Gamereactor internasjonalt Norsk / Dansk / Svenska / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español
Medlemsinnlogging
amigo

Glemt passordet?
Jeg er ikke medlem, men jeg vil registere meg

Eller logg inn med min Facebook-konto
FacebookFacebook
Velg forum
Søk forum
Tråd:

GRs Killzone 3 event!

Antall innlegg: 32
Til førstesidenTil forrige side (1)Til siste sideTil neste side (2)
  1. 01
  2. 02
Crazy Kraken
I dag (fredag 11/2/11) hadde Gamereactor sin Killzone 3 event i Oslo. Jeg var der og her kan dere lese mitt inntrykk om kvelden.

Dagen startet med en lang dag på universitetet i Oslo og som sluttet kl 5 med en spennende lab øvelse om alger. Som mange av dere sikkert vet startet Killzone 3 eventen kl 5 og var på Frogner kino. Jeg hastet av gårde til t-bane og trikk for å få med meg mest mulig og 45 minutter etter at eventen startet var jeg endelig der (forsinket trikk og dårlig eventskilting får skylden). Jeg braste rett inn i foredraget til en av utviklerne av spillet, og fant meg en plass helt ytterst midt i.

Jeg gikk nok glipp av en god del av foredraget men det jeg fikk med meg var endel om flerspillerdelen, der han viste hvordan den var på sett og vis historiedrevet med forskjellige slutter, og helt til slutt viste han en flott montage med klipp fra spillets enspillerdel med passende Rammstein. Alt ble selfølgelig vist på kinoens lerret.

Videre ble kvelden styrt av folket fra GR staben. Alle i salen hadde fått et lodd og hvis man var heldig og ble trukket så fikk man spille Killzone 3 på lerretet i rundt 10-15 min før en ny person ble trukket. I tillegg til dette var det fire PS3er med TVer nede på hver sidet av lerretet der man kunne prøve spillet i både 3D, med Move og i co-op. Alt som ble spill og prøvd var fra spillets enspillerdel og selv om jeg håpet på noe fra flerspilleren også så skuffet det helt klart ikke.

GR hadde uheldigvis noen tekniske problemer i starten, der blandt annet all lyden forsvant, men med teknisk ekspertise ble dette kjapt fikset og spillet gikk på rundgang som det skulle. Det første som slo meg var hvor flott dette spillet så ut. Ikke bare det rent tekniske var bra (som i KZ2) men også det artistiske var fantastisk. Det andre som slo meg var hvor stor variasjon det var i ferdighetsnivået til dem som prøvde. Noen var kjempegode og gjorde det faktisk veldig underholdene å se på, mens andre, vel, noen prøve å beskytte lagkameratene sine ved å bruke seg selv som levende skjold. Dere vet hvem dere er.

Jeg ble ikke trukket i starten og fant ut at jeg ville prøve Killzone 3 i 3D med Move og tok turen ned til den ene TVen som var ledig. Dette endte dessverre med en kjempeskuffelse. Move syns jeg var forferdelig knotete og jeg hadde store vansker med 3D brillene. Om jeg ikke tar helt feil, så var det sjefsredaktøren selv (Kristian Nymoen) som kom for å hjelpe meg med brillene. Det var nok det at jeg tok av og på brillene hele tiden og byttet med et annet par som også lå der, som avslørte meg. Han ytret også sin frustrasjon over Move, og etter litt fram og tilbake fikk vi jeg endelig muligheten til å spille uten move. 3D brillene måtte jeg slite videre med. Det virker som de skrudde seg av og på hele tiden, og gikk ut av fokus. Det var synd å se at grafikken og frameraten var mye dårligere med 3D på, men noen ganger (når 3D faktisk virket) så var det faktisk ganske tøft.

Videre må jeg bare ta opp en liten hendelse. Etter å ha drept tre eller fire fiender så satt det seg en dame ned ved siden av meg. Hun sa: «Du har spilt mer enn 10 minutter har du ikke?» Det var ikke et spørsmål. Hun må ha missforstått, og jeg sa at jeg akkurat hadde begynt, men at det gikk helt greit at hun prøvde litt. Dette tok hun som en selvfølge og plukket opp move kontrolleren (som jeg endelig hadde fått skrudd av) og startet å veive med den. «Jeg vil spille med denne» sa hun. Jeg fortalte henne at da måtte hun prøve på den TVen ved siden av meg, som var okkupert av to andre som hadde sittet der med Move en stund.

En av dem som satt ved den andre TVen viste fram Move kontrolleren til henne, og da nappet hun kontrollen ut av hendene hans og prøvde å bruke den på TVen jeg satt ved. Etter mye fram og tilbake klarte hun endelig å aktivere Move kontrolleren (som jeg hadde skrudd av) og begynte å spille. Etter en god stund prøvde jeg å spørre om høflig om jeg kunne få prøve litt, men da ble jeg totalt ignorert. Jaja tenkte jeg, jeg skal ikke la dette ødelegge kvelden!

Jeg fant med en god plass i salen og bare nøt gameplay fra spillets enspillerdel. Flott grafikk, godt leveldesign, superb lydteknikk og musikk gav meg ikke annet enn en følelse av at dette virkelig var et godt spill. Selv om jeg enda ikke hadde prøvd det. Til og med karakterene og storyen virket mye mer interessant denne gangen og det var også mer variert gameplay. Både snikesekvenser, jetpack sekvenser og annet snacks ble vist frem.

Etter en stund ble en annet TV, på andre siden av lerretet ledig og jeg tok sjansen der. Heldigvis hadde personen før meg skrudd av både Move og 3D så nå kunne jeg endelig prøve spillet som det egentlig skulle spilles. Det var flott! Kontrolleren var mer presis enn fra KZ2, men hadde fremdeles den gode tyngden og dybden i seg. Jeg tok hodeskudd, brakk nakker og sprengte de onde Helghast soldatene. Dette er ingen anmeldelse, men makan til et fantastisk FPS på konsoll er det lengesiden jeg har hatt gleden av å prøve. Det eneste som skal nevnes er at det nesten er litt for mye action. Det hadde vært flott med fler litt rolige sekvenser som virkelig kunne vist frem den flotte grafikken og utbalansert de heftige action sekvensene.

Videre tok jeg en liten pause, og så heller på storskjermen. Mot slutten hadde GR nok engang noen tekniske problemer og hele bildet forsvant. Men igjen ble det fikset og det var tid for en siste trekning. Og gjett hvem som ble trukket! Ja, du gjettet riktig! En helt random person. Men alt i alt var det en flott kveld og da klokken var 9 var eventen slutt, og det var på tide å ta turen hjem. Jeg skulle hatt med meg en kompis eller to så hadde kvelden vært enda bedre, men sånn er det når ingen man kjenner er interessert i Killzone eller i å kommer seg til Frogner kino.

Jeg få beklage for en veldig lang blogg, og hvis du kom igjennom hele så fortjener du helt klart en medalje. Eller en goodiebag? Jeg fikk en goodiebag, tihi! Det er mye jeg ikke har snakket om, men dette var kvelden i grove trekk. Har du muligheten til å møte opp på Killzone 3 eventen i Bergen eller i Trondheim så anbefaler jeg det. Bare ta med en kompis, da blir det kanskje enda bedre.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Noral
Hun kjerringa satt foran meg, hun virket ut som en kjerring på hvordan hun pratet med de hun var med. Men hun hadde bra brød da.
I'm not just sure, I'm HIV positive!
Ole-Christian
GR®
Dude, hvorfor kom du ikke opp til oss fra GR og hilste på, da? Må ikke være så anonym av deg, vet du For øvrig var det ikke representanter fra Gamereactor som "ledet" opplegget, det var folk fra Sony. Litt kjedelig når lyden forsvant ja, men det tok heldigvis ikke så altfor lang tid før de fikk orden på det. Er jeg den eneste som lot meg irritere litt av den utstrakte bruken av "basically" under foredraget, forresten?

Jeg hadde ikke noe særlig interesse av å spille det selv, dog. Hadde jo allerede spilt det en del fra før, og jeg må innrømme at det hadde blitt en pinlig affære om jeg, som er vant med mus og tastatur, skulle vise frem ferdighetene på kinolerretet. Har forsåvidt ikke den aller største interessen for Move heller (og 3D hadde jeg allerede testet tidligere), så jeg skygget unna TVene nederst også. Synes dog Daniel gjorde en halvgod innsats med hele salen som publikum, haha.
                               • Hardware-skribent og moderator @ Gamereactor.no •
Iceman 33
Det virker ut som at du likte killzone 3

@Noral Hahahahaha
The cake is a lie
Noral
Olé, han fyren leste vel bare rett av en tekst han hadde skrevet på forhånd? Ikke noe stikkords liste her nei. Eneste vitsen han hadde på lager var, som ble brukt ikke bare én gang, var "hvis noen ikke har spilt/likte Killzone 1-2, da kan dere gå"

Som du har tatt feil på, som Ole poengterer, så var det egentlig Sony som hadde satt igang hele opplegget, med GR som hadde invitasjons rollen.

Daniel må lære seg å spille med alternativ kontroller. #fail
Joelspeanuts
Ok, jeg tror jeg må melde meg på i Trondheim... It's a long shot, og jævlig seint, men jeg prøver.
Hørtes morsomt ut. Hva var i goodie-bagen?
If you could reason with religious people, there would be no religious people. - Gregory House, M.D.
HaXorZ
Wish I was there!
When in doubt, make a fool of yourself. There is a microscopically thin line between being brilliantly creative and acting like the most gigantic idiot on earth. So what the hell, leap.
Joelspeanuts
Ok... "konkurransen" er ferdig. (hvorfor fortsatt annonsere for den da --.)
If you could reason with religious people, there would be no religious people. - Gregory House, M.D.
Strategist
Community Manager
Daniel døde 3 ganger grunnet at kontrollen var satt til alternativ og ikke normal da han tok over (HAHA). Men etter at jeg minnet ham om hvordan man kom seg videre gjennom gresset gjorde han god figur.

Jeg så deg Kraken, da Kristian hjalp deg, men visste ikke at det var deg. Ellers ville jeg ha hilst. Samme med deg Noral.

Kom alt for sent selv, og var der bare en begrenset tid fordi jeg måtte hjem og skrive særemne, men det var bra med oppmøtte. Spillet hadde jeg forsåvidt sett meg mett på fra før.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
P-Dude
Hadde vurdert å bli med hvis ikke det hadde vært for den teite 18-års grense regelen
Hadde aldri dratt med faren min med på det... Teit at 17-åringer ikke skal slipe inn aleine, jeg har spillt 18-års grense spill siden jeg var 14 år lissom
Jaja, rules are rules.
Relax...I'm a doctor.
Strategist
Community Manager
Citerer Joelspeanuts:
Ok... "konkurransen" er ferdig. (hvorfor fortsatt annonsere for den da --.)
Send en mail til Kristian, så tror jeg du får komme i Trondheim likevel
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
Espectro
Høres ut som om du hadde det gøy, og det hadde jeg også, gitt! Det beste var å høre på Van Beek snakke om spillet, digget den biten. Det å høre en sentral person i utviklingen av spillet snakke om det er ikke hverdagskost, så det likte jeg. Ellers var arrangementet vellykket og veldig koselig. Det var stas å komme seg vekk fra Vestfold og inn til "storbyen" for en liten avkobling sammen med en god venn.

Når det kommer til hva jeg syns om selve spillet så var forventningene mine skyhøye før arrangementet, og etter er nok dessverre forventningene litt dempet (spillet virker alt for repetetivt og monotont til tider). Jeg tror likevel at spillet blir knallsterkt, akkurat som 2'ern, men at jeg begynner å bli gørrlei av Killzone-gameplayet etter to spill og en prøve av det tredje - bekymrer meg litt. Men krysser fingrene for at det meste stemmer når spillet kommer ut og at jeg finner kjærligheten i gameplayet igjen. Killzone 3 glir et klart kjøp uansett i hvert fall!

PS: En god og informativ blogg dette her!
what motivates a man to confront the challenges that must of us would run from? ... The answer, is love.
192
jaja, betaen var i alle fall konge!
"I do not know with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones." Albert Einstein
Noral
@Strategist
iiiiikk!

Synes Gamereactor skulle hatt første rad, så man hadde plass til å slå av en prat. + at folk på GR burde ha Navnskilt på neste event/sammenkomst.

Jeg synes Y 26 var ganske nærme mitt lodd på T 27, men som den unge kar med folkeskikk, så skal man ikke snike/jukse. Var underholdende å se på andre i stedet. Hadde sikkert driti meg ut.
Men, noe jeg la merke til, var at, hvis det var en som var skikkelig god i spillet, og ikke daua, så hadde jeg kunnet sittet å sett på noen spille igjennom hele spillet hvis jeg hadde hatt tid. Det var faktisk ikke så verst å sitte slik å se ting skje på en stor skjerm, uten å "kunne" spillet, og vil ta over kontrollen fra den mongoloide vennen man har, for å vise han hvordan det skal gjøres.

Vil poengtere at den banen hvor man møtte Rico, falt av hoverplanet, og måtte løpe til dette skibet for å plukke opp Jetpack, han som spilte først det, sugde balle! Kom jo aldri videre.
Strategist
Community Manager
Citerer Noral:
@Strategist
iiiiikk!

Synes Gamereactor skulle hatt første rad, så man hadde plass til å slå av en prat. + at folk på gr burde ha Navnskilt på neste event/sammenkomst.
Hey! Jeg hadde hatten. Den er tusen ganger mer distinkt enn et navneskilt! Sithlord kjente meg igjen på et øyeblikk.
DoGRoG
Jeg var der, og synes selv at Killzone 3 var utrolig fett!

Apropos den tekniske feilen ved slutten, gjett hvem som spilte akkurat da...
thingken of fast ;_;
Polen Shot v3
Jeg var ikke der
Veni, vidi, avicii
Crazy Eyed Gamer93
Angrer veldig mye på at jeg ikke meldte meg på. Det var nok 18 års grense regelen som ødela litt for meg her. Vet jeg kunne tatt med en forelder, men det hadde føltes litt lame ut.. Bra dere hadde det fun dah ^^
DoGRoG
Crazy Eyed Gamer93: Haha, det var det jeg sa. Du bare "Haha nei da må jeg ha med en forelder og det er teit azz". Håper du har lært.
thingken of fast ;_;
Bernt Erik
Tusen hjertelig takk for at du delte opplevelsen med oss andre Crazy Kraken Artig å kunne lese om slike ting når man selv ikke har muligheten til å være med
Bernt Erik Sandnes/Gamereactor Norge - Intel i7 3770K, Gigabyte X58+ G1.Guerrilla, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 12GB Kingston Hyper X, Kingston HyperX 240GB SSD, NEC multiSync LCD 24WMGX3, Philips amBX, CM HAF X kabinett
Parkour Gamer
Jeg fikk en "billet" til dette, bare synd at jeg ikke kunne. Jeg kjenner heller ingen kule folk over 18 som kunne bli med.
Never underestimate the power of stupid people in large groups. And no, I'm not talking about zombies.
shotgunrain12
Heldiggris!
Love is like a flower; even the most beautiful kind dies. - Till Lindermann
HaCkzur
Gleder meg til arrangementet i Bergen, can't wait!
"Lag's a bitch, then you die"
Venom140
Wish I was there!
Let me tell you a Joke. Ok? Pussy! I dont get it?. And you never will ;)
AcH Clawed
Ah... nå angrer jeg litt i ettertid, beklager Kraken
Så neste event, da skal jeg bli med! (Det sa jeg forsåvidt om denne også, men denne gangen håper jeg på at jeg mener det )
Smil til verden og verden smiler til deg. Hat verden og verden prøver desperat på å få deg til å smile.
Til førstesidenTil forrige side (1)Til siste sideTil neste side (2)
  1. 01
  2. 02
Skriv et innlegg

For å kunne diskutere må du logget inn. Ny bruker? - bli medlem n!

:D :) :( :-o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: ;-) :idea: :arrow: :| :mrgreen: :clap: :dance: #-o =; :^o [-X :pray: 8-[ :sick: :-# [-( :-k :--

Poll Hvilken konsoll velger du?
  • 35% Wii U
  • 35% Playstation 4
  • 6% Xbox One
  • 24% PC
  • 0% ALLE!!
Resultat
Ole-Christian: @remote: Definitivt. Tror ikke vi skal legge altfor mye i mangelen av viste spill så langt, dog.Følg
2013-05-21 22:18
remote: @OC: Lettere, men kanskje ikke i form av kortere tid. Det blir nok lettere å konvertere til PS4 nå som den har pc-arkitektur, da.Følg
2013-05-21 22:15
Ole-Christian: @remote: Både PS4 og Xbox One ser ut til å bli lettere å utvikle til enn PS3 og 360 da.Følg
2013-05-21 22:09
remote: @OC: Det gjør de nok. Når de begynner med et slikt fokus, aner det meg at det tar lang tid å utvikle spill til den. Tenker på PS4 også.Følg
2013-05-21 22:07
NorGaMaGamer: Gratis? Ja, Gratis kom og ta! http://www.gamereactor.no/blog/norgamagamer/59281/Følg
2013-05-21 22:06
Ole-Christian: @remote: Forventer at de retter opp i en del av skaden på E3.Følg
2013-05-21 22:02
remote: @OC: Ikke av det jeg har sett til nå. Det meste var som forventet. Det er nok bare spillene som kan imponere.Følg
2013-05-21 21:59
skeptisk-heksa: Varme og sol....ergo fluer...Følg
2013-05-21 21:57
Ole-Christian: Ble du imponert, remote?Følg
2013-05-21 21:43
Animorpher: Uff,pengene har flydd ut denne måneden og har enda en storregning som jeg venter på skal komme i posten... :(Følg
2013-05-21 21:42
The Cookiemonster: http://www.gamereactor.no/blog/the+cookiemonster/59271/ Da er bloggserien i gang! Vi starter med en oppsummering av sesong 12/13!Følg
2013-05-21 21:42
remote: Det skal tydeligvis mye til for å imponere i spillbransjen.Følg
2013-05-21 21:36
Ole-Christian: @sonic og link: Du kjøper en konsoll for ett enkelt spill?Følg
2013-05-21 20:56
xXAkresSXx94: Xbox One... Upassende. Konsollen ser merkelig ut.Følg
2013-05-21 20:49
sonic og link: Ser ut til at jeg står over den neste Xbox, med mindre de annonserer et must have spill eller to.Følg
2013-05-21 20:48
Tommy Kvaernerud: Ikke er den bakoverkompatibel heller. Ikke med arcade games engang.Følg
2013-05-21 20:41
Tommy Kvaernerud: Hvis det er fakta at kinect nå er obligatorisk, så er det allerede avgjort. Jeg kjøper ikke XO.Følg
2013-05-21 20:30
The Cookiemonster: Den nye Xboxen virker kjedelig. Som forventet. Går mot PS4 her i huset.Følg
2013-05-21 20:27
albaga: Yup. MS sin konferanse var bare latterlig. Skal ha PS4. Hadde gjort det samme uansett om konferansen var bra eller ikke.Følg
2013-05-21 20:27
Ole-Christian: @ElGamer: Var vel bare sportsspill fra EA og CoD som ble vist av spill.Følg
2013-05-21 20:20
BETA +