Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Nei, det er ikke Strategists nye kallenavn.

Trolljegeren, regissert av André Øverdal er faktisk mer overraskende enn du skulle tro. Bak den ellers forferdelig teite traileren (dog herlig etterpåklok) gjemmer det seg en særdeles nyskapende film, hvor det ligger så mange kreative vrier på både norske eventyr og dagsaktuell humor, du aldri har sett maken.


Kort sagt vises historien om tre ungdommers filmprosjekt om en lyssky type gjennom et kamera, ikke ulikt Cloverfield. Det som egentlig bare skulle være et kjedelig filmprosjekt viser seg å bli et surr av overraskende underholdene trolljakt og statlige hemmeligheter, alt sammenpakket i så mye ironi og humor at det er umulig og ikke like filmen.


Det vil si, med mindre du ikke er norsk, da, da vil du ikke skjønne en dritt.


Skuespillet er for all del realistisk, om ikke noe kjedelig av hovedpersonene, studentene spilt av Glenn Erland Tosterud, Tomas Alf Larsen, Johanna Mørck. Derimot skilter filmen med mange komikere på listen, som blant annet Otto Jespersen som en slags Indiana Jones, Hans Petter Hansen som byråkraten med haugesund-dialekt og Knut Nærum og Robert Stoltenberg i noen altfor korte fantastiske scener. Disse får deg til å humre av vitsene i filmen flere dager etterpå, selv om Stavanger-studenten har noen gullkorn om kristenmannsblod og troll (hvorav jeg lo godt og lenge).


Måten norske folkeeventyr blåses liv i, at tre geiter på en bro faktisk kan få deg til å sitte med sammenhengende humring i mange minutt, at seriøs omtale av troll blir satset på og lykkes i latter, det er snakk om en av de beste norske filmene på lenge. Ingen underdrivelse spør du meg. Tror du meg ikke? Se filmen og døm selv, sannsynligvis vil Trolljegeren være en særdeles positiv overraskelse.


Karakter? VG (terningkast 4) trakk mye for likhetstrekkene til "The Blair Witch Project" fra 1999. Selv har jeg aldri sett filmen, og det å vise filmen gjennom et kamera fungerer uansett strålende. Skal jeg selv sette terningkast blir det utvilsomt en 6, rett og slett for at jeg aldri har sett maken. For det har jeg ikke.
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
Først og fremst.. hvordan kan noe være mer overaskende en man skulle tro?

hvis man skulle tro det overasker, ville det jo ikke vert noen overaskelse.

Betyr dette at du ikke trodde den skulle overaske deg, men så gjorde den det alikavel. altså at du ble overasket, og at på grunn av at du ble overasket var filmen mer overaskende en du skulle tro? vel.. hvordan kan noe være overaskende hvis du tror det kommer til å overaske deg? Altså hvordan kan noe være akkurat like overaskende som man skulle tro?

men nok om det

Ja, jeg synes trolljegeren var en utrolig bra film. ville gitt den terningkast 5. Men jeg trodde den kom til å bli bra helt siden jeg så traileren.
This is a private conversation between me and the world
  • 0
The Troll Hunter - The guy who hunts down the trolls (on da forums yo)
[19:38] <Taxta> laserpistol og homofile bjørner som snakker rart
  • 0
Har sett den, den var drit bra!
Love is like a flower; even the most beautiful kind dies. - Till Lindermann
  • 0
Du vet da vel at jeg lever dypt inne i Jotunheimen? Det er knapt internettforbindelse her.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Burde ikke du hatt en forbindelse som funker... fjell?

Og overraskende overraskende er en god beskrivelse...
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
Er ikke dette norsk efekter å det beste? Den ser kanllbra ut på trailere.
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
*host harke* Cloverfield *host harke* Høhøhø
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Fint å høre du likte den. Det var faktisk onkelen min som laget den.
Unfortunately, the atmosphere was a facade. Not once did my own daughter looked me in the eye. Oh, the food? Tasted like blood...
  • 0
Skal se den!
  • 0
Fin omtale dette her kvidogbleg Selv har jeg til gode å se filmen ennå og gleder meg til den dagen jeg kan det Det som er spesielt er filmen er norsk og det gjør at det er ekstra artig at filmen har fått så gode kritikker
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
@dr peace: Seriøst? Han burde isåfall være veldig fornøyd med resultatet!
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
Drittbra film!
NOBS 4 LYF!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!