Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

PlayStation Portable, også kjent som PSP, ble lansert i Japan den 12. desember 2004. Selv om denne konsollen, på enkelte områder, er bedre enn Nintendo DS, ligger den allikevel bak hva salgstall angår. Jeg har hatt min PSP i snart ett år, men kan ikke si at jeg har brukt den så veldig mye. På diverse forum har jeg lest at mange synes det er for få spill til PSP. Kan dette være grunnen til at den blir liggende på hylla?

Ifølge en (ufullstendig) liste på wikipedia finnes det over 500 spill til denne håndholdte konsollen. Mange av disse er store titler vi kjenner fra før, men som vi muligens ikke visste at også fantes til PSP. Kanskje er det nettopp dette som stopper oss fra å bruke denne konsollen mer? Til sammenligning finnes det over 600 titler til Nintendo DS og DS Lite, ifølge Nintendo selv. Er PSP bare en travel gadget, eller bruker du den oftere enn som så?
  • 0
Jeg har en DS og må si at jeg er veldig fornøyd med spillutvalget men det er bare det at nesten alle ds spillene som blir laget blir laget i 2d grafikk som er ganske ergelig siden den kan klare så mye mer...

Har ønsket meg en PSP til tider for mange topptitler som God of war og patapon men endte opp med DS.

Har ikke helt forstått dealen med og se på film på pspen Hvis du ikke er speider så klart...

Bra blogg!!
  • 0
ok. PSP har 8 utgivelser det første kvartalet i 2009. Patapon 2 er lxm det beste, enda en Buzz-version ellers er det noe ræl og Harry Potter spillet.
I'm not just sure, I'm HIV positive!
  • 0
Må si jeg er godt fornøyd med min psp, bortsett fra at jeg har tråkka pån og nå er den ødelagt. Brukt den faktisk en del til film også. Får jo rimelig billige filmer på elkjøp. På strandferie med kona er den jo genial!
  • 0
PSP er best! Har brukt den ekstremt mye. Skjønner ikke hva greia med DS er, kjedelig utvalg sammenlignet med PSP dersom du spør meg.
http://awesomeomtaler.blogspot.com/
  • 0
bra blogg!

og ja, min PSP er kunn en travel gadget, men det innebærer buss, bil etc.
an eye for an eye would make the whole world go blind. a tooth for a tooth would make the whole world starve.
  • 0
Skjønner ikke hva greia med DS er, kjedelig utvalg sammenlignet med PSP dersom du spør meg.

Men spør man meg, derimot, er DS kongen når det kommer til håndholdt moro. I lomma er det nemlig én ting som teller: gameplay. DS er kanskje underlegen rent teknisk, men briljerer når det kommer til lett tilgjengelige spill og umiddelbar moro.

PSP vet ikke helt hva den skal være - en liten PS2? En mediespiller? Ikke bare er den altfor stor og skjør, mange av spillene ville rett og slett vært mer velfungerende på en stasjonær konsoll. Solgte min etter et par måneder, angrer ikke. Jeg koste meg med spill som Killzone: Liberation, LocoRoco og Syphon Filter, og jeg erkjenner selvsagt at både Resistance: Retribution og Chains of Olympus ser interessant ut, men DS gir meg så mye mer spennende, lettvint og friskt - alt fra Elite Beat Agents til Professor Layton.

Det er slikt jeg har lært meg å sette pris på med en håndholdt
Alltid beret! sa motespeideren.
  • 0
@42: Jeg tror nok Sony satset litt for hardt på at PSP skulle være både en mediespiller og en håndholdt konsoll samtidig. Jeg har hatt lyst på en DS lenge, og det nettopp fordi jeg mener den er bedre enn PSP når det kommer til typen spill og mengden moro man får ut av det. For ikke å snakke om hvordan spillene utnytter skjermen og pekepinnen.
  • 0
Det som gjør hele psp'en bra er custom firmware syns jeg.
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
Jeg bruker PSP-en min ganske ofte. Synes den er unik på mange måter på lik linje med DS-en som også får kjørt seg. For meg er PSP-en en viktig spillmaskin
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
  • eppi
  • eppi
jeg bruker pspen min ofte når jeg reiser, og når jeg spilte wow/lotro så spilte jeg gta på pspen når jeg fløy fra en plass til en annen xD
Sk8 is a job, I love it
  • 0
Jeg spiller Crisis Core, KZ:L, Daxter på min PSP veldig ofte, og jeg bruker den for remote play med PS3.
My Brain...
  • 0
jeg er veldig godt fornøyd med begge. Det eneste jeg ikke liker med dsen, er alle de spillene med gba grafikk. Når maskinen kan kjøre bedre.

jeg kjøpte meg ff tactic advance2 til ds i sommer, grafikken er nøyaktig som gba. Er ikke grafikkhore, har jo kommer langt på det. Men er ikke som forventet

pspen begynte jeg å bruke for 1 år siden, da hadde jeg 2 spill og 3 filmer. Nå har jeg litt over 30

listen over spill jeg liker på pspen min: ( de spillene jeg liker best av de jeg har)

crisis core
god of war chaincs og olympus
silent hill origins
patapon
locoroco
castlevania x ( med symphony of the night)
final fantasy tactic: war of the lions
tales of eternia
tales of the world: radiant mythology
final fantasy I anniversary

ds:
final fantasy IV
resident evil deadly silence
zelda phantom hourglass
castlevania portrait of ruin
final fantasy III
mario & luigi: partners in time
new supermario bros


og favoritten min blant alle håndholdte:

the world ends with you
A scattered dream that's like a far off memory. A far off memory that's like a scattered dream. I wanna line the pieces up. Your's, and mine.
  • 0
hmm, selv har jeg psp men bruker den nesten aldri.
grunnen er att de spillene jeg ser i sjappa er hovedsakelig de samme titlene som finnes på ps2/3 bare med en liten vri.

jeg ser etter unike spill som ikke finnes noen andre steder, ikke varianter av existerende konsoll spill.

og de få jeg har prøvd på psp var for meg kjedelige så foreløpig bruker jeg internett radio funksjonen mere enn det jeg spiller med den.
"Lemmy is the only dude who can be a viking, a cowboy, a biker, a pirate, a bassist, a guitarist, and singer at the same time"
  • 0
der har du rett, men jeg liker håndholdt veeeeeldig mye, så det kan vel være grunnen.

De mest unike spillene til psp er patapon og locoroco ( må kjøpe loco2 forresten......)
A scattered dream that's like a far off memory. A far off memory that's like a scattered dream. I wanna line the pieces up. Your's, and mine.
  • 0
EMPYREAN liker du FF så kommer du sikkert til å like FF VII: CRISIS CORE.
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
JTB patapon var en MEGET positiv overraskelse for meg. Nå kommer jo snart 2ern da...
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!