Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

I dag, eller rettere sagt i går kom demoen av spillet just cause 2 ut og etter mange morsomme og geniale videoer på hvordan spillet smart bruker kroken som hovedpersonen Rico bruker i forskjellige sammenhenger så har jeg lenget etter og få prøve å gjøre det samme.

Så etter og ha lastet ned spillet, installerte det(ps3) så er jeg klar til og spille.
Det første jeg legger merke til er at oppløsningen er helt feil.
Tenker at det bare er spillet som starter opp og at den løser dette fort.

Så starter spillet og jeg blir møtt med en spill scene som ser og høres helt forferdelig ut fordi oppløsningen er like dårlig og stemmeskuespillet høres ut som en dårlig B film.
Starter ikke helt bra dette her tenker jeg og håper demoen leverer på bedre måter enn det jeg har sett hittil..
Etter spill scenen er ferdig kommer jeg endelig inn i spillet og starter min utflukt i just cause 2.

Igjen blir jeg skuffet over grafikken som ligner mest på noe fra gamlingen ps2.
Tror fortsatt det er noe gale med oppløsningen og sjekker menyen for og se om det går an og endre noe der....audio,nei....kontroll, niks....display ah der var den, så skifter vi.... WHAT ingen mulighet til å skifte oppløsningen!?
Javel så får jeg bare spille i denne forferdelige oppløsningen da, og håpe at det ikke ødelegger spillopplevelsen helt.

Jeg begynner på et stort fjell og blir fort vant til kontrollene, ingen ting og klage på her bortsatt fra skyte knappen er R2...ubehagelig men jeg blir vant til det etterhvert.
Så hopper jeg av fjellet i ekte basehopping stil og raser ned mot avgrunnen, skal innrømme at jeg får et lite rush da.
Bakken nærmer seg og jeg prøver så godt jeg kan å styre Rico som er et helvetes slit for og si det mildt.
Så endelig med fast grunn under føttene inntar jeg den første basen.

Det første jeg får øye på er en soldat og en gass tønne, legger to å to sammen og fester soldaten å gass tønnen med kroken min, fyrer av et skudd og ser på fyrverkeriet.
Det er hysterisk morsomt og se på.

Så går alarmen, og flere soldater dukker opp, jeg begynner og løse ut skudd mot de og de spiser kulene mine alle som en.
Alarmen går et hakk høyere og flere dukker opp, bestemmer meg for at det er på tide jeg finner meg et raskt framkomstmiddel for også komme meg vekk herfra.
En motorsykkel nærmer seg, jeg trykker raskt O som er stunt knappen og jeg ser Rico hoppe på sykkelen som en gaselle.
Det er stilig, kjøringen er ikke det.
Kjøringen føles som du hele tiden må sloss mot sykkelen du kjører på, på samme måte som når jeg måtte sloss for å styre fallskjermen tidligere.
Helt forferdelig dårlig handling med andre ord.
Det samme gjaldt bilene.

Så etter og ha ditchet sykkelen finner jeg en offiser som de jeg jobber for vill jeg skal ta av dage.
Gjør kort prosess av han med et par granater.
Hopper på toppen av et hus også, hva skuer mitt øye men et helikopter!
Ser en ynkelig soldat som vokter dette snart nye fremkomstmiddelet mitt, gir han en luftetur ned fra huset med den trofaste kroken min og hopper inn i
det nye flygende kjøretøyet mitt.
Bestemmer meg for og se hvor høyt jeg kan komme og begynner å stige.
Ser landskapene blir mindre og mindre, så forsvinner byene helt og tilslutt ser jeg hele verden til denne sandkassen av et spill kan tilby, det er praktfullt og se på og den overgår selv GTA med størrelsen den har.

Så etter og ha steget så høyt jeg kan hopper jeg ut med et mål å knuse Rico mot steinene mot bakken.
Ikke si at dere ikke tenkte det samme:P
Så hopper jeg ut, jeg ser bakken nærme seg jeg ser hus, veier, biler, mennesker også....SPLAT......
Rico spretter bort et par meter og ligger som en dukke helt livløs.
Hadde egentlig forventet litt mer enn et par sprett.
For pokker heller altså ,jeg knuste en kar loddrett mot bakken etter han har falt flere tusen meter ned og alt jeg får er et par sprett....skuffet
Greit det er ikke det verste, men allikevel hadde jeg forventet litt mer.

Så etter 30 min har gått slutter demoen.
Og jeg sitter igjen med en blandet følelse hvor dårlig men samtidig bra dette spiller blir.
For dette var jo kun demoen så jeg får håpe det blir anderledes når spillet blir ferdig.

Hypen dette spillet ga meg når jeg så de første videoene er nesten vekke etter og ha prøvd demoen dessverre, og jeg er ikke sikker på om jeg fortsatt vill ha det denne måneden eller om jeg skal vente .

Så jeg har lyst og spørre dere i GR hva dere syntes om demoen, likte dere den, opplevde dere problemer som meg eller har det fått fullstendig avsmak fra spillet etter og ha spilt demoen fortell^_^
...
  • 0
Har spilt demoen i hele dag og det er helt sykt. Spillet er ikke realistisk (bortsett fra tyngde fysikken og når bilene ruller rundt), men det har en så god utstråling i gameplayet som gjør at jeg vil komme tilbake og teste mer.

Men når to høyt prioriterte spill kommer snart så blir Mars veldig full pakket, så jeg er litt usikker på om jeg orker å forhåndsbestille det, uansett hvor bra demoen var for meg.
  • 0
haha ja det er sant det fins ikke det spor realistisk men det trenger ikke det når det er så gøyt

men synd med kjøringen som ikke er like gøyt
Det eneste som er gøyt med kjøringen er når du fester en kar til bilen du kjører og drar han etter deg
...
  • 0
Var det det eneste du likte med kjøringen?
Prøv å stå oppe på en bil og feste kroken i bilen du står på og til andre biler som kommer i motsatt trafikk. Kjør som en tulling i fjellveiene og rull rundt med bilene 20+ ganger.

Dessuten så fant jeg et fly på bakken og t.o.m i lufta som jeg kapret. Og så fant jeg en liten APC/Tanks som jeg drepte alle med, til slutt kom det folk ned i fallskjermer som jeg skjøt ned.

Så prøvde jeg å feste til hagestoler og biler bak flyet og prøve å kjøre med den. Tok av hodet til statuen med et helikopter gjorde jeg også.

Dette er bare noe jeg gjorde i den lille demoen, og jeg kan nok tenke meg hvor morsomt og bra hele blir.

Men grafikken er jo kjempe god. Kjørte det i 1920x1080P (full HD med andre ord). Hvor langt du kan se er godt programert. Har tatt et helikopter rett opp og jeg kom så langt opp at hele karte virket lite og at det tok flere minutter å hoppe ned fra.
  • 0
Jeg for min del likte demoen virkelig godt, og skal i dag for første gang teste den ut i Full HD. Urealistisk, med en ikke så altfor god fysikk, men det har for meg ingenting å si. Just Cause 2 er et sinnsykt awesome action-spill. Eksplosivt og actionfylt som bare det! Eneste minuset er at det er en tidsfrist på 30 minutter. Jeg liker ikke det, og ser ikke helt grunnen. Noen som vil opplyse meg?
Type here.
  • 0
Den demoen var jo konge. Er uenig med deg i det med kjøringa. Den er fin på veien, men blir vanskelig på sand og jord, sånn skal det jo være og det liker jeg. Da blir man lissom mer nødt til å holde seg på veien. Og å kunne klatre oppå bilen i fart og stå oppå taket er jo kjempe kult. Det er jo så mange muligheter, akkurat som forventet. Eneste jeg VIRKELIG klager på er at man lissom bare kan gå oppover fjellsiden, ser utrolig dumt ut, også er det kjipt at det ikke er noen klatremotor. Grafikken funker, men det er en demo da, og på demoer trappes gjerne grafikk litt ned.
Put money in my hand, and I will do the things you want me to
  • 0
P-Dude: Klatremotor? du bruker jo bare kroken.
Og forresten, en demo representerer det virkelig produktet, siden de faktisk prøver å selge spillet med den, så grafikken i demoen er grafikken i hele spillet. Det som stort sett blir fikset i hele spill er bugs og andre små feil.

Men jeg skjønner ikke hvorfor dere sier spillet har dårlig grafikk. Virker som om jeg spiller en mye bedre versjon enn det dere gjør.
  • 0
Har ikke spilt dette da, men jeg håper de finner en måte sånn at spillet ikke bare blir tull og tøys man blir lei av etter et par timer...
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
Master_Bandit: Jammen det skulle gått an å klatre som man kan i UC2, inFamous eller Assassins Creed.
Put money in my hand, and I will do the things you want me to
  • 0
Nei nei ikke misforstå jeg likte krok mulighetene man kunne bruke og den åpne verdenen som man kan leke seg i, syns spillet var gøyt men ja jeg hadde problemer med kjøringen.
Men så hvar det kun første halv timen jeg forklarte her da, skal prøve mer i dag så det blir nok mer sprell og finne på da


Dam jeg prøvde og se etter det flyet men fant det ikke.
Jep spilte som sagt ps3 versjonen, så jeg vet ikke om det er kun meg som led av den dårlige grafikken.
Fortell gjerne dere ps3 brukere om dere led av den samme feilen som meg


Lagt til 2010-03-05 14:01:
P-dude:
tror det er ganske unødvendig med det når man skal komme seg vekk fort.
Da er kroken perfekt.
...
  • 0
Ja, klart, men ser så teit ut hvis du feks skal opp et bratt fjell. Da må du lissom skyte kroken 10 ganger for å komme deg oppover, ser så tåpelig ut. Og hvis du feks henger på en bygning og det er tak over deg så kan du ikke komme deg oppover, fordi du ikke får sikta kroken til topps. Det skulle gått an å klatre, hadde hjulpet spillet mye. Men kroken er jo dritkul, du har rett i det. Men spør du meg burde det vært både og.
Put money in my hand, and I will do the things you want me to
  • 0
Skjønner ikke hvorfor samtlige her klager på grafikken? Den er lekker. Rett og slett lekker! Jeg må gispe etter luft hver gang jeg står på en fjelltopp og ser ut over landskapet. Hele øyriket pretty much.
Type here.
  • 0
Helt enig med "LeZimen" med at grafikken er veldig fin. Veldig lett å spille med xbox-kontroller.
Har lastet det ned på både xbox'en og pc'en (brukte xbox-kontroller på begge). Har ikke giddet å laste det ned på PS3'en.
150% sikkert kjøp hvis jeg får lov til å kjøpe det.
  • 0
Ja er enig med det.
Grunn til jeg sa grafikken var dårlig er fordi tv instillingene ikke var riktig så det ble ikke HD

Men etter jeg fikset det ble det MYE bedre grafisk ja.
Skal skrive en ny blogg om JC2 senere.
For jeg har oppdaget en del flere ting nå som er helt genialt!
...
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!