Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg er en mann som liker å holde orden på livet mitt. En del av det å holde orden betyr å ha oversikt. Den beste måten å ha oversikt på er i mine øyne å lage lister. Noen vil kanskje påstå at det blir litt vel mye alá hovedpersonen i Naiv. Super, men faktum er at jeg liker lister som viser meg hva jeg skal gjøre, hva jeg planlegger å gjøre og som kan hjelpe meg i planleggingsstadiet.

I det siste har jeg oppdaget flere nettsteder som hjelper meg med nettopp slike lister. Noen av dem har jeg brukt over lengre tid, mens andre er temmelig ferske for meg.

- My Anime List: Denne siden har jeg brukt i et par år nå, og er en temmelig oversiktlig side for den som er glad i anime. Her kan man sette opp en liste over animeserier og -filmer en har sett, sette karakter på dem, lese brukeranmeldelser og få tips til andre serier som kan være av samme kaliber. Hver serie rangeres også etter brukerpopularitet og gjennomsnittskarakter. I tillegg forteller serien deg hvor mye tid du har brukt tilsammen på alle seriene du har sett (en funksjon som kanskje ikke alle er like glad i...).

- How Long to Beat: Denne siden oppdaget jeg for rundt en måned eller to siden, men har blitt et svært nyttig verktøy for meg. På siden kan man slå opp hvor lang tid det tar å gjennomføre et spill. Her opereres det med forskjellige kategorier, som bl.a. Speedrun, Main Story og Completionists. For sånne som meg, som har noen uspilte spill liggende i spillbunken, kan denne siden være praktisk for å få et cirka-estimat på hvor lang tid det vil ta å spille spillet. Dette kan særlig være nyttig når man skal begynne på et gammelt spill i påvente av noen av høstens store nyheter.

- I Check Movies: Så å si alle filminteresserte med internettilgang har hørt om IMDb (Internet Movie Database). Og selv om jeg liker IMDb svært godt (ikke minst Android-appen deres), så savner jeg noen ganger større bredde i karakterspekteret og toppfilmlistene deres. På I Check Movies har man tilgang på flere av verdens største, beste og mest populære filmlister. Men sidens fremste oppgave er å gi deg muligheten til å krysse av filmer du har sett på disse listene. Ettersom man har tilgang på all verdens mulige filmlister (f.eks. o store kritiker Roger Eberts liste over de mest severdige filmene) får man et større spekter av filmer enn det man gjerne får på IMDb, noe som ikke minst blir tydelig når det gjelder eldre og/eller internasjonale filmer.

<bild>
Har du tips til tilsvarende nettsteder som du verdsetter og som du synes er nyttige? Sleng dem inn i kommentarfeltet!
Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul, ash nazg thrakatulûk agh burzumishi krimpatul
  • 0
Backloggery

Fin til å holde orden på alle spillene man har osv
http://www.spiller1.net/ | Søker skribenter
  • 0
Syke syke mannen!!

Fører lister på sånne greier når livet består seg av heelt andre ting som er viktige...men som eg ikke kjæm på akkurat no vel og merke;)
...tramp,tramp, tramp på en smurf! Smurfer løper ikke fort, så tramp dem ned og tørk de bort! Tramp, tramp, tramp på en smurf!
  • 0
GameReactor

Lagt til 2011-10-07 12:19:
  • 0
Elsker MAL/My Anime List. Har brukt den i mange år selv. Perfekt å for å holde styr på alle seriene man har sett, eller skal se for den del. Definitivt èn av sidene jeg er innom flere ganger om dagen.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
khinsider.com
Beste siden til Kingdom Hearts informasjon
Darkness becomes light, Light falls into darkness. Dreams are connected to each other-- When you fall into a dream, You are connected through dreams to "The world enclosed in sleep".And if you open the "Keyhole of sleep" in that world,
  • 0
Nyttig for å sjekke om PC'en din kan kjøre spill: http://www.systemrequirementslab.com/marketing/index.html

Google

Youtube

Her leser jeg ofte teknologinyheter:
Tek.no
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Kan ingen nyttige sider jeg
"Don't cross the crooked step"
  • 0
Bruker både iCheckMovies og MyAnimeList som du nevner. Ellers kan jeg nevne Facebook og Gamereactor ;).
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Har bruker på MAL, meget nyttig.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Bruker ofte Last.fm, som registrerer alt du hører på, og anbefaler nye artiser og band til deg.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Ninite.com

Utrolig nyttig nettside som gjør freshe installeringer av OS mye lettere. For istedenfor å gå til hver enkelt nettside for å f.eks laste ned nettleser, Steam, MSN etc, så går du bare på Ninite, krysser av de programmene du vil ha, også installeres alt sammen samtidig.

http://ninite.com/
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
  • Zuil
  • Zuil
Tyranus kom meg i forkjøpet, men TinEye er ett nyttig nettsted noen ganger. Det fungerer som et "reversert" bildesøk. Istedenfor tekst, bruker du bilder. Lurer du på hva den dama på bilde heter? TinEye. Vil du ha en bedre versjon av bakgrunnsbildet ditt? TinEye. Mulighetene er store, men jeg anbefaler deg dere å ta en kikk selv.
  • 0
Er på reddit.com en god del og synes det er en skikkelig kul side. Det er veldig mange subkategorier (subreddits) som er spennende å følge med på, og det er både mye seriøse ting og morsomt tullball som kommer og går. Man får med seg mye av det som skjer på internettet og også verden generelt, så i den forstand er det både nyttig og greit. Perfekt for meg
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!