Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

I dag har det skjedd noe som gjør meg veldig sint. Jeg har etter et par uker spart meg opp nok penger til og kjøpe Portal 2 på Ps3. Jeg har 400 kr og slentrer inn på Spaceworld i mine svarte crooks og går bort til spillhylla der Portal 2 står og blir veldig sur og overrasket. Spillet som før kostet 399 koster nå 579. Jeg spør mannen i kassen hvorfor de satt opp prisen. "Utgivelsepris, det blir billigere de første ukene etter spillet blir slippet" forklarer han. Jeg bare lurer. Hvorfor er spill billigere de første ukene? Burde ikke spillene bli billigere etter hvert? Og fremst av alt bør egentlig spill skifte pris så fort?
Free EARL! Wait, EARL is free! Yeeei!
  • 0
Fordi Spaceworld tjener mere penger når flere folk kjøper det hos dem. Jeg synes utgivelsespris er et fint tilbud.
Fem-stjerners medlem
  • 0
2nd that fattigmann. Da blir vi ikke fullt så blakke som vi egentlig skulle vært i et godt spillår
  • 0
XD i lol'd
  • 0
fattigmann, ja du har helt rett men jeg ble frustrert av at de skiftet pris så fort.


Utgivelsespris er vanligvis et greit tilbud, men det er når jeg rekker å skrape sammen nok penger til å kjøpe spillet mens det fortsatt har utgivelsespris ennda
Free EARL! Wait, EARL is free! Yeeei!
  • 0
Lol, hva fikk deg til å gå inn i en av de dyreste butikkene? >.<
  • 0
Waatt? E det nåkke som heite det?! Trudde alle spel, uansett faen kosta ein milliard med ein gang dei kom ut! Shit!
  • 0
LesMiserable, vi har 2 spill butikker i Levanger den ene er Gamestop der Portal 2 kostet 599, den andre er nevnte Spaceworld!
Free EARL! Wait, EARL is free! Yeeei!
  • 0
www.elkjop.no du finner det sikkert til 399,- der.
  • 0
@ Smoke_screen

Lol, bare kjøp på nettet, da. 399 kr. på CDON og mange andre sider.
  • 0
Det kan jeg svare på, som tidligere software (filmogspill) ansvarlig i større elektronikkbutikk.

Det er egentlig ganske lett. Utgiver i Norge gir ofte gode rabatter ved førstegangsbestilling, som gjør at man kan ta lavere pris for spillet ved lansering. Dette trekker kunder og skaper bless om produktet, og funker veldig bra.

Når jeg bestiller Portal 2 i dag, betaler jeg mer pr. enhet enn det jeg gjorde ved første bestilling. For eksempel koster fort slike spill opp mot 490-500 kroner pr eks. til innkjøp, og selges videre til 549/599,-. Det er med andre ord små marginer på dette.. men dette varierer selvsagt fra spill til spill. Men det er med god grunn til at Elkjøp som regel er billigere enn eks GameStop eller Spaceworld. Dem har tross alt råd til å tape litt penger pr. enhet.. Dette handler mer eller mindre om å ta markedsandeler.
Mvh - bear!
  • 0
Kjøp det på steam? Koster bare 300 kroner der
  • 0
Siterer csgutt:
Kjøp det på steam? Koster bare 300 kroner der


Når han kjøper det til PS3 får han en versjon til PC også.
Decyfered!
  • 0
de har elkjøp på levanger da.
And the scrolls have foretold, of black wings in the cold
  • 0
Skjønner godt din frustrasjon og du er faktisk inne på noe der, men dessverre går ikke prisen ned før det har gått mellom et halvt åt til et år!
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!