Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Da er vi i full gang på kontoret her igjen. Og for en fin start på året det har blitt. Det første som møtte meg i postkassa i år var rollespillet Persona 3 FES på Playstation 2, ifølge de som kjenner sjangeren er dette fjorårets beste rollespill uten tvil, og en av de sterkeste seriene på markedet akkurat nå. Jeg har ikke spilt noen av forgjengerne men har vært nysgjerrig på serien lenge.

Det andre som møtte meg i postkassa var Killzone 2. Ferdigversjon. Endelig. Jeg har allerede spilt det meste av spillet i betaversjonen, men der var det mye som manglet, ikke minst norske stemmer.

Ja, tro det eller ei. I jula har jeg spilt Resistance 2 med norske stemmer, og av en eller annen grunn, når du kommer over den første terskelen med "HAHA! Hør så teit det høres ut LOL!" så blir faktisk spillopplevelsen bedre av det. Du slipper å oversette ubevisst oppe i hodet ditt. Alt militærpratet på radioen blir mye mer forståelig, og spillet ble rett og slett ikke så verst med norsk tale.

Så jeg får se om det funker i Killzone 2 også. Men først skal det spilles på engelsk. Med Brian Cox som den gale tyrannen Scolar Visari.

Skuespiller Brian Cox har tidligere spilt en ekstremt ond person i et spill. Hvilket spill?

/Jon Cato Lorentzen, sjefredaktør
  • 0
Gratulerer og godt nyttår btw

Husker killzone 1 godt.. likte det relativt bra men mange ting jeg ikke likte.. men 2eren ser jo ikke så altforværst ut det heller
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
" Skuespiller Brian Cox har tidligere spilt en ekstremt ond person i et spill. Hvilket spill?"

den var jo lett... Killzone 1
"...easy with the uzi, John Juzi"
  • 0
Spill med norske stemmer høres litt spesielt ut, men det er nok mest fordi vi ikke er vant med det. Etter noen timer/dager/uker med spillet (take your pick) føles det nok litt bedre :]
  • 0
Enda ondere. Ekstemt ond. Og pervers. Som hvisker deg i øret...
/Jon Cato Lorentzen, sjefredaktør
  • 0
  • eppi
  • eppi
i know i know!
spiller ikke han Starkweather i Manhunt?

kult me norsk tale i spill går til et bredere publikum da.
Sk8 is a job, I love it
  • 0
Aha! Manhunt som "the Director"
"...easy with the uzi, John Juzi"
  • 0
Spill med norske stemmer og norsk tekst er synsykt morsom og litt teit!

Godt nyttår!
Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
  • 0
Cox var Lionel Starkweather aka "The Director" i Manhunt
Feilfritt sjekketriks: "Excuse me, my dick is broken. Can I bury it in your ass?"
  • 0
Jon Cato: Når kommer Killzone 2 anmeldelsen opp her på siden?
"There Will Be Only Chaos!"
  • 0
Haha, kan liksom ikke tenke meg et voldelig skytespill med 18+ årsgrense, med norsk tale!
Haha, du har nettop kastet bort en liten del av livet ditt på å lese en setning i blå skrift! Lev vell videre! Månedens blogg i GR nr 64!!
  • 0
Whaaaaaaaaat? Norske stemmer i Killzone 2? Kult...
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Høres spennende ut! Gleder meg til neste GR
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Killzone på norsk?
"Eg skal fylle deg med bly!"
"Vinden kvistrar i øyra mine, mannskjitene er overalt...Vi er ikkje klare for eit slekt angrep."
Your best? Losers always whine about their best...winners go home and fuck the prom queen.
  • 0
Hva er egentlig denne store grunnen til at mange sliter med og høre sitt eget språk ?

Er jo enig med at det er mange norske voice actors som suger men norsk er norsk og jeg synes det er ganske hyggelig og ha sjansen til og høre mitt eget språk i spillene jeg spiller.
  • 0
Norsk stemmer i spill Engelsk er jo mye bedre.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!