Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg har sammen med noen venner av meg jobbet med et 2D sidescroller i noen måneder nå. Spillet er skrevet i XNA, og er designet for å kjøre på både PC og Xbox 360.

Teaser for konkurransen: http://www.youtube.com/watch?v=AI5omx9lpeo

Våre tanker rundt spillet: http://www.youtube.com/watch?v=2FQ2h-Okib8

Vil laste opp spillbar demo senere (er også kompitabel med 360-kontroller, inkl. rumble!)

"Team"
Gruppen jeg er med i heter Team Flop, som foreløpig består av fire medlemmer. (En programmerer, to game/level designere, og meg som animatør)

Vi deltar i spillutviklingskonkurransen Imagine Cup. (http://imaginecup.com/Competition/mycom ... itionId=38)
Konkurransen baserer seg på at man skal lage et spill, med et tema som omhandler FNs "millenium goals". (Redusert forrurensning, bedre utdanning verden over osv.)
Vi valgte ikke å ta det bokstavelig, og har så langt gått for å lage en sidescroller hvor man skal resirkulere søppel og abstrakte miljøgifter for å redde verden.

"Gameplay"
Vi har planer for å fullføre et episk 2D-spill hvor man navigerer miljøet med å flippe levelen fram og tilbake. (Samtidig som man må unngå dødsfeller og lande på bevegende platformer i sanntid)
Spillet skal også ha store bossfights som vil fungere som hele levels. Disse bossene vil kreve store blandinger av både puzzle solving, flipping mellom to sider av en verden og platforming for å beseire.


"Historie"
Plottet og historien er foreløpig ganske på tegnebrettet, men vi vil nok prøve å ha en fortellerteknikk som bruker så lite dialog som overhode mulig. Karakterene kommer til å kommunisere mye med kroppsspråk, og usynlige valg man tar skal kunne gjøre endringer i karakterutviklingen utover spillet.

"Progress"
Spillet er allerede 100% spillbart på PCer med .net framework installert.
Gameplay grunnlaget som som flipping, platforming etc. er implementert.
Har en demo-level ferdig (Og level design for 2-3 til klare)
Nær ferdig art-style

"Som vi jobber på"
Lage en level editor, som vil gjøre jobben som level-designer enklere.
Skrive plottet (Målet er et passe langt spill som satser mer på replay value enn lengde)
Porte spillet til Xbox
Implementere funksjoner som framhever spillopplevelsen

Feedback hadde vært fint. Håper dere liker ideen.
  • 0
Oy, spennende
Hadde vært så kult å få lagd et spill, synd jeg ikke har skillza til det
Put money in my hand, and I will do the things you want me to
  • 0
  • Ine
  • Ine
Jeg så begge videoene, og dette ser veldig bra ut! Og du er ekstremt flink med grafikken, må jeg si
Riddle me this
  • 0
Utrolig
Shut Up. Kick Ass.
  • 0
Så utrolig bra ut og må si det er ganske imponerende det dere har fått til. Ønsker dere lykke til med prosjektet.

P-Dude: Det går jo an å skaffe seg de skillza da.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Jeg har også lyst til å lage spill. Men jeg har liksom ikke fått ræva i gir da.
Det er bedre å putte nesa si i andre's sine saker, enn å putte andre's saker i nesa ;)
  • 0
Dette så utrolig spennende ut. har også lyst til å lage spill, har de programmene jeg trenger men har aldri giddet det xD
  • 0
Kongebra opplegg Chibini

Ønsker dere lykke til og håper at jeg også en gang i fremtiden kan få prøvd spillet
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Ser lovende ut det her. Ser dere har lånt en del fra ett annet indie spill, men bare dere jobber med å gjøre deres unikt og forkjellig nok fra dette så er det vel ikke noe problem.

Dere burde også jobbe litt med bakgrunden på levelen deres, etter som en blå gradiant blir litt kjedelig å se på i lengden.

Men ellers ser det bra ut for min del.
This is a private conversation between me and the world
  • 0
Takker for all den gode kritikken! : ']

@Pute Monsteret: Hvilket Indie spill tenkte du på egentlig?

Spillet skal også ta plass i mange forskjellige miljøer, både innen og utendørs. Så Bakgrunner og variasjon skal ikke bli no problem i framtiden.

@Bernt Erik / GR®: Har planer om å gi ut en demo når spillet kommer seg litt mer på beina. (Et par levels, en boss fight etc.)

Kommer sikkert til å ville ha playtestere innen den også...

Mer kommer i framtiden!
  • 0
Sykt gode spriter. Virkelig imponerende, spesielt i forhold til hva jeg klarer å lage XD.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Ahh skulle likt å lage spill... bare synd jeg er udugelig til å programere...

Lykke til videre med spill-lagingen!
Kan det ikke forklares, er det HAX!
  • 0
Du må ikke nødvendigvis kunne programmere, du må bare kjenne noen som kan. : ]

Forståelse for faget er et pluss da.
  • 0
Dette kjøper jeg så fort dere får det ut på markedet!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!