Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Det finnes en del videoer på internett som avslører kriminelle handlinger, og personer som har blitt filmet har havnet bak murene. Men det er èn film som har fått meg til å sperre øynene opp.

En video som har blitt kommentert med hat og forrakt.

Regissøren Michael Bay skal i følge media ha utlovt en dusør på 50 000 dollar, altså omkring 300 000 norske.
"for den som kan tilby opplysninger som leder til arrestasjonen og en vellykket tiltale[..]"

Hvis du har lest nyhetene så har du kanskje en ide om hva jeg snakker om. Det skal nemlig være en video av en jente som kaster seks (6) valper ut i en stor elv. Jenta skal i følge VG være identifisert av politiet i byen Bugojno. Jenta skal ha fått drapstrusler og hatmail. Ikke så rart når du kaster valper ut i vannet og roper wheee!

Selv ønsker jeg att jenta havner bak murene en dag. Selv om hun er mindreårig og at i følge Bosnisk lov får man bare en bot på mellom hundre kroner til 40 000. Det får meg til å fly i taket. Man kaster ikke hjelpeløse dyr ut på dypt vann eller elv ropende wheee eller liknende for så å bare betale en bot. Du skal sone bak en mur. En høy, grå murvegg med piggtråd oppå.

Jeg håper at slike ting tar slutt, det forgår slike ting vær dag sier dyreværnet i Bosnia men at det er sjeldent at det blir filmet. Uansett straff jenta får så håper jeg at hun lærer at hun ikke skal gjøre det der igjen...

Hva synes dere?

artikkel: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10036015
"I definitely want Brooklyn to be christened, but I don't know into what religion yet."
  • 0
Ja dette er ganske forkastelig. Men igjen(!!) så er jeg overasket over hvordan folk kan rotte seg sammen over internett, og plage et menneske til de grader for en feiltakelse den personen har gjort. Den ondskapen som sprer seg på den måten er faktisk ikke noe bedre enn hva den jenta klarer å prestere.

Det er dermed IKKE sagt at dette bare skal ignoreres. Jenta har blitt identifisert, hun får en lærepenge etter reglementet i hjemlandet og ferdig med det.

Vi mennesker er meget, meget snodige. Vi er som ulver i flokk, og vi er likevel svært sterke når vi er stilt alene.
I don't start trouble.. I finish it!
  • 0
@Madnar
Helt enig i det du sier. Jeg tror da at de som rotter seg sammen føler et så stort hat at de ikke ser noen annen mulighet enn å angripe henne.

enig at vi mennesker er en snodig skapning.
"I definitely want Brooklyn to be christened, but I don't know into what religion yet."
  • 0
Omg . Kaste valper i en elv! Selvom hun får hattmail kan henne ikke la det gå ut over valper!
Love is like a flower; even the most beautiful kind dies. - Till Lindermann
  • 0
Noen folk er bare syke
"When you fight, it doesn't matter how many enemies you kill. If you fail to protect what you're supposed to protect, you lose."
  • 0
@Dr Madnar Petrovich:
Hun kastet, og mest sansyneligt drepte flere små uskyldige hundevalper for morro skyld. Hun fortjener det hun får. Om hun legger videoen på internett må hun forvente tilbakemeldinger.

Synes det er sykt å gjøre slik, bare hør på de små skjønne valpene. Som mest sansyneligt er døde.
Website: http://mationmac.com/
  • 0
Tingen er at disse dyrene skal avlives. Tenk om de har gjort dette i årevis, avlivet dyrene på gården (hvis de har det, eller hjemme) uten at det har blitt noe oppstyr, men siden de er unge og dumme, så filmer de det.

Mitt råd er: "Hvis du skal gjøre noe ulovlig eller krenkende, hold det for deg selv og hemmelig"
Så slipper du alt styret og verden slipper å få vite det.
I'm not just sure, I'm HIV positive!
  • 0
@Madgar
"et menneske til de grader for en feiltakelse den personen har gjort."
En feiltagelse er når du mister en valp i elva, ikke når du dreper seks valper mens du ler. Ikke nok med at hun filmet det, men hun la det ut på internet.
Hun BER om å bli plaget, trakkasert, mobbet, truet og skadet. Kan godt skjønne hvorfor.

@maggle
Mennesker er ikke en snodig skapning. Det er mer korrekt å si at de er avskyelige.
"So you all wanna be like me, right!? I've got it then! We'll reproduce me throughout all of Japan! All you women out there, come to Takamura! I'll give you my sperm! In twenty years, Japan will be crawling with me! " - Takamura
  • 0
hun hadde blitt drept i fengsel, selv draps menn synes det der er ille det hun har gjort.
Yeah Mr.White! Yeah Science!
  • 0
for meg er det ingen forskjell mellom dette og mord. Kanskje til og med værre ettersom valpene umulig kan ha gjort noe mot henne som kunne få hennne til å få lyst til å drepe dem.
This is a private conversation between me and the world
  • 0
  • Ine
  • Ine
Skjønner ikke hvordan folk kan finne på å gjøre slike ting. Rett og slett tragisk.
Riddle me this
  • 0
Retter litt på deg der ViperFakeCasting. Det er en feiltagelse når slike ting skjer, det er begått en feil. Når du "mister en valp" så er det et uhell.

Vel, istedet for å rotte deg sammen med resten av ulveflokken på internett, så foreslår jeg at du er mann nok å gjør noe med dette. Siden det for meg virker som du synes borgervern er riktig. Det er kanskje å sette det litt på spissen, men pytt la gå.

Det er så lett å være stor mann når man tråkker på andre over internett, men pipa får nok en helt annen låt når du blir stilt face 2 face med virkeligheten min unge mann.
I don't start trouble.. I finish it!
  • 0
Fy faen! kast henne i elven! Og hvis hun måtte drepe dem, så gjør det på en ltt mer human måte..
"............." - Link (TLOZ)
  • 0
Noral:

Enig, hvis man skal drepe noen så filmer man det ikke og så legger det ut på youtube. Ikke at jeg har tenkt å drepe noen da
Det er bedre å tisse på stolen enn å stole på tissen!
  • 0
MationMac: Var ikke meningen å overse deg der, fikk bare ikke med meg at du hadde skrevet.

Joda, du har helt rett i alt du nevner der. Men det er ikke vårt ansvar som medmennesker å straffe andre mennesker.

Svar helt ærlig? Ville du gjennomført en straff som feks nevnt i mailer og på nett til denne jenta?

Jeg skal ikke dømme deg etter svaret, jeg skal bare godta det.

Vi er såppas siviliserte at vi kan la de som faktisk har ansvar for å utarbeide og gjennomføre straffer, få lov å gjøre det uten at vi som medmennesker skal blande oss inn.
I don't start trouble.. I finish it!
  • 0
Det er i stunder som dette vi skulle funnet fram de lange kjettingene og de skarpe beltespennene. Denne damen lider av en diagnose som bare kan kureres ved enorme mengder smerte.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
En kjent sak, bra hun er tatt. Dyremishandling er noe av det verste jeg veit...
Put money in my hand, and I will do the things you want me to
  • 0
Faen, jeg blir så sint når jeg hører om slike mennesker, jeg henger med de som sender dødstrusler, i slike tilfeller, hvor handlingen er såpass foraktelig og damen er så bevisst over hva hun gjør. Slike folk burde ikke få lov til å havne i en rettsal engang, send de direkte til Guantanamo.
Just kill him with your awesome
  • 0
Liv skal botes med liv. Drep henne.
  • 0
seriøst bynte å bæse no shit
  • 0
Bra at hun er tatt, forstår ikke slike mennesker.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Hater slike mennesker. Enten hun er gal eller ikke så er det irriterende. Om valpene skulle avlives så burde det bli gjort på en ordentlig måte og ikke bli kastet i elven. Faen for ei jente.
  • 0
Hun er syk med stor P! Drittkjerring!
  • 0
kan ikke si jeg ville blitt lei meg hvis det sto i avisen i morgen at noen hadde drept henne
  • 0
Når en dame får unger får man barnestøtte og slikt, når en hund får valper blir det avliving.

Det finnes alt for mange mennesker, men vi er de som kontrolerer andre skapningers antall.

Hun kastet en mamma sine unger i elven, uten at mammaen ville eller visste det. Det burde være samme straff som på menneske babier.
Website: http://mationmac.com/
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!