Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Onsdag 24. februar 2010. Noe spesielt som skjer idag? Mange forbinder det kanskje med lanseringen av det etterlengtede spillet Heavy Rain til PS3. For andre er dette en helt vanlig dag. Men for meg, Johannes, en 14 år gammel gutt, er dette en meget spesiell dag. Det er nemlig 5 år siden jeg lagde min bruker her på GameReactor!

Da jeg skaffet Predator hadde jeg nettopp fylt 9 år. Jeg gikk i tredjeklasse og likte å spille på min brors Playstation 2. Han har også laget sin egen bruker her på GameReactor under navnet Yayo. Jeg tenkte at jeg var jo også glad i å spille så jeg ville lage min egen bruker på GameReactor. Jeg la inn en fake emailadresse grunnet at jeg ikke hadde min egen. Da jeg skulle velge navn, visste jeg at jeg måtte ha noe fett, noe alle ville bli misunnelige av. Jeg hadde akkurat sett filmen "Alien vs Predator", en film jeg ble begeistret av. Jeg elsket Predator siden han var skikkelig fet. Så var det avgjort. Predator var mitt navn. Jeg var offisielt et medlem av forumet, et sted som senere skulle bli en del av mitt liv.

I starten var jeg på det blå forumet. Grunnet min lave alder slang jeg inn innlegg som: "PS2 ruler" under hvert eneste innlegg, med noen få "Jeg er Predator" her og der. Innleggene mine gav virkelig ikke mye mening. I tillegg løy jeg om alderen min, fordi jeg var flau over å være den yngste brukeren på GR. Denne planen hoppet litt tilbake, fordi jeg sa jeg var 15 år, og jeg hadde ikke sett en eneste 15 år film eller spilt noen 16 års spill, noe jeg tror mange noterte seg. Jeg prøvde også å skrive spillanmeldelser, noe jeg virkelig fikk kritikk for. Brukeren Braxboy gav meg heftig kritikk for mine anmeldelser, han sa de var meningsløse. Hvis han visste at han gav kjeft til en 9-åring tror jeg han hadde tenkt seg litt mer om. Jeg fant liksom ikke en plass blant de respekterte brukerne (noe jeg er usikker på om jeg fremdeles har), noe ønsket mitt var. Jeg var aldri mye på, og noen ganger gikk det flere ganger uten GR. Men Predator ble ikke borte, og jeg gikk alltid på for å si min mening om en film eller et spill. Noe jeg ikke har glemt altså jeg og brukeren pekey var de eneste som likte Alien vs Predator, mens alle andre var imot oss.

Da GR byttet layout, fra det blå 2.0 til det oppgraderte og fete 3.0 gjorde jeg en avtale til meg selv: "Bli en bedre bruker, skrive bedre innlegg og rett og slett bli likt blant de eldre brukerne". Nyttår 2006, dagen før min tiårs bursdag, skrev jeg min aller første blogg. Nyttårsbloggen, som senere har blitt en tradisjon for min del, ble lansert 1. januar, hvor innholdet ikke var spesielt minneverdig. Bare hvilke filmer jeg hadde sett og hvilke spill jeg hadde spilt forrige år. Jeg fikk ikke mange kommentarer heller, men jeg var strålende fornøyd med de jeg fikk. Vennesystemet ble også innført, og min første venn på GR var brukeren "allah", min andre var "Malle" (nå bedre kjent som The Heretic), og min tredje var min bror Yayo. Senere fikk jeg en haug med folk på vennelista, og jeg smilte for hver venn som jeg godtok eller de som godtok meg. Da stjernesystemet kom, begynte en mørk tid hos meg. Jeg gikk godt igang med det jeg alltid har forbannet meg selv for: Jeg tagg etter stemmer. Først gav jeg en positiv stemme til en person, og senere sendte jeg PM til vedkommende og sa "Jeg har stemt bra på det, kan du stemme bra på meg?". Heldigvis var det ikke mange som sa dritt til meg på grunn av det. Men jeg fikk en stemme. Da jeg fikk mine to første stjerner brølte jeg av glede. Brukeren som gav meg den var brukeren torleif. Etter de stjernene sluttet jeg heldigvis å tigge, men jeg ble like glad for hver stjerne jeg fikk, og til dags dato har jeg fem stjerner, det beste man kan få.

Til tross for to stjerner og blogg, hadde ikke innleggene mine en viss kvalitet. Mitt første innlegg på 3.0 var om Dead Rising, og det lød slik: "Det ser bra ut". Jeg fortsatte med å slenge slike kommentarer overalt. Heldigvis sa jeg sannheten om alderen min, noe som bare har hatt positiv innvirkning på meg. Jeg fant fort mitt favorittforum: Film og TV, som senere ble til Film/TV og Musikk. Der har jeg flest innlegg, noe jeg synes er helt greit. Favorittråden min er uten tvil "Hvilken film så du sist?", en tråd jeg har klekket ut veldig mange innlegg på. Til sammen har jeg nå 5034 innlegg, noe jeg synes er veldig bra. Jeg har også vært en veldig ivrig trådstarter, og min mest populære tråd er "Gjett spillet", som har over 300 sider.

Jeg bestemte meg for å blogge litt mer, noe som senere har blitt en liten av min GR tilværelse. Jeg har 77 blogger, inkludert denne, og jeg synes det er veldig greit å blogge. Jeg har noen filmanmeldelser forkledd som blogger, og jeg har skrevet om spill, og hele historier fordelt på flere deler, sånn som Sagaen om Bill Gates, som ble skrevet av flere brukere, og jeg publiserte den over åtte deler i bloggform. Noen kåringer har jeg også hatt. Med mye topp 10. De som jeg brukte mye tid på, er Topp 5 medlemsanmeldere, som ble publisert i 5 deler, hvor RDB vant. Den største jeg har hatt, var min liste over de ti beste brukerne på GameReactor. Den lista har litt historie bak seg. Planen var at RDB skulle få tredjeplass, men mens jeg skrev bloggene, ble det mye krangling på GR om dette med diskusjon på trådene. RDB endte opp med å slette seg selv, og da tenkte jeg at jeg ikke kunne ha han med. Dermed ble det topp 9, så lista kunne bli gjennomført, og det endte med at The Silent Assassin ble veldig fortjent vinner. Blogger er noe jeg kommer til å bruke mer tid på, og ikke se bortifra at det kommer flere topp 10 fra meg!

Men det jeg mener personlig at jeg har "markert" meg som, er å skrive medlemsanmeldelser. De verdiløse jeg skrev som niåring ble slettet, og jeg bestemte meg for å skrive nye. Gode denne gangen. Mine første anmeldelser slettet jeg, noe jeg har angret på i ettertid. Min første offisielle anmeldelse var av spillet "XIII" som jeg gav 9/10. Det jeg elsket med å skrive anmeldelser, var at jeg alltid sendte PM til RDB når jeg var ferdig og spurte om han kunne gi konstruktiv kritikk på anmeldelsen, noe han alltid gjorde, og jeg er dypt takknemlig for det. Hans råd har uten tvil ført meg dit jeg er nå: Lange og fyldige anmeldelser, med forhåpentligvis godt språk og bra innhold. Jeg har skrevet 18 anmeldelser, og det er alltid jeg har likt mest på GameReactor. Jeg føler at jeg ikke alltid får så mange kommentarer jeg håpet på, men noen ganger får jeg 10 + kommentarer. Jeg gir også mange 10/10, og jeg har også fått høre at jeg må senke antallet tiere. Jeg bruker også noen timer på hver anmeldelse, for da er det alltid like morsomt å publisere, og se hvor mange kommentarer jeg får.

Tro det eller ei, men jeg har fått utrolig mange minner fra mine 5 år på GR. Jeg smiler alltid over noen når jeg tenker på dem. Sånn som når brukernavnet mitt ble belønnet en plass på 42's liste over de ti beste brukernavnene på GR. Når Jack the Lack of Crack skrev en hel blogg om meg og Matscoolio. Alle kommentarene jeg har fått som roser meg. Det sterkeste er uten tvil "Kill or Save GR brukerne tråden" hvor jeg ikke bare kom på andre plass, men fikk en haug med positive kommentarer om meg. At jeg måtte vinne, at jeg kanskje var den mest talentfulle brukeren på GR. Jeg fikk tårer i øynene, helt sant. Slike ting er alltid fantastisk å høre, og det er det som gjør at jeg har lyst til å fortsette med GR.

Under et forsøk på å se om jeg kunne holde meg unna GR, slettet jeg brukeren min under forklaringen at "jeg ble lei". Noe jeg aldri var. Da jeg etter en uke ikke klarte meg mer, skjønte jeg at GR er mitt narkotika. Jeg klarer meg ikke uten det. Det er en stor del av mitt liv. Så jeg håper dere andre på GR ikke blir lei av meg, fordi jeg sletter meg aldri en gang til!

Jeg må virkelig takke dere brukere for de fantastiske årene jeg har hatt. Dere som alltid har svart mine spørsmål, kommentert blogger og anmeldelser, og sagt at jeg er en flink bruker. Og selv om innleggene mine har fortsatt ikke har fantastisk kvalitet, og jeg diskuterer aldri, har jeg blitt en god bruker og blitt rost av andre brukere, og det var tross alt målet! Alt er takket være dere. Så istedet for å nevne alle som har hjulpet meg disse årene, for det er mange, sier jeg bare TAKK til alle her, med en spesiell takk til de som har hjulpet meg videre (dere vet hvem dere er).

Så hva var egentlig poenget med denne bloggen? Fem år er en lang tid, og jeg glemmer aldri min første stund på GR som niåring. I tillegg er dette min første sjanse til å virkelig forklare og mimre tilbake om mitt liv på GR, samt å gi en liten takk til dere brukere. Jeg har hatt det meget bra på GR, selv om jeg har hatt noen negative stunder også. Men det positive overveier det negative med stor margin, og GR betyr nok mer for meg enn jeg selv tror. Så jeg sier bare det klassiske: Takk for 5 gode år, se frem til 5 nye!

- Predator
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Grattis med 5 årsdagen, vi får håpe på 5 til =D
How far will you go to save someone you love? Sometimes, its better not to know.
  • 0
Flott blogg, dette..fra en flott bruker.

Husker forresten din beste-bruker serie. Syns den var bra, jeg. 5 år er jo ganske mye. Gratulerer så mye...keep up the good work!
..så..eh..hvilken dag er det IDAG, sånn egentlig???
  • 0
Gratulerer med fem år Predator! Håper du får noen flotte år til her på GR.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
  • Los
  • Los
Gratulerer!

I din ånd måtte jeg finne ut hvor lenge jeg har vært her.. Og det viser seg at jeg har under 4 år under vingene! Føles mye lengre hehe.

Uansett, 5 år er lenge! Og i mine øyne er du en fantastisk bruker Et navn jeg kjenner igjen, en bruker som virkelig er aktiv hehe.

Gratulerer, hilsen Los
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Gratulerer med 5 år som bruker Kan du huske hvordan nettsiden så ut for 5 år siden? Jeg har bare vært bruker i snart 4 år og min hukommelse er ikke helt på topp
De sa jeg hadde uvanlig høy IQ. Jeg hadde ingen anelse om hva IQ var, men siden de smilte, smilte jeg tilbake.
  • 0
Gratulerer med 5 år som bruker!
Shut Up. Kick Ass.
  • 0
5 år er virkelig lenge og la oss håpe du blir i 5 år til.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
5 år?!
Decyfered!
  • 0
Gratulerer. 5 år.... ikke verst.
-Kill -Loot -Return.
  • 0
5 år er lenge. Og med tanke på at du er så ung er litt sykt. Det er ikke mange 9-åringer som lager seg bruker her. Og at på til holder seg aktiv i fem år.

Selv passerte jeg 1 år den 9. februar, og da følte jeg at jeg hadde vært her en stund. Men i forhold til deg er 1 år ingenting. Jeg har bare nettopp gått fra "fish"-fasen.
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
Gratulerer med jubileum, gamling

Husker at jeg så opp til deg når jeg startet her på GR. Du oppførte deg så voksent og skrev så bra at jeg faktisk trodde du var 15-16 år gammel.

5 år er mye, det må jeg si. Nesten litt utrolig at du har holdt deg tro til siden hele tiden. Har selv 2-årsjubileum i morgen, planlegger å skrive en blogg, men tenker meg at den blir langt fra like omfattende som din
Daylight come and we wanna go home.
  • 0
  • Ine
  • Ine
Gratulerer
Riddle me this
  • 0
Woah, 5 år?
Jeg har ikke vært her i et år engang!
  • 0
ER YAYO BROREN DIN???!!! DØNN DØNN DAAA

Livet på GR tilspisser seg yttligere.

Men Gratulerer!

Du er en av forumets mest markante brukere, og du holder godt i lengden som dine fem år viser. Vennligst fortsett slik...
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Er det dej på bildet? Du så skikkelig gammel ut!
Det er bedre å tisse på bæsjen enn å bæsje på tissen
  • 0
Elaine!

Har også vært medlem nå i 5 år... Vell, snart.

Gratulerer
  • 0
Sprett champagnen og finn fram kakene, folkens. 5 år på GR er ikke noe alle og enhver kan skryte av. Jeg fylte jo såvidt 2 i januar. Tross din alder har du tilføyd mye her på forumet, og det ville nok ikke vært det samme uten deg. Hvertfall ikke film-delen. Og anmeldelsene mine; du er en av mine faste kritikere, og det liker jeg.Det er jo ikke så mange av dem her ute om dagen, så..

Gratulerer. Og takk for gratis reklame av bloggen min.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Gratulerer med fem års trofast bidrag til Gamereactors Community. Du har vært medlem her lenger enn meg, og er vel egentlig for veteran å regne tross din unge alder. Jeg håper virkelig at du vil fortsette å trives her også i fem år til.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Gratulerer med 5 År på GR!
"Doh!"
  • 0
Gratulerer så mye! Håper du får fem nye gode år her og håper på flere gode blogger og anmeldelser! Du er ganske så god til å skrive så tre tomler opp for det


Kanskje jeg skriver en blogg som dette i 2014? Selv om jeg lagde "kvidogbleg" i 2008 så har jeg bare vært aktiv de siste månedene


Btw, "XIII"anmeldelsen din fikk meg faktisk til å kjøpe spillet.
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
Grattis med 5 år!
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Tusen takk til alle hyggelige tilbakemeldinger, virkelig hyggelig å høre!
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Oi. 5 år er lenge. Jeg registrerte meg her det året jeg fylte 10
Håper jeg kan være her like lenge som deg. Gratulerer med jubileumet.
Yo mamma so stupid, she tried to commit suicide by jumping out her basement window.
  • 0
Gratz

Har selv vært her i litt over 2
Living so the last night feels like a past life
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!