Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Game of Thrones (GOT) -tråden


Siterer ElGamer:
Nøyaktig hvorfor klarer jeg ikke å sette fingern på


Spoiler:Ikke at jeg skal snakke for deg, men for min egen del tror jeg det har veldig mye med hva som skjedde i episode 9. Etter det, så føltes det som en passende avslutning - selv om det var noe skuffende.
  • 0
Spoiler:Er enig med DSN at avslutningen på den konflikten ikke var fryktelig imponerende. Men som SirThomas påpeker over her, så føler jeg at episode 9 la litt av listen. Etter den så var det vel over og ut for Stannis uansett.

Spoiler:Resten av episoden følte jeg også var litt underveldende egentlig. Jeg trodde ærlig og redelig at Jon Snow skulle være en av de som sto igjen til slutt, men den gang ei. Blir vel Hodor som overtar tronen da.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Jeg synes denne sesongen har vært fin.
  • 0
Recap av GoT sesong 5: Episode 1-6, kjedelig as fuck, hvor ble av stemningen fra ses 4? Ep 7-10 Spennende og hadde standard.

Ses 4>3>5>2>1
The D' is silent.
  • 0
Ja for å oppsummere sesongen så var den utrolig utrolig treg, tok så lang tid før noe skjedde. Men alt i alt ble det lovende når ting skjedde.
  • 0
Burde vært en lov mot antall store cliffhangere i en og samme sesongavslutning, geez, skulle jo ingen ende ta.

Spoiler:Den med Sansa og Theon var grei nok, litt avhengig av hvordan de følger opp i neste sesong. Den med Arya fungerte vel også greit nok, men den kunne godt ha blitt utbrodert litt.

Den med Stannis var helt merkelig, og uansett hvordan fortsettelse vil den forbli en überkjip cliffhanger som de burde ha brukt et halvt minutt på å avklare.

Den med Jon Snow er også kjip. Uavhengig om det er meningen at han på mirakuløst vis overlever (i en eller annen form), eller faktisk er stein dau, så burde de ha tatt seg tid til en avklaring av situasjonen, eller i det minste gi et frempek av noe slag. Det var mer enn nok dødtid i episoden til at de kunne ha avklart og/eller utbrodert avslutningscenen et minutt eller to.


Nei, det var en litt småkjip avslutning på en middels bra sesong.
This is great banter, it really is.
  • 0
Siterer Finalfantasyfrelst:
Recap av GoT sesong 5: Episode 1-6, kjedelig as fuck, hvor ble av stemningen fra ses 4? Ep 7-10 Spennende og hadde standard.

Ses 4>3>5>2>1


Spoiler:Sesong 5 hadde ikke Tywin Lannister. Seriøst, jeg hatet den fyren, men han var en veldig godt skrevet karakter og var viktig for stemingen og det politiske vi liker så godt i GoT. Det at han døde gjorde at et eller annet forsvant fra serien
Put money in my hand, and I will do the things you want me to
  • 0
Nå kan vi visst puste lettet ut: http://www.tv2.no/a/7208931

Helt siden jeg fikk vite at sesong 3 og 4 var basert på hele bok 3, og at det skulle komme 7 bøker - så fant jeg det helt urealistisk at de skulle gi seg etter 7 sesonger. Men ifølge artikkelen har det visst aldri vært snakk om å gi seg da, men heller hvor mange sesonger de skulle lage etter sesong 7.

Å avslutte etter sesong 8 hørtes jo ikke dumt ut, men jeg vil tro muligheten for sesong 9 også eksisterer, avhengig av tempoet i de kommende sesongene.

Siterer P-Dude:
Spoiler:


Sesong 5 hadde vel mangel på Spoiler:karakterer man virkelig hatet, eller en skikkelig dominerende karakterom du vil. Det var stort sett Spoiler:Ramsay Bolton, muligens Stannis etter episode 9 og alle som viste Jon Snow sin sanne side i episode 10.

Mange ubesvarte spørsmål, men jeg ser for meg at sesong 6 kan ta en ganske annen retning.
  • 0
Siterer SirThomas:
Å avslutte etter sesong 8 hørtes jo ikke dumt ut, men jeg vil tro muligheten for sesong 9 også eksisterer, avhengig av tempoet i de kommende sesongene


Ikke nok med at det er bekreftet hele 8 sesonger, så er det snakk om at vi kan få en prequel til serien. Da i form av en spinn-off sesong, dette er derimot ikke bekreftet.
  • 0
Siterer fanzypanzy:
Spoiler


Jeg regnet med at det egentlig ikke var ordentlige cliffhangere Spoiler:men scener hvor de bare ikke viser at de dør, men jeg skal vedde på at alle dør. Med unntak av Arya som kanskje bare ble blind, og Daenerys blir kanskje bare tatt til fange?

Alt i alt synes jeg det var en bra sesong, Spoiler:men heldigvis ingen for rystende scener slik som de to tidligere sesongene. Kanskje det bare er meg, men jeg ble ikke helt skjelven av noe denne gangen slik som f.eks. Red Wedding.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Kanskje det bare er meg, men jeg ble ikke helt skjelven


Og derfor tror jeg ikke enkelte folk har et problem med å kalle det for seriens svakeste sesong.
  • 0
Siterer SirThomas:
Og derfor tror jeg ikke enkelte folk har et problem med å kalle det for seriens svakeste sesong.


Det var ikke det jeg mente. Hvor rystende en enkeltscene er, har ingenting med hvor bra episoden eller serien er. Hvem som helst kunne dødd på brutalt hvis i sesong fem uten at den hadde blitt noe bedre eller dårligere. Jeg ser ingen spesielle punkter hvor denne sesongen har vært noe dårligere enn tidligere. Dialogen er god og handlingen tar ofte uventede vendinger. Hva mer kan man forvente?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Hmm, ser ut som om Greyjoy og Iron Islands blir et av hovedplottene i sesong 6, noe som er å tide siden det knapt nok har vært nevnt tidligere.

Max Von Sydow skal visst spille The Three Eyed Raven, det er dømt til å bli bra
  • 0
Siterer stikox93:
Hmm, ser ut som om Greyjoy og Iron Islands blir et av hovedplottene i sesong 6, noe som er å tide siden det knapt nok har vært nevnt tidligere.

Max Von Sydow skal visst spille The Three Eyed Raven, det er dømt til å bli bra


Forventet nesten at de hadde droppa det jeg, men at vi nå får se dette i sesong 6 er herlig.
  • 0
Game of Thrones burde ikke overraske meg lengre, når jeg har lest alt og sett alt.

Men Episode 5 i TellTale Games spillet. fy faen det valget på slutten der er det styggeste jeg har vært med på. Det var slemt.
  • 0
Siterer stikox93:
Men Episode 5 i TellTale Games spillet. fy faen det valget på slutten der er det styggeste jeg har vært med på. Det var slemt.


Føler jeg virkelig burde få skaffet meg dette for å teste det ut. Så satser på at du anbefaler det.
  • 0
Ja, det er utrolig bra. Klarer å skape Game of Thrones stemningen. så det anbefales
  • 0
Herlig! Da skal det skaffes.
  • 0
Ser visst omså ut som de skal caste en 14 år gammel Ned Stark til flashbackscener. Spennende, de må jo ta seg litt mer friheter når dem ikke enda har bøker å filmatisere
  • 0
Interessant. Har jo ikke fått vite noe om dette i boka, men kan vel tenke meg frem til 2 mulig grunner til at det kommer.
  • 0
Det jeg har hørt er at skaperne av serien lenge har hatt lyst til å gjøre noe om Robert Baratheon og Ned Stark, og hvordan The Rebellion startet. Er jo ikke skrevet noe spesielt om det.
  • 0
Har fått med meg det jeg og, så det var den første grunnen som slo meg. Har jo også blitt hinta til en mulig spinn-off serie som skal forgå om The Rebellion, så det vil jeg være en fin måte å begynne å kjøre opp til det på.

Men tror også at flashbackscenene kan ha tilknytting til Spoiler:Bran og hva som skjer videre i hans storyline
  • 0
Det største problemet med den femte sesongen var det særdeles ujevne tempoet. Den første halvdelen var for treg, mens de siste episodene gjerne var for fullstappet.

Siterer ElGamer:
Ikke nok med at det er bekreftet hele 8 sesonger, så er det snakk om at vi kan få en prequel til serien. Da i form av en spinn-off sesong, dette er derimot ikke bekreftet.


Usikker på hva jeg synes om minimum åtte sesonger. Såvidt jeg kan huske har ingen serie noensinne beholdt sin opprinnelige kvalitet særlig mye lenger enn fem-seks sesonger. Etter det er det alltid utforbakke av varierende helning. Samtidig er det tilsynelatende mye som ennå er uløst, og det blir neppe bra om de spurter til mållinjen heller.

Siterer remote:
Hva mer kan man forvente?


Man kan forvente å slippe «you want a good girl, but you need the bad pussy».
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer Ole-Christian:
Usikker på hva jeg synes om minimum åtte sesonger. Såvidt jeg kan huske har ingen serie noensinne beholdt sin opprinnelige kvalitet særlig mye lenger enn fem-seks sesonger. Etter det er det alltid utforbakke av varierende helning. Samtidig er det tilsynelatende mye som ennå er uløst, og det blir neppe bra om de spurter til mållinjen heller.


For min del, så kunne jeg ikke vært mer klar for minst 8 sesonger. Selv om det sjeldent går bra etter 5-6 sesonger, tror jeg GoT har en god mulighet til å ta seg frem til slutten uten å dale ekstremt. Selv om sesong 5 var ganske "treig". Mye fordi det er såpass mye som er uløst og som ikke kan rushes, men også fordi (med tanke på bøkene og det jeg har fått med meg om info om de kommende bøkene) at det virker å bygge seg opp til både spennende bøker og spennende sesonger fremover.
  • 0
Om man ser på storylines som dem ikke har vært snille med har vi jo Dorne, The Vale, og The Greyjoys(Sistnevnte kommer jo nå neste sesong hvertfall) Lady Stoneheart.

Game of Thrones har et budsjett på 100 millioner dollar pr episode, jeg tror de begynner å merke presset nå. At tida slår imot dem, for hvis HBO nekter å sponse dem etter 8 sesonger må de jo bare få avsluttet.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!