Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Du trenger bare å vite åtte ting for å klippe en plen. Dette er en veldig lett guide for hvordan du skal gjøre det.

Steg en (alternativt): Rengjøring

- Plukk opp små hauger med illeluktende ekskrementer. Pass på at du ikke får noe på skoene, da dette kan føre til unødvendig odør. Hvis man allerede har problem med sure sokker, er ikke dette særlig gunstig.

- Et annet alternativ er å feste en pose fra Rimi bak hunden din.


Steg to: Manne seg opp til oppgaven.

- Først må du overtale deg selv om at det kun tar en halvtime. Deretter må du lage en god liste på ipoden, så du har noe å høre på mens du trimmer gresset, før den obligatoriske Facebook-statusen der du skriver at du klipper plena, for å høste skryt av kamerater. Etter det er det viktig å gå på do, så du ikke må gå inn igjen når du utfører jobben.
Til slutt setter du deg ned og tenker på at du ikke har tid til å utføre oppgaven, som mest sannsynligvis dine foreldre har gitt deg. Enda mer sannsynlig har du noen lekser som du nå ikke får tid til å gjøre, siden du må klippe plena.


Steg tre: Gå ut av døra, og gå til gressklipperen.

- Hvis familien din er som vanlige folk, har dere gressklipperen i garasjen. Hvis ikke; flytt maskinen til garasjen før du fortsetter. Du må først åpne døra, deretter gå ut, for og så lukke døra igjen. Her er det viktig å ikke slå for hardt med døra, da dette kan føre til slitasje over tid.


Steg fire: Transportere gressklipperen fra garasjen til plena.

- Nå må du ta tak i gressklipperen, og rulle den bort til den nærmeste pletten med gressfylt jord. For de som ikke er underutviklede aper, med overdimensjonert muskelmasse kan det være lurt å starte motoren for at hjulene skal kjøre. Hvis dette er tilfellet; hopp til steg fem.


Steg fem: starte maskineriet.

- Dette steget krever stor styrke og medvilje. Uten verken av disse vil ikke motorikken avlyde deg. Du må først ta et fast og bestemt tak i snora. Deretter drar du denne snora mot deg så fort du kan gjentatte ganger. Når du gir opp, bør du gå til overhodet i familien din; gå til din mor og spør henne om hvor din far er.
Hun kommer antageligvis til å si at han er på TV-stuen eller lignende. Gå ned til ham og få mannen til å starte gressklipperen. Hvis ikke far er tilstede har du en god grunn til å ikke klippe plena. Good riddance.


Steg seks: Faktisk klippe plen.

- Når du suksessfullt har transportert og startet gressklipperen, kan du endelig begynne å klippe gresset. Det er gjerne i dette stadiet at du kjenne du må på do, og sitter på do i en halvtime. Når du endelig er ferdig, har bensinen i klipperen forsvunnet, som resulterer i at du må finne en oransje kanne en plass i en stor garasje. Når dette er gjort, og du har fått din far til å tømme bensin i tanken, kan du endelig begynne, igjen.


Steg sju: Klage over hvor lang tid det tok.

- Først må du passe på å slamre godt med døren på vei inn (hvis du lurer på hvordan du åpner en dør, se steg tre). Glem det du har lært om å være forsiktig med døra for å unngå slitasje, og peis på med din mest sannsynlige begrensede styrke. Etter det må du gå til dine foreldre og si at du nå ikke har tid til å gjøre lekser, siden du sløste bort tiden med gressklipping.


Steg åtte: Gå på rommet ditt og ikke gjøre lekser.

- Dette er det siste, men kanskje vanskeligste steget. Her må du passe på å plassere deg perfekt i senga, slik at du kan ligge sånn noen timer. Ta deretter opp PC'en, og oppdater den tidligere statusen, med nok en klage om hvor lang tid det tok. Bruk til slutt de siste timene med dagslys til å sjekke hva andre har gjort i dag, eller spill et tidsfordrivende spill.

Hvis du følger disse åtte stegene, vil du kunne klippe plena på kun en fire timer. Om tre til fire uker må du gjøre dette på nytt.

Lykke til!
Jeg er vakker!
  • 0
Wow!
Snakk om å gjøre gressklipping komplisert.

Hvis jeg skal gå igjennom planen din:
1. Vi har ikke hund, så "rengjøring" av plenen trengs ikke.
2. Jeg liker å klippe plenen, så jeg hopper glad ut døren hver gang det er tid for å halvere det grønne havet.
3 og 4. Har den i garasjen, men det er bare en meter til gresset begynner, så en kan starte den med en gang.
5. Aldri noe problem med starting. Og fusker den litt, så kan jeg fint fikse den sjøl.
6. Plenen vår er vel ganske gjennomsnittlig av størrelse, så det tar ikke lange tiden å klippe. Hender jeg tar naboens i samme slengen, bare for å kunne klippe litt lengre.
7. Gressklipping er en fryd, så jeg klager aldri. Er det noe jeg skulle klaget på, så er det at vi har for liten plen.
8. Vel, dette steget blir for meg å rake opp det klipte gresset, hvis jeg ikke har brukt oppsamleren.

Så, ikke noe negativt med gressklipping for min del
  • 0
Tommy: Det er den best artikulerte kommentaren jeg har sett på ei stund. Kudos!
  • 0
Takk for en veldig morsom kommentar. Du er heldig som har det synet
Jeg er vakker!
  • 0
Hehe - kjempeblogg om en ting jeg gjør mye av på sommeren i og med at Ann Helen har gressallergi. Heldigvis har Markus (ti år) vist litt interessere av å klippe gresset og det sier jeg ikke nei takk til. Selvsagt holder jeg et visst øye med han mens han klipper plenen da.

Heldigvis en god stund til vi skal klippe plenen her på Snåsa. Fortsatt en god del snø bak huset ennå
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Takk takk

Det er mer eller mindre sommer for øyeblikket på Steinkjer, noe som er meget velkomment.
Jeg er vakker!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!