Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg trur at jeg kommer til å dø.
Nå nettop opplevde jeg at jeg fikk yellow light of death på min 60gb ps3. Og jeg har ikke tatt backup av noen av filene som jeg hadde der. Viss jeg tar ut harddisken og setter det i en 320gb ps3, kommer den til å kun ha kapasitet til 60 gb? Og vil jeg få trophyene mine på den?
Kommer jeg til å være i samme rank på Cod f.eks. Jeg aner ikkje hva jeg skal gjøre..! Kan noen sende meg en melding eller noe som kunne vært til hjelp??
Pliiis redd meg.. :(
Penger er verdiløse inntil du bruker dem.
  • 0
trophyene dine ligger hvertfall online, så vist du logger inn med online id'en din på en ny ps3 vil de bli overført.
  • 0
Beholder trophies og Call of Duty rank.

Harddisken vil få sin kapasitet, Playstationet setter ingen grenser.
Website: http://mationmac.com/
  • 0
Ingen bryr seg vel om Trophies i en slik situasjon? Det blir som å bry seg om alt potetgullet inne i huset om det brenner ned...

Men joda, potetgullet klarer seg...

Nei, Det samme skjedde med meg, og jeg mistet alt på harddisken, men så sendte nå jeg maskinen inn til reparasjon/erstatning siden jeg hadde kvittering og gyldig reklamasjonstid.

Jeg prøvde å få en kompis til å bytte ut sin egen harddisk med min, og deretter ta en backup av filene mine, men han klarte ikke å starte opp sin egen PS3 med min HDD installert. Men det ødela ikke hans maskin, noe jeg først var litt redd for. Funket fint igjen når han satte tilbake sin egen HDD. Vet dog ikke om vi har samme problem og hva som vil skje hvis du prøver det samme.

Nei, prøv å få en kompis til å ta backup av harddisken din ved å bytte hardisken i hans konsoll med din, og så kjøre backup/kopiere savefiler (selv om jeg føler det er litt smårisky, av en eller annen grunn). Eventuelt hør på din lokale elektrobutikk/spillbutikk/fotobutikk om de har anledning til å koble seg til Harddisken og hente ut filer, og deretter kopiere dem til en minnepenn eller noe sånnt.

Mer kan jeg ikke bidra med, dessverre... Lykke til!
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Om du kunne skiftet harddisken din over til en slim, måtte du ha formattert den siden den er kryptert med en per console key.
Noe som kan bypasses ved å hacke konsollen.
Epic fail indeed

trolololololololol

For å være litt hjelpsom:
Prøv å sett den i kjøleskapet over natta (pakk den godt inn slik den ikke får noen fuktskader). Prøv så å start den opp i morgen, og prøv å sync trophies og kopier savefilene så fort som mogleg
"Det er lame å sitere seg selv" - littsnill
  • 0
Holy shit! Eg visste ikkje at Playstationer fekk any colours of death eg! Pleidde ikkje det å være ein av hovud argumenta for kvifor ps3 er betre enn xbox 360? (Og nei eg vil på ingen måte starte ein slik diskusjon på dinna tråden så om fanboys vil krangle .. do it somewhere elselol).

Uansett eg veit at trophies og ranks osv overlever slikt. Men det eg egentlig kom for å sei er; damn huska folk back in the day når konsolla berre funka? Eg har Playstation 1 og Playstation 2en min endå funkande som klokker. For å ikkje snakke om NESen Men xboxen har eg hatt all kinds of crap med.
  • 0
Tusen takk for hjelpen alle sammen.
Så trophiesene og rankene kommer uansitt med online-ID en min ? Eller burde jeg prøve å kjøpe det der playstation plus online lagring greiene?
Penger er verdiløse inntil du bruker dem.
  • 0
Nei, ikke kjøp PS Plus. Det er bare noe Sony spyttet ut for å dra mer penger ut av folk. Savefilene kan jo enten backes up manuelt til en USB stick eller du kan sikkerhetskopiere hele konsollen til et stort USB medium.

noenspillsuger:
Grunnen til at eldre konsoller hadde lavere failrate kan sikkert forklares ganske enkelt. Hardwaren var mer primitiv og store deler av OS lå på hver enkelt spill-"cartridge", så det var vanskelig å kødde til noe, med andre ord
"Det er lame å sitere seg selv" - littsnill
  • 0
Hvis man kunne ha reddet savefilene med PS-plus hadde man selvfølgelig kjøpt det. Prinsippene hiver man ut vinduet i en sådan stund.

Men jeg tviler det vil hjelpe å kjøpe PS-Plus nå. Du måtte sikkert uansett ha startet opp maskinen og valgt "copy save-files to PS-Plus" eller noe sånnt. Tro'kke Sony henter de for deg idet du starter tjenesten. Du kan jo selvfølgelig prøve å sende dem en mail og høre.

Ting går i stykker nå til dags fordi vi skal kjøpe nytt. Well, suck my balls! Jeg bruker reklamasjonsretten for alt den er verdt i slike saker!
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Viss jeg kjøper en ps3 Slim. Kommer den til å vare lengre før den får Yellow light of death enn 6gb-en? Har sett på youtube at det mesten bare er 60gb-er som får YLOD er det nærmest usansynlig at 320gb Slimene får YLOD?
Need helpz.....
Penger er verdiløse inntil du bruker dem.
  • 0
littsnill... Er det ikke stekeovn som liksom skal hjelpe, ikke kjøleskap (being serious)? Det skal liksom hjelpe å varme opp maskinen, helst ved hjelp av en varmepistol (hårføner på steroider). Leste mye om dette da jeg fikk mitt YLOD, men alt virket passe risky og/eller shady.

Nei, bytt harddisk med en kompis, om ikke det hjelper, klag (om du har kvittering). Du mister saves, men du har i det minste fortsatt spillopplevelsene å tenke tilbake på.

Lagt til 2011-03-30 08:40:
Har bare hørt om 60GBs som får YLOD... Slim er pretty YLOD-proof, slik jeg har forstått det.
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Joelspeanuts:
Viss jeg tar ut harddisken, putter det inn i min venn sin slim ps3 , kobler i en ekstern harddisk, tar backup og får meg ny ps3, kobler til og restorer alle saving filene der, kommer jeg til å ha trophiene mine der da eller bare lagringene av completed games og ranks?
Penger er verdiløse inntil du bruker dem.
  • 0
Det har skjedd med meg også. Vi fant ikke kvitteringen så vi kunne ikke bytte den ut. Så etter fire måneder bestemte jeg meg for å kjøpe ny konsoll etter mange forsøk på å fikse den igjen. Men så funket maskinen igjen etter et av forsøkene på å fikse den, det var bare litt irriterende at den sluttet å funke igjen to dager senere...

Lagt til 2011-03-30 11:58:
Gamingisforlife:
Hvis du logger deg inn på samme bruker som du har logget deg innpå med den døde maskinen, vil du beholde alle trophiesene dine. Og statestikker på MP blir ikke slettet før brukeren din eller serveren til spillet blir slettet.

Men du kan logge deg inn på PSN med din gamle konto så du trenger ikke å bekymre deg
Naughty dog
  • 0
Tusen takk for hjelpen alle sammen, har hjulpet meg ganske mye ! Er vel bare å få ein ny ps3 som er på to-do lista mi nå ^^
Penger er verdiløse inntil du bruker dem.
  • 0
Håper det ordner seg for deg og ser at du har fått mange gode råd av våre meget flinke brukere Lykke til i alle fall
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Tusen takk, herlig community dere har !
Penger er verdiløse inntil du bruker dem.
  • 0
SLUTT Å KLAG A!
I'm not just sure, I'm HIV positive!
  • 0
Joelspeanuts: Teknikken du refererer til funker av og til på XBOX 360-konsoller. Det som skjer at at loddetinnet smelter og stivner igjen på plass (eller noe lignende).
Det jeg tenker er at det er en mulighet for at konsollen er overheated, og at han kanskje får den til å fungere lenge nok til å hente ut dataene etter en stund om han kjøler den ned først.

Gamingisforlife: Jeg vet ikke om dette gjelder på slim PS3er, men alle phat-versjonene sine harddisker er kryptert med en per-console key. Det vil si at for å ha read/write access til den må PS3en vite nøkkelen, som er identisk til hver enkel maskin. Du kan tross alt prøve å bruteforce krypteringsnøkkelen. Men med dagens teknologi tar det kanskje flere septillioner år å gjøre det (42 nuller).
"Det er lame å sitere seg selv" - littsnill
  • 0
littsnill: LEste at det skulle funke på PS3 også. Men om maskinen lider av overoppheting, noe jeg betviler, siden den ikke skal være overopphetet når man prøver å starte opp, men det alikevel ikke går, så ser jeg at metoden du beskriver kan hjelpe på. Med mindre CPU-termostaten har tatt ferie og melder feil temperatur.

Gamingisforlife: Klarte du å hente ut save-filene? Eller holder du enda på å styre? Håper du klarer deg bedre enn meg...
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0
Joelspeanuts: Jeg har ikke prøvd å hente save-filene ennå, jeg har tenkt å sette hdd-en min inn i en ps3 slim hos en venn og satse på at ps3-en hans godtar hdd-en.
Så tar jeg å kobler i en ekstern harddisk og tar backup, får meg en ny ps3 og restorer alt ( Viss alt går etter planen så er jeg reddet.., Viss ikke, Well i'm screwed) !
Penger er verdiløse inntil du bruker dem.
  • 0
Bare glem det! Om du setter inn HDDen din i hans PS3, forsvinner alt håp om å få tilbake filene, ettersom den formatterer seg.

Hans PS3 KAN IKKE lese av din HDD, siden HANS PS3 ikke vet DIN PS3 sin identiske nøkkel, som er 110% nødvendig for å dekrypere disken.
"Det er lame å sitere seg selv" - littsnill
  • 0
HDDen formateres vel ikke i samme sekund som man setter den inn i en annen maskin. Må man ikke godta det først? Nei, jeg vet ikke. Mulig littsnill har rett.

Vel, du lever i det minste. En fattig trøst...
Bonkies - Apekatter, Tetris og avansert robotikk i skjønn forening
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!