Norsk
Nyeste
Atrás

Blogger

Her kan du kommentere alle brukernes blogger

Jeg er en av dem som med tiden har fått skylapper og dermed bare kikker fremover, mens jeg lar spill som tok meg på sengen og trollbandt meg gå i glemmeboken. Jeg klager støtt over at jeg er så lei av spill, fordi jeg ikke har noe å spille. Jeg ser bare frem til nye spill, og glemmer de gode titlene jeg allerede har.

Sjokket ble stort da jeg fant flere eldre spill i spillhyllen forrige helg. Halvveis motvillig bestemte jeg for å blåse støvet av spill som GUN, Dragon Age: Origins og GTA IV, og jeg er mektig imponert. Etter å ha spilt gjennom GUN og reflekterte litt over dette, og slo meg til ro med tanken på at jeg rett og slett må være litt fjern til tider. Jeg har i alle fall fått en personlig åpenbaring nå!

Nå er jeg godt i gang med å samle en hær med min fantastisk stygge magiker i Dragon Age, og trives med å være tilbake i Ferelden (til tross for noen irriterende momenter i spillet). Det bør nevnes at jeg lever etter regelen om at det er et krav å lage en stygg karakter når man kan velge utseende selv, jeg lager ikke karakteren basert på meg selv, i alle fall ikke bevisst. Hvordan er det med dere lesere? Er det noen av dere andre her som lever med virituelle skylapper, og lar gode, litt eldre spill gå i glemmeboken eller støvhylla etter at du har rundet dem og et nytt spill har kommet?

PS. Gamle står i gåsetegn i tittelen, fordi mange er nok uenig i at de nevnte spill er særlig gamle.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
HD utgave av spill er en god måte å få prøvd gamle klassikere
I'll shove that bat up your ass and turn you into a popsicle
  • 0
Tar frem gamle spill fra tid til annen, er ikke så lenge siden jeg sist spilte Sonic adventure 2 battle, og Lost kingdoms 2.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Ja, det er jeg veldig enig i, Elektro Banana! Kjøpte selv God of War Collection, og syns det var et kanonkjøp. For jeg gikk glipp av mange gode spill til PS1 og PS2 som jeg burde ha spilt, så jeg støtter fult ut det å gi ut HD-versjon av spillene.

Tror jeg må begynne med det samme, sonic og link. Mange av de 2-3 år gamle spillene jeg har til PS3/360, som jeg dessverre ikke har spilt på 2-3 år, er gode spill, og bør nok ta de frem litt oftere.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Om du spiller Dragon Age på konsoll bør du vurdere å skaffe det til PC. Det er et mye bedre spill og ganske annerledes.
A clever idiot is dangerous, even more so than a stupid smart-ass
  • 0
Skulle gjerne blåst av støvet til Twilight Princess Husker det underholdt meg lenge...
Safety first!
  • 0
Er spill fra denne generasjonen virkelig gamle spill?
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
hanzibanzi: Skulle gjerne spilt en rekke spill til PC, men jeg har rett og slett ikke en gaming-PC. Har aldri tatt initiativ til å skaffe meg det, selv om jeg vet at en god gaming-PC gir begrep som grafikk en helt ny mening.

Jeg foreslår at du gjør det, stefbla, det er ingenting som overgår den nostalgiske følelsen man får idet man ser lasteskjermen til et spill man en gang koste seg enormt med.

Og Kronoz, det spørs helt i hvilken sammenheng man snakker om spillene. Spillene er jo fortsatt unge hvis man tar alle spill ever made med i betraktning, men sett i sammenheng med min spillhylle som stort sett består av spill fra denne generasjonen (da jeg solgte omtrent alle PS2-spill når PS3en kom), vil jeg si at disse spillene er gamle - spesielt GUN. Jeg eier nok ikke noen spill som er eldre enn GUN, annet enn de 4 spillene jeg har til SNES'en som ligger på loftet og sluker støv. Burde kanskje finne ut om den fortsatt fungerer, og eventuelt selge den på finn.no.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
  • Smæ
  • Smæ
Spiller mange spill som verken ble sluppet i år eller i fjor. Spill som GTA IV og CoD4 er fantastiske spill, og hvis man blir lei dem kan man ta seg en pause og komme tilbake senere for så å ha det like gøy!
  • 0
Dessverre er nok disse skyggelappene store som f... hos meg ja og spiller kun "nye" spill og spesielt om jeg har gjennomfort spillene. Da er det sjelden jeg finner de frem på nytt ja

Liten spilletid er nok det som sørger for det, men koser meg med de nye spillene da
Bernt Erik Sandnes/Spill er sunt - Intel i7 4960X, Gigabyte X79-UP4 hovedkort, Gigabyte HD7970 2GB GDDR5, 32GB Kingston Hyper X Beast, Kingston HyperX 240GB SSD, BenQ XL2720Z LED Skjerm, Philips amBX, Cooler Master Cosmos SE kabinett.
  • 0
Det blir kanskje verre om du ikke har skikkelig PC ja, men jeg viser til tittelen på bloggen. Dragon Age begynner å dra på årene (og systemkravene til PC-spill stagnerte rundt 2007) og det er ikke grafikken jeg tenker på når jeg kalle det et helt annet spill. Det er også det siste spillet jeg kan huske at en anmelder ga forskjellig karakter til konsoll- og PC-utgaven. De fikk hhv. terningkast 4 og 6 (i VG tror jeg).

Uansett, jeg lever i stor grad i fortiden. Jeg får med meg tre-fire nye spill i løpet av et år, resten av tiden spiller jeg eldre spill.
A clever idiot is dangerous, even more so than a stupid smart-ass
  • 0
Smæ: Det er det du har helt rett i, men som jeg bare ikke har tenkt på. Jeg har nemlig spilt gjennom fantastiske spill, men i stedet for å legge de fra meg og ta en liten pause når jeg blir lei av dem, legger jeg de fra meg for godt. Det er en trend jeg må snu.

Bernt Erik: Nemlig, og det er nesten litt synd å vite. Jeg vet bare at jeg trives stort med å spille gjennom spillene jeg likte for noen år tilbake, og anbefaler deg å gjøre det samme hvis du finner litt tid til det.

hansibanzi: Å, jaja, stemmer. Gameplayet er helt annerledes fra konsoll på det spillet, med muligheter til å se ovenfra, stoppe tiden osv. Som vi ser i de anmeldelsene, er det nærmest to forskjellige spill.

Selv kjøper jeg nok noen flere spill i året, men har også lange perioder uten spilling. Nå har jeg plutselig en enorm bunke spill jeg fikk lyst til å spille igjen, så jeg tror ikke jeg har tid til å ha en spillefri periode igjen.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Hadde vært en drømm om jeg glemte ALT om Kingdom Hearts serien.... så jeg kunne spille det å bli like overrasket igjen og igjen
Som jeg alltid sier om klassikere (og Elektro Banana): Alle gode klassikere burde lages i Halo Anniversary Style!
Halo Anniversary Style= Det gamle spillet har fått nåtidens grafikk, men HD-grafikken kan slåes av for å oppleve den gode gamle versjonen av spillet
Å tenke seg om før man snakker er som å tørke seg i ræva før man driter
  • 0
De fleste gamle spill jeg har er som regel "spilt i hjel", så jeg får ikke så mye ut av å gå tilbake til de. Men jeg kunne tenkt med det samme som MrKickass: et apparat som kan slette spilloplevelser fra hukomelsen. Ingenting slår første gjennomgang av et fantastisk spill!
  • 0
MrKickass: Jeg er enig i at det hadde vært deilig å kunne oppleve den følelsen en gang til - det er jo liksom noe spesielt med første gangen man spiller gjennom et fantastisk bra spill for første gang. Og jeg er enig i at gamle klassikere bør gis ut på nytt, slik at folk som gikk glipp av dem, var for unge til å kunne spille dem eller vil spille en fornyet utgave av dem kan få spilt spillet igjen.

tradetown: Ja, det er det jeg også har tenkt. Tanken på å ta frem de gamle spillene har liksom ikke vært særlig bydende, fordi jeg føler at jeg har vært ferdige med dem. Hvis du hadde klart å lage et slik apparat kunne jeg gjerne tenkt meg å prøve det ut en gang eller to!
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Det fåregår jo forskning på slik behandlig mot psykiske traumer o.l, men tviler på at slik vitenskap vil blir brukt på noe trivielt som dette med det første.
  • 0
Tok frem PS2'n igår
Da er den fremme værtfall

Uansett så har jeg nettopp kjøpt Batman: Arkham City og fått FIFA 12, så jeg er litt opptatt med dem
Skal også bestille en del spill, nå men etter det igjen kan jeg nok spille litt
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
tradetown: Det betyr i alle fall at når teknologien blir moden for det kan man bruke det til formål som vi snakket om tidligere.

The Cookiemonster: Huff, ja, nå går vi jo inn i en meget stri måned med mange nye utgivelser! Spørs om det blir så mye "gamle" spill på meg fremover. Får håpe jeg får litt tid til å ta meg av ting som skole og sånn da...
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
En måte å holde styr på
spillene man har er å lage en database.
Dette er svært kjekt, hvis du som jeg har en
del spill.

Hvis programeringsskillsen ikke er der helt
eller at man har lite lyst til å rote med excel
vel da finnes det andre alternativ
slik som http://www.backloggery.com/
eller http://www.collectorz.com/game/
finnes sikkert andre muligheter også.

På denne måten kan man sjekke
når man ble ferdig med spillet, om man fikk noe achivements eller om man gjorde noe ekstra notater, osv.
og så kan man feks sette seg ned å utfordre seg selv til å slå spillet uten memory card eller noe annet gøy dersom det er en stund siden man sist dro det fram.
  • 0
Fant fram PS2en for et par måneder siden, fordi jeg tenkte jeg skulle spille igjennom Ratchet & Clank-spillene til PS2 før All 4 One kom ut, pluss noen andre PS2-spill som Shadow of the Colossus og MGS 2 og 3.

Dessverre så er det andre spill til de nyere konsollene som tar tiden min, så har derfor ikke spilt igjennom så mange. Derfor er det egentlig litt fint med HD-remakes.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Jeg tar fram spill jeg synes er virkelig gode når det er lenge nok siden jeg har fullført de og jeg ikke har noe annet å spille. For eksempel spilte jeg Batman: Arkham Asylum nå i perioden før Arkham City dukket opp. Jeg planlegger for eksempel å ta fram Castlevania: Lords of Shadow, Kingdom Hearts: Birth By Sleep og Pokémon SoulSilver snart.

Hadde faktisk jeg en slik periode i august da jeg fikk RLOD. Tok fram PS2'en igjen, gikk inn på Play.com og kjøpte en haug gamle, kjære (og noen nye) spill til konsollen. Ble til at jeg satt meg fast med et av de "nye", Hitman: Blood Money og har fremdeles til gode å prøve noen av de andre -.-

Spesielt den perioden som er nå er meget hektisk på spillfronten og jeg (og de fleste andre), har nok med å holde styr på de spillene som kommer i november.

Så kort fortalt elsker jeg å ta fram gamle spill, men får veldig sjelden tid til det. Da kommer slike HD-relanseringer meget godt med, da det får følelsen av å være et "helt" nytt spill.
Just kill him with your awesome
  • 0
Lodium: Det er ingen dum idé, det er alltid greit å ha oversikt. Ved å lage en slik liste kan man også komme på hvilke spill man faktisk har, for det hender jeg finner spill slengende her og der som jeg helt hadde glemt.

Grallen: Ja, det er slik det er for meg òg. Nå er jeg så uheldig at den siste PS2-en vi hadde i huset har blitt ødelagt, så det er noen spill jeg gjerne kunne tenkt meg å spille gjennom, som GTA San Andreas og Conflict: Global Storm, som jeg dessverre ikke får spilt. Hvis det hadde kommet en HD-gjenutgivelse av San Andreas hadde jeg vært i himmelen!

Soraki: Ja, jeg merker at vi går inn i en hektisk, dyr og fantastisk måned med en bråte utgivelser. Allerede neste uke kommer Uncharted 3, og stortitler kommer på løpende bånd fremover. Da blir det nok ikke like god tid til de titlene man allerede har spilt gjennom.

Å ta frem spill i utgiverfrontens tørketid er ingen dum idé, i alle fall hvis man har noen gode spill liggende. Spillhyllen her er ganske tynn, men tror jeg skal klare meg til vinteren/våren neste år, når jeg begynner å gå lei av høstens nyheter!
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!