Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

En gang i februar 2007 skrev jeg en blogg om hvordan valget av PS3 kanskje ikke var helt enkelt å forsvare med logikk. Når jeg fikk konsollen inn i huset, så var det ikke lenger noe behov for å forsvare maskinen - den var jo knakende bra.

Jeg har brukt konsollen så si hver eneste dag frem til nå. Om jeg ikke har spilt PS2- eller PS3-spill på maskinen, så har jeg streamet filmer og TV-serier fra min lokale media-server. Jeg har benyttet "Folding@home" til en viss grad (selv om jeg skal innrømme at det i lengden ble litt kjedelig å se på). Jeg har vært innom Playstation Home - et prosjekt som jeg ikke føler har kommet ut av beta-perioden enda. Jeg har hatt utallige timer med moro og spenning og drama foran denne konsollen. Jeg tør påstå at jeg har tatt godt vare på maskinen. Den har blitt støvsugd i alle ventilåpninger med jevne mellomrom, samt trykkluftblåst fra tid til annen. Jeg har tørket bort støv og fingeravtrykk med en klut og et skånsomt vaskemiddel. Jeg har passet på at den har stått stødig og den har aldri vært plassert inni et møbel der luftsirkulasjonen kan være begredelig.

Likevel. Den 12. mai 2010 ble min PS3 rammet av den velkjente veggen. Utbrent og utslitt klarte den ikke å stutre frem annet enn et oransj lys og tre pip. Når jeg ringte Nordisk Film på deres Hotline, var det lite de kunne gjøre med maskinen på avstand. De sa at den eneste løsningen var rett og slett å sende PS3en til et sted der den ville få den pleien og omsorgen den trengte for å komme tilbake fra den psykiske knekken.

Transportstreiken har vært med på å gjøre at reisen ble litt mer tidkrevende enn hva som var forventet, så den har først nå nettopp ankommet Nordisk Films pleiehjem for slitne PS3-maskiner.

Nå som ikke PS3en lenger tar all min oppmerksomhet, så har jeg børstet støv av Xbox360-maskinen min og fyrt den opp. (Som dere kanskje la merke til på slutten av min forrige anmeldelse?) Jeg har dog lagt merke til et par ting jeg savner og et par ting jeg er svært fornøyd med:

Jeg savner en klokke som til en hver tid vises når du navigerer deg rundt i menyen. Om noen vet om en mulighet for å skru dette på blir jeg glad.

Jeg har heller ikke helt forståelsen for at Xbox360 har et rykte på at menyen er mer logisk. Ja, jeg er enig den er penere og med flere muligheter - men den er ikke like logisk som PS3ens XMB. Jeg vil påstå at begge menyene har fordeler og ulemper - og den perfekte menyen finner man kanskje et sted midt i mellom.

Når det er sagt, så skal Microsoft ha skryt for integrasjonen mot Xbox-butikken og mulighet for nedlastning av video, trailere og demoer. Der har Sony mye å lære.

Det siste jeg vil klage på er egentlig to ting... 1. Jeg har 0 achievement points - noe som sikkert henger sammen med at jeg har 1 spill til Xboxen (nemlig Clash of the Titans... urk).
2. Jeg har 0 venner på vennelista. Dette henger sikkert sammen med at jeg ikke har hatt Xboxen på tidligere. Om noen føler for å adde meg, så gjerne det! (Gamertag: troubledturtle)

Så... Jeg vet jeg skal være oppdatert på dette, men jeg har ikke fulgt helt med i timen. Har dere noen anbefalinger på spill jeg bør anskaffe - som ikke finnes på PS3? Og hvorfor?

<bild>
PS3en i utslitt-modus. (Ja, det er litt vanskelig å se - men den har et oransj lys der det vanligvis er grønt lys...)
Richard Imenes
  • 0
Alan wake!

Lagt til 2010-06-05 11:39:
vent litt og jeg skal finne flere!

Lagt til 2010-06-05 11:47:
Spill til Xbox 360 med 10/10
Her er alle spille som har fått 10/10 av GR!
Mass Effect, Halo 3 og Gears of War er bare til Xbox 360.
Intel Core i7 2600K @3,4 GHz | Asus P8P67 Deluxe | Gigabyte Gefore GTX 570 | Corsair Vengeance 1600MHz 8 GB | Corsair Force F60 | Corsair AX 850W | Samsung F3 1 TB
  • 0
Alan Waka ja! Fordi det er awesome!
Shut Up. Kick Ass.
  • 0
Jeg kondolerer.

Den nye map-packen til MW2???
Shitting dick nipples
  • 0
Mass Effect
Halo
Gears of War
Alan Wake
Splinter Cell: Conviction
Left 4 dead
"When you fight, it doesn't matter how many enemies you kill. If you fail to protect what you're supposed to protect, you lose."
  • 0
Mohahahaha. Karmaen din slår tilbake!!
Fikk nylig RROD så, been there done that!
Nei men da så
  • 0
Selv en PS3 trenger en ferie i blant... (i motsetning til X-boxen som trenger en annen hver uke)

Alltid dumt når konsollen streiker. Har en PC skjerm her som elsker å bli svart i 5 sekunder, før den skrur seg på og halve skjermen virker...
Big man, pig man, ha ha charade you are.
  • 0
Hva er det du snakker om KamikazeKnut? Har hatt xboxen min i ett år, og den trenger aldri pause.

Du har jo PS3 og ikke Xbox
"When you fight, it doesn't matter how many enemies you kill. If you fail to protect what you're supposed to protect, you lose."
  • 0
Da skal jeg se om jeg ikke kan finne Mass Effect til X360 til en billig penge. Den har vel fått en oppfølger også, ikke sant?
Richard Imenes
  • 0
Det jeg mente er at ut i fra alle RROD bloggene her på GR streiker Xboxene til folket annen hver uke. Min PS3 har ikke hatt noen verre feil en Y2K og at bildet fryser.
Big man, pig man, ha ha charade you are.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!