Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Ok, selv om det står i tittelen, så har jeg ikke tenkt til å skape en konkuranse mellom disse spillene. Jeg vil bare prøve å sammenligne litt, se på forskjellene...

Det er mye lettere for folk å si at MW2 er mye bedre enn BC2, men BC2 er jo ikke ute enda, så det kan man ikke si. Jeg selv irriterer meg stort over alle kompisene mine med MW2, som sier at ingen skytespill kan noensinne matche det og slikt. WRONG!

Jeg synes MW2 er bra, med untak av noen få baner som suger sykt. Men jeg synes bare BC2 ser bedre ut. Det er noen punkter på listen:
BC2 har en dypere multiplayer opplevelse virker det som. Jeg skal ikke snakke om story her, bare for å nevne det... Det virker bare som om det er mere å gjøre. Man kan revive, heale, resuply, reparere og mer. På MW2 handler det liksom bare om å skyte. Bare det.
I tillegg er det vehicles på BC2. Det er liksom mer å gjøre. Det har i tillegg våpen customisations (over 1500), og ca. alle de samme game modes som MW2, i tillegg til 2 squad game modes (deathmatch og tactical).
Et stort pluss også, er Frostbite Engine. Det betyr at ALT utenom solid stein i bakken, kan ødelegges. Sitter det noen og camper i 2. etasje, så bare sprenger du 1. etasjen, slik at hele driten detter sammen! Og av det jeg har sett av gameplayvids og sånn, så ser grafikken en del bedre ut. Og lyden er vel den beste i et skytespill noensinne. Ekkoet av skudd og eksplosjoner i bakgrunnen og lyden av våpen som avfyres er helt syk!
Dette er Bad Company 2...

Modern Warfare 2 er jo en ganske intens actionopplevelse. Alt går fort og brutalt. Og noe MW2 og andre COD-spill har er: kontrollene. Bevegelse og sikting funker perfekt, og gjør at man ikke spiller dårligere pga. dårlig kontroll.
Noe annet er jo våpenfiksing. Det går jo ann å fikse våpnene dine som du vil, veldig avansert, men det finnes jo i Bad Company 2 også.
Grafikken er jo superlekker, men eldre spill blir alltid utkonkurert av nye. Jeg vet at noen av dere sikkert blir å krangle på MW2 kritikken, det er helt greit, men ikke bli for mye fanboy. Og gi BC2 en sjanse, dere vet jo ikke hvordan det vil bli.
Banedesignet på MW2 er basert på å ha middels store til små baner. Mens på BC2 er det større, åpne baner. Dette er noe for envher smak. Noen liker noe, og andre liker annet.

Dette er det jeg tror om spillene.
Feel free to comment below.
  • 0
Bra blogg, selv er MW2 i mitt hjerte. Tror ikke jeg skal kjøpe BF2.
"I'll rather be hated for who i am, than loved for who im not" Kurt Cobain
  • 0
For å være helt objektiv, så synes jeg det var idiotisk å egentlig skrive denne bloggen før BC 2 har kommet ut. Å samenligne MW 2, et spill som har vært ute i ca 4 måneder, mot BC 2 som kommer om først en måned er ikke nødvendig enda. Vent heller til BC 2 har vært ute i en måneds tid, og skriv noe lignende. Da har man litt mer å skrive etter. Husk at utviklere bare lar oss få se det beste ved spillet deres når de slipper trailere og gameplay videoer. Betaen som har vært på PS3 har vel ikke vært så bra at bare den danker ut MW 2 totalt.

Min egne mening må vel være ganske enkel og grei: Måtte BC 2 utdanke MW 2 totalt.
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Jeg må nok være enig med AcH Clawed at man ikke burde å skrive blogg om et spill før det har kommet ut (versus sett).

Men jeg var underholdt av MW2 hele tiden og jeg anser det som det beste FPS spillet til nå.
Men jeg er stor fan av Bad Company. Så vi får se om MW2 klarer å overgå mine meninger om BF BC2
  • 0
Min mening er at begge spillene er unike på sin måte.

Tidligere Battlefield-spill har hatt veldig bra lagarbeid og alt det du nevnte i bloggen. Ødeleggbare omgivelser og herlig grafikk ser ut til å bli en sikker vinner.

Modern Warfare 2 derimot gir f i teamwork og satser mer på hektisk intens gøy spilling du aldri skal gå lei av. Jeg har hatt det siden release og har enda ikke gått det spor lei av det.

Men en ting som disse to spillene er helt ulike på, er realisme. Ta MW2 for eksempel. Kan man ta headshot med maskinpistol eller håndpistol fra 300 meters avstand? You bet! I BF: Bad Company (enern, jeg måtte bare ha noe og sammenligne med) så er dette så godt som umulig. I realisme så tror jeg BC2 vil ligne veldig på enern realistisk sett, så på den måten blir det nok ikke like enkelt å spille som MW2.

BC2 ser også ut til å ikke bli like hektisk som MW2. Det er både positivt og negativt, men jeg orker ikke gå i dybden på dette temaet.

Selv tror jeg jeg kommer til å spille begge spillene jevnlig, men det kommer til komme an på anledningen og humøret.
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
for min del blir nok BF BC 2 best, men har ikke prøvd MW 2 vel å merke.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
jeg er en battlefield fan men jeg liker også cod og mw2 men eg va i bc2 beta. det va faen så heftigt. og squad game modes'a er squad deathmatch og squad rush.
video om det på battlefield.com
  • 0
Multiplayer demoen kommer ut 4 februar!
"When you fight, it doesn't matter how many enemies you kill. If you fail to protect what you're supposed to protect, you lose."
  • 0
Etter mine inntrykk med BC 2-betaen, tror jeg strengt tatt det er spillet som vil by på den beste multiplayer-opplevelsen. Gameplayet er ikke så sykt arcade-aktig, og de store kartene og mange kjøretøyene gjør det ulønnsomt å fks. "campe".
Tror likevel MW2 er et bedre "on the go"-spill.
Når du kanskje skal spille en 10-15 minutter før trening mener jeg..
Feilfritt sjekketriks: "Excuse me, my dick is broken. Can I bury it in your ass?"
  • 0
Det er snakk om taktikk! Istedet for å ''run and gun'' taktikken på MW2, kan du f.eks. planlegge å flanke et annet lag.

PC demo 28. Januar
Xbox 360 og PS3 Demo 4. februar
"When you fight, it doesn't matter how many enemies you kill. If you fail to protect what you're supposed to protect, you lose."
  • 0
En STOR negativ side med MW2 er at ti minutters spillin plutselig blir 2 timer o.s.v.
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
@Kvidogbleg Jammen, det er jo bare bra! Masse MW2

Selv har jeg ett smart syn på spill(Føler jeg selv)
Når jeg får ett nytt spill tenker jeg ikke, "Åh dette er den beste spillet ever!", men heller "Oi, det var kult..Ett av de beste spilla jeg har". Så når neste spill stiger inn i rekkene hjemme hos meg, er det ikke "Åh det var ikke like bra som (førstespillet)" Men "Oi, det var kult..Litt annerledes enn (førstespillet), men variasjon er jo bra"


Walloftext summary= Jeg tar godt imot alle spill, og tar de for hva de er..Ikke for hvordan andre er i forhold.

BTW: Poenget med kommentaren er : Jeg gleder meg til BF:BC2 for da har jeg 2 konge spill å spille..
Fem-stjerners medlem
  • 0
Det er ikke alltid så bra når treninga er om fem minutter og du må sykle på glattisen for å rekke det når du samtidig sitter og spiller...
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
Jeg tror BFBC2 blir bedre enn MW2, og dette mener jeg fordi jeg egentlig likte BFBC bedre enn MW. Jeg skal ikke hoppe til noen konklusjoner, og vi får vente til spillet kommer ut.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
gleder meg sykt til dette spillet og for øeblikket låner jeg MW2 og grafikken er noe av der råeste jeg har sett.

selv om spillet er heftig tror jeg at BC 2 kan stå opp mot dette spillet, ivertfall på multiplayer.
Per aspera ad astra
  • 0
for og si det sånn bc 1 er som bc 2
mw er som mw2 tror mw2 er og blir best det er min mening.
Hagger says: That is the biggest explosion in my entire life
  • 0
Det er ikke noen tvil i hva jeg velger her nei (som en tro Battlefield-fan) Gleder meg som et lite barn til både beta-testen og spillet i sin helhet
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Siterer HitmansBullet:
ulønnsomt å fks. "campe".


Det gjør seg lønnsomt å campe!

BF:BC2 er tilsynelatende mer realistisk og en mye bedre fysikk i forhold til MW2...

MW2 er jo basicly Run'N'Gun, noe jeg personlig ikke finner morsomt i det større mengder...
Decyfered!
  • 0
kvidogbleg:"Men en ting som disse to spillene er helt ulike på, er realisme. Ta MW2 for eksempel. Kan man ta headshot med maskinpistol eller håndpistol fra 300 meters avstand? You bet!"

Jeg tror det er veldig vanskelig å skyte headshot på 300m avstand med en liten pistol. har du hvert på en idretsbane? tror 100m er vanskelig nok...
Big man, pig man, ha ha charade you are.
  • 0
Poenget hans er vel at man kan skyte fra store avstander med alle våpen. Det er ganske så urealistisk...
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!