:The White Walkers er jo helt The Scourge.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Spoiler:


Spoiler:Spør du AndyHandy, så er ikke The White Walkers noe nærmere nå enn de var i sesong 2.
  • 0
Endelig en episode hvor det faktisk skjer noe
  • 0
Siterer SirThomas:
Spoiler:


Spoiler:På sett og hvis så stemmer det også. De er så og si ikke noe nærmere muren, eneste er at de begynner å få en helvetes stor hær å ha med seg.
  • 0
Siterer SirThomas:
Spoiler:Spør du AndyHandy, så er ikke The White Walkers noe nærmere nå enn de var i sesong 2.


Spoiler:Hva i all verd har det med min ypperlige referanse til Warcraft å gjøre?
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Satan for en episode. Beste episoden så langt denne sesongen. Spoiler:Sekvensen til Tyrion, Daenerys og Jon Snow mot slutten var det beste.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Siterer albaga:
Spoiler


Det der tror jeg virkelig ikke du er alene om å synes.
  • 0
Siterer albaga:
Beste episoden så langt denne sesongen.


Det skulle ikke så mye til da. Uansett, episoden var fet, det var den. Håper de to siste holder samme nivå.
Let the voice of love take you higher
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!