Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Allright, det er offisielt: The Elder Scrolls V: Skyrim er mindre enn et år unna, og jeg har aldri vært forventningsfull som jeg er nå. Oblivion er viden kjent som mitt all-time favorittspill, men tross dette er det ikke 100% perfekt. Det har noen feil, noen mangler. Noe Bethesda kan fikse til neste mesterverk. Så, jeg har funnet de fem tingene jeg ikke liker så godt i Oblivion, og håper virkelig Bethesda fikser det og gjør Skyrim så bra som det faktisk kan bli. Det er allerede bekreftet at en ny grafikkmotor brukes, så det vil ikke stå der. Listen er tilfeldig rangert, forresten.

1. FLERE STEMMESKUESPILLERE.

Cyrodiil var stooort. Gigantisk. En hel haug innbyggere. Og det er rundt 10 personer som har gitt stemmene tenker jeg. Det var alltid så kjedelig å alltid høre den samme stemmen, samme dialekten, alt. Det eneste som skilte var om det var dame eller mann, og hvilken rase det var. Hva med litt flere dialekter? Det kunne hjulpet variasjonen i stemmeskuespillet, og gjort Skyrim litt mer troverdig. Jeg sier ikke at de skal få en stemmeskuespiller til hver eneste karakter, for det kunne blitt et problem, men mye kan gjøres på dette punktet. Så punkt 1: Flere dialekter, mer enn 10 stemmeskuespillere...faktisk ikke så vanskelig å fikse.

2. MER VARIASJON I LANDET.

K, Oblivion ser nydelig ut, og det å skue solnedgangen over vannet fra fjellet er helt herlig, men det hindrer ikke det faktumet at Cyrodiil består stort sett av skog, skog, skog. Byene skildrer seg ut, og det er supert å studere enn ny hule eller et gammelt slott, men med en gang jeg hører ordet "Cyrodiil" tenker jeg på skog. Det var fjell med i Oblivion også, men dette var bare hvitt med litt snø, ikke noe særlig liv. Skyrim skal visst være hjemlandet til nords, så allerede her vet jeg at TES V kommer til å skille seg ut fra Oblivion, men bare Bethesda passer på å ikke ha bare fjell, kulde og snø. Og kanskje gjøre hulene og ruiner litt mer variert enn som så as well.

3. FJERN DEN FORDØMTE VAMPYRMODUSEN.

Det største problemet mitt med Oblivion er uten tvil vampyrene. Jeg hater dem. Kom i kontakt med dem, og du er fucked. Sov i en seng, og du er vampyr. Det er da Oblivion begynner smått å ødelegge for seg selv. Vampyrmodusen følger med en hel del ulemper: Du må drikke blod av sovende folk, noe som er et helvete (du må pickpocke dører osv) og du kan ikke være ute i solskinn, da dør du sakte, men sikkert. Oblivion skrur spilleopplevelsen fra helt vidunderlig til noe som ligner dårlig med vampyrene, men heldigvis kan du fjerne det ved hjelp av et oppdrag (som forøvrig nesten ikke er mulig å gjennomføre, takk til glitches). Så Bethesda, hvis dere kan norsk og av en eller annen grunn sjekker gamereactor, FJERN vampyrer totalt. Jeg vil aldri se de grufulle røde øynene igjen.

Apropos glitches, det minner meg om det fjerde problemet:

4. GLITCHES.

Fjern dem. Ny grafikkmotor, I know, men man kan aldri være sikker.

5. GJØR TILFELDIGE KARAKTERER LITT MER INTERESSANTE.

Det er utrolig mange karakterer med i Oblivion ja, men over halvparten av dem er ikke noe spesielt å snakke med. Altså, du går bort til en tilfeldig, han sier "Good day" og du kan spørre han om rumors i byen, eller hvordan det er å bo i byen de bor i. Ofte har de også samme svar. Det hender at du er heldig og får en fet sidequest, men som oftest sier de bare navnet sitt. En god ide kan være å ikke gi deg muligheten til å snakke med alle, som i Fallout 3. Der var det klart hvem som var noe å snakke med og hvem som ikke var det. Det gir deg en pekepinn på hvem du skal snakke med for å få sideoppdrag eller informasjon. Og hvis Bethesda vil gå all the way, kan de også la hver enkelt ha en historie å fortelle, så du virkelig setter deg inn i hans liv eller historien til den byen eller Skyrim generelt. Begge deler funker godt, hvertfall bedre enn hvordan det er i Oblivion.

Så det var fem ting Bethesda kan jobbe litt med, noe jeg har stor tro på at de allerede har gjort. Jeg elsker Oblivion mer enn noe annet, men det kunne vært koslig å se feiler bli rettet på til neste runde. Jeg gleder meg vanvittig til 11. november, for jeg vet allerede at vi har noe spesielt i vente.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Nr 3
Hell yes!
Det å være vampyr er helt uinteressant og ubrukelig. Og questet for å bli normal igjen var altfor langt.
Så enten kutt det helt ut, eller la en fyr gjøre deg til vampyr hvis du velger det, slik som Lucien i Dark Brotherhood.

Enig i de andre tingene her også, men spesielt vampyrmølet må vekk.
  • 0
lage et ordentlig level system. Det var det som ødela mest i Oblivion. Jeg tror dog ikke det er noe problem siden Fallout 3 vel har et tradisjonelt level system, noe som forhåpentligvis betyr at Bethesa har lagt fra seg den i ideen.

Men bare for å avklare det først som sist, jeg har ikke så mye imot skillsystemet i Oblivion. Det er skaleringen av fiender jeg vil ha vekk.
This is great banter, it really is.
  • 0
Ble man ikke ultrasterk av å være vampyr? Husker jeg elsket å være vampyr. Vandret rundt på natten og drepte folk for blod. Håper de tar med det.

Ellers så er jeg ganske enig i det du nevner.
Now I can let these dream killers kill my self esteem-or use my arrogance as steam to power my dreams.
  • 0
Hvis du ble smittet av porphyric hemophilia (vampyrsykdommen) hadde du 24 timer på å bli kvitt den, enten ved å drikke noe som kurerte sykdommer, eller be ved et alter. Burde vel ikke være noe større problem hvis du er såpass interessert i spill at du spiller noe så til de grader rettet mot kjernespillere.

Det viktigste de kan rette på for min del er skaleringssystemet, so gjorde at du slet like mye med å drepe rotter på det første erfaringsnivået som på det siste.
  • 0
Kommer dette bare til xbox 360?
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
Jeg hadde planer og lagd notater til en helt lik blogg...

Første mann til mølla I guess..

Jeg er absolutt enig på alle punktene du har tatt opp her! Spesielt det mer mer variasjon i naturen og i huler og flere stemmeskuespillere.

Forbedret combat er også noe jeg håper på. Oblivion's kamp system er noe av det beste jeg har sett i et spill, men jeg håper uansett de kan forbedre det.
"Don't cross the crooked step"
  • 0
De burde fikse bugs og glitches som du sier, orket ikke spille TES IV på grunn av det...
Just kill him with your awesome
  • 0
Tror jeg vil legge til en: muligheten til å blande magi, samt forskjellige effekter etter hvor kraftig spellen er. I Oblivion er en svak flammeball en flammeball og en ekstremt sterkt flammeball en lit større flammeball med mini ekslposjon.

Og jo, fikse Uncanny Valley 2000 effekten ALLE ansiktene hadde i TES 4.

+ Det med at gress, trær og i noen tilfeller hele slott bare popper inn i bildet, som om det har en slags usynlighet helt til du er nære nok.
Deadpool FTW. "Duct tape, duct tape, I love duct tape."
  • 0
De kunne heller gjort vampyr tingen mer spennende og lettere å fjerne
Go ahead, make my day
  • 0
Ny grafikkmotor ville nok ordna det meste
Men vampyr var jo bare kos, bare å laste ned the vile lair så er alt ordna.
Nei men da så
  • 0
+ Fjerne den j*vla level/loot-scalingen som gjorde Oblivion meningsløst og kjedelig

+ Gjøre spillmotoren stabil (men jeg holder ikke pusten... selv Bethesdas tidligere pre-Oblivion titler som faktisk hadde bra gameplay var notorisk ustabile)

+ Ansette ny 3D-artist som evner å modellere karakterer som ikke ser lettere mongoloide ut, eller i bestefall småstygge (en visuell blemme som har preget alle deres titler etter Daggerfall)

+ Droppe elendig flatt stemme-skuespill og tynn kortfattet dialog, og heller ansette en skikkelig dialogforfatter
  • 0
Større variasjon i våpen, samt at de ikke skal se ut som de er laget av plastikk. Resten har blitt nevnt.

Jeg er forøvrig uenig i vampyr-hatet. Jeg opplevde det som en av de kuleste questene.
"Damn, sucker. I just got some. Look at me, Brad, I'm a man now, just like you. Except, I don't look like a faggot and talk all educated."
  • 0
Jeg hadde forsåvidt heller ikke hatt noe imot vampyr-questet, dersom det faktisk hadde vært mulig å fullføre det. Kjent bug på PS3 som nekter deg å levere ingrediensene, uansett hvor mye av dem du har. Det sugde. På PC var det derimot chill.

Er ellers veldig enig i det meste som nevnes. Alt ble litt for likt i Oblivion.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Da håper jeg du lærte av tabben din; ikke spill på PS3.
"Damn, sucker. I just got some. Look at me, Brad, I'm a man now, just like you. Except, I don't look like a faggot and talk all educated."
  • 0
Oh, I did. Never again.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Det ER mulig å fullføre vampyr questen, som involverer å sette PS3'ens språk på tysk. Tungvint, men gjør det mulig.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Hvis du blir smittet av en vampyr, som man ellers lett kan unngå om man bruker bue, er det jo bare å ta seg en slurk av en "Cure Disease"-potion, og vips.

Selv er jeg ellers enig i at stemmeskuespillerne burde varieres mer, i tillegg til at gamle damer ikke burde skifte dialekt når man snakker med dem, for det er virkelig plagsomt.

Ellers noe spesielt jeg vil ha endra? Hm. NY GRAFIKKMOTOR for faen. Nå er jeg rett og slett dritlei teite animasjoner.
"I'm not sure I can stomach another cover-based right-wing wank game."
  • 0
Syntes Vampyrismen var litt kult, men de skulle ha lagt til den varulv sykdommen igjen som de hadde i ekstra pakken til morrowind.
*MacGyver Theme*
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!