Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Et retro kupp ja, det er den rette beskrivelsen av handelen min på fredag.

På fredag var jeg og far min på et bruktmarked, og etter å ha godt litt rundt får jeg øye på en stand hvor dem selger masse gamle spillmaskiner og spill.

Jeg blir overaska da jeg oppdager att dem har NES der, en konsoll jeg har lett etter lenge. Jeg spør etter prisen og får blir overaska da jeg får høre at de selger den for bare 300 kroner med to håndkontroller og ett spill. Det er jo en helt vill pris, nesten alle NES som blir solgt på nettet koster over 1000 kroner. NES var også den siste stasjonære spillkonsollen jeg mangla fra Ninendo, så jeg slo selvfølgelig til med en gang og kjøpte den. Så nå har jeg hele samlinga av stasjonære Nintendo konsoller. Sia det var så billig der og de hadde så mange andre gamle spillkonsoller måtte jeg jo slå til å kjøpe flere.

Det endte med at jeg kjøpte en NES med to håndkontroller og to spill, en Atari 2600 av den eldste typen (hadde den litt nyere versjonen fra før), en Sega Mega Driver med et spill og en Game Boy av den første typen. Etter å ha kjøpt alt dette hadde jeg ikke brukt mer en 700 kroner, det er mindre enn en NES koster på nettet så det var et realt kupp jeg fikk gjort den dagen.

Hva med dere er det noen av dere som samler på gamle spillmaskiner?

(Under kan dere se et bilde av konsollene jeg kjøpte og konsoll samlinga mi.)
  • 0
  • Ine
  • Ine
Heldige jævel! Har alltid hatt lyst på retrokonsoller, men bruktmarkedene i området der jeg bor selger ikke noe av det.
Riddle me this
  • 0
Imponerende samling. Er ikke noe særlig til en samler, men har alikevel noen konsoller.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Lucky bastard!

Skulle gjerne hatt de selv. For da hadde min spill og konsoll samling vært mer eller mindre komplett ettersom jeg har alle de moderne konsollene. (Utenom PSP og Ps2)
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
For en nice kolleksjon! Har selv bare Wii og Xbox 360, men er ikke akkurat en samler

700 kroner for det? Det er sannelig et godt kjøp!
  • 0
Nice....price!

Har noen retrokonsoller selv, har en SNES og en N64. Og tro meg de betyr mer for meg enn PS3en og Wiien, sammenlagt.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Det var imponerende :3
Jeg mangler SNES, desverre :/
Hva er det egentlig som definerer deg?
  • 0
One word: Emulator... (Vet at du kjøpte de fordi du sammlet på dem )
  • 0
Ingen Game Boy Color?
Jeg så Game Boy (classic), men ingen Color!!
War is a cowardly escape from the problems of peace. -Thomas Mann
  • 0
Fy faen! Det der er vel tidenes beste kupp evah!! Misunner deg skikkelig din heldige jævel
  • 0
Du mangler PS3
  • 0
Eneste retro jeg har er Gamcube og Game Boy Color Du har en fin samling der, vær stolt
Put money in my hand, and I will do the things you want me to
  • 0
virker som et bra kupp av retro konsoller har eg to nes og en n64
"You should learn to shoot first, Solo." -Boba Fett
  • 0
Jeg tror jeg hater deg litt nå. Lucky son of a b****
Mankind must put an end to war or war will put an end to mankind.
  • 0
Jeg har en rimelig omfattende samling med datamaskiner og retrokonsoller. Men de fleste er pakket ned nå. Holder på å rigge opp glasskap å ha dem i. Bilder kommer

Uansett. Et kjempekupp du fikk der
  • 0
Jeg har ps2, ps1, gameboy advanced og gameboy classic. Altså ingen god samling
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Siterer A to the H:
Jeg har ps2, ps1, gameboy advanced og gameboy classic. Altså ingen god samling


Jeg har da PS3!
Decyfered!
  • 0
ooo, tøft litt fail fra de som selger det da, når de kunne fått mye mer for det
  • 0
Hadde likt å hatt en Sega Mega Drive! Selv har jeg NES, SNES, N64, Playstation og en Gameboy Color som jeg ser på som "retromaskinene" her i huset
"Lag's a bitch, then you die"
  • 0
@Bullmajor

Jeg har Game Boy Color, jeg bare tok bilde av de stasjonære konsollene også lot jeg Game Boyen ligge

Takk for alle kommentarene
  • 0
Heldige jævel!

Fetteren min samler på gammle konsoller han har ganske mange, inkludert Virtul boy...
Love is like a flower; even the most beautiful kind dies. - Till Lindermann
  • 0
Nice! NESen min er ødelagt, så jeg skulle likt å kjøpt en ny.
Rett meg om jeg ikke tar feil...
  • 0
Jeg fant min NES i en søppelkonteiner for El-avfall

Skulle kaste en gammel Tv, Så en NES. Med ledninger og en spake, viste seg at den fungerte perfekt
Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful
  • 0
Gratulerer med et godt kjøp
  • 0
Det er dessverre ikke et så stort kupp som du virker å tro, da en NES med ca 10 spill pleier å koste omtrent 500kr hvis man vet hvor man skal lete. Jeg var så heldig at jeg fikk en defekt NES for en tier. Det viste seg at det bare var en kondensator som var gåen, tilfeldigvis samme størrelse som en jeg hadde liggende - det var et kupp!

Kupp eller ei, i mine øyne var det langt bedre anvendte penger enn å kjøpe et spill til PS3/XBOX for 600
A clever idiot is dangerous, even more so than a stupid smart-ass
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!