Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

På selveste allehelgensaften smelte AMC til med sin nyeste storserie, The Walking Dead. Jeg fikk ikke opp øynene for dette før hypen hadde spredd seg til Twitter for noen dager siden. Serien er basert på en tegneserie med samme navnet, som jeg heller aldri hadde hørt om.

For dere som ikke har skjønt det ut ifra navnet. Dette er en grøsserserie, med elementer fra drama og action. Hovedfokuset ligger på Rick Grimes, en politimann som havner på sykehuset etter å ha bli skutt på jobb. Når Grimes våkner opp fra koma, er ikke verden helt det samme. Jeg vet hva du tenker. Dette er nesten nøyaktig den samme introen som filmen 28 Days Later har. Ikke at det er noe veldig feil med det. 28 Days Later er en av mine favorittfilmer, og å se noe lignende i serieformat sier jeg gjerne ja takk til.

Den første episoden for min del er unnagjort, og skal si de små forventningene ble smadret med positivt fortegn. Likte du 28 Days Later eller andre lignende zombie-filmer er dette den perfekte serien for deg. Jeg tar av min liksomhatt.

Line og Kristina rakk ikke å sminke seg i dag.

Chill hard, man!
  • 0
Går den på norske TV kanaler?
  • 0
Ingen norske kanaler som har kjøpt den opp enda nei. Hvis du skal vente på det, så må du nok vente lenge, som med alle serier.
Chill hard, man!
  • 0
Sykt scary bilde!
  • 0
Piratbukta er eneste utvei??
Skal undersøke både filmen og serien
Intel Core i7 2600K @3,4 GHz | Asus P8P67 Deluxe | Gigabyte Gefore GTX 570 | Corsair Vengeance 1600MHz 8 GB | Corsair Force F60 | Corsair AX 850W | Samsung F3 1 TB
  • 0
Så traileren for denne seiren for ikke så alt for lenge siden.

http://www.youtube.com/watch?v=R1v0uFms68U

Virket veldig interessant. Må nesten se den!
Evoking fear is, in itself, an art form - and nothing in the entire history of storytelling has explored it better than video games.
  • 0
"Dette er en grøsserserie" ville være det samme som å kalle L4D et skrekkspill.

Så først episode i går og likte den veldig godt.
  • 0
Siterer Zyrocz:
"Dette er en grøsserserie" ville være det samme som å kalle L4D et skrekkspill.


L4D er jo et action-horror spill, så helt feil blir det vel ikke? Neida, vil vel si at denne serien passer kanskje bedre inn under det amerikanske uttrykket for grøss. Nemlig bare å slenge en haug med monstre inn på banen og en fyr med en motorsag, eller gressklipper(bonus poeng om du kan gjette hvilken film jeg refererer til), til å rydde opp.
Evoking fear is, in itself, an art form - and nothing in the entire history of storytelling has explored it better than video games.
  • 0
Klarer ikke å vente til serien blir lansert på DVD/Blu-ray! Er en stor zombiefan og en serie av dette kaliberet er bare midt i blinken.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Må si meg fullt enig med Predator, kan ikke vente!
There is a sufficiency in the world for man's need but not for man's greed ~ Mohandas K. Gandhi
  • 0
Oh! kan ikke tro at jeg ikke har fått med meg dette. Må definitivt se den når den kommer på DVD.
  • 0
DoanDavid, du har kanskje rett der, men selv mener jeg "horror/grøss/skrekk" bare skal brukes om ting som faktisk er skummelt. Selv fikk jeg en følelse av at serien ville gå i en litt "Left 4 Dead" humoristisk tone, men kan hende jeg tar feil. Zombier er uansett ikke noe skummelt når det bare er vandrede døde som går rundt.
  • 0
Utifra traileren, så virket det som om serien vil ha elemeter av skrekk. Det blir feil å si at den vil være på lik linje med L4D når jeg heller ville ha sammenlignet Zombieland med dette spillet.

Utifra det jeg har sett (traileren 5 ganger) så virker det som om de har klart å få med noen av de elementene som kvalifiserer en film/spill/tv-serie til å gå under kategorien skrekk.

BTW veldig viktig HVOR FÅR DERE SETT DEN SERIEN?
"We all make choices in life, but in the end our choices make us" -Andrew Ryan
  • 0
28 days later er absolutt en av mine favorittfilmer!

Vil definitivt sjekke ut!
Decyfered!
  • 0
Siterer Onkel Gerda:
BTW veldig viktig HVOR FÅR DERE SETT DEN SERIEN?


Alternativ 1: Du har den amerikanske kanalen(eller en annen kanal) som sender serien.

Alternativ 2(også den jeg tror er mest brukt): Internett.

Alternativ 3: Kjøp DVD/Blu-ray boksen når den kommer.
Evoking fear is, in itself, an art form - and nothing in the entire history of storytelling has explored it better than video games.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!