Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Hva er det første du tenker på når du hører navnet til et spill du liker? Kanskje det er flere år siden du runna det, men allikevel husker du et øyeblikk eller to fra det. Her er de øyeblikkene jeg virkelig husker fra spill det er en stund siden jeg har spilt, med andre ord, huskbare spilløyeblikk.

Jeg begynner med spillet som ga meg ideen om å skrive denne bloggen, Super Metroid. Dette er et av forrige årtusens beste spill, definitivt. Jeg greier ikke å sette fingeren på hva som gjør det så bra, men det er ingen tvil allikevel.
Scenen jeg husker best fra spillet er når du lærer deg å løpe überfort, og du løper side om side med en struts eller noe. Scenen er så huskbar fordi det er det første uhyret som ikke prøver å drepe deg, og fordi det var tøft å løpe fort. Men det er uansett litt snålt at dette er scenen jeg husker best fra hele spillet.

Animal Crossing er også et minneverdig stykke. Og da tenker jeg på første gang jeg møtte muldvarpen som jeg ikke husker hva heter. Jeg ble helt livredd, fordi han var så sint. Siden har han vært mitt og mines søsken svar på Darth Wader. Og hver gang sikringa går... (dere som har opplevd det skjønner nok hva jeg mener).

Et annet spill... hmm... Super Smash Bros Melee. Har spilt det en gang, det var i utlandet, før jeg eide spillkonsoll. Da var det Flåklypa på PC. Uansett, jeg spilte det, ble totalt eid, og siden har det bare vært et fjernt minne. Det eneste jeg husker fra spillet er Samus Aran, som jeg forresten ikke viste hvem var under den tida, Donkey Kong, som heller ikke var kjent, og at vi spilte på en DK-bane. Jo, og at jeg elsket det.

Flåklypa, som nevnt over, var det jeg spilte når jeg var "ung". Det var det første spillet som ledet meg inn i en grotesk uke med spillefri, men ellers tenker jeg bare fine tanker om PC-spillet. Jeg husker minispillene, og da først og fremst larve- og post-spillet, og jeg husker at du måtte bygge den kule bilen, og at du etter det kunne kjøre rundt i den. Herlige tider, herlige tider...

Hvis folk liker denne bloggen skal jeg lage en til, men alt til sin tid tror jeg det heter ;D
  • 0
har ikke vært gamer i så lang tid, startet med super mario 64 og zelda ocarina of time. Og det er spillene jeg har mest minner fra og kommer aldri til å glemme.
Yeah Mr.White! Yeah Science!
  • 0
Bra dette her, men hvis jeg var deg ville jeg skrevet "minneverdige" istedenfor "huskbare". Det høres bare bedre ut..
Love will tear us apart.
  • 0
Det er litt merkelig hvordan folk er mest interessert i å kritisere, men hey, det gir i det minste tilslag på bloggen din!

Jeg husker for eksempel Shadowgate til Nes. Der var det et troll som absolutt ville ha betalt hver gang jeg skulle passere en bro. Han fikk smake slyngen og spydet!

Et annet spill er Zombies ate my neighbours til Snes. Latteren i åpningen og 3D brillene til en av de 2 hovedpersonene.

Et tredje spill er UFO enemy unknown til pc og playstation. Det øyeblikket jeg skjønte spillet og fikk kontroll på oppdragene. Bye bye aliens!
I don't start trouble.. I finish it!
  • 0
haha, takk for tipset CSK
  • 0
Grand Turismo og Resident evil 2, første spillene jeg rundet på ps1.
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Tror det heter: Minneverdige øyeblikk og ikke huskbare.
This is a private conversation between me and the world
  • 0
kanskje det kanskje
  • 0
  • Play
  • Play
Det mest minneverdige spillet eg har hatt må være Spyro the Dragon, som er det første spille eg fikk. Husker det alltid var gøy å styre en pingvin som hadde raketter på skuldrene Jeg er ikke gammel nok til at eg har noe særlig minner fra de gangene eg spilte super mario 64 eller Ocarina of Time
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!