Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Microsoft sin xbox 360 og sony sin playstation 3 er i bunn og grunn veldig like maskiner. Selv om ps3 har blu-ray-spiller og 360 har bedre internett er det ikke store forskjellen. Spillutvalget er ganske likt på tross av ekslusivene og hvilken av konsollene man velger er faktisk ikke så viktig.

Men nintendo har med sin konsoll wii kjørt i en helt annen retning med bevegelses-følsom kontroll og svakere maskinkraft. Og det funker fett. Wii er noe helt annet enn ps3 og 360, og sony og microsoft vil aldri klare å utkonkurere den.

Problemet er at de ikke har skjønt dette og kommer med desperate forsøk på å ta nintendo. Det er nesten litt komisk. De senker prisen og pumper ut nye modeller av konsollene sine med ny harddisc, uten at de hjelper noe. Dagens wii-modell er den samme som den alltid har vært og det samme gjelder nesten prisen. Og den selger også best.

Nå skal imidlertid sony og microsoft prøve å slå nintendo sin bevegelsesfølsomme kontroll, og det tror jeg heller ikke funker. Sony sin har jeg ikke troa på i det hele tatt og natal kommer først i 2011 og da er det for sent.

I tillegg er det bare nintendo som kan gi den særegne nintendo-følelsen. Ingen i hele verden har nubbsjangs til å utkonkurere mario og link.

Så det er bare å innse det. Sony og microsoft burde se det i øynene at konsollene deres aldri kan hamle opp med wii.
Reporter- " What do you feel when you shoot a terrorist?" Marine- "Recoil"
  • 0
Sant, med mindre det kommer Xbox Wii og Playstation Wii da.
No guts, no glory.. Suck on my carrot, end of story..
  • 0
tviler, liker en del wii spill men d e masse dritt der ute, hjelper ikkje med følsome kontroller da
"You should learn to shoot first, Solo." -Boba Fett
  • 0
Tenk om sony, microsoft og nintendo hadde slått seg sammen
Reporter- " What do you feel when you shoot a terrorist?" Marine- "Recoil"
  • 0
Siterer BlueDaf:
Tenk om sony, microsoft og nintendo hadde slått seg sammen
Da hadde vi fått en sabla dyr 2D-konsoll, og måttet betale ekstra for å få farger... Markedsmonopol gagner aldri forbrukerne.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Faktisk er det sant at Nintendo Wii har samme type modell til idag og har ikke forandret i motsetning PS3 og Xbox 360. De skifter hele tida modell og harddisk for å selge så mye som mulig.
  • 0
Tror nok at det er på grunn av at Mario og Link er utrolig kjente spillfigurer. Og kanskje også på grunn av kontrollen.
  • 0
Meh, nintendo selger som hakka møkk pga at de sikter på alle aldersgrupper. Sony og Microsoft har jo egentlig mye bedre maskiner egentlig i bunn og grunn. Men det er helt klart noe magisk med Nintendo, og Mario, Zelda, Pokemon etc trekker virkelig opp salgstallene for Nintendo kan jeg tenke meg. Se for deg at Mario, Zelda og Pokemon ble solgt til Sony eller Microsoft...
Nintendo ville gått konkurs
Put money in my hand, and I will do the things you want me to
  • 0
Det går litt på målgruppen til de forskjellige konsollene. Er du en som liker actionspill og god grafikk for å få en annen opplevelse mens du spiller, velger du 360/PS3, men hvis du ikke spiller så mye, og er mest opptatt av å ha det gøy og å spille med venner, er nok Wii tingen. Dette er selvfølgelig litt satt på spissen.

God blogg!
But there's no sense crying over every mistake. You just keep on trying till you run out of cake.
  • 0
Liker ikke så veldig Sony og Microsoft. Har alltid likt Nintendo. Selvfølgelig har ikke Sony og Microsoft nubbsjangs til å utkonkurere Nintendo. Det er jo opplagt. Btw: Bra blogg
Steffen Per Dybdahl Høe.
  • 0
Det er ikke bare Wii i sin helhet som banker alle konkurenter. Det er alle de spennende titlene som skiller seg ut fra alle X360- og PS3 spill.

Men jeg er også enig i det Petrol sier. At det har noe å si hva målgruppe maskinen satser på. Og Wii satser på alle målgrupper, noe som er veldig bra. Absolutt alle kan spille Wii.

Men jeg er ikke enig i Petrols beskrivelse over hva målgruppe Wii er rettet mot. Jeg har jo Wii, og jeg er en hardcore gamer som godt kan sitte alene og spille lenge. Det er det motsatte av hva Petrol sier. Men han har jo rett i at det er en del causals gamers som har Wii.

God blogg! Endelig litt skryt over Nintendo.
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
Eneste grunnen til at Nintendo har kommet så langt med Wii, er at ubevisste vanlige folk kjøper den. Alt ser så flott og bra ut, men 90% av spillene er bullshit. Uansett, jeg elsker Wii, den har bare alt for få bra, gjennomførte spill.
En Fuego!
  • 0
Slår aldri wii??? Ett pillevrak av en amiga slår wii lett, den har noe wii mangler. Spill jeg vil spille. Pr dags dato er de 1 wii spill ute jeg kunne ha tenkt meg, mario. Jeg gidder ikke slike spill lenge nok til at det forsvarer den helt sinnsvake prisen på de to sammenloddede gamecubene. Jeg er så misførnøyd med den prisen at jeg har lagt dsen min død og, det finnes ikke håp i hælvete for at jeg gir nintendo en krone. Før trekker jeg opp pengene i dass.
De hadde ffs nesten tjent på wii hadde den kostet 1500
http://www.youtube.com/watch?v=rfc53xwEzUo
  • 0
Gamer123: Du har virkelig fattet poenget! På tide at noen gjorde det! Gratulerer!
Unfortunately, the atmosphere was a facade. Not once did my own daughter looked me in the eye. Oh, the food? Tasted like blood...
  • 0
Personlig elsker jeg Wii-en og bruker mye tid med maskinen sammen med familien min og inne mellom kniver jeg og madammen i Mario Kart. Men... Jeg elsker også min Xbox 360 sammen med PS2, PSP og DS. Alle konsollene er unike på sitt eget vis og som jeg har sagt - smak og behag

En god blogg i alle fall BlueDaf
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Takk
Reporter- " What do you feel when you shoot a terrorist?" Marine- "Recoil"
  • 0
Microsoft er klart best
Jeg fikk XBOX 360 ELITE!!!!!!:D:D:D:D:D
  • 0
Nå har jeg endra mening, synes definitivt PS3/Xbox 360 slår Nintendo Wii. Nintendo Wii= morsomt i 1 til 2 uker, men ikke noe mer. Case closed.
No guts, no glory.. Suck on my carrot, end of story..
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!