Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

En ting jeg har begynt å tenke en god del på nå for tida er hvordan verden og universet er skapt, er det gud som har skapt alt eller er det the big bang? Noe som skaper enda mer forivrrelse er at hvis det er gud som skapte alt, hvor kommer han fra? Har han en mor? Bare finnes han? Hvordan ble han til? Dette er noen av spørsmålene jeg har begynt å spørre meg.

Men hvis det er the big bang som har skapt alt, hvordan skjedde det? Hvem skapte det? Hva skjedde? Hva gjorde så det kom et stort smell? Dette er virkelig et av livets mysterier, og det er VELDIG forvirrende også. Så hva tror dere? Tror dere at det er gud som har skapt alt eller the big bang?
  • 0
Se på The Big Bang Theory for å finne ut hvordan universet ble skapt
You tell me to get a life?Well I have an answer for you: I'm a gamer, I don't need to get one, I have many lives:D
  • 0
Mennesker har blitt gale av å tenke på slike ting...
"We all make choices in life, but in the end our choices make us" -Andrew Ryan
  • 0
Music og Gameiac: Sett på det mange ganger, synes ikke det forklarer det noe særlig

Onkel Gerda: Det hadde ikke forundra meg
  • 0
Det kan være begge deler egentlig. For eksempel kanskje gud skapte apene for at evulusjonen skulle gjøre dem til mennesker.
Kjærlighet er en flagermus som blir vasket med en tannbørste<3
  • 0
Ikke tro at du er den første ute med disse tankene.
Well butter my back and call me a biscuit!!
  • 0
Gud er bare tullball vitanskap er det eneste som har fakta, religion har spekilasjoner uten fakta...
"We all make choices in life, but in the end our choices make us" -Andrew Ryan
  • 0
What Onkel Gerda said.
Always look on the bright side of life...
  • 0
What if God created the Big Bang?
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Gjør litt research
En Fuego!
  • 0
Gode tanker her. Noe jeg tenker er at samme hvordan universet og alt er lagt, er det like fantastisk uansett. Så...
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Ingen vet hva som er sant, siden vi ikke kan bevise eller motbevise noen av teoriene. Det handler om å tro.
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
  • eppi
  • eppi
heres my theory kek

et univers som vi har nå, ble for stort og til slutt imploderte det og skapte big BANG.
så skjedde det alle vet, planeter, materie osv ble skapt og så kom vi her.
Sk8 is a job, I love it
  • 0
Jeg forstår ikke at folk gidder å lage sånne diskusjoner som dette. Det kommer aldri noe ut av det og resultatet er akkurat 100% det samme som før den ble starta.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Men det viktigeste er at man lever nå ikke sant??
"We all make choices in life, but in the end our choices make us" -Andrew Ryan
  • 0
*Sletta lizm*
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Mange mennesker i dag farer rundt i verden og gjør alt de prøver å få gjort her i livet. De trykker hvert eneste lille hjørne av hver mulighet for å utnytte deres liv. Men en ting ingen tenker på er hva som skjer etter døden? Det virker som om mange mennesker ikke bryr seg om dette, og er ikke det litt rart? Mange sier at de ikke bryr seg om hva som skjer etter døden, de bare vil leve godt i dette livet. Innerst inne tror jeg ikke alle føler det sånn..
  • 0
Siterer Superdaniel:
Mange mennesker i dag farer rundt i verden og gjør alt de prøver å få gjort her i livet. De trykker hvert eneste lille hjørne av hver mulighet for å utnytte deres liv. Men en ting ingen tenker på er hva som skjer etter døden? Det virker som om mange mennesker ikke bryr seg om dette, og er ikke det litt rart? Mange sier at de ikke bryr seg om hva som skjer etter døden, de bare vil leve godt i dette livet. Innerst inne tror jeg ikke alle føler det sånn..


Det finnes mest sannsynelig ikke noe liv etter døden, og derfor er det heller ingen grunn til å bry seg om det. Hvis folk med sikkerthet visste at det fantes et liv etter døden tror jeg de fleste ville brydd seg svært mye om det. Noe religiøse til en hver tid også har gjort.
This is great banter, it really is.
  • 0
Alvorlig talt synes jeg det er litt skremmende at det er først nå at du, DarkSidedGamer begynner å tenke på dette. Jeg begynte å fundere over slike ting når jeg var rundt 8 år, noe som jeg vet andre også har gjort. Om ikke tidligere. Slike spørsmål er det viktig at vi alle går igjennom i livet for å få sortert ut litt av tankene over livet. Og man blir for all del ikke gale av det. Å si det blir absurd.

Siterer fanzypanzy:
Det finnes mest sannsynelig ikke noe liv etter døden, og derfor er det heller ingen grunn til å bry seg om det.


Hva får deg egentlig til å si det?
All work and no play makes zatzinki a dull boy
  • 0
Siterer zatzinki:
Hva får deg egentlig til å si det?


Fordi all logikk skulle tilsi at det er slik(duH). Og hvorfor bry seg om noe som ikke finnes?
This is great banter, it really is.
  • 0
Siterer fanzypanzy:
Citerer zatzinki:
Hva får deg egentlig til å si det?


Fordi all logikk skulle tilsi at det er slik(duH). Og hvorfor bry seg om noe som ikke finnes?


Du snakker jo om logikk. Selv om jeg ikke er religiøs eller ateist, så har jeg vanskeligheter med å se logikken i at et stort smell plutselig skal skje, helt tilfeldig. På den måten blir et liv etter døden kanskje like logisk som the big bang-ut-av-ingenting teorien.
All work and no play makes zatzinki a dull boy
  • 0
Det gjelder å ha innsikt om temaet. Folk som støtter Big Bang-teorien har sjeldent mye innsikt i skapelsesberetningen og vice-versa.

Det er også derfor slike debatter som dette sjeldent kan diskuteres ordentlig, for folk flesk veit ikke mer enn det de selv mener.

Personlig, tror jeg ikke på en udødelig sjel, selv om det hadde vært kult.(?)
Jeg ser heller liten grunn til å tro på det, ettersom selv bibelen sier at når et menneske dør, forsvinner han helt. Bibelen selv sier at mennesker ikke har en udødelig sjel.
Girl, I want to treat you like my favorite Pokemon: put you in a confined space until I need you, and send you to the hospital when necessary.
  • 0
Siterer zatzinki:
Du snakker jo om logikk. Selv om jeg ikke er religiøs eller ateist, så har jeg vanskeligheter med å se logikken i at et stort smell plutselig skal skje, helt tilfeldig


Dude. Det er like vanskelig å se hvordan verden ble skapt, samme hvordan det gikk for seg. Like fantastisk uansett, punktum.
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Siterer zatzinki:
Du snakker jo om logikk. Selv om jeg ikke er religiøs eller ateist, så har jeg vanskeligheter med å se logikken i at et stort smell plutselig skal skje, helt tilfeldig. På den måten blir et liv etter døden kanskje like logisk som the big bang-ut-av-ingenting teorien.


Og hvor nevnte jeg noe om the big bang!?!?!?!?!?! Men det er fint for deg hvis du tror du får leve videre i en annen dimensjon etter at du dør. Skulle ønske det var slik selv jeg, men som sagt er det ikke så veldig sannsynlig utifra det vi vet skjer når man dør ( du vet, hjernen slukner, vi begynner og råtne).

edit: Var litt rask der. Men ok. Som sagt har jeg ikke sagt noe om the big bang, og har heller ikke lyst til å gå inn i den diskusjonen. Så over til "livet etter døden" diskusjonen.

Ingen vet hvordan det er å være død, men det er svært usannsynelig at vi lever videre da vi råtner og blir til jord når vi dør. Og det er absolutt ingenting som tyder på at vi har en sjel som flyr ut å lever videre heller.

Og akkurat som med alle andre vitenskapelige fakta/teorier så er det tvilernes jobb å finne ut om alt det vi vet om livet og universet er usant. Det hjelper ikke å si at det KAN være feil. Man må ha noen fakta som motsier teorien. Akkurat nå er den beste teorien om universet "the big bang" og akkurat nå er det ingenting som tyder på at vi lever videre etter at vi dør. Begge er langt mer utprøvde og sannsynelig enn en mann som bor i himmelen og en udefinerbar "sjel" som lever utenfor kroppen vår.
This is great banter, it really is.
  • 0
Siterer fanzypanzy:
Og hvor nevnte jeg noe om the big bang!?!?!?!?!?!


Sorry mate. Var det første som slo meg siden bloggen handler om dette.

Når vi ser bort fra min sammenligning, så forstår jeg så alt for godt hva du mener. Du har jo rett. Du må heller ikke missforstå meg - jeg er ekstremt lite religiøs, men ikke på den måten at jeg blir trangsynt eller får problemer med å se ting på en annen måte. Jeg er åpen for det meste, og derfor vil jeg støtte de fleste "teorier" for å kanskje få et nytt syn på det hele.

Så langt er det eneste vi kan forholde oss til det makroskopiske. Derfor er det en større sannsynlighet som du sier.

Jeg er en tviler, men man må kunne være kritisk fra begge sider.
All work and no play makes zatzinki a dull boy
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!