Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

For de som ikke visste det (som er ca. alle) er jeg en ganske stor Pokémon-fan, eller var.

Det siste Pokémon-spillet jeg kjøpte var 'Pokémon: Ruby Version' ('tvillingen' til Sapphire Version, begge kom ut i 2003). til, nå 'gammel' spillmaskin, Gameboy Advance.
Jeg likte det godt.
Det hadde en et ganske standard plot for Pokémon-spill nå til dags.
Det de som lagde gjorde var å legge til flere Pokémon, ikke for mange, men ikke for lite heller. Det var også lagt til noen nye, unike steder. Som sagt, likite jeg dette.

Også da jeg hørte at det kommer to ny Pokémon-spill til DS, disse også 'tvilling-spill' så begynte jeg å lure:
Kommer spillene til å bruke en annen grafikk en de andre spillene? Og hvis de gjør det, kommer det til å gå ut over gameplay'et?

Også hørte jeg at det kommer til å være enda flere Pokémon lagt til. "Hva? Enda flere?!" var min respons.
Så en av vennene mine (brukernavn her på GR.no: The_Vaffel) kjøpte det ene spillet (Pearl Version) og jeg fikk se hva som var nytt/forandret.

For det første: grafikken. Ny, 3D, ganske bra.
For det andre: de nye Pokémonene. Som jeg hadde fryktet var det mange ukjente Pokémon.

Så klart kom det ut en hel haug med nye Pokémon-kort.
Alle disse, også i outlay'en på kortene, var forandret fra de eldre, de jeg hadde vokst opp med.

Enda et nytt Pokémon-spill.
Som 'Pokémon: Emerald Version', var dette ikke et spill med en 'tvilling'.
Det som var det nye, det jeg fikk vite, var at det var flere nye Pokémon (ugh!) og en slags dimensjon eller verden, der du kunne gå på veggene. Jeg skjønte ikke så mye av det.

Det gikk lang tid før jeg fikk høre om noen nye Pokémon-spill. Og de spillene var Pokémon HeartGold og SoulSilver Version.
Jeg ble veldig glad da jeg fikk nylig høre at de var mer 'retro' enn de nyere spillene. Med 'retro' mer jeg at de for eksempel har med de eldre (2. generasjon) Pokémonene.

Denne gangen også 'tvilling-spill'. Forskjellen, mellom de to, er at de to spillene har hver noen få forskjellige Pokémon. Og selvsagt de 'legendariske'.
I HeartGold er det (ser gjennom Pokémon-kort permen) Ho-oh, og i SoulSilver (en av mine favoritter) Lugia.
Jeg kommer til å kjøpe SoulSilver mye fordi Lugia.
Jeg gleder meg til å stappe spillet ned i DS-en, velge en ny Pokémon (navn: MaksMekker, hvis det går an), og sette ut på et eventyr, med hovedmål:
'Gotta catch 'em all'!

Til slutt har jeg noen spørsmål:

-Hvike Pokémon er deres favoritter?
-Hva er den greia som følger med spillet, som er farget som en Pokéball men er flat (og av plastikk)?
-Kommer det ut (i Norge) på fredag den 26.?
-Og hvis ikke, når?

PS. (+)-en i tittelen står for '+ mer'!
PPS. mine favoritt Pokémon-generasjoner er 1. og 2., etter det blir alt veldig mye mer komplisert...
PPPS. det begynner å bli mange P-er så jeg har disse siste ting å si:
Etter å ha bladd i min trofaste 'Pokémon Advanced Action Cards'-perm så har jeg (endelig) kommet opp med en konklusjon: mine favoritt-Pokémon er Raichu!
Jeg vet, litt klisjefyllt er det men,
det er mye pågrunn av kortet...
det er først i nevnt perm, og det var ganske vanskelig å bytte til seg.

Jeg vet ikke om mange av dere kan forstå.
Ja, det er bare et rektangulært stykke papir, men det har en viss...viss betydning for meg.
  • 0
Hvike Pokémon er deres favoritter?

Min er Squirtle, siden det var den foerste pokemon jeg fikk/fanga.

-Hva er det greia som følger med spillet, som er farget som en Pokéball men er flat (og av plastikk)?

Det er en Pokewalker. En slags liten pokeball du tar med deg (en skritteller funkjon er implentert) og paa den maaten kan du skaffe deg masse forskjellige items, penger, ogsaa kan du legge over en pokemon paa den (vet ikke om du kan ha flere enn 1)
Slik at den blir trent. En kompiss av meg har den med seg overalt.

-Kommer det ut (i Norge) på fredag den 26.?
-Og hvis ikke, når?

Det kommer paa fredagen ja.
Skal selv ha Pokemon Soulsilver.

Haaper det var noen greie svar.

PS: tastaturet er sinnsvakt, aa blir til [
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
  • Ine
  • Ine
Det er ikke kun pokémonene fra Indigo League dessverre. Men denne generasjon pokémon er faktisk min favoritt, så det er greit.

Yndlingspokémonen min er Charmander og Lugia. Skal dog ha HeartGold siden jeg spilte Gold da jeg var liten, og håper på å vekke opp noen minner derifra

Edit:

Kokiri: Kan det hende du har på engelsk språk på maskinen? I så fall; se på taskbaren, langt til høyre. Der skal du se to bokstaver (er det på engelsk: EN, norsk: NO). Bytt til norsk der, dersom det står på engelsk.
Riddle me this
  • 0
Spørsmål 1: Charizard !!! <3

Spørsmål 2: En skritteller

Spørsmål 3: Jepp, nå på fredag

OG: Hvis spillene holder seg tro mot orginalene, kan man fange både Ho-oh og Lugia i begge spillene
"Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life." - Terry Pratchett
  • 0
Min favoritt Pokeman er Suicune<3<3<3<3<3
Kjærlighet er en flagermus som blir vasket med en tannbørste<3
  • 0
Første spørsmål: Cyndaquill. fordi det var den jeg brukte når jeg spillte Gold.

Andre spørsmål: aner ikke. men tydeligvis en skritteller.

Tredje spørsmål: tydeligvis nå på fredag.

Undrer faktisk om jeg skal kjøpe det selv. (soul silver)
  • 0
  • msb
  • msb
min favoritt pokemon burde man kanskje klare å gjette seg til vis man ser på profill bilde mitt
  • 0
Det bør komme Pokemon spill til iPhone.
  • 0
Biobouy: tenk litt etter det vill aldri komme det er nintendo sitt dem har vel kjøpt det dessvere;`/
Hagger says: That is the biggest explosion in my entire life
  • 0
Hvis nintendo hadde laget PC spill også, hadde det vært sykt kult med et Pokémon MMORPG! Tenk dere det, alle valgte hvilken av startbyene de ville starte i, valgte 1 av 3 pokemon som hørte til det startområdet, og kunne snakke med hverandre og lignende! Det kunne vært dungeons og raids der man fikk nye Pokémoner eller gode angrep til dem! For eksempel kunne Spear Pillar vært et raid, hvor man skulle beseire Dialga, Palkia og Giratina, og én av de kanskje 50 spillerne som var med fikk denne pokémonen!
"Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life." - Terry Pratchett
  • 0
Har ikke sett eller den saks skyld spilt «Pokemon» på årevis. Men må nok gi meg til at det er «Pikachu» som er min favoritt
  • 0
Har for mange favoriter, men vist jeg skal velge en blir det nok Swalot utviklingen av gulpin.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Pokemonen har blitt melket mer enn tom spør du meg...

Uansett er jo Charizard den desidert tøffeste
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
jeg samlet på pokemonkort, men bare på de første pokemonkortene fordi de var orginale og ikke jallapokemon.
And the scrolls have foretold, of black wings in the cold
  • 0
1.Rayquasa (skrives det sånn ?)
2. skritteller ting...
3. på fredag
Per aspera ad astra
  • 0
Den dingsen er en slik dings du kan overføre pokemon til. Når du f.eks er på skolen kan du ha den i lomma, samtidig mens den trener.

Favoritt pokemon? Vanskelig å velge, men det må nok bli enten Schyter, Charizard, Mightyena, eller kanskje Raichu?

Spillet kommer ut den 26. Mars, i hvert fall som jeg har hørt

Lagt til 2010-03-23 20:29:
Nei foressten, min favoritt pokemon er Lucario!
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Favorittpokemonen min er nok, klisjefyllt som det er, Pikachu. Ble forelsket i den når jeg spillte Pokemon Special Yellow Edition som 5 åring ;) Men etter det er det nok Charizard eller Cyndaquil, eller Totodile eller Mew eller ? Nei jeg vet sannelig ikke det er så mange som har en helt spesiell plass i hjertet mitt
  • 0
Vel, jeg var en pokemon fan jeg og.
Men så kom de med en ny sesong, og enda en ny sesong, og enda en, og enda en.
Det tar jo fakkern med aldri slutt, jeg har ikke sjans til å få med meg navna på pokemonene.
Det er umulig!!!
Men de første to sesongene var nok, er fan av de enda.
Hva er likheten med en pave og et juletre??? Bjellene er bare til pynt!!!!
  • 0
De første utgavene var best, på sapphire og ruby ble det litt for mange, så kommer de med sånn 300 nye pokemons.. Det er bare tragisk... Silver og yellow var best
Fem-stjerners medlem
  • 0
Vel, usikker på favoritt, vent, Celebi, Celebi er min favoritt pokemon(tror du ikke jeg håper man kan fange den i de nye versjonene? Hvis noen vet at dette er mulig hadde det vært hyggelig om dere kunne fortelle meg det, hehe).

Det andre sprøsmålet har du allerede fått svar på.

Folk har alt svart på dette.

Når det gjelder hvilken versjon, har jeg og min tvillingbror klart å komme til enighet om at jeg skal kjøpe SS og han HS, grunnet at man kan fange Groudon i SS(ja, du hørte riktig) og Kyogre i HS(du hører, vent, jeg mener leser riktig).
Livet kan av og til virke meningsløst, heldigvis kan man gjøre noe med det ^^.
  • 0
Min favoritt er tyranitar den første pokemonen jeg fikk i topp lv men da dsen sprengte av en ukjent grunn mistet jeg alle pokemonene mine
"1f y0u c4n r34d 7h15, y0u r34||y n33d 70 637 |41d."
  • 0
HeartGold skal kjøpes på release. Gull var det første spillet mitt, og det spillet jeg har brukt mest av livet mitt på
Vi snakker 2000 timer+++
Jeg overdriver ikke, tro meg...
Put money in my hand, and I will do the things you want me to
  • 0
Har noe slikt på Pokemon blå jeg.
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
jeg bestilte soul silver i butikken og jeg fikk med en pokemon på kjøpet
The cake is a lie
  • 0
Mee too
Nobody's perfect and since I'm nobody...
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!