Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Listen over gamle og nye spill som konverteres over til Apples iPhone begynner å bli lang. Mange konkurrerer om å bli best i denne kategorien. Mega Man 2 er en veldig god kandidat.

Mega Man handler om nettopp Mega Man, som du kontrollerer. Han er skapt av den gode Dr. Light for å stoppe den onde Dr. Wily, han har skapt en rekke roboter for å beskytte seg selv. Disse må beseires før du kan ta utfordringen mot Dr. Wily selv. Hver fiendtlige robot har sin egen bane med et eget tilhørende tema. Air Man sin bane er f. eks oppe i himmelen og det blir derfor ekstra mye hopping fra plattform til plattform.

Mega Mans oppbygning er med andre ord etter god gammeldags stil. For å komme deg gjennom disse levelene må du hoppe og skyte. For hver miniboss du knerter får du et nytt våpen som du kan velge i pausemenyen. De opplåsbare våpenene varierer fra boomeranger til såpebobler, og legger til enda mer til den totale variasjonen i spillet. Lydsporet varierer også godt. Å si at musikken er god virker kanskje rart, men noen av sangene er faktisk fine å høre på til tross for den gammeldagse 8-bit teknologien som er brukt.

Om du er interessert i Mega Man 2 til iPhone har du sikkert vært innom Megaman på en eller annen måte tidligere. Selve konvertringen, altså hvor godt det fungerer på iPhone er det viktigste for at et genialt spill fra gammeldager skal bli like bra på Apples høyteknologiske smartphone.
Capcom Mobile har gjort en strålende jobb. Av alle eldre spill jeg har prøvd på iPhone, er Megaman suverent best. Kontrollen er sylskarp og D-padden og de to knappene er store så man bommer veldig sjelden på det man forsøker å gjøre. En konsekvens av disse sore knappene er at skjermen er veldig liten. Den tar omtrent kun halvparten av skjermen. Mange kan se på dette som et problem, men en enkel løsning kan være å holde telefonen enda nærmere fjeset.

Mye mer er det ikke å si om Mega Mans iPhonedebut. Spillet koster 17 kr, men man kan prøve lite-versjonen som selvfølgelig er gratis. Jeg vil anbelafe deg å skjekke det ut enten du er fan av Mega Man eller ikke. Det passer godt enten du sitter på do, på T-banen eller hvor enn du måtte befinne deg.

+ Søtt, morsomt, likt orginalen, flere vanskelighetsgrader, nostalgisk

- Liten skjerm, litt dyrt til å komme fra Capcom, ganske kort

Grafikk: 8/10
Gameplay: 9/10
Lyd: 8/10
Holdbarhet: 5/10

Min karakter: 8/10
  • 0
Var et av mine favorittspill til NES
Btw: Det ble et dundrende underskudd sist Norge var vertsnasjon for sykkel-VM...
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!