Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Etter forespørsel til Nintendodude om å lage en ren ripoff-blogg av hans geniale "en ny generasjon superhelter" gikk jeg dypt inn i superheltenes verden, og fant noen virkelig interessante, men dog ukjente helter, samt makkerne og erkefiendene deres.

Bokmålmannen

De fleste er nokk ikke stort begeistret av nynorsk, men det var særlig en person som avskydde dette mer en noen kan tenke seg. Denne personen var John Fredriksen. Etter at han strøk i nynorskeksamen i 1993, satt han inne i et helt år og leste bøker om bokmål til all bokmålheten gikk opp i den etter hvert enorme hjernen hans. Hodet hans ble formet som en trekant med spissen ned, noe som gjør det lett å gjenkjenne ham. Etter et helt år med bare lesing var kroppen hans svak, med unntak av hodet, og han begynte å trene seg opp. Hver dag jogget han fra Oslo, hjembyen hans, til Finnmark, og ned igjen. Den dag i dag kjemper Bokmålmannen mot erkefienden sin, Nynorskeren, med ikke annet enn never og grammatikk.
Nynorskeren har hodefasong stikk motsatt som det Bokmålmannen har, siden all nynorsk samler seg opp i haka, og ikke hjernen. Han er ganske lubben, og får derfor hans undersåtter til å kjempe for seg. De kan bli kjent igjen ved de store, muskuløse kroppene sine, gummidrakter med bokstavene NN på, sleik og dårlige actionfraser, som "Eg skal banka deg!" og "Berre vent, eg skal nok slå deg!".

Legomannen

Jens Rudolf, aka. Legomannen, vokste opp i Danmark, og ingen forstår derfor hva han sier. Han har trent i 20 år med å lære seg legoens edle kunst, og er nå en mester i lego-kwan-fu. Han kan blant annet bygge en blokkering av legoklosser på ett sekund, og bruke kreftene til de ulike farkene. De grønne kan reflektere alt du måtte kaste mot Legomannen, de røde brenner deg med laserstråler, de gule får deg til å bli trukket ned i bakken og de blåe kan teleportere deg.
Makkern til Legomann heter Duplomann, og er ikke mye å skryte av. Det mest effektive han kan gjøre er å distrahere fiendene, men selv tror han att hans evne i å kaste små legobrikker mot fiendene funker som lyn i olje (han er svensk, så da sier det vel seg selv...).

Wannabe-man

Wannabe-man er kanskje den kraftigste superhelten av alle. Trolig ville han ha kunnet slått alle andre superhelter samtidig. Wannabe-man bruker mesteparten av tida si på å bekjempe alle mulige kriminelle, men siden han er så perfekt blir det ikke noe spennende å se på. Selv liker han å kalle seg selv for "Über-man", men bare bestemoren hans følger det ønsket. Han er dårlig tatt imot i superheltsamfunnet, og har blitt truet med fem års fengsel etter at han banket Nynorskeren (han ble saksøkt av Bokmålmannen, som mislikte at Wannabe-man bladet seg inn i hans saker).

Bæsjemannen

Jeg må innrømme at det var min feil at Bæsjemannen vandrer rundt i gatene den dag i dag. Men hvordan kunne jeg vite at det å spise brokkoli med sennep og ketsjup på ville skape en mutasjon?? Bæsjemannen består bare av bæsj, og lever i kloakken. Han kan skifte form til menneske, og egentlig alt mulig. Derfor er det vanskelig å finne ham, ettersom at han kan bli hvem og hva han vil. Hans spesialvåpen er å kaste bæsj på skurker og kloakkarbeidere, og ingen liker vel å få en bæsj på seg? Den ultimate superhelt med andre ord.

Under kan du se bokmålmannen i aksjon
  • 0
Hahaha! Genialt. xD Mye mer detaljerte og gjennomtenkte enn mine. Likte spesielt bokmåls og nynorsk folkene. De har sikkert mange episke kamper.

Herlig blogg!
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
haha, takktakk^^ fikk litt lyst til å lage en til
  • 0
Ja, gjør det. Hadde vært konge. Hva med "ukens superhelter" eller noe sånt?
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
har faktisk vurdert å lage en bloggserie som handler om superhelter eller noe (men ikke si det til noen, det er hemmelig!!) får se på responsen til folk først da (å nei, nå kan alle lese mine hemmelige planer!! )
  • 0
Wannabe-man! Haha xD
Shut Up. Kick Ass.
  • 0
Kampen mellom Bokmål og Nynorsk
Her er hvordan den funker.

B: Jeg
N: Eg
B: knuser
N: Knusar
B: Dere
N: Dykk
B: Med
N: Mid
B: Hendene
N: Hendane

PANG PANG PANG PANG PANG PANG'


Eg sugar i nynorsk så ikkje mobb meg
*MacGyver Theme*
  • 0
Dette var faktisk ganske underholdende å lese!
I'm not just sure, I'm HIV positive!
  • 0
Beste superhelten noen gang:

Main character man!

superkrefter inkluderer:

- Fiender vil altid bomme på deg under en skuddveksling, siden du er hovedpersonen.

- Hvis du overhode ikke klarer å komme deg ut av en situasjon på egenhånd. vil tilfeldigheter komme deg til unsetning slik at du gjør det alikevell.

- Hvis fiendene dine overfaller deg vil de holde lange taler og kaste bort tiden, istedefor å drepe deg. slik at du har plenty med anledning til å komme deg unna.

- Altid få jenta til slutt.
This is a private conversation between me and the world
  • 0
Nynorsk suger så mye!!! Nynorsk er drit
Drit morsom blogg btw
"He does not just play games. He wins them."
  • 0
noral: takk skal du ha

Pute Monsteret: haha, er ikke det james bond??

Eplemos: da oppnådde jeg målet mitt
  • 0
Fiskebob
hehe, kanskje det

bare at Main character man har med seg sin altid trofaste følgesvenn.

Sidekick boy!

Hans krefter er:

- Fiendene vill sansyneligvis altid bomme på han, men dette er ikke like sansynelig som hos MCM.

- Altid ha vittige og morsomme bemerkninger til envær anledning.

- Ikke egentlig gjøre noe nyttig, men ha en santral rolle i hva det en er som skjer alikevell.
This is a private conversation between me and the world
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!