Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Game of Thrones (GOT) -tråden


Siterer Crazy Kraken:
Jeg digger de to karakterene jeg også! Men jeg må også legge til Jaime, som jeg også liker veldig godt. Også Hodor.


Ja, Jamie forbedret seg skikkelig rundt sesong 3 og oppover. Spesielt mot de siste episodene.


Siterer ElGamer:
Vel, var nok veldig mange som ikke forventet den der. Men med tanke på hva som skjer i slutten av sesong 3, noe jeg har skrevet i en spoiler lengere oppe, så ligger det i korta at det kommer til å skje.


Ja, tror det var at jeg ikke forventet at det skjedde så tidlig.

Spoiler:Synes Joffey døde en altfor snill død, tho. Veldig kjapp død. Jeg høres ut som en drittsekk nå, men synes han burde ha fått samme tortur som Theon Greyjoy får nå.

Spoiler:Angående hvordan han døde er jeg litt enig med Joey. Enten var det hun Tyrell bestemora eller din teori om at det var Stannis eller den røde heksa. Sikter mer på førstnevnte da. Ganske ironisk at hun sier "hvilke monster vil drepe personen i sitt eget bryllup? når det samme skjer der.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Siterer albaga:
Spoiler: 1


Spoiler:Du kan si den er litt for snill, men sånn som det beskrives i boka, og som den giften ser ut til å fungerer, så er det langt i fra en snill død. Ikke bare blir han kvelt, men virker som om hver eneste blodåre i hele ansiktet hans sprekker også. Så han dør jo ikke akkurat så veldig godt...

Siterer albaga:
Spoiler: 2


Tenker jeg ikke skriver så mye mer. For jeg vet nå hvem som har gjort det, og vil jo ikke spoile for dere som ikke har lest bøkene.

Siterer albaga:
Ja, tror det var at jeg ikke forventet at det skjedde så tidlig.


Nei, men så skal det og nevnes at sesong 4, er siste halvdel av den tredje boka i serien. Noe som gjør at det egentlig ikke skjer så veldig tidlig.
  • 0
Siterer ElGamer:
Nei, men så skal det og nevnes at sesong 4, er siste halvdel av den tredje boka i serien. Noe som gjør at det egentlig ikke skjer så veldig tidlig.


Såpass, ja. Da så.

Siterer ElGamer:
Tenker jeg ikke skriver så mye mer. For jeg vet nå hvem som har gjort det, og vil jo ikke spoile for dere som ikke har lest bøkene.


Det skjønner jeg. Liker å ikke vite hva som kommer framover.

Siterer ElGamer:
Spoiler:


Spoiler:Når du sier det på den måten, så virker det greit. Skuespilleren gjorde en god jobb med å få deg til å hat karakteren da.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Siterer albaga:
Spoiler:


Jack Gleeson fortjener en Oscar mer enn så og si noen skuespiller. Han har fått en samlet verden til å hate han, og det er bare fordi han spiller rolla si så sykelig bra.
  • 0
Ingen slår The Hound.
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Siterer A to the H:
Ingen slår The Hound.


The Hound er heftig. Spoiler:Spesielt nå etter at han har "teamet" opp med Arya.
  • 0
Ny episode på mandag. Gleder meg! Hype.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Siterer albaga:
Ny episode på mandag. Gleder meg! Hype.


Jeg gleder meg til hver eneste mandag fremover. Så du er ikke alene
  • 0
Siterer ElGamer:
Siterer albaga:Ny episode på mandag. Gleder meg! Hype.

Jeg gleder meg til hver eneste mandag fremover. Så du er ikke alene


Jepp, glad jeg har en ting til å glede meg til hver mandag.

Hvilke av karakterene/historiene i serien er uinteressant for deg akkurat nå?

Spoiler:Min er nok Stannis eller Theon. De er ikke dårlige, langt i fra, men ikke høydepunktene akkurat nå.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Siterer albaga:
Hvilke av karakterene/historiene i serien er uinteressant for deg akkurat nå?


Må innrømme at ingen er det for meg. Spesielt ikke nå. Mye av det kan nok og skyldes at jeg vet hva som skjer (som jeg har nevnt 1000 + nå ).

Derimot: Spoiler:Theon delen, vet jeg liksom ikke helt hva jeg skal si om. Den har så langt ikke vært nevnt i bøkene, der jeg er. Så er vel den jeg finner minst interessant, sånn hendelses messig. Derimot hva den viser av hva som skjer i nord, er heftig å få med meg.
  • 0
Siterer ElGamer:
Må innrømme at ingen er det for meg. Spesielt ikke nå. Mye av det kan nok og skyldes at jeg vet hva som skjer (som jeg har nevnt 1000 + nå ).


Stemmer, du leser jo boka. Kommer mest sannsynlig til å få samme mening som deg senere i sesongen.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Tok igjen serien på torsdag elns etter å ha pløyd gjennom den på noen dager. Verdt hypen, men ikke scoren på IMDB. Khaleesi sin historie er så sykt uinteressant og treig. Bryr meg snart ikke lenger om karakteren hennes.
  • 0
Siterer LesMiserable:
Tok igjen serien på torsdag elns etter å ha pløyd gjennom den på noen dager. Verdt hypen, men ikke scoren på IMDB. Khaleesi sin historie er så sykt uinteressant og treig. Bryr meg snart ikke lenger om karakteren hennes.


Kult at du har tatt den igjen. Litt enig med deg der, ja. Den er ganske treig og det eneste som er interessant er dragene( dat CGI) og han nye hjelpern hennes. Har glemt navnet hans.

Stannis sin er verre, tho. Etter min mening.

Spoiler poiler poiler:Når i helvetet skal hun komme seg til Westeros?

Anbefaler dere å se han sine anmeldelser. Han har noen gode poeng:

https://www.youtube.com/watch?v=mXN2XwrBit0&list=UU_LDTZuy
4FWeVcsVU2kfoww
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Siterer LesMiserable:
Tok igjen serien på torsdag elns etter å ha pløyd gjennom den på noen dager.


Da kan vi konkludere med at det er jeg som har vært treig. Nå må jeg få ræven i gir.

Siterer LesMiserable:
Khaleesi sin historie er så sykt uinteressant og treig.


På tross av at jeg fortsatt bare er midt i Sesong 2, kan jeg si meg enig i dette.
  • 0
Siterer LesMiserable:
Khaleesi sin historie er så sykt uinteressant og treig. Bryr meg snart ikke lenger om karakteren hennes.


Siterer SirThomas:
På tross av at jeg fortsatt bare er midt i Sesong 2, kan jeg si meg enig i dette.


Ho er dog farlig digg. Det veier opp.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Siterer LesMiserable:Khaleesi sin historie er så sykt uinteressant og treig. Bryr meg snart ikke lenger om karakteren hennes.

Siterer SirThomas å tross av at jeg fortsatt bare er midt i Sesong 2, kan jeg si meg enig i dette.

Ho er dog farlig digg. Det veier opp.


Ja, det trynet når hun dreper noen er kald. Du kødder ikke med hu altså.

Spoiler:WHERE ARE MY DRAAAAAGONS!!!!
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Ho er dog farlig digg. Det veier opp.


Nei.

Siterer albaga:
Ja, det trynet når hun dreper noen er kald. Du kødder ikke med hu altså.


Spoiler:Hun dreper jo ingen på egenhånd. Prater bullshit, sutrer og er hysterisk hele dagen lang. Hun er ingenting uten dragene.
  • 0
Siterer LesMiserable:
Spoiler


Bare vent til sesong 3 du.

Lagt til 2014-04-20 00:39:
Siterer Glorfindel:
Ho er dog farlig digg. Det veier opp.


Ho er digg ja.
  • 0
Siterer ElGamer:
Bare vent til sesong 3 du.


Jeg er à jour med serien, om du ikke fikk med deg det.
  • 0
Siterer LesMiserable:
Jeg er à jour med serien, om du ikke fikk med deg det.


Fikk ikke med meg det, før nå... hehehe.
  • 0
Så nettopp dagens episode. Må si dialogene i denne episoden var høydepunktene.


Spoiler:Tywin sin samtale med Oberyn som viser at Tywin uten tvil bruker fordelen med denne "tragiske hendelsen". Den andre er samtalen mellom Tyrion og væpneren hans Pod. Beviser for min del hvorfor Tyrion er min favorittkarakter.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Siterer albaga:
Så nettopp dagens episode.


Nettopp ferdig med den sjæl. Digget den, og som du, flere av dialogene i dag var episoden. Fy som jeg kommer til å slite med å vente på neste episode.
  • 0
Denne serien må jeg begynne å se. Er oppriktig flau over at jeg ikke har sett en episode.

Men bør jeg lese bøkene først?
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Siterer Taktikkeren:
Denne serien må jeg begynne å se. Er oppriktig flau over at jeg ikke har sett en episode.


Det må du, så virkelig og! Men er du rask og flink til å prioritere, så er du ferdig før SirT, så får du oppleve hvordan det er å kunne brife med kunnskap

Siterer Taktikkeren:
Men bør jeg lese bøkene først?


Jeg har lest bøkene først, i alle fall godt over halvveis i bok 4. Så du vet jo hva som skjer i serien, men små forskjeller er det jo som gjør at det er like herlig å lese/se serien. Men med mindre du er virkelig klar for å bite deg fast i bøker på drøyt 600+++ sider hver, så burde du nok se serien først og heller lese etterpå.
  • 0
Siterer ElGamer:
Siterer albaga å nettopp dagens episode.

Nettopp ferdig med den sjæl. Digget den, og som du, flere av dialogene i dag var episoden. Fy som jeg kommer til å slite med å vente på neste episode.


Samme her. Kommer til å bli vanskelig. Gleder meg allerede.

Siterer Taktikkeren:
Denne serien må jeg begynne å se. Er oppriktig flau over at jeg ikke har sett en episode.

Men bør jeg lese bøkene først?


Absolutt en serie du må se. Har en blogg jeg nettopp lagde om hvorfor dette har blitt min nye favorittserie om du vil lese:
http://www.gamereactor.no/blog/albaga/?page=1#76874

Jeg anbefaler deg å ikke lese bøkene. Synes det var utrolig gøy å ikke vite hva som kom framover. Det er min mening da.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!