Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Har mange hørt om Sol-eksplosjonene? De skal nok være en stor Son of a B!tch. De sier at det kommer en Super-Duper-Mega Sol-eksplosjon i 2013, jeg åpner for meninger, diskusjon og alt det. Men jeg vil at dette skal bli en blogg så jeg skal skrive en blogg.

Forskere har funnet på alt mulig rart. At datamaskiner og elektrisitet skulle gå helt gaiken I Year 2K, eller det store farlige svarte hullet de skulle lage I Sveits. Vel ingenting av det har skjedd. Utenat at de lykkes å lage et mini-svart hull I Sveits, og det nermeste vi har hatt I form for en "Year 2k" er at Playstation klikket mongo online den 1. Mars. Så går vi til 2012, som skal være dommedagen våres. Jaja sier jeg. Denne 2012 er slutten på Maya indianernes kallender, og det vil si dommedag for alle oss på jorden. Største pisset jeg har hørt... eller fram til nå.

I år 1859 sies det at det skulle være en Super-Duper-Mega Sol-Eksplosjon som slo ut strømmen der I X antal tid. Og noe lignende skjedde på 80 tallet, bare på 80 tallet var det ikke en stor eksplosjon. Da ble bare strømmen ute I 24 timer. Og her er vi. 3 år unna denne sol-eksplosjonen, jaja om det skjer får jeg nå spilt Bioshock Infinitive før det. For dere som ikke skjønner det enda, så er ikke en sol-eksplosjon sånn at vi ser ut vinduet, og BOOM sola går I tusen knas. Men det er lava eller magma på solen, som har en eller annen Elektromagnetisk puls, som bare med litt kan smelte alt av elektriske ledninger på jorda. Logisk høres det. Det sies også at etter en sol-eksplosjon skal himmelen bli helt blodrød. Høres ut som noen har spilt alt for mye Elder Scrolls IV Oblivion, å sett på Oblivion Gates.

Vet dere hva. Jeg mener at dette er bare PISSPREIK. Hvorfor akkurat I 2013. Hvordan kan de vite det. Lever de der? Sitter de å se på solen hele livet sitt. De sover sikkert ikke, de sitter å spiser når de er sulten. De har ikke tråkket på utsiden av labratoriumet på snart 40 år. Jesus for et godt liv. Og gjett hvem de har fått med på teamet nå? George Costanza fra Seinfeld. Han så en rød prikk på solen og ropte ut Oh My F#cking god. Vi mister strømmen I 2013. Men fra spøk til alvor, hvordan kan de vite det liksom?. Og det værste er at nå sitter 30% av alle som har hørt det og pisser I buksen. Idioter om de TROR at det blir å skje. Hold Kjeft til dere får vite om det BLIR å skje.

Hva om det skjer? Jaja det blir å ta noen måneder å bytte alt smeltete, ikke bare måneder. Det bli alle meneskenes oppgaver her på jorden. Skifte ledninger. Men hva hadde vært min løsning om dette blir å skje? Jeg mener selv at vi blir sannsynligvis å få en ekstrakt dato når dette blir å skje. Og 2 dager før dette skjer stenger vi ned alt av strøm som vi kan. Da mener jeg ikke at vi skal slå av dataen, og skru av lampen. Nå mener jeg koble ut alt hjemme, mens kraftverket skrur av strømmen. Bedre å miste det I to til tre dager enn å miste det seks måneder til flere år. Det er en ting jeg vil gjærne se om dette skjer, og det er den blodrøde himmelen.

Men I en artikkel jeg leste overdrev VG som faen. De sa at millioner ble å DØ pga dette . Skal de henge seg selv pga mangel på internett og strøm?

Link til overdrevet : http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=561263
Link til den andre vanlige:
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10027420

Q
-Tror du på dette?
-Hva mener du om dette?
-Hva om dette skjer?
-Hva slags løsning hadde du hatt om du fikk vite at dette ble å skje?

Venom in his own Solar Pleksus
*MacGyver Theme*
  • 0
Det skulle kansje være et sort hull på jorda og for 2 år siden men det var menneske skapt de skulle teste maskinen de hadde jobbet på i 30 år men de valgte å utsette partikel maskinen enda litt mer. men det har vel ikke med saken å gjøre.
Yeah Mr.White! Yeah Science!
  • 0
Joda, trur jo på at det kan skje i 2013. Det er ikkje sikkert det skjer, men det kan godt være. Dei har ganske god peiling dei som driv med det greiene . Det merkelegaste er etter mi meining at dei ikkje har merka det før no...
There's a reason it isn't called Grand Theft Public Transport.
  • 0
Hehehe, dette slipper du å tenke på Venom.. Alt stopper i 2012 uansett, så vi kan bare ta det med ro.

Men fra spøk til revolver.
Forskere kommer med mange rare teorier og utspill fra tid til annen. Vær obs på at det er gjennom aviser vi får vite dette. Og hva er aviser kjent for? Jo nemmelig, bullshit.

Om det er noe som kommer til å lage kaos og sette i gang en tredje verdenskrig på denne planeten så er jeg "hellig" overbevist om at media kommer til å ha en stor del av skylden.
Media kan missbrukes på de mest utenkelige måter.
I don't start trouble.. I finish it!
  • 0
  • Play
  • Play
Uten internett i måneder!?
Jaja, da vil i hvert fall elever forbedre seg på skolen
  • 0
Brae Kommentarer.
*MacGyver Theme*
  • 0
Det er egentlig ikke bare internett som blir påvirket av dette,tenk på fabrikker,lys, bare tenk på hvor avhengige vi mennesker er av strøm i hverdagen.

PS:Tenk på alle hybrid bilene!
what happened to sex,drugs,and rock and roll now its just aids,crack and techno
  • 0
Lulwut? Kommer ledninger til og smelte? Betyr dette at jeg må putte ting i en fryserbagg med sånne blå-fryse greier?
  • 0
Nikker: Jeg vet.

FM: Ser sånn ut
*MacGyver Theme*
  • 0
Vet ikke hva jeg skal tro!
Det har vært mange sånne "gigakatastrofer" før, men det har sjeldent skjedd.
IMA FIRIN MAH LAZOR!!!one!!!
  • 0
Jeg er så enig med deg Larsimartini
*MacGyver Theme*
  • 0
Velkommen etter!

Den "overdrevne" artikkel er fra mars 2009. Spørs egentlig hvor troverdig den er idag. Den andre derimot, den er nok ikke preget av så altfor mye kødd.

Tror faktisk litt på dette. Har jo skjedd på 1800-tallet, hvorfor skulle det ikke skje nå? Hvor det kommer til å skje, det kan derimot diskuteres. Tipper på havet eller Amerika. Noen imot?
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
Ok, jeg bryr meg ikke. Det er 3 år til og det er mye bedre å bare leve og se hva som skjer.
  • 0
Kvido : Forskere mener at det blir å skje i Europa. Men jeg håper da det bare inntreffer sør europa.

KIKKOKI:
enig
*MacGyver Theme*
  • 0
Uten strøm i 2013? Jeg har allerede nok å tenke på med jorskjelvenene i 2012!!!
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
Forskere regner ut, basert på fysikkens lover, påvirkning fra universet og rommet rundt og tidligere data, hva som skjer og hvorfor. Dette er ikke noen, "BEWARE, 2012!", liknende advarsel, men en hypotetisk teori om et utspill som kan forespille seg om ca. 3 år.
Forskning er alltid åpne for feil, og det er det som gjør det til vitenskap og forskning, men her ser det egentlig ut som du bare på veslevoksent vis slenger fra deg en mening, uten å støtte opp skikkelig hvorfor dette er "bare tull".

Det virker som du har tatt opp et standpunkt når det gjelder saken, nærmest før du leste artikkelen, nettopp fordi du ikke har litt mer innsikt i saken eller forskningen bak dette. Jeg vil også anbefale å gå frem med en litt mer profesjonell tone når du skal skrive om en såpass viktig sak. Det blir litt som de sosiologene på Harald Eias serie på NRK1, de overser en del av saken, avblåser fakta og har ett standpunkt som de ikke endrer, uansett hva.
Kålroten
  • 0
EB: Haha

Kålroten: Du forteller bra. Jeg mener selv at jeg ikke VIL tro det
*MacGyver Theme*
  • 0
Fint at du har innsikt til å si det!
Det kan kanskje høres ut om bull, men det er mye mer fakta og virkelig vitenskap som står bak det hele. Det kan hende saken får et slags "tullestempel" p.g.a. VG, men det er vel en individuell oppfattelse.
Kålroten
  • 0
Det som kommer til å bli menneskets undergang er at kloden blir for overbefolket og vi går tom for mat og vann, slik at vi blir nødt til å krige for det. Så sant vi ikke får litt fart på romfartsprogrammer
og på en eller annen måte får kolonisert andre planeter.

Hvis vi forsvinner så kommer det til å oppstå annet liv her etter ett par millioner år, som er tilpasset hvordan planeten vår da ser ut. Slik kommer det til å fortsette inntil solen vår om cirka 5 milliarder år da den utvides til en enda større rød kule som sender ut enda kraftigere temperaturer og gjør det ubeboelig her. End of story.
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Vel, det er jo sant til en viss grad da. Det er noe som kalles "sun flares" som skjer regelmessig oppe hos sola, noe som er bevist(ikke spør meg hvordan....). Dette kommer til å skape et så kraftig energi hopp at masse sensitiv elektronikk vil gå dukken. Og når du er inne på 2012, så er en av grunnen til at mange trodde på 2012, var fordi forskerne trodde denne "flaren" skulle komme da, dette har da vist seg å være feil, og den skal komme i 2013. Sier de ihvertfall da...

Vet ikke helt hvorfor de tror denne kommer til å bli ekstra kraftig, med tanke på at det skjer kraftige "flares" hvert 11 år. Men man tror ihvertfall at flares skapes ved at polene til solen får en form for kontakt og at det da slippes ut enorme energier som ikke tyngdekraften klarer å holde nede. La oss si at det blir ekstra kafrig i 2013, jeg må ærlig innrømme at en regning for å fikse alt opp igjen etter det ikke kommer til å bli billig...
  • 0
AC: Høres ut som filmen Wall-E. Men fatter poenget

D0: Bra kommentar, har ingenting å si ...
*MacGyver Theme*
  • 0
Aldri sett Wall-E xD
Men vær så snill, AcH eller bare Clawed. Ikke AC
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Okay Skal huske den Ach Clawed
*MacGyver Theme*
  • 0
Tull og tøys det skjer ikke noe i 2012 og 2013
The cake is a lie
  • 0
Og hvor hadde du tenkt å få strømmen fra når du plugger inn støpselet igjen etter solstormen? Når strømnettet og strømkilden er rammet.

Vi vet at en slik solstorm kan ramme, og at den i så tilfelle vil ramme strømnettet, uvisst hvor kraftig. Slike solstormer er dokumentert tidligere i nyere historie. De kan vare lenge. Det er akkurat like sannsynlig at den neste solstormen vil ramme Canada som at den skal ramme Europa.

Du snakker om idioter, men jeg er ikke helt sikker på om du selv egentlig har forstått hva du snakker om. Tallene er definitivt kraftig overdrevne og spådommene er dramatiserte, men de er likevel ikke utenfor hva som er realistisk at kan skje. Men det er ikke snakk om at millioner av folk dør over natten. Hvis strømnettet blir lammet i et år vil potensielt mange dø av ulike indirekte følger av et lammet samfunnssystem og en ødelagt infrastruktur. Bare på sykehus finner du mange elektroniske apparater som er livsviktige for en rekke personer. Med fravær av infrastruktur og kommunikasjon vil ikke redningstjenester og ambulansetjenester kunne fungere. Og en lang rekke andre dødelige faktorer.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!