Gamereactor internasjonalt Norsk / Dansk / Svenska / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español
Medlemsinnlogging
amigo

Glemt passordet?
Jeg er ikke medlem, men jeg vil registere meg

Eller logg inn med min Facebook-konto
FacebookFacebook
Velg forum
Søk forum
Tråd:

Sommer'ns beste bilder

Antall innlegg: 15

game boy
Det finnes en fotograf i oss alle. Noen må kanskje grave ekstra dypt for å finne den, men egenskapene er der uansett.
Jeg har fått føle og kjenne på min indre fotograf i sommer på mine mange (vel ikke så mange) reiser, der jeg har hatt med meg kamera. Jeg har knipset her og jeg har knipset der, alt for å ta vare på minnene og i et forsøk på å fange "the perfect shot(s)".

Og det er disse "shot'ene" jeg har tenkt til å vise dere her i min nye "bloggserie" kalt: Sommer'ns beste bilder. Jeg skal rett og slett vise dere medbrukere hva jeg har fått knipset av fete bilder i sommer. Bildene kan være fra hvorsomhelst og jeg vil fokusere artige portretter, heller enn beskrivende beskrivende. Det vil heller ikke være mennesker på bildene (selv om det kan forekomme i bakrunden :))

Jeg må selvsagt også nevne at jeg absolutt ikke er en profesjonell fotograf med spesiell erfaring, annet enn fra min egen foto aktivitet. Jeg er rett og slett bare en person som er glad i å ta med seg kamera og av og til forsøker å finne kule motiver og blinkskudd.

Jeg fikk forøvrig et nytt kamera for ikke så lenge siden som nok har bidrat til at fotograferings lysten har blomstret i det siste. Kameraets spesifikasjoner er disse:
- Canon Ixus 970 IS digitalkamera - kompakt
- 10.0 megapiksler
- 5x optisk zoom
- Dimensjoner: 9,6cm x 2,7cm x 5,7cm

(For å se mer detaljert informasjon klikk her:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=348677)

For å se bilde av kamera gå inn på mine bilder og se der, eller trykk her:
http://www.gamereactor.no/minebilder/game+boy/?id=67320

Bilde jeg har valgt å starte hele serien med, og som dere ser under, er et av de jeg er mest fornøyd med. Det er ikke fikset på eller noe sånt, bare et rent bilde av sola over havet. Det er tatt fra Stenaline på vei til Danmark. Landet man kan se er Danmark, nærmere bestem Fredrikshavn by.
Datoen det ble tatt er: 26.06.09 kl. 21.39 norsk tid.

Jeg likte spesielt måten sola glinser i vannet og kombinsajonen, solys - vindmøller.

Uansett, nok prat, her er det: V

Lagt til 2009-07-28 22:07:
MERK!
Jeg skulle selvfølgelig gjerne hatt flere av bildene på samme blogg, men ettersom at GR's side ikke tillater mer enn et bilde ber blogg, så lager jeg det som en serie istede.

Jeg er ikke sikker på når neste i serien kommer (som forøverig vil hete: Sommer'ns beste bilder (bilde 2)), men forvent den og kanskje fler før slutten av sommerferien. :)

Lagt til 2009-07-28 22:08:
Legg gjerne igjen en komentar til bilde, bloggserien eller utførelsen av denne bloggen.
Takk!
:D
Ja... Ehm... Hva skal jeg si?
litestorm
Tips: Hvis du skaffer deg et bilderedigeringsprogram (tror faktisk det går ann med MS Paint også..) kan du lage ett LANGT bilde med mange bilder under hverandre.. Så lenge bredden er på 416 piksler kan du legge så mange bilder du vil undr hverandre, så lenge det er i èn fil.

Når det gjelder bildet ditt, så var det fint det Refleksjonen var faktisk ganske fin, men himmelen blir kanskje litt tam.. Dette kan du jo også fikse på i diverse redigeringsprogrammer som photoshop osv (som forøvrig kan lastes ned gratis ^^)

Selv kjøpte jeg med nytt kamera for ikke mer enn fem dager siden, og har tatt mer enn tusen bilder allerede.. Det er et Canon 500D, og kostet omtrendt 10 000 inkludert 18-200mm linsa

Lykke til med fotograferingen Det er SKITgøy!
Big Lawls. Very big ones...
BioBouy
Dette bildet utstråler utvikling, miljøvennlighet og natur man ser ofte negative bilder der det er piper og slikt med en solnedgang i bakgrunnen. dette er mer possitivt, jeg ser for meg fler slike bilder i fremtiden. Firmaer vil bruke dem som et tegn på ja, nettop miljøvennlighet. Jeg elsker selv å ta bilder. jeg tenker: "ser du en hundedritt på bakken kan en god fotograf ta et fint bilde av det". Mitt "the perfect shot" må være det av en del av et kloster i fjellene i Loutraki, Hellas. knall blå himmel, sola i perfect position, og fin kameravinkel det skal jo være et sted på PCen jeg får lete, eller ringe Tin Tin. Et annet "the perfect shot" er et makrobilde av en litt rusten piggtråd med Auzwitch (sikkert ikke skrevet riktig) i bakgrunnen
Medli
Canon Ixus er gode kamera, jeg fikk mitt første kamera, et Ixus, til konfirmasjonen min for 4-5 år siden ca og jeg bruker det fortsatt! Det kan presse ut ganske bra bilder, selv om det har fått seg noen støt og klikker litt av og til. Jeg merket selv at jeg lett kunne få til å ta bra bilder med det til tross for at jeg er langt fra noen flink/erfaren fotograf.

Bildet her var veldig pent og sommerlig, syns det er likegreit at du legger dem ut uten å redigere noe. Men etter hvert kan du jo prøve på slike ting også, selv pleier jeg ikke å gjøre mer enn å klippe ut ting eller endre på lys/kontrast om det skulle være noe.

Gleder meg til å se flere av bildene du tok! Selv om GR bare tillater et bilde så kan kanskje du få til slik som Bernt Erik pleier å gjøre, å feste bildene sammen til et større bilde etter hverandre.. ?
julekake
Gamereactor burde lage en konkurranse om sommerens beste bilde
Så kan vi andre sende inn bilder

Bra bilde BTW, mitt kamera er altfor dårlig til å få noe fine bilder med.
"To follow the path: Look to the master, follow the master, walk with the master, see through the master, become the master."
The xbox 360 guy
kjempe fint bilde!

jeg har ikke et kamera. Skal kjøpe PC til konfirmasjonen.
Men jeg har lånt onkelen min sitt Canon speilrefleks i dag.

Knips, knips, knips, knips, knips, knips, knips, knips, Knips, knips, knips, knips, knips, knips, knips, knips.... Osv
Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
fattigmann
jeg har ikke et kamera. Skal kjøpe PC til konfirmasjonen.

øhh, ok? mener du ikke at du skal kjøpe kamera til konf?

Kjempefint bilde, tror dette blir en fin serie, men hadde vært fint med flere bilder om gangen, så prøv å klippe de sammen
Jeg er tøff på internett
julekake
Kjente igjen at dette bildet var i fra Danmark!
Det er vel tatt like ved brua ved den vindmølleparken?
"To follow the path: Look to the master, follow the master, walk with the master, see through the master, become the master."
Soraki
Utrolig vakkert bilde! Det er perfekt!
Just kill him with your awesome
game boy
Litestorm:
Takk for tips. Tenkte faktisk ikke på det før nå.
Skal vurdere det til neste blogg. Problemet med å ha flere bilder etter hverandre kan jo være at da mister hvert av bilde litt av særegenheten sin, og fokuset. Så det er mulig jeg fortsetter bilde for bilde. Får bare korte ned "beste bilder"-lista litt.

Fint at du krittiserer bildet. Det er først sånn man lærer. Det virker som om du har øyet for gode bilder også!
Det med redigeringen; jeg vet bilde kunne blit litt fetere etter en redigering, men jeg valgte å holde bildene uredigert og "rene", siden de jo skal vise det oprinnelige bilde jeg tok!

Det kamera du kjøpte er sikkert kvalitet da siden det kosta såpass!

Lagt til 2009-07-30 14:41:
BioBouy:
Godt resonert over det bilde. Hadde ikke tenkt over de temaene du nevner. Sikkert en smule heldig, men takk som trekker det fram!

De "perfect shots"'ene dine virker fete de og! Hadde vært gøy å se!
Keep it up, du også!

Lagt til 2009-07-30 14:45:
Medli:
Hyggelig å høre at du liker bildet! Og ja, redigering er helt klart den neste delen innenfor fotografi "yrket". Jeg har vært litt slapp med bildene mine sånn sett, men det hender jeg gjør som deg: klipper litt og endrer på lys, og kontrast.

Skal se hva jeg gjør med de neste bildene. Om de blir i et, eller hver for seg. Vent og se!

Lagt til 2009-07-30 14:47:
Julekake:
Egentlig en genial ide!

The xbox 360 guy:
takk, takk!
Speilrefleks er altid gøy. Og det er liksom altid: klikk, klikk, klikk, klikk!

Lagt til 2009-07-30 14:49:
Fattigmann:
Jepp, og takk!

Soraki:
Takk
Bernt Erik
Et godt bilde synes jeg det var og fin stemning var det også. Jeg har selv tatt noen slike bilder i sommer og med photoshop har jeg redigert og fått frem solnedgangsfargene tydligere
Bernt Erik Sandnes/Gamereactor Norge - Intel i7 3770K, Gigabyte X58+ G1.Guerrilla, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 12GB Kingston Hyper X, Kingston HyperX 240GB SSD, NEC multiSync LCD 24WMGX3, Philips amBX, CM HAF X kabinett
-sebastian-
Nice
All you touch and all you see / is all your life will ever be
game boy
Takk, takk! Både Bernt E. og -sebastian-!
Gamer123
Flott! Men du burde forsterke fargene og øke kontrasten litt. Det virker litt 'grått' og tamt. Men i utgangspunktet - et flott bilde ^^
En Fuego!
game boy
Ja, bilder kan ofte bli bedre etter en dose redigering, men jeg vil ha bilde orginalt (mest mulig i hvertfall) og vise dere bilde -sånn det ble tatt!
Og så er jeg litt slapp på redigeringsfronten!

Skriv et innlegg

For å kunne diskutere må du logget inn. Ny bruker? - bli medlem n!

:D :) :( :-o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: ;-) :idea: :arrow: :| :mrgreen: :clap: :dance: #-o =; :^o [-X :pray: 8-[ :sick: :-# [-( :-k :--

Poll Hvilket spill blir størst i sommer?
  • 8% Metro: Last Light
  • 5% Grid 2
  • 3% Call of Juarez: Gunslinger
  • 0% The Wonderful 101
  • 1% Remember Me
  • 1% Animal Crossing: New Leaf
  • 1% Fuse
  • 45% The Last of Us
  • 8% Amnesia: A Machine for Pigs
  • 5% Plants vs Zombies 2: It's About Time
  • 3% Tales of Xillia
  • 0% Disney Infinity
  • 2% Pikmin 3
  • 4% Splinter Cell: Blacklist
  • 1% The Bureau: Xcom Declassified
  • 6% Saints Row IV
  • 0% Rayman Legends
  • 9% Noe helt annet
Resultat
The Gamer 459: Okay. Nå er jeg tilbake på GR! Forhåpentligvis i en god lang stundFølg
2013-05-18 13:08
sonic og link: Da blir det litt anime seeing, har en god del serier jeg må ta igjen.Følg
2013-05-18 13:01
Music og Gameiac: Det var sinnsykt varmt i natt, fikk ikke sove før rundt 3-tida -.-Følg
2013-05-18 12:55
sonic og link: Hvorfor fortalte ingen meg om Nintendo Directen som var i går? http://www.nintendo.com/nintendo-direct/archive/05-17-2013/Følg
2013-05-18 12:41
xXAkresSXx94: @sonic og link: Ja, det virker som om noen har falt av litt i det siste.Følg
2013-05-18 12:14
sonic og link: Akres: Virker som de fleste har vært lite aktive i det siste.Følg
2013-05-18 12:10
albaga: Resten av helga blir å slappe av. Neste uke er det jo eksamen...Følg
2013-05-18 09:47
The Cookiemonster: http://www.gamereactor.no/blog/the+cookiemonster/59071/ Introduksjonen til en ny bloggserie. Check it out!Følg
2013-05-18 03:16
xXAkresSXx94: Har vert lite aktiv i dag...Følg
2013-05-18 01:10
sonic og link: Har en god del av både spill og serier, som jeg må få unnagjort, kommer godt med at jeg har lang sommerferie.Følg
2013-05-18 00:15
Crazy Eyed Gamer93: Spiller en ekte undervurdert kult klassiker, Wave Race 64 Følg
2013-05-17 22:35
sonic og link: Da blir det å fortsette fra Pokemon Mystery Dungeon demoen.Følg
2013-05-17 21:29
Duck Song: JEG HATER DEG WIDERØE REKLAMEN DERES PÅ YOUTUBE VARER JO I 100 ÅRFølg
2013-05-17 19:52
Gamingisforlife: Familien er reist bort og jeg har glemt hvordan jeg lager mat. Hjelp!Følg
2013-05-17 19:36
sonic og link: Har fått installert den nyeste utvidelsen til Heroes VI, liker det godt så langt.Følg
2013-05-17 17:40
sonic og link: Å være uten nett i flere timer, er ikke gøy.Følg
2013-05-17 17:30
Gamingisforlife: Det var en vill kveld.Følg
2013-05-17 16:07
Kim og Christer: Gratulerer med dagen alle sammen!Følg
2013-05-17 16:03
ElGamer: Tilbake i Norge etter å ha feiret dagen i Sverige
Følg
2013-05-17 15:07
BETA +