Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg er ei jente som hele mitt 19 årige liv har vært så og si interessert i spill. Helt ifra mine første leveår har jeg blitt matet med krigsspill og skytespill fra storebroren min og den 4 år eldre fetteren min.

Jeg tror jeg var 6 år eller noe, da vi 3 satt å spilte (Les; jeg så på) Red Alert på den gode gamle IBM maskina. Jeg husker ikke stort fra den perioden, men jeg kan tenke meg at det kanskje ikke var den beste påvirkingen å få i så ung alder? Jeg kan iallefall huske de spilte Daggerfall, og jeg var kjempeinteressert i de ekle skjelettene, og DOOM 2, som jeg til og med fikk til å spille på den letteste vanskelighetsgraden.

Jeg var 10 år da Red Alert 2 kom ut, og jeg maste hele tiden om å få være med å se på at de spilte. Siden jeg stort sett satt og spurte spørsmål og maste og generelt var bråkete, ga de meg en taks for at jeg skulle holde kjeft, det har jeg blitt fortalt i ettertid. Tanksen het Ellen, (derav navnet mitt). Red Alert var vel min introduksjon til denne verdenen av spill, og jeg må forsåvidt takke min bror og fetter også.

Noen år etter skulle fettern min "oppgradere" pc-utstyret sitt, og jeg fikk IBM-maskina. Jeg storkoste meg! Satt inne flere varme sommerdager som den reineste spillnerden. (med gardinene trukket for vel og merke) Heroes of Might and Magic 2, Warcraft 2, Firo & Clawd og et merkverdig bilspill jeg ikke husker navnet på, var det det gikk i. Etterhvert som årene har gått, har jeg glemt de spillene, men minnene er der, og jeg tar stadig fram de gamle spillene for å spille. Jeg fikk meg kjæreste, og vi kjøpte PS2. De få spillene jeg spilte på den konsollen var Guitar Hero 1,2 og 3, og Bully. Sistnevnte har jeg vært så hekta på at jeg runna spillet på to dager, og DA var jeg sliten.

Etterhvert har vi investert i en XBOX 360, og det vil jeg si er en av de bedre investeringene jeg har tatt. En verden av spill åpnet seg for meg. Men der kommer jeg til poenget mitt. Jeg kjenner INGEN jenter som spiller så mye som meg, er like hekta som meg og er villig til å bruke fritid og faktisk lørdagskvelder foran tv'en og xboxen. Jeg har faktisk dannet meg to "grupper" jenter som ser på seg selv som "gamere". De som spiller The Sims og de som spiller World of Warcraft. Jeg tilhører ingen av disse, da jeg ikke ser noe poeng i noen av de spillene. Jeg liker spill som har en enkel, men spennende og variert story, ikke masse dritt som man må drasse med seg og andre avanserte ting og tang. Left 4 Dead er et prakteksemplar av et godt spill for min del. Enkelt, greit, ingen stygg story eller masse loading.

Jeg kan jo skrive ned en litt humoristisk episode fra da jeg skulle spille online, zombies vs mennesker. Jeg joina en lobby, og hører plutselig masse britisk snakk. Jøss, det var en haug britiske gutter jeg skulle spille med. Plutselig sier han ene "She's a woman", og jeg fikk med en gang 6 venneforespørseler. Dette sier vel noe? Fallout 3, et dårlig spillminne for min del. Jeg tenkte "oi, dette må jeg ha, det ser jo kjempetøft ut!" Men desverre ble det for avansert. Aaaaalt for mange ting å drasse på, oppgraderingene som kunne ha utfall for hvordan spillet endrer seg og mye annet jeg tilslutt bare hatet. Heldigvis har jeg en spilleglad kjæreste som gladelig tok over spillet, og jeg kunne heller sitte å se på, for spillet er jo ikke dårlig, og det har jo en fantastisk grafikk.

Ellers har jeg hatt en lang og fantastisk Counter Strike periode, og det er ett spill man bare aldri blir lei av.
Jeg ser frem til en fremtid med flere jenter som gamer mer "tøffere" spill enn f.eks The Sims. Hva er det med det spillet uansett? Du innreder et hus og styrer livet rundt til fiksjonsmennesker, hva er gøy med det? Jeg fatter det ikke. Skaff dere Left 4 Dead jenter! Plaff hodet av et par tusen zombier og bare kjenn følelsen av å spille et skikkelig spill!

-Ellen.
Real friends stab you in the front
  • 0
Dette er en skikkelig blogg. Likte den, men du har en ting som irriterte meg; "World of Warcraft 2", det er "Warcraft 2".
:D <3<3<3
  • 0
Haha, det har du kanskje rett i x)
Real friends stab you in the front
  • 0
Oi! Mye tekst! hvis du lager noen avsnitt så skal jeg lese den!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Daa har jeg endra det også
Real friends stab you in the front
  • 0
Veldig god blogg! Luftig og lang. Er veldig enig. Populariteten til The Sims står som et mysterium for meg. Red Alert var min første spillopplevelse også, men det tror jeg var rundt 8-årsalderen. Beste strategispillet til konsoll noen gang!
Jack Bauer killed so many terrorists that at one point, the most wanted man in the world was a teenager who downloaded Spiderman 3 illegally.
  • 0
  • eppi
  • eppi
haha dama mi elsker the sims og har forhåndsbestilt 3ern...
er nok alt av spilling hu liker.
viste l4d til henne og hu ble sur over at jeg skøt zombiene som ikke angrep meg
Sk8 is a job, I love it
  • 0
You go girl!

Neida, men du har et godt poeng og bloggen var kjempegod! Men, du må legge til en "jente gamer gruppe" til. De som bare spiller Wii fit, wii sports og litt guitarhero i ny og ned. Det er ganske mange av dem også.

Jeg vet faktisk ikke helt hvorfor ikke fler jenter spiller, for det er jo ikke noe som tilsier at de ikke skal spille spill...

Men en ting er sikkert, aksepten for spill har uansett økt, så selv om endel jenter ikke spiller selv, så er det ikke like teit å snakke om det som det var før.

Men igjen, en god blog med gode poenger!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
En veldig god blogg med et godt poeng. Men den fordelingen av grupper du lager kunne godt ha en tilføyelse: "De som spiller det kjæresten spiller". Søstra mi går i denne gruppen da hun spiller det meste, alt fra LBP til C&C.

Men veldig god og morsom blogg
Just kill him with your awesome
  • 0
Bra blogg
Glasgow smile.
  • 0
Kunne ikke vært mer enig med deg, jenter burde absolutt utvide horisonten litt når det kommer til spill! + props for at innholdet i bloggen var såpass bra at jeg gadd å lese gjennom hele! (Skjer ikke så ofte for tiden )
Min kreativitet måtte gi tapt her...
  • 0
Jeg har selv mange personlige venninner som spiller en del, og derfor har jeg aldri sett det som rart at jenter spiller.

Det dumme med internett er at gutter som regel tenker på en ting når de ser en jente på en side som dette, og det er at de "ENDELIG KAN FÅ EI JENTE SOM LIKER SPILL", men for min del er det bare teit. Det er like morsomt hver gang gutter går mann av huse når de ser ei jente på mannsdominert side. Det hele vil jeg tro er ufattelig slitsomt for deg som jente å få all den oppmerksomheten hvis du ikke liker det.

Jeg synes det er konge at jenter har fellesinteresse som meg, men det betyr ikke at de bør like alt jeg liker.

Uansett så var dette en fin blogg som viser din side på saken, som sikkert mange andre jenter føler om nettopp denne saken.
Chill hard, man!
  • 0
God blogg
Det du opplevde på xbox live kommer nok til å skje her og Du kommer til å få en del venne forespørsler i en tid fremover
XBL: iR0N M4N MP PSN: WannabeKrokianer [They call me evergreen, I got leafs all year round]
  • 0
Begynte faktisk også med spilling via Red alert 2 . Var nok litt yngre enn deg da jeg begynte, men men

Lagt til 2009-04-16 23:35:
gøy å se du har xbox btw, velkommen til microsoft familien xD
  • 0
Fantastiks blogg! Denne bloggen var en fryd å lese gjennom, å det er så gøy å se at det er ei jente me så stor interesse for spill
det er det ikke ofte man finner

Keep up the good work ;)
I'm no hero, just an old killer, hierd too do some wet-work..
  • 0
Her var det en jente med tæl i

Jeg liker godt at flere og flere jenter blir med - noe som gjør det mer spennende å spille også

Takk for god blogg wannskrk
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Ikke et vondt ord om The Sims, men jeg kunne også likt å se en fremtid der begge kjønn i større grad våget å utforske flere sjangere.
  • 0
Enig med deg, the sims er ikke min greie heller. Har spillt en del av bf spilla og liker det veldig godt Så jeg er en gamer mer lik deg tror jeg. Liker det som er relativt enkelt og greit, blir det for stort er det mye stress rundt det (selv om det kan være ok til tider)

Synes også der burde være flere gamer jenter som spillte mer varierte spill en de som er "tiltenkt" oss (som sims osv) rett og slett jenter med tæl, som tør være annerledes på den fronten, får mange rare blikk fra jenter om jeg drar opp et GR - blad, det synes jeg er morsomt

Men tror flere og flere jenter "våger" å prøve andre spillsjangre og det er en bra greie

Kjempe bra blogg, veldig enig i alt du skriver
Hail, Elen sila lumenn' omentielvo!
  • 0
Tuusen takk allesammen!
Real friends stab you in the front
  • 0
Bra blogg
Det er godt å vite at det finnes noen sikkelige norske spill-jenter, da er det ikke bare vi gutta som sitter inne om sommeren
Who would win a wresling match, Lemmy or God? God! no! Lemmy! NO! trickquestion, Lemmy is god!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 0
Hva om en jente kan finne på av og til å spille sims, samtidig som hun også spiller MMORPGs? (Ikke WoW, det likte jeg ikke)

Interessant blogg. Det jeg tror det er med Sims er at det nesten blir dukkehus, og mange lager seg nok en egen liten Hotel Cæsar i spillet. Selv har jeg aldri holdt ut horrorspill fordi jeg blir så sykt skremt XD Samme med film for den saks skyld. Kom meg aldri forbi den delen med zombie-ekorn i Conker's Bad Fur Day på N64.. Selv om de egentlig ikke ser noe særlig realistiske ut. Skyting har heller aldri vært min greie, foretrekker å banke løs på eller knivstikke folk. :3

Tenker ofte at jenter flest ville likt spill minst like godt som gutter om de bare kom seg ordentlig inn i det. For oss som er oppvokst med en kontroller i hånda er det jo utenkelig å gi opp denne hobbyen. Ettersom spillmarkedet stadig vokser ser jeg for meg at jenter av kommende generasjoner vil spille mye mer.
  • 0
Det er heldigvis en del jenter som spiller, men den gamle oppfatningen om at bare feite og svette nerder spiller dataspill henger vel ofte igjen. Sannheten er at mange ulike spiller, alt fra spreke fotballspillere til fjortisjenter, og det er jeg glad for. Vi trenger litt mangfold på onlineserverne. Det blir fort slitsomt med bare britiske drittunger

Søstera mi har spilt litt, dog veldig sporadisk, men der har det aldri vært noe stas med The Sims. Mer spill som Guitar Hero og Crash Bandicoot
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Siterer Medli:
Tenker ofte at jenter flest ville likt spill minst like godt som gutter om de bare kom seg ordentlig inn i det. For oss som er oppvokst med en kontroller i hånda er det jo utenkelig å gi opp denne hobbyen. Ettersom spillmarkedet stadig vokser ser jeg for meg at jenter av kommende generasjoner vil spille mye mer.


Interessant poeng. Kanskje man tradisjonelt har sett på konsoller som en gutteleke og derfor er mer tilbøyelig til å gi det til en sønn enn en datter, da man tenker at det nesten blir som å gi dukker til sønnen. I så fall er det ikke rart at en del jenter ser på det som unaturlig å bruke mye tid på spilling.
  • 0
Jeg tror at greia med spilling for oss jenter er "unaturlig" fordi det har vært mye fokus på spill som er mer "laget" for gutter. Mye skyting, vold osv. Av en eller annen grunn så er det en del jenter som sier at de ikkje liker sånn, men jeg er fast bestemt på at alle jenter har en liten (eller stor) gamer inni seg. De bare væger ikke innrømme det, for det er på en måte feil at vi jenter spiller..

Det er bare sånn det har blitt, ikke vet jeg hvorfor, det bare ble sånn. Jeg kan få masse snodige blikk om jeg forteller at jeg spiller, og hvertfall om jeg sier jeg spiller spill som er "guttespill" (altså nesten alt anna en The sims føler jeg de reagerer på)
Hva skal jeg si, tror noen jenter er redde for å spille, fordi det er en guttegreie, og om man spiller så er man nerd og ikke sosialt annlagt (har eg fått høre) Kjenner jeg er dritt lei av å få teite komentarer og blikk når jeg sier at jeg liker og spille data/konsoll spill. Hva er det som er så gale med det?
Det har for all del blitt hakket bedre, men er få jenter som våger seg utpå enda. Vanskelig og forklare hvorfor, som sakt så er det ikke en "jentegreie" å spille, vi skal tenke på andre ting tydeligvis.. Sminke?... Gutter? (for all del ja )... Hva vi skal bli i livet?
Tror egentlig en av hovedgrunnene er at noen jenter vokser opp for fort, dreper barnet i seg rett og slett, er ikke lekne lengre, tenker på hvordan "idealet" er osv. De snakker om at de som spiller spill er umodne, så noe sånn kunne de ikke drevet med? Nei, ikke vet jeg, jeg elsker og spille, jeg elsker og snakke om spill, men alt for få av mine venner liker det, desverre.
Hail, Elen sila lumenn' omentielvo!
  • 0
Siterer Christinem:
Tror egentlig en av hovedgrunnene er at noen jenter vokser opp for fort, dreper barnet i seg rett og slett, er ikke lekne lengre, tenker på hvordan "idealet" er osv. De snakker om at de som spiller spill er umodne, så noe sånn kunne de ikke drevet med? Nei, ikke vet jeg, jeg elsker og spille, jeg elsker og snakke om spill, men alt for få av mine venner liker det, desverre.


Det er et problem du også vil finne blant gutter, om enn ikke til samme grad. Personlig synes jeg det er ekstremt barnslig å anstrenge seg for å virke mest mulig voksen. Når man først er trygg på sin egen modenhet kan man tillate seg å være så barnslig man bare vil uten å bli forlegen.

Venner er vanskelig, for folk forandrer seg hele tiden. De som man en gang spilte med hver dag interesserer seg ikke for spill i det hele tatt fem år senere. For min del har spill vært en konstant i livet helt siden jeg kunne gå og det er noe av det siste jeg ville gitt slipp på, men de fleste føler nok ikke like sterkt for det og har lettere for å legge spillene på hylla.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!